Šta je novo?

Radionica Metro-Beograd

@gzthe

Sto se tice radionice, manje više sve što oko svega što si naveo smo se složili:

Pre svega, insistiraćemo da metro mora imati osnovne i neosporne odlike: visoki kapacitet, veliku brzinu i apsolutnu nezavisnost od ostalog saobraćaja!
 
Meni je takođe krivo što nisam ovoga puta bio u Kasini.

Inače ja sam protiv linije Ustanička-Tvornička, pogotovo nje kao prve linije.
 
Gospodo evo nove sinteze nasih ideja pretocene u sveobuhvatni plan, sve vise napredujemo...

66_metro-beograd-belgrade.png


BG:voz:

- novi istocni krak uz autoput (Autokomanda-Kaludjerica itd), time dobijamo kompletnu prigradsku zelznicu u sva 4 pravca

Metro:

- 3 nezavisne linije (plava, zelena, crvena)

- Severni lûk (plavi) povezuje Konjarnik-Vuk-Centar-Savski Amfiteatar-Z. St. NBGD

- Juzni lûk (zelezni) poprecno vezuje NBGD i Beogradska brda (Dedinje, Banjica, Vozdovac, Jerkovic, Medak)

- osovina sever-jug (crvena) vezuje Cukaricu-Sajam-Prokop-KBC-Slaviju i Centar

- dalje 6 pravaca opsluzuju krajeve koji nemaju sinski prevoz: Zemun, Bezanijski blokovi, Zarkovo, Medak/Jerkovic, Mirijevo, Karaburma

- 4 tacke gde se linije seku su ili postojeci centar grada (Terazije) ili buduci centri: Z.St.NBGD, Radnicka, Plavi Most (gradjevinsko zemljiste + saobracajne veze)

- Mreza metroa je komplementarna sa vec postojecim mrezama gradske zeleznice i tramvaja

- Aktivirani su Savski Amfiteatar, Luka/Ada Huja i IMT

- prva faza izgradnje:

Banovo brdo - NBGD (preko mosta na Adi) - Savski Amfiteatar (novi metro/drumski most) - Terazije - Vuk - Konjarnik

posle se mreza polako siri a deonice prve faze dodeljuju novim linijama.
 
склони трамвај из Београдске, сувишан је, с обзиром да ти не иде до 27. марта, и станицу Црвени солитер преименуј у Браће Јерковић или Мештровићева. и имаш простора између Дедиња и ВМА за још једну станицу. и можда је боље да плава линија из Јерковића скреће ка Кумодражу
 
JohnnyLee":3mwn2f2u je napisao(la):
склони трамвај из Београдске, сувишан је, с обзиром да ти не иде до 27. марта, и станицу Црвени солитер преименуј у Браће Јерковић или Мештровићева. и имаш простора између Дедиња и ВМА за још једну станицу. и можда је боље да плава линија из Јерковића скреће ка Кумодражу

Tramvaj nije u Beogradskoj vec u Kralja Milutina po @Stf-ovom planu za resenje Slavije :)

Crveni soliter je toponim, kao IMT ili Airport City, a moze da se zove i BJ.

Ima mesta pre VMA, fakat, narocito ako se jednog dana odatle iseli vojska kao sa trosarine bice preko potrebna.

Metro u Kumodrazu :cool: Johnny ti si bas optimista :D
 
I to sto kazes, potez Kumodraska Industrijska zona+novo naselje umesto kasarne pa sve do Kumodraza 2 postace prometan i gusto neseljen pravac.
Bice pitanje izbora Kumodraz ili Banjica II pa Rakovica, to jest kuda metro a kuda tramvaj.

A obojca smo optimiste kada uopste razmisljamo o tom delu plana, to jest produzecima osnovnih linija :D
 
Zidar ucrtao metro do prokopa!!!Aaaaa :shok:

Salu na stranu,sve vise mi se svidja ovaj plan.Bravo Zidar!
 
^^ uvek sam insistirao da se treba klanjati dogmi, tudjih i svojih :rolleyes: .

Posto plava linija i tramvaji (primetite novu trasu koja prati staru teretnu prugu oko Kalisa) prolaze kroz Savski amfiteatar, crvena nema sta tamo da trazi i mnogo je korisnija na potezu Sajam-Prokop-Slavija.

Prokop kao stanicu prigradske zeleznice ima i te kako smisla povezati sa ostatkom mreze, iako sam nekada pre bio za stanicu na mostu preko sajma :) sto se uklapalo u trase na starim planovima.
Ipak ostajem pri tome da je glavna zeleznicka na NBGD :D

Ovaj plan je sinteza ideja sa foruma, vezu sa Prokopom podrzava vecina pa je normalno da je ucrtam, uz to nedostatak bas te veze bio bi glavni argument nasih protivnika, zasto bih im takav argument poklonio :p

U ovom novom planu su sve i stare i nove autobuske i zeleznicke stanice vezane metroom pa sta bude :)
 
zidar":1efu9g32 je napisao(la):
I to sto kazes, potez Kumodraska Industrijska zona+novo naselje umesto kasarne pa sve do Kumodraza 2 postace prometan i gusto neseljen pravac.
Bice pitanje izbora Kumodraz ili Banjica II pa Rakovica, to jest kuda metro a kuda tramvaj.

A obojca smo optimiste kada uopste razmisljamo o tom delu plana, to jest produzecima osnovnih linija :D

реално, Раковица има трамвај и Б-воз а Бањица трамвај и метро (ВМА), тако да би ставрно било сувише скретати плаву линију ка њима. Кумодраж нема ништа, зато би окренуо метро ка њему
 
Oдличан план. немам замерки. :kk:
 
Ja imam pitanje.


Vidim železničku vezu zapad - jug, ali nigde ne vidim železnicu za sever, čak ni uporedo nacrtana sa bg vozom.


računam da u nekoj budućnosti bg voz može da bude kao regionalni voz i da opslužuje sve do vršca, i kapiram da bi teretni vozovi išli preko obilaznice za vinču, ali šta je sa putničkim u pravcu rumunije? jel bi oni išli pravcem rakovica, resnik, vinčanski most, pančevo i dalje ka rumniji, ili su oni izostavljeni kao nerentabilni, ili je jednostavno zaboravljena da se ucrta trasa železnice ka banatu?


Edit: sad vidim gde je ucrtano pančevo - bukurešt.
 
He, he, tako je, preko Vince, a moze i preko Vuka i Pancevca ako je elektricni, uglavicemo ga nekako :)
 
Zidar, bravo! Mislim da je ovo najbolji plan viđen do sada. :kk: Možda bi negde moglo još da se razmisli o delimičnom izmeštanju trase, ali generalno je sve na svom mestu. Ajd sad da vidimo kako bi to moglo po fazama da se izvede :D
 
Lepo deluje plan mreže.
Kuda bi prolazila ta linija što ide od autokomande do Vinče, gde tu pored autoputa ima mesta za nju? Čini mi se i da je zelena linija daleko od ostvarivog, od Topčidera pa do Mirijeva. Ostali delovi mi se čini da su sasvim izvodljivi, dok su ostali preko potrebni ali teže izvodljivi (sa parama koje imamo).:(
A oko Kalemegdana umesto sadašnjeg voza? Ili bi tuda možda pustili tramvajsku liniju (http://www.beobuild.rs/forum/viewtopic.php?pid=166468#p166468) ?
 
@Михаило

jos @Arnorian da se slozi i imacemo plan koji uziva dovoljan konsenzus da svako moze da ga brani


@oss

Od autokomande juznom stranom autoputa, po zemlji ili na stubovima, mesta ima komotno, pa nadvoznjakom kod Lastinog depoa preko autoputa, tunelom do potoka u Kaludjerici pa dalje niz potok.
52_bgvoz-istok-1.png

Sve je ostvarivo, treba nam samo krtica i obuka za ekipu koja ce narednih 15 godina da je jase :)

Tramvaj oko Kalisa je ucrtan na planu.
 
Uh, ovaj istočni krak regionalnog metroa je majka i bukvalno bi preporodio taj kraj. Zamislite vezu iz recimo Boleča do Kar. parka za 10 min - vrhunski.
 
@zidar
Sorry, guy, са источним краком Бг чвора не могу да се сложим. На многим местима у граду би било много рентабилније копати тунеле и постављати пругу него према Северногрочанским насељима. Густина насељености у њима је сувише мала и сувише су далеко. Ближе центру постоје компактне и густо-насељене четврти које много више заслужују воз/метро. Ја бих пре продужетак пруге од Панчевачког моста до Борче, јер би то било краће и јефтиније, а ту има више становника.

Има и других елемената плана са којима не бих мога да се сложим, о чему смо већ причали, као што је траса кроз блокове 61-64, дубинска станица Видиковац и Земун и северни Нови Београд који немају директну везу са центром.
 
Istočni krak i krak ka Borči nisu međusobno isključivi, mada je i meni krak ka Borči logičniji, a verujem i jeftiniji. A logičniji mi je i krak do Karaburme i Višnjičke Banje, uz kasnije povezivanje na novi most u Vinči.

Takođe, mislim da nema rezona planirati metro do Surčina i Aerodroma u narednih mnooogo godina, već da je mnogo racionalnije iskoristiti prugu koja se inače planira do tamo.

Dodaj tome i kilometar tunela od Glavne Železničke do Dorćola (uz preuređivanje postojeće pruge kad dođe do ozbiljne izgradnje zemljišta Luke, to bi bilo jeftinije i isplativije od sređivanja stanice Cerak Vinogradi (pogotovo što nema ukrštanja sa teretnim saobraćajem)
 
@Arnorian

Istocni krak BG:voza ne iskljucuje krak za Borcu (dodacu ga na plan).
Taj krak opsluzuje gusto naseljen istok Beograda -Autokomanda, Dusanovac- i novi centar kod plavog mosta a onda dalje istocnu periferiju. Deo uz autoput nije teze napraviti od Borcanskog kraka.

Sastavni je deo uravnotezenog razvoja grada na osi istok-zapad.

Trasa kroz blokove je relativna, moze kroz Gagarina, unutrasnju saobracajnicu, vojvodjansku... to je stvar detaljnog projekta, vazno da se slazemo da je taj pravac potreban.

Dubinska stanica je kod Ceraka Vinogradi, na Ibarskoj, malo plice od Vidikovca :) Ona je cak realna, manje realna je stanica Dedinje za bg:voz, circa 80m dubine :rolleyes:

E sad veza Zemuna i centra.
Sa samo 3 linije metroa od koje samo 2 idu u stari centar ne moze direktno da se poveze svaki deo grada. Mogu da se zamene kraci Zemun/blokovi pa da zelena linija ide iz blokova ka cukarici a plava iz Zemuna ka centru ali ovako je sema mreze znatno jasnija: juzni lûk, severni lûk i ukrstanje na bitnim tackama.
Uz to Zemun i zapad NBGD i dalje ce imati brzu i pouzdanu autobusku vezu sa centrom. Uostalom sta fali presedanju u metro sistemu?
Treba zamisliti grad u kojem ce za 10-15 godina prostori Z.St.NBGD, Hipodrom/jugopetrol, Savski Amfiteatar, Plavi Most i Luka biti podjednako aktivni koliko i danasnji centar grada Trg-Terazije.

nepopravljivi optimista :cool:


@medjutim

moze i krak bg:voza ka Karaburmi, skretanje vec postoji, mada cini mi se da bi metro iz centra kroz luku i Adu Huju bio efektniji.
Pruga i metro za aerodrom opet ne iskljucuju jedno drugog. Verovatno ce se prvo napraviti pruga a mozda jednog dana ako bude potrebno i metro, prvo do Ledina da pokupi pravac Surcin a zatim i do aerodroma.

U makiskom tunelu kroz stanicu cerak vinogradi nece ici teretni vozovi vec iskljucivo gradska zeleznica (podrazumeva se da je zavrsena teretna obilaznica preko mosta Vinca)

Tunel od glavne do Dorcola, stara dobra ideja iz 30ih.
Sta znam, pre bih sklonio sine i iz Savskog Amfiteatra i iz luke kako bi oba kraja zazivela a tuda provukao tramvaj cija trasa za razliku od voza ne mora da bude ogradjena.
BG:voz kroz zeleznicki cvor (postojeci tuneli) a metro kroz sâm centar bez ikakvih ogradjenih sina na povrsini od autoputa do Dunava.

Ako smatramo da nemamo para i da smo osudjeni na bedu onda treba napraviti zeleznicki tunel glavna-dorcol, tramvajski tunel Tasmajdan-Terazjie-Karadjordjeva, tramvaj preko novog mosta i zaboraviti price o luci i amfiteatru.

Ako imamo veru u bolju buducnost koju ce izgraditi generacija koja se na ovom forumu druzi onda mozemo da projektujemo ozbiljnu metro mrezu za Beograd kao uzornu svetsku metropolu.
 
zidar nacrtaj na karti kod zemun glavne i skretanje bg voza ka aerodromu (tako je po GUP-u), kao i za okolna mesta do obrenovca (surčin, boljevci.....).
 
мало сам модификовао зидарев план, прва фаза метроа остаје иста (Вуков споменик-ЖС НБГ и ЖС НБГ-Баново брд, с тим да су у питању аутоматски две линије). убацио сам и лаку железницу до Обреновца о којој је Карло причао једном приликом (била би модификовани Карлсруе модел), с тим да за њу и трамваје нисам радио стајалишта (изузев терминуса) јер би се користила постојећа, а и можете сами да предложите нека на новим линијама.
Beogradskimetro-ada2blanko.jpg

Beogradskimetro-ada2.jpg

Beogradskimetro-ada2Legenda.jpg

наравно, све примедбе и сугестије су добродошле
 
Uradio sam i jednostavne seme koje objasnjavaju planiranje mreze:

mreza:
metro-beograd-belgrade-small.png

metro-beograd-sema1.png

metro-beograd-sema2.png

metro-beograd-sema3.png

metro-beograd-sema4.png

metro-beograd-sema5.png

metro-beograd-sema6.png

metro-beograd-sema1.png
 
Vrh