Šta je novo?

Radionica Metro-Beograd

zidar":3q6dkply je napisao(la):
Na pravcu Vozdovac/Jerkovic centar terao bih naravno pravo preko K. Parka umesto okolo na Prokop, zar nije prirodnije? :D

јесте, АЛИ, правац Аутокоманда-Сајам преко К. Парка је сувише кратак да би ставио ту још једну станицу, зато сам окренуо ка Прокопу, јер онда има сасвим довољно места за 3 станице, овако је К. Парк-Сајам једва неких 500 метара праволинијски. а и Прокоп би био чвориште Б-Воза јер би се ту завршавала линија Б: Ресник-Прокоп, па би одатле могли или даље Б-Возом на НБГ или линијом 4 до центра града.

zidar":3q6dkply je napisao(la):
Sta mislis Johnny o mom poslednjem predlogu da metro ide kroz potok izmedju Vozdovca i Jerkovica kako bi opsluzio oba naselja preko (jos uvek delimicno) neizgradjenog zemljista?

није лоша идеја, знам на шта мислиш. и ја ту често замишљам како би изгледало. међутим, ту је мало тешко градити јер тај поток служи као колектор кишнице која се после одводи у колектор испод ауто-пута, па због тога не би било препоручљиво ту градити

zidar":3q6dkply je napisao(la):
glavna dilema onda postaje gde dalje sa linijom Mirijevo-Karaburma-Centar-Sajam. Moze da skrene ka Banjici i Vozdovcu ali onda kao sto rekoh malopre imamo dugacku trasu na slabo naseljenom podrucju sto se teze opravdava.

ка Бањици и Вождовцу, јер би тиме доста растеретио троле, а неке линије (попут 78 и 94) би могле или да се укину или да се прерасподеле на неке друге битније правце. исто би важило и за 42 и 59. и као што видиш, не форсирам Коњарник, јер он има лепо трамваје, а 30х би могли да се окрећу на окретници Шумице.

и видим грешку код линије 5. она би могла скроз да иде у трећу фазу.
и за Б-Воз имам другу алтернативу:
- А: Батајница-Ада хуја и Ц: Железник-Овча и нова линија Ј: НБГ-Инђија
 
JohnnyLee":3jusb3sn je napisao(la):
zidar":3jusb3sn je napisao(la):
Sta mislis Johnny o mom poslednjem predlogu da metro ide kroz potok izmedju Vozdovca i Jerkovica kako bi opsluzio oba naselja preko (jos uvek delimicno) neizgradjenog zemljista?

није лоша идеја, знам на шта мислиш. и ја ту често замишљам како би изгледало. међутим, ту је мало тешко градити јер тај поток служи као колектор кишнице која се после одводи у колектор испод ауто-пута, па због тога не би било препоручљиво ту градити


и за Б-Воз имам другу алтернативу:
- А: Батајница-Ада хуја и Ц: Железник-Овча и нова линија Ј: НБГ-Инђија

Kroz potok sam mislio nadzemno, cev za kolektor a metro preko, park ili zgrade okolo. Imamo tu 2 km trase na praznom prostoru.


Za bg:voz da dodam Batajnica-Ada Huja, Zeleznik-Ovca-Pancevo, Ripanj-Zemun i naravno NBGD-Indjija-Novi Sad :)


MilisaV":3jusb3sn je napisao(la):
bravo zidar!!!!!
vidim dosta sličnosti sa planom koji sam ja ranije crtao.

nisu vam rekli da volim da kradem :cool:

Sakupljam sve dobre ideje i pokusavam da ih sklopim u jedan plan

Glavne smernice su:

- veza sa postojecom infrastrukturom bg:voza
- Komplementarnost sa postojecim tramvajskim trasama, izbegavanje dupliranja
- veza sa Z. st. Novi Beograd kao glavnim komunikacionim cvorom (zeleznicka+autobuska stanica)

linija Vuk-Terazije-Stari most-Arena-Z. St. NBGD- Most na Adi- Banovo Brdo dala bi najvaci ucinak sa najmanje ulaganja uz koriscenje postojecih mostova i plitkih tunela na NBGD.

Ta linija mogla bi mogla biti napravljena za godinu dana istovremenim radom na 5 deonica

- Krtici treba 6 meseci od ekonomskog fakulteta do Vuka
- vijadukt od starog Savskog mosta do ekonomskog fakulteta
- plitki tunel ispod bulevara AVNOJ-a i Antifa borbe
- dublji tunel ispod autoputa (ili mozda nadzemno preko petlje?)
- parce tunela na Banovom Brdu do cesme

Sve to mogu da rade domace firme u saradnji sa strancima ako treba uz obavezan transfer tehnologije.

Krticu lepo kupimo od nemaca, dovucemo je u delovima barzama niz Dunav do Starog Savskog mosta, tu je sklopimo i usmerimo ka grebenu. Iskopana zemlja se sa stajge prebacuje na barze i tera negde gde je potrebno nasipanje.

Kada krtica stigne do Vuka, izvuce se u delovima kroz saht u parku, prebaci na Konjarnik i pusti da rovari ka Vuku (tako da deonica Terazije Vuk moze da se koristi za saobracaj).
Za 8 meseci (2,3 km tunela) opet je izvlacimo kroz onaj isti saht. Zemlja se svo to vreme evakuise kroz ulaz u tunel na Konjarniku (ugao Vojislava Ilica i Strumicke) u blizini autoputa pa kamionima dalje.

Na NBGD se plitki tunel kopa u sirini ostrva u Vladimira Popovica, AVNOJ-a, Antifa Borbe takoreci bez ometanja saobracaja.

Sve u svemu brzi, cisti i efikasni radovi bez blokiranja saobracaja i kolona kamiona kroz centar grada.

Vuk-NBGD-Banovo Brdo, 9 km, trecina Beograda pokrivena za trecinu predvidjenog budzeta i vremena :D
 
Ево и мојих 5 пара :)

Дакле, нешто дугорочнији план у 8 фаза. Дакле, причам о периоду од 20-40 година. Као и Зидар, трудио сам се да избегнем поклапање са трамвајима, тј да трамваји пуне метро, при чему би у неким каснијим фазама могли да се конвертују у ЛРТ линије.

Фаза 1:
f1.png

Већа резолуција

Земунци извините, али чињеница је да земун има најбољу везу са градом :)
Идеја је да прва линија повеже делове са јаким дневним миграцијама. Дакле, блокове, Airport City, студењак, општину нбг, арену, блокове који окружују бул З.Ђ, трг републике, угао таковске и б.К.А. и Вуков споменик око кога се налази много факултета и трамвајске везе са остатком Булевара и Карабурмом.

Линија подразумева измештање ИМТ-а, Новим Београдом би ишла у плитком тунелу док би кроз град радила кртица.

Сад видим да би још једна станица код АЦБ добро дошла.

--------------------------------------------------------------------------------

Фаза 2:
f2.png

Већа резолуција

Ова линија би покрила друге највеће дневне миграције, тј центар са јужним делом града при чему би од значајних тачака захватила Славију, Прокоп(који би до отварања ове линије ваљда прорадио), чвориште градског превоза на Мосту на Ади, станицу код Аде, Баново брдо, Церак, Видиковац... Крајња тачка у граду би зависила од реализације пројекта измештања луке али идеја је да повеже овај нови пословно/стамбени блок.

Што се трасе тиче, кртица би радила од Дорћола до клиничког центра, од Прокопа до новог моста и највероватније од аде до средине пожешке, мада би можда могла и да се попне уз Кировљеву у плитком тунелу. Остатак линије би био плитак тунел, осим моста преко аутопута и дела трасе код аде који би вероватно ишао на стубовима да прескочи силне запетљанције :)

--------------------------------------------------------------------------------

Фаза 3:
f3.png

Већа резолуција

Мислим да се овде не треба ништа додатно објашњавати. Траса би повезивала густо насељене делове града и миријево са центром уз могућност преседања на плаву и црвену линију. Размишљам да можда не би било лоше да уместо преко трга, спустим линију до савског амфитеатра, па онда узбрдо до славије, мада би то било мало незгодно због конфигурације терена.

Елем, линија би већином била дубоки тунел, евентуално би дуж устаничке могао плитки, само је питање да ли се исплати за толико извлачити кртицу...

--------------------------------------------------------------------------------

Фаза 4:
f4.png

Већа резолуција
Да ме Њиле не би ставио у топ, ево и линије до Земуна, али не до Творничке :) За почетак би ова линија ишла до хиподрома, а наставак трасе би сачекао да се неке приоритетније линије заврше.

Кроз земун би се копао тунел, а остатак би ишао у плитком тунелу, осим преко моста, наравно. Дакле, ово је тренутак када трамвај завшава своју каријеру преко моста :)

--------------------------------------------------------------------------------

Фаза 5:
f5.png

Већа резолуција
Ова фаза обухвата продужетак црвене линије и изградњу првог дела прве линије ЛРТ-а која би ишла од аеродрома до укрштања са црвеном линијом и станицом Тошин бунар. Зашто ЛРТ? Па, згодна је траса да може да иде по површини без већих проблема и укрштања, али у принципу, уколико би потребе (повећан обим саобраћаја на аеродрому) и могућности дозволиле, може без проблема да се прави метро у плитком тунелу.

--------------------------------------------------------------------------------

Фаза 6:
f6.png

Већа резолуција
Опет ЛРТ :) Продужетак наранџасте линије до миријева, при чему би од Савског амфитеатра до вука траса ишла дубоким тунелом, после би излазила на површину. Опет, уколико средства дозволе, може комплет траса да иде кроз плитак тунел, али би број станица морао да буде нешто мањи.

Жута линија би кроз центар ишла кроз плитак тунел, док би остатак био површински.

--------------------------------------------------------------------------------

Фаза 7:
f7.png

Већа резолуција
Продужетак земунске линије до Браће Јерковић

--------------------------------------------------------------------------------

Фаза 8:
f8.png

Већа резолуција
Кружна линија која би "повезала крајеве" и скратила путовање између ободних насеља, посетивши неке делове који нису покривени. Од Миријева до церака би ишла подземно, остатак би могао да буде плитак тунел и надземно.

--------------------------------------------------------------------------------

За крај, комплетна мрежа:
mreza.png

Већа резолуција

Оно што би даље могло да уследи је преправка делова трамвајске трасе у ЛРТ деонице, крак наранџасте линије ка Земуну, и продужеци осталих линија даље ка периферији као и изградња независног регионалног чвора.

Ето, толико од мене. :)

П.С. Зидар, ако видиш нешто интересантно, биће ми част да украдеш :D
 
Одлични планови само имам један амандман - Малтене потпуно игнорисање обала Дунава и Саве.

Ту већ постоје шине које би се могле конверотвати у ЛРТ или трамвај на 1453мм а и по логици ствари масовна градња у СА и Л.Б је неминовност.Такође,Вишњичка улица је као створена за неки од шинских система јер се ради о широком булевару са великим разделним острвом и без потребе за левим скретањем.Даље,на Дорћолу има доста колосека а остао је и онај један испод Калемегдана тик уз обалу који се ваљда завршава тамо негде после сајма.Ја бих у некој даљој будућности претворио у туристичку трамвајску трасу отвореног типа :) ,рецимо Калемегдан - Топчидер или Дорћол - Топчидер
 
ја сам за то да пругом око Калемегдана иде обичан трамвај који би се код Пристаништа (баш код рампе) повезивао са садашњом трасом кроз Карађорђеву, а задња станица би била или код Дунав станице или код Панчевачког моста

@Спок
имам једну примедбу, тј. сугестију: додај једну станицу између Прокопа и Аде, мислим да би користила и једни станицу у Топчидеру, и линија 7 не би могла да се гради испод Аде због изворишта воде у делу у ком си ти уцртао
 
Au Михаило pa ti si bas optimista :D

svaka cast i na trudu i na veri u buducnost :)

Kome se ne bi svidela ovako razgranata mreza, u vecini trasa se naravno slazemo.
Ima puno materijala, prokomentarisacu glavne linije to jest one na kojima je sistem zasnovan (preskacem liniju 7 :) ) vidim par pluseva, jedan minus i nekoliko interesantnih pitanja:

plusevi:


+ kacenje studentskog grada i Tosinog bunara to jest priblizavanje Bezanijskoj kosi
+ duplo ukrstanje linija na NBGD, optimizacija mogucnosti koje pruzaju plitki tuneli kroz bulevare
+ nastavak iz glavne uz obalu je veoma interesantno, mozda treba da skrene ka Pupinu jedan blok kasnije to jest kod hotela Jugoslavije kroz Goce Delcevu

minus:


- veza kod Bogoslovije umesto na stanici Pancevacki Most, tih par stotina metara i veza sa BG:vozom puno znace puno a uklopilo bi ti se u plan

pitanja opravdanosti koja stoje otvorena u vecini planova:

? prazan hod kroz Topcider i Drajzerovu
? Bulevar-Bulbuder-Bulevar gore dole
? juzna linija posle Zarkova Ibarskom (lakse) ili preko Repista, Ceraka i Vidikovca (teze)
? vezati Karaburmu kroz naselje ili visnjickom/Adom Hujom
? gde tacno preci Savu ka centru

jedna sugestija:

Proteraj plavu liniju od Slavije kroz Kralja Milana, Kneza Milosa i Takovsku da 29. Novembra
i dalje ces imati vezu kod Skupstine i sa tramvajem u Dzordza Vasingtona a zakacices 29. Novembra i Cvijicevu pa dalje kroz luku. Uz to trasa ce ici ispod saobracajnica sto omogucava manju dubinu tunela i lakse izvodjenje.

A sad malo o Prokopu
:D

Plan iz '74. predvidjao je vezu Banovog Brda sa Centrom preko Slavije, KBC, Prokopa i Sajma sto ima svoje prednosti jer kaci stanicu prokop i dva bitna pravca: bul Vojvode Misica i Bul JNA na Slaviji. Pravac preko Savskog amfiteatra bio je pokriven regionalnim metroom.

Posto si se opredelio za pravac preko Slavije pre nego kroz amfiteatar zavrni malo liniju posle Prokopa i zakaci i Sajam, isplatilo bi se a i tunel bi bio kraci.

Taj pravac otvara jednu interesantnu mogucnost koju bi trebalo produbiti:

veza istok-zapad autokomanda-mostar koja je jedna od najopterecenijih u gradu i to ne samo zbog prelaska reke preko gazele vec i zbog putovanja istok-jug za koje je alternativa kruzni put (trasa 50.)

Evo konkretnog predloga koji bi puno znacio realnoj mrezi sa 2-3 linije:

Radnicka - Sajam - Mostar - Prokop - Karadjordjev Park - Slavija

Zeleznickom prugom uz Sajam ili ispod Bul. Vojvode Misica pa tunelom ispod Mostara, na stubovima uz autoput, most preko autoputa i zaranjanje pod Bul. JNA zapadno od veterinarskog fakulteta.

Stanice:

- Sajam (autobusi i tramvaji)
- Mostar (autobusi i tramvaji)
- Prokop, kod podvoznjaka za hitnu pomoc sa pasarelom od 200m do same zeleznicke stanice (bg:voz zapad-jug, autobusi na autoputu)
- Karadjordjev park (bg:voz sever-jug)

52_metro-prokop-autoput.png
 
JohnnyLee":jbcqvtnm je napisao(la):
ја сам за то да пругом око Калемегдана иде обичан трамвај који би се код Пристаништа (баш код рампе) повезивао са садашњом трасом кроз Карађорђеву, а задња станица би била или код Дунав станице или код Панчевачког моста

Ubacio sam tu u prethodni plan :) samo sa principom jedna linija= jedna trasa tako da sam zadrzao celu prugu uz setaliste paralelno sa karadjordjevom pa sve do sajma racunajuci da ce glavna zeleznicka da se skloni a da tu ostanu metro i tramvaj umesto vozova.

umesto jedne trase na staroj pruzi imam 2 trase koje se ukrstaju kod 25. maja kako bi Dorcolu moglo da se pridje sa 4 strane

P.Most - 25. maj - beko - Knez Mihajlova - Pristaniste - Nemanjina - Slavija - Banjica

Bogoslovija - Vuk - 27. marta - Dusanova - Beko - 25. maj - pristaniste - sajam - Rakovica


63_bgd-metro-plan-mostovi.png
 
zidar":2r0wq4y3 je napisao(la):
minus:

- veza kod Bogoslovije umesto na stanici Pancevacki Most, tih par stotina metara i veza sa BG:vozom puno znace puno a uklopilo bi ti se u plan


Мени је то плус.Панчевачки мост представља велики проблем у речном саобраћају због мале висине и маштам о новом мосту поред,у продужетку оног најширег крака Богословије који се спушта ка Дунаву.На тај мост бих преусмерио и железницу. Јесте скупо али кад већ маштамо...
 
Михаило tvoj plan je bio veoma inspirativan :kk:

kad vam kazem da ovo crtanje postaje obsesija :rolleyes:

Hajde malo da se igramo mythbustersa sa Beogradskim metroom i razbijamo dogme!

Mislim da se slazemo da nam je cilj da napravimo realan plan gde cemo sa sto manje linija pokriti sto vise stanovnistva Beograda. Znaci zelimo biti pragmaticni i efikasni, bez sentimentalnosti i dogmatizma.

- Kada god se prica o metrou kaze se da treba da bude na trasi Tvornicka-NBGD-Trg Republike Vukov Spomenik-Bulevar.

E sad, mislim da imamo konsenzus da nema smisla praviti metro na bulevaru gde vec postoji tramvaj i to nov.

Razbili smo jednu dogmu!

- Onda se postavlja pitanje trase Trg-Vuk, da li je zaista potrebna? ko ide tramvajem u centar svejedno mu je da li ce da preseda kod Vuka ili na Slaviji, ko ide bg:vozom moze da bira izmedju P. Mosta, Karadjordjevog Parka i Vuka, svejedno mu je.

Ispadne da su trasa Vuk-Trg i K.Park-Slavija-Trg jednake.

Uz to pravac kojem je metro preko potreban je prvenstveno 29. novembar koji nema ni tramvaj ni trole i trebao bi biti prioritet.

Razbili smo drugu dogmu!


- Veza Cukarica-Centar je neophodna i ide preko Savskog Amfiteatra ili Prokopa.

Ta veza jeste bitna ali moze da ide i preko NBGD, Sajam ima tramvaj a Prokop...

ode i treca dogma!

- metro ide kroz NBGD do Tvornicke.

Strasno! ili Zemun ili nista!

recite bye bye cetvrtoj dogmi.

- Metro je skup, mora da ide po povrsini da bi bio jeftiniji (LRT), treba nam novi most za to.

Metro moze da ide u plitkom tunel po NBGD i u Zrkovu, tunelom naravno ispod grada B. Brda, a postojecom zeleznickom infrastrukturom gde je to moguce.
Mostove vec imamo, 2 komada: stari Savski i novi na Adi
A inace napraviti jedan most kao stari Savski na toj lokaciji ili rekonstruisati ga i nije neki trosak

Metro ne mora skup ako se dobro isplanira, mozemo dobiti pravi teski metro za cenu LRT-a

ode i peti mit!


dosta igranja, evo zakljucka:

Sa kreditom koji cemo dobiti moramo i mozemo da napravimo 2 linije pravog metroa koje ce zadovoljiti potrebe Beograda za narednih 20 godina. Vise para ionako necemo imati.

et voilà :cool: :

64_bgd-metro-plan-mostovi-2.png
 
Delija":25ant3fg je napisao(la):
Одлични планови само имам један амандман - Малтене потпуно игнорисање обала Дунава и Саве.
По мени метро треба да покрије највеће дневне миграције - од куће до посла. За остало су ту аутобуси. Зато нема траса које иду дуж обала, али је сам ставио станицу код Аде, јер ту се ипак скупи 200000 људи лети ;)

Delija":25ant3fg je napisao(la):
Ту већ постоје шине које би се могле конверотвати у ЛРТ или трамвај на 1453мм а и по логици ствари масовна градња у СА и Л.Б је неминовност.Такође,Вишњичка улица је као створена за неки од шинских система јер се ради о широком булевару са великим разделним острвом и без потребе за левим скретањем.
Као што рекох, већина трамвајских система ван центра би била идеална за неко касније конвертовање у ЛРТ. Што се Вишњичке улице тиче, проблем је што је издвојена од насеља и метро кроз њу нема поенту.

JohnnyLee":25ant3fg je napisao(la):
@Спок
имам једну примедбу, тј. сугестију: додај једну станицу између Прокопа и Аде, мислим да би користила и једни станицу у Топчидеру, и линија 7 не би могла да се гради испод Аде због изворишта воде у делу у ком си ти уцртао
Ово нисам хтео да додам јер сам сматрао да ту не постоји довољна густина насељености која би оправдала изградњу дубоке станице, која је најскупљи објекат метро трасе.

zidar":25ant3fg je napisao(la):
Au Михаило pa ti si bas optimista :D

svaka cast i na trudu i na veri u buducnost :)
Па ја сматрам да кад људи једног дана виде шта је добро, ништа друго неће моћи да их "купи". Уосталом, гледао сам да што више траса вучем плитко, како би трошкови били мањи.

zidar":25ant3fg je napisao(la):
+ duplo ukrstanje linija na NBGD, optimizacija mogucnosti koje pruzaju plitki tuneli kroz bulevare
Иницијално сам направио са једним укрштањем, тј скренуо линију одмах у бул. З.Ђ, ал онда сам схватио да би таква варијанта била доста лоша веза Блокови - Земун и онда продужио париске комуне, а самим тим покрио и кружни ток, тако да је то испало баш фино решење.

zidar":25ant3fg je napisao(la):
+ nastavak iz glavne uz obalu je veoma interesantno, mozda treba da skrene ka Pupinu jedan blok kasnije to jest kod hotela Jugoslavije kroz Goce Delcevu
Слажем се, продужићу :)

zidar":25ant3fg je napisao(la):
- veza kod Bogoslovije umesto na stanici Pancevacki Most, tih par stotina metara i veza sa BG:vozom puno znace puno a uklopilo bi ti se u plan
Е ово сам и ја приметио кад сам качио, ал мрзело ме да исправљам. Сконтао сам да ми једино стајалиште панчевачки мост остаје непокривена од свих станица и стајалишта железничког чвора.

zidar":25ant3fg je napisao(la):
? prazan hod kroz Topcider i Drajzerovu
Као што написах горе, не знам да ли би било финансијски оправдано градити станице на тим местима, у принципу, две станице аутобусом решавају проблем.

zidar":25ant3fg je napisao(la):
? Bulevar-Bulbuder-Bulevar gore dole
Овде је идеја опет повезати студентске домове са факултетима као и будући НТП Звездара, где би могао гравитирати велики број запослених. Можда сам опет превише оптимистичан :) Опет качи се и звездарска болница, тако да сматрам да овај крај звездаре заслужује метро линију. Са друге стране заслужује и јужна страна булевара, али оно што је однело превагу је НТП.

zidar":25ant3fg je napisao(la):
? juzna linija posle Zarkova Ibarskom (lakse) ili preko Repista, Ceraka i Vidikovca (teze)
Теже :) У принципу бих га провукао од Трговачке преко Аце Јоксимовића и Ратка митровића до Кнеза вишеслава, а онда даље према Видиковцу. Једноставно, била би покривена много гушћа насеља, у Кнеза Вишеслава је изграђено много зграда у последње време, а и станица код Мека би била одлична веза за житеље раковице. Дакле, ма колико теже и скупље, мислим да је оправдано да прође овуда.

zidar":25ant3fg je napisao(la):
? vezati Karaburmu kroz naselje ili visnjickom/Adom Hujom
Ово је незгодно питање. Кроз насеље би вероватно било значајних губитака на брзини, док би кроз Вишњичку била лоша повезаност. Ја некако више навијам за то да приближим линију људима...

zidar":25ant3fg je napisao(la):
? gde tacno preci Savu ka centru
Како сам нацртао, било би низводно од Бранковог моста, уз могућност преседања на трамвај аутобусе код Бранковог моста. Са друге стране, зависно од брзине рашчишћавања Савског амфитеатра, можда би могло и да се прође узводно, па да се покрије сајмиште, и савски амфитеатар, али ту опет имамо добру покривеност трамвајима.

zidar":25ant3fg je napisao(la):
jedna sugestija:

Proteraj plavu liniju od Slavije kroz Kralja Milana, Kneza Milosa i Takovsku da 29. Novembra
i dalje ces imati vezu kod Skupstine i sa tramvajem u Dzordza Vasingtona a zakacices 29. Novembra i Cvijicevu pa dalje kroz luku. Uz to trasa ce ici ispod saobracajnica sto omogucava manju dubinu tunela i lakse izvodjenje.
Делује ми ок идеја, мораћу да погледам на мапи :)

zidar":25ant3fg je napisao(la):

A sad malo o Prokopu
:D

Plan iz '74. predvidjao je vezu Banovog Brda sa Centrom preko Slavije, KBC, Prokopa i Sajma sto ima svoje prednosti jer kaci stanicu prokop i dva bitna pravca: bul Vojvode Misica i Bul JNA na Slaviji. Pravac preko Savskog amfiteatra bio je pokriven regionalnim metroom.

Posto si se opredelio za pravac preko Slavije pre nego kroz amfiteatar zavrni malo liniju posle Prokopa i zakaci i Sajam, isplatilo bi se a i tunel bi bio kraci.

Taj pravac otvara jednu interesantnu mogucnost koju bi trebalo produbiti:

veza istok-zapad autokomanda-mostar koja je jedna od najopterecenijih u gradu i to ne samo zbog prelaska reke preko gazele vec i zbog putovanja istok-jug za koje je alternativa kruzni put (trasa 50.)

Evo konkretnog predloga koji bi puno znacio realnoj mrezi sa 2-3 linije:

Radnicka - Sajam - Mostar - Prokop - Karadjordjev Park - Slavija

Zeleznickom prugom uz Sajam ili ispod Bul. Vojvode Misica pa tunelom ispod Mostara, na stubovima uz autoput, most preko autoputa i zaranjanje pod Bul. JNA zapadno od veterinarskog fakulteta.

Stanice:

- Sajam (autobusi i tramvaji)
- Mostar (autobusi i tramvaji)
- Prokop, kod podvoznjaka za hitnu pomoc sa pasarelom od 200m do same zeleznicke stanice (bg:voz zapad-jug, autobusi na autoputu)
- Karadjordjev park (bg:voz sever-jug)

52_metro-prokop-autoput.png
Ово је дефинитивно јако интересантан предлог! Проблем представља што се ја залепих за остављени коридор кроз прокоп, али то не мора да се искористи :) Пробаћу ово да имплементирам у следећој итерацији :)
 
Модификивао сам трасу у центру Земуна у мом плану. Остало је исто, три линије метроа, једна периферна линија средњег капацитета и пет линија градског воза са независном трасом на југу и западу.

metrow2.jpg
 
Михаило":35fivws0 je napisao(la):
По мени метро треба да покрије највеће дневне миграције - од куће до посла. За остало су ту аутобуси. Зато нема траса које иду дуж обала, али је сам ставио станицу код Аде, јер ту се ипак скупи 200000 људи лети ;)

Као што рекох, већина трамвајских система ван центра би била идеална за неко касније конвертовање у ЛРТ. Што се Вишњичке улице тиче, проблем је што је издвојена од насеља и метро кроз њу нема поенту.

Ја сам пре свега написао да је ту планрана масовна градња.Шински системи се не граде само за садашње потребе већ за наредних 100-200 година и они одређују даљи развој града.

Наравно,стоји да су приоритет садашње потребе јер је Бг давно морао да добије и метро и разгранати трамвајску мрежу али ти си овде исцртао огроман број линија и причао о неком периоду од 40 година њиховог развоја а река се практично ниси ни дотакао а Лука Београд и поготово СА се орактично један век планирају за урбанизацију и развијање у нове центре Београда.
 
Jako lepo i interesntno, vidi se veliki uložen trud oko svih predloga :kk:

Pokušao sam i ja da crtkam ,,šarene linije,, po mapi ali nemam dovoljno znanja da pokrijem sve svere problematike :(
a ideja mi je bilo da nacrtam funkcionalne kružne linije
a preklapajuca - ukrstajuca mesta da koriste istu trasu (na najfrekfentnijim delovima)
možda je to i ne moguće :rolleyes:
Edit
Dok sam isprobavao nedostajao mi šinski prelaz preko Kineskog mosta i još jedan takav most ali iza Ade
 
zidar":2rti1xkg je napisao(la):
Mislim da se slazemo da nam je cilj da napravimo realan plan gde cemo sa sto manje linija pokriti sto vise stanovnistva Beograda. Znaci zelimo biti pragmaticni i efikasni, bez sentimentalnosti i dogmatizma.

- Kada god se prica o metrou kaze se da treba da bude na trasi Tvornicka-NBGD-Trg Republike Vukov Spomenik-Bulevar.

E sad, mislim da imamo konsenzus da nema smisla praviti metro na bulevaru gde vec postoji tramvaj i to nov.

Razbili smo jednu dogmu!

- Onda se postavlja pitanje trase Trg-Vuk, da li je zaista potrebna? ko ide tramvajem u centar svejedno mu je da li ce da preseda kod Vuka ili na Slaviji, ko ide bg:vozom moze da bira izmedju P. Mosta, Karadjordjevog Parka i Vuka, svejedno mu je.

Ispadne da su trasa Vuk-Trg i K.Park-Slavija-Trg jednake.

Uz to pravac kojem je metro preko potreban je prvenstveno 29. novembar koji nema ni tramvaj ni trole i trebao bi biti prioritet.

Razbili smo drugu dogmu!


- Veza Cukarica-Centar je neophodna i ide preko Savskog Amfiteatra ili Prokopa.

Ta veza jeste bitna ali moze da ide i preko NBGD, Sajam ima tramvaj a Prokop...

ode i treca dogma!

- metro ide kroz NBGD do Tvornicke.

Strasno! ili Zemun ili nista!

recite bye bye cetvrtoj dogmi.

- Metro je skup, mora da ide po povrsini da bi bio jeftiniji (LRT), treba nam novi most za to.

Metro moze da ide u plitkom tunel po NBGD i u Zrkovu, tunelom naravno ispod grada B. Brda, a postojecom zeleznickom infrastrukturom gde je to moguce.
Mostove vec imamo, 2 komada: stari Savski i novi na Adi
A inace napraviti jedan most kao stari Savski na toj lokaciji ili rekonstruisati ga i nije neki trosak

Metro ne mora skup ako se dobro isplanira, mozemo dobiti pravi teski metro za cenu LRT-a

ode i peti mit!


Svaka čast, zidar, sa svim ovim se u potpunosti slažem. :gobb: :kk:
 
Немам довољно речи да похвалим ентузијазам и напор вас који цртате ове планове. Свака вам част. :)

Два запажања:

1) Михаило, имам утисак да би црвена линија била преоптерећена при преласку преко Саве, све до изградње ЛРТ-а (фаза 6), јер би носила цео саобраћај из НБГ-а и Земуна ка центру. Јесте да је ту и бг:воз, али мислим да он, а и ЛРТ кад буде био дограђен, нису најбоља замена за метро у том делу. Имам општи утисак, када погледам цео план, да су и стари део града и сремски део одлично премрежени, али слабије међусобно повезани. Код Арнориана је то, по мени боље решено додатном жутом линијом. Отворен сам за демантовање. :D

Можда би за решавање тог проблема могло да се искористи у некој међуфази да нпр. плава линија након сусретања са црвеном у центру дели њену трасу до неке тачке на НБГ-у. Може и неко слично решење. Знам да желите да избегнете преклапање линија дуж једне трасе, али можда не мора да се 100% следи тај принцип у циљу олакшавања преласка преко Саве.

2) У вези зидаревог предлога око повезивања плаве линије са Сајмом и Прокопом, да ли уопште у тој варијанти мора да се прави станица на мостару? Веза са аутобусима и трамвајима је на Сајму, а на тој станици уз аутопут би била веза са аутобусима. Зна ли неко која веза би могла да се оствари на мостару а да не може на ова два места? Проценат уштеде због неизградње те станице слободно можете да пребаците на мој рачун. :cool:
 
@Barkley
Слажем се с тобом да једна линија од Новог Београда и Земуна према центру не би довољна. У мом плану у првој фази жута и плава линија деле трасу од Ушћа до Вуковог споменика. Касније, када се краци продуже, линије би се раздвојиле делом плаве линије од Ушћа до Вука.
 
@ Zidar

U sustini se slazem sa ovim planom sa mostovima, medjutim nekoliko stvari bih voleo da razresim:

  • Zbog cega je izabrat potez bas prema dunav stanici? Ne verujem da je dovoljno opterecen za prvu liniju metroa
  • Gte bi po tvom misljenju bile stanice posle trga republike?

@ ostali

Ne mogu da stignem da procitam sve, mnogo ima :p
 
врло је оптерећен тај правац, а Дунав станица може да се искористи као терминус за воз за Панчево. а и ту ће вероватно једног дана нићи читаво ново насеље
 
@Arnorian :kk:

Odavno se slazemo oko dobrog dela trasa, osim 4 deonice
- ja preskacem prokop :)
- sve vise mislim da bi ukrstanje na NBGD trebalo biti dalje od usca radi veze Zemun-Blokovi (negde kod arene ili opstine)
- Jurija Gagarina vs Unutrasnja saobracajnica u Bezanijskim blokovima
- Vojvode Stepe koja vec ima tramvaje

Sa tvoje tri linije centar je lepo umrezen, uposljavanje 27. marta je pun pogodak, jedna linija po grebenu a jedna na njegovom severnom podnozju (iako sam vezan za suncanu stranu grebena :), odrastao na Vracaru)

Presedanja rasporedjena na 3 stanice a Vuk postaje super-cvor.

Uvek sam gledao da se snadjem sa samo jednim novim metro mostom ali voleo bih da vidim 2 (u krajnjem slucaju obe linije mogu i da se spakuju na jedan)

Pravac preko Juznog bulevara ce rasteretiti prilaze Autokomandi a mogao bi da nastavi potokom umesto kroz Vojvode Stepe :)

boca-ica":1b5ltttc je napisao(la):
Pokušao sam i ja da crtkam ,,šarene linije,, po mapi ali nemam dovoljno znanja da pokrijem sve svere problematike :(
a ideja mi je bilo da nacrtam funkcionalne kružne linije
a preklapajuca - ukrstajuca mesta da koriste istu trasu (na najfrekfentnijim delovima)

Nije pitanje u znanju vec u volji, kaci ctreze da vidimo :kk:

Barkley":1b5ltttc je napisao(la):
У вези зидаревог предлога око повезивања плаве линије са Сајмом и Прокопом, да ли уопште у тој варијанти мора да се прави станица на мостару?

Sto se tice samih presedanja stanica mozda danas nije potrebna ali bice jednog dana promena u linijama. Ona je prvenstveno tu da pokrije podrucje oko Mostara koje ce se razvijati a narocito kada se aktivira Savski amfiteatar.

A i zasto bi stedeli na jednoj tricavoj stanici :) ? ipak imas pivo na moj racun :vops:

b_tuta":1b5ltttc je napisao(la):
Zbog cega je izabrat potez bas prema dunav stanici? Ne verujem da je dovoljno opterecen za prvu liniju metroa

potez ka Dunav stanici pokriva saobracaj na relaciji P. Most-29. Novembra-Trg-Usce-NBGD koji je poprilicno opterecen a trasa je izabrana tako da se sto manje rovari po grad i iskoristi slobodan prostor pruge u luci.

Gte bi po tvom misljenju bile stanice posle trga republike?

potez ka Dunav stanici pokriva saobracaj na relaciji P. Most-29. Novembra-Trg-Usce-NBGD koji je poprilicno opterecen a trasa je izabrana tako da se sto manje rovari po gradu i iskoristi slobodan prostor pruge u luci.

Stanice: Dusanova (FrancuskaXDusanova), Venizelosova na pocetku istoimene ulice, Dunav stanica, P. most

a kao sto rece JohnnyLee taj kraj ce samo da raste
 
@zidar
Проблем Прокопа је типа кваке 22 - да ли му не треба метро станица јер је далеко од свега, или је далеко од свега јер нема станицу метроа која би га повезивала са Славијом, Теразијама и Тргом. Мислим да је то сувише значајан саобраћајни објекат да га метро заобиђе, био главна ЖС или хаб градског/регионалног воза. Ако је Прокоп на траси, не значи да Сајам није. Станица на доњем Сељаку би била 200 м од врата Сајма. Додатни плус овакве трасе је станица Клинички центар.

Мислим да веза центра Земуна и Савских блокова не мора да зависи само од метроа. Ту су улице широке и нема гужве, па метро не би био много бржи. Две линије метроа у сваком случају нису довољне за потпуну покривеност сремског дела града. Потребна је и мрежа површинског превоза (пожељно тролејбус) која би служила као фидер метроу до Бежаније и даљих делова Земуна, али и повезивала Савске блокове, центар Нбг и центар Земуна. Идеју за такву мрежу сам постављао раније, имаш то овде:
http://img802.imageshack.us/img802/4427/nbgzemun.jpg

Око питања Гагаринова или блоковска саобраћајница смо расправљали и раније. И даље мислим да је прва варијанта бољи избор јер покрива густо насељене блокове око себе, а друга је ипак предалеко од густог насељеног дела Бежанијске косе. Док се стигне до метроа трамвају ће да треба потпуна реконструкција на том делу, па што га не заменити нечим бољим, што и јесте планирано од почетка. Слично за трамвај важи и за Војводе Степе.

Питање једног метро моста или два има лак одговор, прво један па два. Земунска и Блоковска линија у првој фази деле мост и трасу Ушће-Теразије-Вук. Касније се продужује крак према Коњарнику и Јерковићу, као и према ЖС Земун. Када се стигне до крака Вук-Вождовац (и даље прама ЖС Раковица и чукаричком краку треће линије), ако је потребно а процењујем да би било, од Ушћа до Вука додаје се нова траса Ушће-Трг-27. марта-Вук. Ова нова траса преузима земунски и коњарнички крак, а стара задржава блоковски и добија вождовачки. Тиме трасе постају независне и додају се нове станице у центру, а задржава се техничко укрштање код Вука и Ушћа, и обе линије настављају да користе депо Ледине.
 
zidar":2ts7dupg je napisao(la):
Barkley":2ts7dupg je napisao(la):
У вези зидаревог предлога око повезивања плаве линије са Сајмом и Прокопом, да ли уопште у тој варијанти мора да се прави станица на мостару?

Sto se tice samih presedanja stanica mozda danas nije potrebna ali bice jednog dana promena u linijama. Ona je prvenstveno tu da pokrije podrucje oko Mostara koje ce se razvijati a narocito kada se aktivira Savski amfiteatar.

A i zasto bi stedeli na jednoj tricavoj stanici :) ? ipak imas pivo na moj racun :vops:

Пиво може :vops: али хоћу и свој проценат. ;)

Озбиљно, и даље мислим да су три станице на том потезу превише, а поготово су близу оне код мостара и Прокопа. То ми више личи на раздаљине између аутобуских станица (што и јесте случај у погледу мостара и Сајма). Може да се направи улаз у станицу код мостара, одакле би ходник водио до станице Прокоп. Не би то било пуно другачије од пасареле између метро станице Прокоп и самог Прокопа. Такође станица Сајам би могла да се помери ближе мостару, да буде негде у висини Еуросалона, што би је приближило будућем реконструисаном Старом млину и околним зградама, а не би је пуно удаљило од самог улаза у Сајам. Нико није ни рекао да мора да станица буде на самом улазу у Сајам. Већ си наводио предности метро станице на Сењаку која би била на 200 м од улаза у Сајам (можда ниси ти то писао али неко јесте, већ сам све побркао :) ).
 
Arnorian":2uzycu7r je napisao(la):
Питање једног метро моста или два има лак одговор, прво један па два.

Obozavam jednostavne odgovore :)

a evo i komentara na temu 2 mosta:

Faza 1:

Prva metro linija Konjarnik -Vuk -Terazije-Stari Most-NBGD - Most na Adi - Zarkovo

neophodna linija za BGD, vezivanje Cukarice/NBGD/centra, umrezenje sa bg:vozom

Faza 2:

istocna BG:voz linija Prokop - Autokomanda - uz juznu stranu autoputa do Laste/Kosmaja - kroz tunel do Kaludjerice - dolinom kroz sredinu Kaludjerice do Lestana i obilaznice. Odatle voz moze dalje do Vrcina i Male Krsne...

time bg:voz dobija 4. krak to jest krst je upotpunjen a sva predgradja pokrivena.

Faza 3:

druga metro linija Zemun - NBGD - Savski Amfiteatar - KBC - Slavija - Terazije - Trga - Pancevacki Most

aktiviranje Savskog Amfiteatra i pokrivanje treceg tramvajskog "missing link" Slavija-Trg (prvi je Vuk-Trg a drugi Karadjordjeva-Trg)

64_bgd-metro-plan-mostovi-2.png
 
@зидар
Источно од Прокопа се налази сплет денивелационих тунела који би било врло тешко и скупо заобићи. Нисам присталица источног крака новог железничког чвора. Те паре би могле боље да се искористе на линије метроа.
 
Ovo sto je nacrtao Zidar za istocni krak gradske zeleznice je izvodljivo i realno. To je obicna podzemna kolosecna veza (citaj denivelisana raskrsnica u zeleznickom smislu) i ako ima dosta cevi na tom mestu moze da se protera taj krak.
 
Vrh