Šta je novo?

Radionica Metro-Beograd

zidar

Advanced
Učlanjen(a)
23.03.2010.
Poruke
2.087
Pohvaljen
3.106
Predlog za radionicu: METRO U BEOGRADU

Metro u Beogradu : legenda, bajka, zelja…

Danas prica o metrou ponovo postaje aktuelna.
Moramo uciniti da ako postane realnost, taj metro bude najefikasniji moguci za ovaj grad. Na nama je da uticemo na proces planiranja kako sadasnja vlast ne bi zaduzila neredne generacije zarad osrednjeg projekta.

Sa jedne strane treba da ponudimo najbolje rešenje, sa druge treba objasniti građanima šta je metro, čemu služi, šta donosi i uključiti ih u njegovo planiranje.

Evo predloga za akciju :

- Prvo jedna naša interna radionica na kojoj ćemo pokušati da nađemo 1, 2, 3 rešenja za metro mrežu i da izračunamo koliko bi to koštalo.
- Zatim veliki događaj na kojem ćemo ta rešenja izložiti kao primer a istovremeno pozvati građane da kažu svoje mišljenje i predlože svoja.

Mogli bi u maju za vreme miksera da napravimo akciju « Beograđani crtaju metro », neka vrsta javne radionice gde će svako moći da dođe i kaže, nacrta, predloži sve što misli o metrou.

Poenta svega toga je da umesto da čekamo skrštenih ruku da nam odozgo stigne ukaz o trasi/tehnologiji metroa, još pre toga dođemo do rešenja koje najviše odgovara Beograđanima i da se on prirodno nametne.
 
To bi bilo super da se predlozi pokazu na Mikseru. Taj festival je jako posecen.

Predlazem da, kako bi izbegli prikazivanje X planova koji bi pristizali od strane nas raznih , da se do Miksera uradi jedno glasanje i izaberu 3 najbolja plana od svih pristiglih kako bi pokazali da smo slozeni oko najboljih ideja.
 
zidar":21989a4s je napisao(la):
Evo predloga za akciju :

- Prvo jedna naša interna radionica na kojoj ćemo pokušati da nađemo 1, 2, 3 rešenja za metro mrežu i da izračunamo koliko bi to koštalo.
- Zatim veliki događaj na kojem ćemo ta rešenja izložiti kao primer a istovremeno pozvati građane da kažu svoje mišljenje i predlože svoja.

Ovo mora da se ostvari. Toliko dobrih ideja je bilo i biće na ovom forumu, tako da mislim da bi jednom pravom radionicom mogli da stvorimo nekoliko planova koji bi sigurno bili rame uz rame (ako ne i bolji) od onoga što će nam ponuditi francuzi. Prijavljujem se za učešće :D
I naravno da se posle svega to prezentuje javnosti, odlična ideja, o tome kad dođe vreme.
 
Па ја сам у теми о метроу предложио Зидару да се узме његов план, а да људи из појединих крајева града дају своје предлоге куда би код њих било најбоље да метро пролази. Тако би се могла укомпоновати добра мрежа.
 
Moj predlog za prvu liniju Metroa (Ustanicka-Tvornicka): Treba insistirati na POTPUNOJ denivelaciji ove linije u celoj duzini. Dakle u starom delu grada pod zemljom, na NBG na stubovima.
Stanice bi trebalo da budu na 800-1200m kako bi se postigla puna brzina i korisnost sistema. Samo u centru bi trebale da budu na cca 500m. Moj predlog:Ustanicka - skretanje za Mirijevo - Cvetko - Lion - Djeram - Vuk - Pravni - Tasmajdan - Trg N. Pasica - Zeleni venac - Karadjordjeva - Usce - Milentija Popovica - Arena - novi Mercator - Opstina NBG - Goce Delceva - Tvornicka.

LINIJA 2: Tvornicka - Goce Delceva - Opstina NBG - Novi Merkator - Arena - Milentija Popovica - Toplana - Radnicka - Banovo Brdo - Golf naselje - Topcider - Dragisa Misovic - Banjicki venac - Vozdovacka crkva - FON - Saobracajni - Banjica.
 
evo kako to izgleda:

LINIJA 1:

2hdz7ky.png
 
LINIJA 2: sa modifikacijama u odnosu na onaj spisak: stanica Toplana je stanica Novi BAS , stanica Golf je nerealna, a posle toga ide Dragisa Misovic (ili Dedinje) Vozdovacka crkva - FON - Trosarina i na kraju novo naselje "Stepa Stepanovic"

5lcjdc.png
 
Kaad budem imao vremena, napravicu i predlog linije 3 koja bi povezivala Vozdovac i novu zeleznicku stanicu Prokop sa centrom grada i Palilulom.
 
tragac":12fheesl je napisao(la):
jel mora od @zidara ili moze i google?
Може и Гугл. Саветујем ти саобраћајну или теренску мапу са Google Maps сајта. Сателитска мапа из Google Earth је тешка за читање. Стави све линије на једну. Можеш да направиш мапу и на самом Гугловом сајту, на My Places опцији. На пример ово је моја Линк.
 
Napravicemo mi jos MNOGO planova dok ne pocne prvi bager da kopa metro...
 
spatiotecte":234xcwub je napisao(la):
Napravicemo mi jos MNOGO planova dok ne pocne prvi bager da kopa metro...
Sadly, truer words have never been said.
 
"Pogrešio" si odma u prvoj rečenici, ključna reč Tvornička. Metro do tamo nema nikakvog smisla, kao što su već nekoliko puta forumaši iz Zemuna spominjali, ta ulica čak i ne postoji više. Meni se za sada najviše svideo Zidarev plan koji uopšte nema ovu famoznu liniju "Ustanička-Tvornička". Ima neku koja malo liči na tvoju drugu liniju, ali ide dublje u Zemun, čak do ž.stanice. Takođe ja sam protiv svake varijante nadzemnog metroa. Mislim da je bez veze da ti dve linije kreću iz iste tačke, okreni jednu ka blokovima.

To su samo moje sugestije i prijateljski saveti. Mislim da jedan čovek ne može da smisli plan za metro. Trebalo bi (u realnom svetu) okupiti forumaše iz svih delova grada, nekoliko gajbi piva i eto savršenog plana, naravno ključna stvar za izradu metroa je ona studija dnevnog kretanja Beograđana, viđao sam je po forumu, samo ne znam da li je novijeg datuma.
 
Ja ne razumem zasto se forsira da linija skrene u bulevar AVNOJ-a, to uopste nije logicno ako se uzme u obzir da metro treba da predje reku kod Brankovog mosta. A ova druga linija nikako ne bi smela da zaokrene na Banovom brdu. Juzni Beograd bi morao da bude pokriven, sto znaci da bi linija nastavila Pozeskom ispod zemlje i dalje ka ostalim naseljima.
Slazem se za Tvornicku isto. Mislim da je Kokos skroz u pravu. Terminus u toj nepostojecoj ulici nema nikakve logike. Ta linija bi morala da bude produzena mnogo dublje u Zemun, do Gornjeg grada ili cak Galenike.

S obzirom da je jedan tajkun blizak DS-u u bescenje kupio zemljiste na kome bi se terminus nalazio, dal Peconi ili neko slican, onda sve ima smisla.
 
metromoj.png


ja ne razumem to insistiranje na liniji zemun - bulevar kao prvoj liniji. zemun i pripadajuci deo novog beograda imaju BEZOBRAZNO DOBRU VEZU sa centrom u odnosu na sve druge periferne delove grada. isto vazi i za pravac ka 45. bloku ali obzirom na novi most na adi po mom planu bi 45. blok ipak isao u prvoj turi.

CRNO-1 faza
vidikovac, zarkovo, ispod banovog brda do ade, radnicka, sajam, savski amfiteatar. trg republike, pravni i dalje bulevarom. uglavnom ispod zemlje, sem na pocetku (trasa ibarske i trgovacke) i na delu od sajma do karajdrdjeve i na kraju bulevara. paralelno sa tim preko mosta na adi povezati zeleznicku stanicu nbg pa oko belvila izaci na juria gagarina do kraja. ovde bi cela trasa isla nadzemno sto valjda pojeftinjuje gradnju i opravdava izgradnju u prvoj fazi.

PLAVO-2 faza
zemun, arena, interkontinental, novi metro most, savski amfiteatar, slavija pa ispod hrama negde do aputoputa, vozdovac pa do banjice. eventualno iskoristiti trasu autoputa pa ici blize ka konjarniku pa nesto istocnije nego na crtezu skrenuti ka banjici

CRVENO-3 faza
prvo spojiti dve linije na novom beogradu, od zeleznicke stanice pa negde do arene, drugo produziti trasu od bloka 45 do aerodroma pa onda tamo negde 2157 godine nastaviti pravce od ade do rakovice (dolinom topciderke ili ako se vec kopa onda ispod senjaka i dedinja) i od trga preko donjeg dorcola (marine, luke beograd) ka visnjici. ukoliko projekti marine i luke beograd zaista zazive onda ovaj pravac graditi vec u fazi 2

eto, kad se vec igramo da i ja kazem svoju. ako neko moze neka mi objasni zasto se vecina drzi tog pravca od zemuna do bulevara, izgleda da ja ne vidim nesto sto je jako ocigledno svima drugima. unapred hvala
 
Moja ideja za zaokretanje linije 2 polazi od cinjenice da bi izgradnjom metroa Beograd dobio tri sinska sistema koji bi se medjusobno trebali dopunjavati. Ovakva struktura koju predlazem bi dobila svoj pun smisao tek kada bi se izvrsila "rapidizacija"i produzenje linija postojeceg tramvajskog sistema. Recimo, tramvaji 12 i 13 bi bili produzeni do Vidikovca, imali bi prvenstvo na semaforima ili bi bili odvojeni. Sa ovog tramvaja bi se moglo na Brdu presesti dalje na metro ako nekome treba veza za Zemun, ili nastaviti linijom 13 do Blokova. Takodje, ideja mi je da se u Topcideru skupljaju putnici sa linije 3.
Inace, i ja sam protiv trase Üstanicka - Tvornicka"ali izgleda da smo krenuli prekasno u inicijativu za promenu njene trase. Ja bih recimo pre bio za to da ona ide sredinom vracarskog brda i platoa, da prolazi pored Hrama i Slavije.
Naravno da i ja samo dajem sugestije i da treba da svi zajedno ovde dodjemo do zajednickog resenja tehnikom brainstorminga.
 
^^ Plasim se da taj pocetak vise deluje kao situacija metro-a u 2060toj godini...
 
Pa ogroman broj stanica i vec razradjena mreza sa jako dugim linijama, ovo sto si nacrtao je investicija od jedno 4-5 milijardi evra. ;)

Kamo srece da imamo ovakvu mrezu metro-a ali procice mnogo vremena dok ne stignemo dotle.
 
@tragac

Slazem se sa tobom da metro ne bi trebao da se zavlaci dublje u centar od Terazija vec da preko glavne Zeleznicke stanice skoci na NBGD.

Ipak ostatak tvog plana puno lici na "Tvornicka-Ustanicka" mantru koja se svuda ponavlja.
Mislim da treba da pokusamo da nadjemo optimalne pravce ne uzimajuci u obzir ni jedan od dosadasnjih metro projekata.
Da li je Bulevar taj pravac, mislim da nije, vec ima tramvaj sa nezavisnom trasom koji se jos moze unaprediti. Bitniji su pravci koji nemaju toliko razvijenu saobracajnu infrastrukturu a gusto su naseljeni kao sto su Karaburma ili Konjarnik.

Uz to trebalo bi izbeci dupliranje linija na istom pravcu.

Metro ispod Dedinja/Senjaka/Topcidera tesko je danas opravdati: dugacka trasa u retko naseljenom podrucju koje ce verovatno takvo i ostati.

Recimo da bih ja ovako definisao glavne smernice plana:

- insistirati na vezi sa postojecom mrezom BG:voza
- izbeci dupliranje sa tramvajskim trasama
- vezati zeleznicku stanicu Novi Beograd
- jedna linija = jedna trasa, bez dupliranja ili racvanja (osim eventualno dupliranje za prelazak preko reke ali onda sa 4koloseka)
- ukupno 3 do 4 linije kako bi plan bio iole realan
- tunel ili plitki tunel, eventualno stubovi, nikako povrsinske trase.

Diogen":3opsghdc je napisao(la):
Ja ne razumem zasto se forsira da linija skrene u bulevar AVNOJ-a, to uopste nije logicno ako se uzme u obzir da metro treba da predje reku kod Brankovog mosta.

Mozda ne treba da prelazi reku kod Brankovog mosta nego uzvodnije sto onda ima vise smisla :)

Bulevar AVNOJA ima dve prednosti u poredjenju sa Mihajla Pupina:
- sa obe strane bulevara su blokovi, u bul. M. Pupina je celom severnom stranom park
- siroko zelezno ostrvo u sredini omogucava kopanje plitkog tunela bez obustavljanja saobracaja

razgradjevinar":3opsghdc je napisao(la):
ja ne razumem to insistiranje na liniji zemun - bulevar kao prvoj liniji. zemun i pripadajuci deo novog beograda imaju BEZOBRAZNO DOBRU VEZU sa centrom u odnosu na sve druge periferne delove grada. isto vazi i za pravac ka 45. bloku ali obzirom na novi most na adi po mom planu bi 45. blok ipak isao u prvoj turi.

eto, kad se vec igramo da i ja kazem svoju. ako neko moze neka mi objasni zasto se vecina drzi tog pravca od zemuna do bulevara, izgleda da ja ne vidim nesto sto je jako ocigledno svima drugima. unapred hvala

Veza Centar-Zemun je stvar inercije, kako istorijske, tako i sentimentalne, veza dva stara gradska jezgra koja cine Beograd.

Sa druge strane iako je glavni smer saobracaja u beogradu na osi istok-zapad, cinjenica je da NBGD bulevari omogucavaju Zemunu daleko bolju vezu sa centrom nego sto imaju juzni krajevi. S'tim je potpuno relevantno postaviti pitanje na kom pravcu bi prva metro linija povecalja komfor i brzinu putovanja najvecem broju gradjana?

Mozda je to Vozdovac, mozda Zarkovo, na nama je da to razradimo i obrazlozimo.

Recimo poznato vam je da ja mislim da prvo treba vezati Z.st NBGD, Terazije i Vukov Spomenik kako bi se vezali NBGD i centar i stvorila dupla veza sa BG:vozom a zatim nastaviti liniju ka Konjarniku i Medaku kao prioritetni pravac pre Zemuna i Cukarice.

Sada ti preostaje da od trasa napravis linije :)

@JohnnyLee

Umesto da sve tri linije idu u centar, veza Zemun-Cukarica nudi primamljivu alternativu, narocito ako Novi most moze da je nosi (sto zaista treba da proverimo).

glavna dilema onda postaje gde dalje sa linijom Mirijevo-Karaburma-Centar-Sajam. Moze da skrene ka Banjici i Vozdovcu ali onda kao sto rekoh malopre imamo dugacku trasu na slabo naseljenom podrucju sto se teze opravdava.

Treba dovesti u pitanje dogme, mozda je direktna veza Zemun-Centar najbitnija a mozda je ipak bolja Zemun-Cukarica. Ne zaboravimo da je metro sistem zasnovan na presedanjima.

Na pravcu Vozdovac/Jerkovic centar terao bih naravno pravo preko K. Parka umesto okolo na Prokop, zar nije prirodnije? :D

Sta mislis Johnny o mom poslednjem predlogu da metro ide kroz potok izmedju Vozdovca i Jerkovica kako bi opsluzio oba naselja preko (jos uvek delimicno) neizgradjenog zemljista?
 
Nova varijanta, koristeci dva postojeca mosta i postojece zeleznicke koridore (crvena linija i tramvaji)

63_bgd-metro-plan-mostovi.png
 
bravo zidar!!!!!


vidim dosta sličnosti sa planom koji sam ja ranije crtao.
 
Vrh