Šta je novo?

Radionica Metro-Beograd

Problem: ako metro na Novom Beogradu ide do Usca, ljudi ce morati autobusom do istog. Sto znaci da ce jednostavno ici do Zelenog Venca. Alternativa je da postoje kratke 'komsijske' linije o kojima smo pricali na prosloj radionici, ali od toga ocigledno nece biti nista. Znam sta pricam, ja se na slicnoj relaciji vozim BGvozom i uprkos tome sto sam 4 stanice daleko i imam 4 prevoza do stanice Tosin Bunar, vrlo cesto mi se desi da se veza jednostavno ne isplati... Doduse, metro ima veci takt, nije to ista stvar ni priblizno, ali svejedno je potrebna DOBRA povezanost sa okolnim blokovima, opstinom NBG i Zemunom - ne samo zbog presedanja, vec i zbog transporta unutar blokova (ne moze se bas svuda peske).

Mozda bi bilo moguce da se prva linija rastegne ka Zemunu, pa da metamorfizira (sto mi je vokabular :p) u M2 kada se iskopa odgovarajuca duzina tunela? Ili linije moraju biti 100% razdvojene?
 
preimenovao sam plan "mostovi" u "vec imamo mostove" :D

1 linija metroa Vuk-NBGD-B.Brdo preko oba mosta na raspolaganju za pocetak.
Kasnije jos jedna Zemun-Savski amfiteatar-centar-Palilula i produzetak BG:voza ka istoku.

realno izvodljivo

metro-beograd-mostovi-schema.png

metro-beograd-plan-mostovi-small.png
 
IMAMO PLAN METRO RADIONICA !!!

dolazim u Beograd 21. januara u noc pa vam predlazem da se okupimo u nedelju 22. januara i zajedno nacrtamo 1, 2 ili 3 plana metro mreze, razradimo strategiju za promovisanje projekta i konacno izadjemo u javnost.

Dosta smo vise slusali djedove iz strucne komisije i priucene novinare, vreme je da Beogradjani dobiju alternativu.

Ne znam jos gde cemo da radimo, svi predlozi su dobrodosli, vazno da ima grejanje i eventualno stekere...
 
свиђа ми се што не форсираш окретницу у Устаничкој већ скрећеш линију 1 ка Крсту. иначе, ја би продужио и Линију 2 до Коњарника у 2. фази
 
a sajam? totalno je izostavljen.

misliš da će radnička da bude novi hub kao sajam sada?
 
JohnnyLee":2s651wob je napisao(la):
свиђа ми се што не форсираш окретницу у Устаничкој већ скрећеш линију 1 ка Крсту. иначе, ја би продужио и Линију 2 до Коњарника у 2. фази

Mislim da prigradske linije sa poteza 300 vec danas treba da se spuste do Lastine stanice Sumice a 31 i 17 da okrecu u Ustanickoj. Bolje i lakse presedanje.

Bulevar vec ima tramvaj, metro je potrebniji na potezu gde se danas muce trole a Konjarnik koji je vec danas cvor je blizi Jerkovicu i Medaku.

Pitanje je da li je pametno da se Beograd uopste zaduzuje zarad metroa (ja mislim da jeste :D ) ali u svakom slucaju tesko da cemo u dogledno vreme dobiti vise od jedne linije, zato gledam da ta jedina linija bude sto korisnija.

Linija 2 je na dugom stapu a tek njen eventualni produzetak ka Mirijevu.

U sustini, verovatno je najjednostavnije resenje za Mirijevo da tramvajska trasa sa bulevara kod okretnice Ustanicke skrene severo-istocno kroz brdo i posle 1000 metara tunela izbije na Mirijevski venac kod C marketa i poste. Mirijevo bi time dobilo pouzdanu vezu sa bulevarom i centrom a Mite Ruzica rasteretila.

MilisaV":2s651wob je napisao(la):
a sajam? totalno je izostavljen.

misliš da će radnička da bude novi hub kao sajam sada?

Tesko je sa jednom, ili dve linije pokriti sve pravce. Pokusao sam da pokrijem prvenstveno nedostajuce karike u tramvajskom sistemu Vuk-Terazije-Karadjordjeva i Slavija-Terazije-Dusanova-P. Most.

Sajam vec ima tramvajsku trasu koja se lako moze konvertovati u LRT a i deo pruge uz sajam moze da se veze na trasu trojke kroz topcider sa jedne strane i prugu oko Kalemegdana sa druge i postane pravi LRT. Zato mi Sajam kao takav nije prioritet.

Komunikacioni cvor sa Sajma ce se ionako zasigurno prebabaciti na Radnicku koja je raskrsnica za razliku od Sajma koji ce ostati samo prolazna stanica. Metro stanica bi tome jos vise doprinela a Hipodrom, Seceranu i Jugopetrolova skladista gledam kao prostrani gradjevinski prostor.

Linija 1 je ono sto je Beogradu neophodno:

- Veza Cukarica-NBGD-Centar-Bulevar
- kontraluk bg:voza, veza zapadnog i severnog kraka bg:voza sa centrom grada (nbgd-terazije i Vuk-terazije)
- preko potrebna veza podnozje grebena-vrh grebena Karadjordjeva-Terazije

zatim
- produzetak ka Konjarniku koji pokriva Vracar, i sluzi kao cvor za jugoistocna naselja koja nemaju tramvaj ni voz (Jerkovic, Medak, MML, VML, potez 300)
- produzetak ka Zarkovu i Ibarskoj

A u nekim boljim vremenima mreza se siri

linija 2 metroa:
- veza Zemun-NBGD-Centar
- veza Palilula-Dorcol-Centar
- potez Trg-Slavija, drugi missing link
- aktiviranje Savskog Amfiteatra

Istocni krak bg:voza

- pokriva Autokomandu, Dusanovac i Konjarnik kao gradske cvorove
- daljinska veza sa Kaludjericom, Lestanama i Vrcinom, potez 300 vapi za pouzdanim prevozom
- zeleznickom magistralom istok-zapad (Kaludjerica - Batajnica) pokrivena je glavna ekonomska osa Srbije, ono sto danas cini autoput.
 
zidar":2n8j55jw je napisao(la):
IMAMO PLAN METRO RADIONICA !!!

dolazim u Beograd 21. januara u noc pa vam predlazem da se okupimo u nedelju 22. januara i zajedno nacrtamo 1, 2 ili 3 plana metro mreze, razradimo strategiju za promovisanje projekta i konacno izadjemo u javnost.

Dosta smo vise slusali djedove iz strucne komisije i priucene novinare, vreme je da Beogradjani dobiju alternativu.

Ne znam jos gde cemo da radimo, svi predlozi su dobrodosli, vazno da ima grejanje i eventualno stekere...
Ја сам за :)

Само, за излазак у јавност мора да се много озбиљније разради прича. Да се направи тих пар идеја, да се озбиљно разраде, да се разраде планови за унапређење (у смислу да је неопходно испројектовати за много дужи период, макар идејно, да после не би било крпљења а обиљније разрадити нпр 2 линије), затим направити финансијску конструкцију, израчунати колико би шта коштало, на који начин може да се уради што јефтиније/ефикасније уз ангажовање домаћих капацитета итд.
 
A što bi morali da budemo toliko ozbiljni za izlazak u javnost, kad naši urbanisti mogu da istupaju u javnosti sa samo jednom linijom, koja ni ne liči na metro. Šalim se, naravno, slažem se, Mihailo.
 
zidar":uwwfjayq je napisao(la):
IMAMO PLAN METRO RADIONICA !!!

dolazim u Beograd 21. januara u noc pa vam predlazem da se okupimo u nedelju 22. januara i zajedno nacrtamo 1, 2 ili 3 plana metro mreze, razradimo strategiju za promovisanje projekta i konacno izadjemo u javnost.

Dosta smo vise slusali djedove iz strucne komisije i priucene novinare, vreme je da Beogradjani dobiju alternativu.

Ne znam jos gde cemo da radimo, svi predlozi su dobrodosli, vazno da ima grejanje i eventualno stekere...

blizi se nedelja i neophodni sastanak na temu metroa a za mesto dogadjaja predlazem vec tradicionalnu Kasinu.

Znaci nedelja 22. januar, 15h, Kasina, nadam se da ce svima odgovarati.

gledamo se za par dana, ponesite planove, papir i flomastere.
 
Držim čvrsto palčeve da pokrenemo revoluciju i da beogradski metro bude prvi koji su stanovnici "izgradili" po svojoj meri! :gobb:
 
Dolazi se!Samo predlazem da manje bude crtkanja a vise konkretne price oko tehnickih resenja ;)
 
Hmm... Valjda ce biti mesta da se radi u kafani :/
 
B tuta nebrines kad su se vlade srbije uspjesno sastvaljale i sastajale u kafanama mi kao narod najbolju inspiraciju dobijemo u kafanama :laugh:
 
Ma ne to, mislio sam da nece biti guzva... Inace ja mislim da je kafana skroz OK opcija :)
 
Михаило":s383twvh je napisao(la):
Само, за излазак у јавност мора да се много озбиљније разради прича. Да се направи тих пар идеја, да се озбиљно разраде, да се разраде планови за унапређење (у смислу да је неопходно испројектовати за много дужи период, макар идејно, да после не би било крпљења а обиљније разрадити нпр 2 линије), затим направити финансијску конструкцију, израчунати колико би шта коштало, на који начин може да се уради што јефтиније/ефикасније уз ангажовање домаћих капацитета итд.

Не. Ми немамо капацитет нити требамо да га имамо за неки идејни пројекат али зато имамо минимум менталног капацитета да се противимо овом аутомобилско - трамвајском концепту који нам увелико реализују.Ми пажњу јавности сигурно нећемо добити неким генијалним планом тешког метроа договореног у Касини већ дискредитовањем владајућих људи,како политичара,тако и пројектаната и урбаниста у заводу и дирекцији.

По мени су трасе мање битне.То ће чиста рачуница и план будућег развоја Београда одредити.Сматрам да прича о метроу треба да буде база за коначно решење највећих инфраструктурних проблема Београда. Овима су пуна уста државе и приче да не можемо метро сами да градимо.Ајде онда да та држава одради свој део посла (жел. чвор) а Београд свој, пројекат правог метроа,измена ГУП-а, па и финансирање метроа,под претпоставком да је Београд ослобођен железничких окова и аутомобилског концепта.

Ако се ове ствари не реше џаба смо кречили,па макар "кречили" и тешким метроом.
 
Delija":35sqdjoj je napisao(la):
Михаило":35sqdjoj je napisao(la):
Само, за излазак у јавност мора да се много озбиљније разради прича. Да се направи тих пар идеја, да се озбиљно разраде, да се разраде планови за унапређење (у смислу да је неопходно испројектовати за много дужи период, макар идејно, да после не би било крпљења а обиљније разрадити нпр 2 линије), затим направити финансијску конструкцију, израчунати колико би шта коштало, на који начин може да се уради што јефтиније/ефикасније уз ангажовање домаћих капацитета итд.

Не. Ми немамо капацитет нити требамо да га имамо за неки идејни пројекат али зато имамо минимум менталног капацитета да се противимо овом аутомобилско - трамвајском концепту који нам увелико реализују.Ми пажњу јавности сигурно нећемо добити неким генијалним планом тешког метроа договореног у Касини већ дискредитовањем владајућих људи,како политичара,тако и пројектаната и урбаниста у заводу и дирекцији.
Апсолутно ниси у праву! Тако нећемо бити ништа бољи од политичара који само паламуде около у празно! Твој начин можда јесте да само кудиш дискутабилним аргументима, али за мене као инжењера је то потпуно неприхватљиво. Систем који ће нам град вероватно понудити неће бити толико страшан колико се овде замишља, напротив, вероватно ће бити сасвим пристојан са одређеним недостацима, али и добрим странама и "дискредитовање владајућих људи" неће ништа помоћи. Звучаћемо као Николић који тврди да могу три моста за цену једног. Бедно.

Прави начин је понудити "боље" решење и показати зашто је боље а не смарати како ништа не ваља.


Да се вратим на радионицу. Можда би требало направити неки "дневни ред" да се не расплињавамо превише. Типа, за почетак да се договоримо шта је циљ, да у наредних 10 година имамо једну линију висококапацитивног комплетно подземног решења, или нпр две линије неког финансијски повољнијег система. Да би ишта имало смисла морамо да будемо реални и отворени за компромисе.
 
Михаило":15ypm6ke je napisao(la):
Апсолутно ниси у праву!

И ја се надам да нисам.

Михаило":15ypm6ke je napisao(la):
Тако нећемо бити ништа бољи од политичара који само паламуде около у празно! Твој начин можда јесте да само кудиш дискутабилним аргументима...

Чекај, ја сам паламудио у празно ових неколико месеци???


Михаило":15ypm6ke je napisao(la):
али за мене као инжењера је то потпуно неприхватљиво.

Ето и ја ћу кроз пола године да будем инжињер али исто тако кроз годину и по добијам лиценцу за урбанизам па гледам мало ширу слику целе проблематике као што би и требало када се гради овакав систем.

Михаило":15ypm6ke je napisao(la):
Систем који ће нам град вероватно понудити неће бити толико страшан колико се овде замишља,

Овде се ништа не замишља. "Метро" нам планира човек који га је стопирао пре 30 година. Возила ће бити максимално 35 метара.Перони такође,"метро" мост по сред К. Венца,убрзана градња "јефтинијег" система и то више траса одједном...Заиста звучи нестварно лоше али нам то спремају. У важећем ГУП-у стоји ЛРТ . Тај гуп се неће мењати до доношења новог и ми ћемо сад да црткамо трасе мимо тог ГУП-а а они ће да нас схвате озбиљно....Тешко

Михаило":15ypm6ke je napisao(la):
Прави начин је понудити "боље" решење и показати зашто је боље а не смарати како ништа не ваља.


Слажем се али шта се подразумева под бољим решењем? Ја кажем да је трасирање система чиста математика и да није у томе толики проблем ( осим већ поменутог моста и трасе до устаничке).Знамо сви шта нам смета. Нећемо ролекорстере! Нећемо нови лрт фијаско! Мислим да требамо да понудимо бољи приступ тј концепт а не решење За боље решење су потребне године озбиљног планирања.


Михаило":15ypm6ke je napisao(la):
Да се вратим на радионицу. Можда би требало направити неки "дневни ред" да се не расплињавамо превише. Типа, за почетак да се договоримо шта је циљ, да у наредних 10 година имамо једну линију висококапацитивног комплетно подземног решења, или нпр две линије неког финансијски повољнијег система. Да би ишта имало смисла морамо да будемо реални и отворени за компромисе.

Ево одмах ја да гласам за прву варијанту! МЕТРО СЕ НЕ ГРАДИ САМО ЗА НАША ДУПЕТА већ и за 3-4-5... следећих генерација. Са метроом се не сме журити нити систем треба да трпи због тренутног стања јер баш то кошта највише!

Ето , у ова два поста имате део мог оквирног става али шта год одлучимо заједно ја сам уз вас јер све је боље од овога што нам спремају.
 
Михаило":2tquclu4 je napisao(la):
Апсолутно ниси у праву! Тако нећемо бити ништа бољи од политичара који само паламуде около у празно! Твој начин можда јесте да само кудиш дискутабилним аргументима, али за мене као инжењера је то потпуно неприхватљиво. Систем који ће нам град вероватно понудити неће бити толико страшан колико се овде замишља, напротив, вероватно ће бити сасвим пристојан са одређеним недостацима, али и добрим странама и "дискредитовање владајућих људи" неће ништа помоћи. Звучаћемо као Николић који тврди да могу три моста за цену једног. Бедно.

Прави начин је понудити "боље" решење и показати зашто је боље а не смарати како ништа не ваља.


Да се вратим на радионицу. Можда би требало направити неки "дневни ред" да се не расплињавамо превише. Типа, за почетак да се договоримо шта је циљ, да у наредних 10 година имамо једну линију висококапацитивног комплетно подземног решења, или нпр две линије неког финансијски повољнијег система. Да би ишта имало смисла морамо да будемо реални и отворени за компромисе.

Ja gledam tako da se kritikuje argumentovano predlozeno resenje i radi na njenom poboljsanju.Pristojan nije dovoljna stvar jer se ovde radi o metro od milijardu eura a ne recimo rekonstrukciji neke lokalne ulice.

Necemo zvucati kao ti politicari jer cemo kritikovati u zelji da Beograd dobije sto bolje resenje a ne iz licnog interesa.I nismo protiv metroa,vec smo za to da se dobije dobar sistem koji je potreban ovom gradu a mozda i najvaznije da postoji javno obrazovanje o metrou.Kao i javne diskusije,prezentacije i tako dalje od strane grada,a ne da se krije cela prica kao da se radi o drzavnoj tajni a ne o necemu od izuzetne vaznosti za svakog gradjanina ovog grada,a bogami i Srbije jer ce vecinu novca iz kredita otplacivati drzavni budzet.

Sto se tice realnosti i otvorenosti za kompromise imacemo jednu liniju narednih 10 godina i to je to, i njena gradnja ce poceti 2013. godine,a na nama je da pokusamo da poboljsamo stvari kod nje sto se tice trase,tehnickih resenja(stubova,povrsinske trase) i ekonomske transparentnosti.

Dakle da imamo kriticki predlog a i svoj kontra predlog koji mora biti potkrepljen time da realno moze da se izgradi.A time mislim i na geolosku studiju koju zaboravljamo cesto pri crtanju linija.

Takodje ja nisam za to da akcija ide preko imamoplan vec preko nove grupe gradjana,bez obzira sto ce biti tu dosta ljudi i iz imamoplan.I ne mora se registrovati to udruzenje da bi moglo delovati.
 
Управо то што кажу Михајло и Вучко.

Тај састанак ће вероватно бити први пут да се упознам уживо са некима од вас, јер само пар вас, који учествујете у овој групи знам од пре. Није уопште занемарљив рад и ентузијазам уложен у ову групу, и онај који ће се тек испољити :kk: али не треба радити непромишљено, и искључиво из срца, већ одлуке доносити тек након потпуног сагледавања целог реалног стања.

Од црткања планова, предлога и идеја саме трасе, мислим да је много важније да се направи стратегију деловања у јавности.
За сада је углавном учествовала иста екипа људи, која има сличне ставове, а причу је усмеравала само у једном правцу: развијање предлога варијантних решења. Тема метро-а је врло комплексна и има читав низ димензија:
- Макро-економску димензију
- Микро-економску димензију
- Политичку димензију у смислу политичких странака
- Политичку димензију у смислу саобраћајне политике
- Политичку димензију у смислу деловања саме групе ентузијаста, и осталих заинтересованих страна
- Социјалну димензију
- Еколошку димензију
- Привредно-развојну димензију
- Димензију светске политике, међународних финасијских институција и глобализације

Сматрам да око техничко-технолошких питања треба да се успостави консензус типа линија исток-запад са потпуно издвојеном трасом са краја на крај града саграђена у року од највише 10 година од почетка градње целом дужином, а да се већи нагласак стави око осталих питања.

Однос према политичарима је јако осетљива тема, јер не заборавите да они имају и моћ, и медије, и знање како наступити пред масама. Ја сам већ два пута са својим ентузијазмом ударио у тврд зид искусних политичара.
 
žao mi je što nisam bio u mogućnosti da budem sa vama da dam neke predloge, mada sam cele nedelje oko toga razmišljao.


jedva čekam da vidim šta ste nacrtali.
 
Delija":2yx5fpni je napisao(la):
Ето и ја ћу кроз пола године да будем инжињер...

Ваљда ћеш да будеш инжењер. Води рачуна шта ћеш написати на својој визит-карти. :kk:
 
Sastanak u Kasini jeste prvobitno bio zamisljen kao radionica za crtanje trase ali je sticajem okolnosti prerastao u opstu diskusiju o delovanju foruma i forumasa u javnosti na temu metroa.

Zakljucili smo da je Metro u Beogradu suvise siroka prica da bi se njme bavila iskljucivo uticajna grupa Imamo Plan vec da sâm Beobuild Forum treba da nastupa u javnosti sa svom svojom popularnoscu i autoritetom.

Imamo Plan ce se paralelno sa tim nastupom skoncentrisati na uzu pricu sâme trase (i mreze) bez opsirnih diskusija o tehnickim, finansijskim i politickim pitanjima kojima ce se baviti Forum.

Znaci na ovom topiku crtamo a na temi "metro" se razgovara o ostatku.
 
Veoma mi je zao sto nisam na vreme uocio da se priprema sastanak i prisustvovao istom.
Sto se tice tvog plana Zidar, VEC IMAMO MOSTOVE, veoma je interesantan.
Slazem se sa tobom da Beobuild mora pre svega da stane iza bilo koje inicijative u vezi metroa.

Predlazem da se predlozi ogranice na GUP i trasu BelARTisa odnosno BELAMA koja se verovatno nece menjati jer sve ostale moguce linije se nalaze samo na papiru osim mozda plana iz 76' koji oni nece ni uzeti u razmatranje jer je preglomazan a nemaju nameru da ga rade parcijalno, tj. u fazama tokom 20 godina kako bi i bio red u nekoj normalnoj zemlji.Resenje bi bilo samo skratiti linije, eventualno izbaciti 1 liniju i bazirati se na 3 do 4 linije. S tim da bi se u prvoj fazi delimicno uradile 2 linije.

Prema do sada vidjenom uglavnom od Vukana Vucica dobicemo jednu liniju ( denivelisani BELAM )
od Vuka do Ustanicke ide nadzemno, koja ide po NBG povrsinski i ponire na raskrsnicama, pravi rolerkoster, sa mostom uz Brankov, nizvodno od njega.

Beobuild mora biti spreman da onog dana kada Francuzi izadju sa predlogom koji lici na denivelisani Belam, i kada novinari kao po obicaju svrate na Beobuild, na glavnoj stranici ne dobiju izvestaj francuskog predloga nego dobiju argumentovane primedbe na problematicne delove tog francuskog predloga. Da bi ozbiljno izgledalo, bazirati se na tome, ne izmisljati neke nove linije koje nikada nisu razmatrane. Cisto uticati da dobijemo bar sto bolju prvu liniju ako nista drugo.


Neke okvirne primedbe koje ja imam

1. nema, bar ne u prvoj fazi, metroa od Vuka do Ustanicke jer vec imamo rekonstruisani tramvaj.

2. linija 1. ne do Tvornicke, ili Zemun ili max. do kruznog toka kod Opstine NBG, bar u prvoj fazi

3. na NBG koristiti zelene povrsine po sredini ulica za ovoreni iskop, nikakav rolerkoster ne dolazi u obzir, u najgorem slucaju, na stubovima, mada nisam pristalica toga zbog nase opste kulture

4. ne dolazi u obzir most uz Brankov, jedino u blizini Starog Savskog mosta, ili iskoristiti njega za metro a graditi novi tramvajsko automobilski most ili jednostavno napraviti drumski-metro most koji je bio u planu na potezu Nemanjina-Bul.Z.Djindjica

5. kapacitet vozila i duzina stanica, prednosti i mane, niskopodnog LRT(denivelisanog tramvaja) u odnosu na klasicno visoko-kapacitetno metro vozilo

6. predociti da ce biti vec 2km metro koridora preko novog mosta na Adi

7. uz sve to naglasiti da je vreme da se autobuska stanica prebaci na NBG ako ne kao jedina i glavna, jedna od 2, druga na potezu Prokop-Steco-Komanda-Lasta


Eventualno neke usporedbe sa Sofijom, cenom izgradnje kod njih, borbom da da njihova 3. linija ne bude LRT nego klasican Metro.
 
Vrh