Ево и мојих 5 пара
Дакле, нешто дугорочнији план у 8 фаза. Дакле, причам о периоду од 20-40 година. Као и Зидар, трудио сам се да избегнем поклапање са трамвајима, тј да трамваји пуне метро, при чему би у неким каснијим фазама могли да се конвертују у ЛРТ линије.
Фаза 1:
Већа резолуција
Земунци извините, али чињеница је да земун има најбољу везу са градом
Идеја је да прва линија повеже делове са јаким дневним миграцијама. Дакле, блокове, Airport City, студењак, општину нбг, арену, блокове који окружују бул З.Ђ, трг републике, угао таковске и б.К.А. и Вуков споменик око кога се налази много факултета и трамвајске везе са остатком Булевара и Карабурмом.
Линија подразумева измештање ИМТ-а, Новим Београдом би ишла у плитком тунелу док би кроз град радила кртица.
Сад видим да би још једна станица код АЦБ добро дошла.
--------------------------------------------------------------------------------
Фаза 2:
Већа резолуција
Ова линија би покрила друге највеће дневне миграције, тј центар са јужним делом града при чему би од значајних тачака захватила Славију, Прокоп(који би до отварања ове линије ваљда прорадио), чвориште градског превоза на Мосту на Ади, станицу код Аде, Баново брдо, Церак, Видиковац... Крајња тачка у граду би зависила од реализације пројекта измештања луке али идеја је да повеже овај нови пословно/стамбени блок.
Што се трасе тиче, кртица би радила од Дорћола до клиничког центра, од Прокопа до новог моста и највероватније од аде до средине пожешке, мада би можда могла и да се попне уз Кировљеву у плитком тунелу. Остатак линије би био плитак тунел, осим моста преко аутопута и дела трасе код аде који би вероватно ишао на стубовима да прескочи силне запетљанције
--------------------------------------------------------------------------------
Фаза 3:
Већа резолуција
Мислим да се овде не треба ништа додатно објашњавати. Траса би повезивала густо насељене делове града и миријево са центром уз могућност преседања на плаву и црвену линију. Размишљам да можда не би било лоше да уместо преко трга, спустим линију до савског амфитеатра, па онда узбрдо до славије, мада би то било мало незгодно због конфигурације терена.
Елем, линија би већином била дубоки тунел, евентуално би дуж устаничке могао плитки, само је питање да ли се исплати за толико извлачити кртицу...
--------------------------------------------------------------------------------
Фаза 4:
Већа резолуција
Да ме Њиле не би ставио у топ, ево и линије до Земуна, али не до Творничке
За почетак би ова линија ишла до хиподрома, а наставак трасе би сачекао да се неке приоритетније линије заврше.
Кроз земун би се копао тунел, а остатак би ишао у плитком тунелу, осим преко моста, наравно. Дакле, ово је тренутак када трамвај завшава своју каријеру преко моста
--------------------------------------------------------------------------------
Фаза 5:
Већа резолуција
Ова фаза обухвата продужетак црвене линије и изградњу првог дела прве линије ЛРТ-а која би ишла од аеродрома до укрштања са црвеном линијом и станицом Тошин бунар. Зашто ЛРТ? Па, згодна је траса да може да иде по површини без већих проблема и укрштања, али у принципу, уколико би потребе (повећан обим саобраћаја на аеродрому) и могућности дозволиле, може без проблема да се прави метро у плитком тунелу.
--------------------------------------------------------------------------------
Фаза 6:
Већа резолуција
Опет ЛРТ
Продужетак наранџасте линије до миријева, при чему би од Савског амфитеатра до вука траса ишла дубоким тунелом, после би излазила на површину. Опет, уколико средства дозволе, може комплет траса да иде кроз плитак тунел, али би број станица морао да буде нешто мањи.
Жута линија би кроз центар ишла кроз плитак тунел, док би остатак био површински.
--------------------------------------------------------------------------------
Фаза 7:
Већа резолуција
Продужетак земунске линије до Браће Јерковић
--------------------------------------------------------------------------------
Фаза 8:
Већа резолуција
Кружна линија која би "повезала крајеве" и скратила путовање између ободних насеља, посетивши неке делове који нису покривени. Од Миријева до церака би ишла подземно, остатак би могао да буде плитак тунел и надземно.
--------------------------------------------------------------------------------
За крај, комплетна мрежа:
Већа резолуција
Оно што би даље могло да уследи је преправка делова трамвајске трасе у ЛРТ деонице, крак наранџасте линије ка Земуну, и продужеци осталих линија даље ка периферији као и изградња независног регионалног чвора.
Ето, толико од мене.
П.С. Зидар, ако видиш нешто интересантно, биће ми част да украдеш