Šta je novo?

Razvoj novobeogradskih blokova

Evo saobraćajni inženjer na N1 predlaže da ulica Jurija Gagarina dobije po još dve trake u oba smera. Hahaha. Kaže ima prostora.

Transformacija Beograda u Hjuston uživo.

У Америци "саобраћајне инжињере" већ бије глас да намерно гурају аутомобилизацију да би себи правили посао; њима и јесте у интересу да буде што више саобраћаја и гужви које би онда "решавали" за паре идејама које праве још више саобраћаја и гужви итд.

1729241748910.png


1729241726327.png


1729242038924.png


The average Houston driver lost 62 hours to traffic delays in 2023, according to Inrix's latest Global Traffic Scorecard. That's 16 hours more than the time tallied in 2022, and 20 hours more than the national average of 42 hours lost. Ouch!


Ако узмемо за претпоставку да је за студирање/посао отприлике потребно неких 50ак година, испада да човек у Хјустону потроши више од 1/3 читаве једне године живота у саобраћајном колапсу.

Што је најгоре, већина тих америчких градова су од старта прављени за аутомобиле па имају више простора да се деградирају; Београд је древни град кроз који воде уске улице и никаква аутомобилска инфраструктура око њих не може то да спаси. Што значи да ће негативне последице аутомобилизације бити још осетљивије него у једном Дубаију или Хјустону који су од старта прилагођени колима




Иначе, Јурија Гагарина ни нема простора за ширење без драстичне измене подземних пролаза, експропријације неких зграда и пумпи итд. Али зато би де факто и добила још 2 траке да се аутобуси преместе у средину где су трамваји и на тај начин ослободи скретање и кретање дуж обе крајње траке

Јесте да би било компликованије мало око раскрсница али верујем да би то могло да се реши адекватним програмирањем семафора

(Не кажем ово мислећи да ће повећање проточности ЈГ довести до мањих гужви јер ће се кола свеједно уливати у зачепљене улице већ као илустрацију у ком правцу наши "саобраћајни инжињери" размишљају; прво решење је увек да се уништава зеленило и троше паре пореских обвезника па ћемо остале опције да размотримо накнадно)
 
Američki gradovi jesu prilagođeniji za automobilski saobraćaj, ali i kod njih se desila jedna veoma nasilna automobilzacija urbanog prostora u XX veku. Primer Detroit:

Detroit.jpg


Ali Amerikanci su generalno alergični na javni prevoz, imaju ideologiju ličnog automobila i ispod časti im je da se voze autobusom. Negde je i očekivano od njihovih inženjera da razmišljaju ovako perverzno.

U Srbiji to nije slučaj i mi nemamo opravdanje za ovo što se dešava u Beogradu. Bojim se samo da ne metastazira previše i ne bude kasno za neki povratak u normalu.
 
Проблем је у градовима у којима нагло расте број становника, као у Хјустону - иначе се у америчким градовима где популација стагнира много мање времена губи у саобраћају него по Европи.

Многи од америчких градова јесу уништени градњом углавном савезне инфраструктуре после рата (Интерстејт система), где се локална самоуправа није много или ништа ни питала.

Ово нема везе са Београдом никакве: Београду су изван сваке сумње неопходни нови путеви. Амерички сценарио је овде неостварив - треба гледати који сценарији из упоредивих градова нам прете (а прете сви и већ су, практично, неизбежни).

Још по две траке у Јурија Гагарина нису потребне; још једна од БАС-а до Гандијеве јесте (осим ако се неће градити много квалитетније раскрснице, са решењима у другом грађевинском нивоу, а сигуран сам прилично да неће).
 
Poslednja izmena:
Parking jeste najveći problem i garantujem da 90% stanara ne bi imalo ništa protiv da im se svo "nepotrebno" zelenilo asfaltira.

To će Gangula i iskoristiti, jedino što ne prolazi tom stranom pa ga i ne zanima previše.
Iz radoznalosti sam pregledao internet snimak parkinga, recimo, u blokovima 45 i 70. Dobro mi poznati crveni soliteri sa 9-15 spratova gde mi žive tetka i teča. Bliže Jurija Gagarina je 6*15=90 stanova po zgradi, a dalje 6*9=54 stana po zgradi. Vidim da svaka zgrada ima 30-40 parking mesta u podnožju zgrade, dakle dosta manje od jedno parking mesto na jedan stan. U nekim starim urbanističkim planovima za Miljakovac sam čitao o "0,7 parking mesta na jedan stan". Danas čitam žalbe na manjak parking mesta na NBG, dosta jako odobravanje onoga što preduzimaju Vesić i sada Gangula (pored određene političke NDMBGD vezano za uništavanje zelenih površina).

Dakle ni taj "supersonično-odlično-unapred-planirani" Novi Beograd ima svoje promašaje. Graditi podzemno je nezgodno zbog nivoa podzemnih voda na 1,5 metar. Nadzemno teorijski dolazi u obzir, ali praktično, moralo bi se poseći drveće, i postoji rizik bezbednosti/oštećenja kola. To je važan razlog zašto mnogi žele da vide svoja kola kroz prozor. Takođe se pravi više tamnih skrivenih zona pogodnih za manijake, i tako su blokovi opasni. Odnosno, čak ni na NBG nema jednostavnih i jednostranih rešenja. U Belorusiji, gde je broj kola na 1000 stanovnika sličan (oko 320 na 1000 stanovnika), nove zgrade i naselja se prave sa 1,3 parking mesta po stanu. I to u uslovima gde je mnogo radnih mesta sa smenama 9:00-21:00 i 21:00-9:00 i gde se kola dva puta više koriste, a ne stoje. Mislim da bi u razgovoru sa stanarima moglo da se dođe do prihvatljivog koncepta rešenja.
Evo saobraćajni inženjer na N1 predlaže da ulica Jurija Gagarina dobije po još dve trake u oba smera. Hahaha. Kaže ima prostora.
Jedna traka u neprekidnom toku (recimo autoput), ima kapacitet 2-3 bulevarske trake u zavisnosti od signalnog plana. To znači da 3 trake između raskrsnica kako bi bile maksimalno iskorišćene treba da imaju pred raskrsnicom 6 ili više traka kako bi se taj kapacitet maksimalno iskoristio. Recimo, dve trake za levo, tri za pravac, jedna za desno, proširenje 100-200 metara pred raskrsnicu, što treba da pokaže projekat. Taj užas od 6 traka bez pešačkih ostrva treba preći nekom slabijem i saobraćajno ugroženijem u uslovima mnogo sociopata za volanom, konkretno u Srbiji. U tim uslovima, ako je cilj poboljšanje ne samo kapaciteta nego i kvaliteta, iole pismena evropska društva su pravila podvožnjak ili nadvožnjak, da se na tom delu na minimalnom prostoru dobije kapacitet trake autoputa, i da se odvoji tranzitni saobraćaj od pešaka svih kategorija, biciklista i putnika koji prilaze javnom prevozu. Projekat nadvožnjaka/podvožnjaka na glavnom pravcu na nekoj raskrsnici je smešno mali u odnosu na metro, i mogućnosti grada sa budžetom preko milijardu evra uopšte. A ekonomski, otplaćuje se za manje od 5 godina.

Ukratko, neka nam je taj sagovornik N1 živ i zdrav.
 
Sve što rade u Beogradu po pitanju saobraćaja nama deluje nelogično. Ali ako pogledate iz ugla osobe koja: a) vozi se samo kolima i nikada ne ulazi u javni prevoz b) ima svoju garažu c) apsolutno nigde ne ide peske, onda apsolutno sve ima smisla.
 
Takvi su statistička greška po broju lica, ali po decibelima koliko su glasni i agresivni, najviše ih je. Do dana današnjeg u stvarnom broju ostvarenih kretanja kola su tek 25% svih kretanja u Beogradu, a među njima malo je tih agresivnijih. Prosto, recimo, čovek ima dobru platu, na pravcu gde se kreće kolima je 30, a busem 90 minuta (grub primer i jedan od primera).
 
Kad sam se doselio u blokove nasred bloka 70 je bila rupa za podhodnik, na slici desno pored drveta. Dobro se sećam da je postojala početkom devedesetih, šta je bilo posle i zašto su je zatrpali i odustali, to niko ne zna.
Mislim da postoji slično u bl45 (nisam siguran) a iznad raskrsnice Oml.brigada i JG je mogla da se napravi pasarela. Inače ovaj semafor traje crveno za pešake 80 sekundi, stiskao, ne stiskao. Koliko puta ljudi ujutru propuštaju tramvaje jer jednostavno ne mogu preći ulicu do ostrvceta, to je žalosno. Ako je kopanje skupo, može montažna pasarela sa dva silaska za tramvaje (ako ih ne ukinu, sa starim mostom)
PXL_20241018_142531665.MP.jpg
 
Takvi su statistička greška po broju lica, ali po decibelima koliko su glasni i agresivni, najviše ih je. Do dana današnjeg u stvarnom broju ostvarenih kretanja kola su tek 25% svih kretanja u Beogradu, a među njima malo je tih agresivnijih. Prosto, recimo, čovek ima dobru platu, na pravcu gde se kreće kolima je 30, a busem 90 minuta (grub primer i jedan od primera).
Nije što su glasni, nego što su u poziciji da donose odluke. Aludirao sam na to da Šapić & co ne žive naš život. Oni ne vide problem u tome što pešaci čekaju semafore po 5min i slično. A deo problema je i to što su bezosećajni. Oni se voze kolima, ali njihova deca idu negde peške, prosto jer su deca, nema ni svako njihovo dete batlera i vozača. Njima samima bi bilo lakše da voze po gradu ako bi gradski prevoz bio sređen... ali to je daleko od njihivog pojmanja sveta.
 
Ajd što treba toliko da čekaš, nego što zbog toga sve više viðam ljude kako pretrčavaju na crveno.​

Da ima dosta i do celog režima semafora u Bg koji je ekstremno anti-pešački, a i od par stranaca sam imao komentar koliko se nenormalno dugo čeka zeleno na pešačkom u Bg. Pritom čak i kad se uključi zeleno za pešake imaš slučajeve u većim ulicama da traje nedovoljno da ljudi u kolicima ili slabo pokretni mogu da pređu celu ulicu. Baš prošle nedelje kod Pravnog čovek u kolicima krenuo kad se uključilo zeleno i stigao do tramvajskih šina kad je prešlo na crveno, naravno vozači su ga sačekali ali su to stresne a neretko i opasne situacije.
 
Ajd što treba toliko da čekaš, nego što zbog toga sve više viðam ljude kako pretrčavaju na crveno.​
Ljudi vide tramvaj u daljini tipa na prethodnoj stanici i ne mogu da pređu dok stigne, a sledeći za 10min.
Često majstor kad stigne zatvori vrata a onda vidi ljude kako nemoćno čekaju i cvile, pa opet otvori vrata kad im se upali zeleno da pretrče pešački i udju u tramvaj. Ima i dobrih ljudi u GSP, da ne grešimo dušu.
Ili stoje na tramvajskom ostrvu i bespomoćno gledaju 95, 73, 610,94 kako dolazi i odlazi.
Baš obratite pažnju, ja sam izmerio 70-80 sekundi crveno za pešake, bez obzira na pritiskanje a onda slabo pokretna osoba ili neko sa dečjim kolicima nema šanse na drugu stranu dok je zeleno.
Sutra će umesto ovih favela u staroj prvomajskoj i IMT doći tipa 10K ljudi koji će imati potrebu da prelaze ka starim blokovima i onda nek nam je Bog u pomoći.
Meni je jasno da stanovnici ovih napucanih zgrada sa gornjih slika preziru pešake, bicikliste i ostali plebs, ali humanost jednog društva se najbolje vidi u odnosu prema najranjivijim.skupinama.
 
Da li se radi o istoj parceli?

Pogledajte prilog 216150
Mislim da su ove parcele u pitanju, il ova najbliza njima gde ide od O. Brigada do terena i sa njima.

1000068096.png


Iskren da budem, bio bih happy da neko izgradi bilo sta na parceli kod FDU'a samo da nema ovih sto loze sve i svasta, bas me interesuje kako ce biti ljudima u Belmondu, kad ovi raspale... Platis 4k kvadrat da te truju...
 
Изгледа од Вулиновог плана пендрек-блока уз ФДУ нема ништа због Батиног минуса у каси МУПа изазваног фићизацијом.
prelepo, nikad nece otici. Eto novog karton sitija kad se budu prosirili. 4-5 vrtica u radijusu od 500m, ma nek deca udisu kancerogene materije, ipak je to za nasu decu.
 
Нек оживе идеју о центру за промоцију науке. Мада могли су ту нове зграде за факултете уместо што су их углавили између руске школе, техничке школе и ватрогасне станице.
 
Vrh