@Arnorian
Istocni krak BG:voza ne iskljucuje krak za Borcu (dodacu ga na plan).
Taj krak opsluzuje gusto naseljen istok Beograda -Autokomanda, Dusanovac- i novi centar kod plavog mosta a onda dalje istocnu periferiju. Deo uz autoput nije teze napraviti od Borcanskog kraka.
Sastavni je deo uravnotezenog razvoja grada na osi istok-zapad.
Trasa kroz blokove je relativna, moze kroz Gagarina, unutrasnju saobracajnicu, vojvodjansku... to je stvar detaljnog projekta, vazno da se slazemo da je taj pravac potreban.
Dubinska stanica je kod Ceraka Vinogradi, na Ibarskoj, malo plice od Vidikovca
Ona je cak realna, manje realna je stanica Dedinje za bg:voz, circa 80m dubine
E sad veza Zemuna i centra.
Sa samo 3 linije metroa od koje samo 2 idu u stari centar ne moze direktno da se poveze svaki deo grada. Mogu da se zamene kraci Zemun/blokovi pa da zelena linija ide iz blokova ka cukarici a plava iz Zemuna ka centru ali ovako je sema mreze znatno jasnija: juzni lûk, severni lûk i ukrstanje na bitnim tackama.
Uz to Zemun i zapad NBGD i dalje ce imati brzu i pouzdanu autobusku vezu sa centrom. Uostalom sta fali presedanju u metro sistemu?
Treba zamisliti grad u kojem ce za 10-15 godina prostori Z.St.NBGD, Hipodrom/jugopetrol, Savski Amfiteatar, Plavi Most i Luka biti podjednako aktivni koliko i danasnji centar grada Trg-Terazije.
nepopravljivi optimista
@medjutim
moze i krak bg:voza ka Karaburmi, skretanje vec postoji, mada cini mi se da bi metro iz centra kroz luku i Adu Huju bio efektniji.
Pruga i metro za aerodrom opet ne iskljucuju jedno drugog. Verovatno ce se prvo napraviti pruga a mozda jednog dana ako bude potrebno i metro, prvo do Ledina da pokupi pravac Surcin a zatim i do aerodroma.
U makiskom tunelu kroz stanicu cerak vinogradi nece ici teretni vozovi vec iskljucivo gradska zeleznica (podrazumeva se da je zavrsena teretna obilaznica preko mosta Vinca)
Tunel od glavne do Dorcola, stara dobra ideja iz 30ih.
Sta znam, pre bih sklonio sine i iz Savskog Amfiteatra i iz luke kako bi oba kraja zazivela a tuda provukao tramvaj cija trasa za razliku od voza ne mora da bude ogradjena.
BG:voz kroz zeleznicki cvor (postojeci tuneli) a metro kroz sâm centar bez ikakvih ogradjenih sina na povrsini od autoputa do Dunava.
Ako smatramo da nemamo para i da smo osudjeni na bedu onda treba napraviti zeleznicki tunel glavna-dorcol, tramvajski tunel Tasmajdan-Terazjie-Karadjordjeva, tramvaj preko novog mosta i zaboraviti price o luci i amfiteatru.
Ako imamo veru u bolju buducnost koju ce izgraditi generacija koja se na ovom forumu druzi onda mozemo da projektujemo ozbiljnu metro mrezu za Beograd kao uzornu svetsku metropolu.