Ne boj se, i to će sve natovariti zgradurinama. Moja poenta ovde je da se previše drami i kmeči što se s vremena na vreme neko usudi da pomisli da je ok graditi
ovako nešto u Beogradu. Horor, zaista. Bolje da sve bude minijaturizovano, pomešano i natrpano kao u Kowloon-u. Da ne pričam koliko je nezrelo pisati kako treba prodavnice pune hrane da budu ispod nečijih stanova, ako postoji alternativa da ne bude tako. Opet stojim pri stavu da takve stvari mogu da pišu samo oni koji nisu videli i osetili ništa od toga što predlažu - zatvorene blokove, kanjone, pomešane sadržaje, prodavnice ispod stana i magacine u podrumu, zbijenost i prenaseljenost. Pa im deluje kao neka egzotika.
Pritom Lidl nije tip prodavnice kao mini Maxi ili male Idee i slično, pa da je i sa aspekta funkcionalnosti razumno da se smešta u male objekte i ispod nečijih stanova. To su mega marketi, i u skladu sa time se prave u zasebnim objektima ili tamo gde ima mesta i za njih i za njihove potrebe i logistiku. To što je neko ugurao Lidl u prizemlje stambene zgrade je sjajno, svaka im čast. Samo što to ne znači da je to i normalno. Niti da je norma. Jer koliko ja znam od mojih izvora oko dragstora, Lidl većinski pravi objekte zasebno ili traži postojeće objekte ali sa dovoljno prostranog prostora. Jer prosto kapiraju ljudi da ne ide mega market u haustor stambene zgrade...
Daleko je Beograd od Američkog uređenja, kao i od opasnosti da se pretvori u njihove gradove. To je jasno svima koji žive ovde, a posebno na desnoj obali Save, gde više nema gde igla da padne. A kome je do borbe protiv automobilskog urbanizma, bolje nek se bavi dizanjem tužbi protiv lokalnih samouprava zbog
ukidanja trotoara, nego što diže dževu i demagogiju zato što Lidl napravi otvoreni parking. A oko parkinga i travnjak i zelenilo, kakve Beogradski investitori nikada ne bi. Nije problem stotine ulica po Beogradu u kojima pešaci moraju da hodaju kolovozima, a problem je 20 Lidla izvan centra grada što na prostranim ulicama prave otvorene parkinge sa zelenilom pored. Ma važi.