Ne znam da li je bilo, ali vidim ovo na sajtu stambene zajednice.
Klijent je Stambena zajednica Omladinskih brigada 86, (WEST 65 Tower - Kula) koja namerava da donese odluku o angažovanju advokata.
Zgrada broji 294 stana i 40 spratova i druga je najviša zgrada u Srbiji.
Upit advokatskoj kancelariji ima za cilj pokretanje dijaloga sa investitorom i postizanje dogovora kako bi vlasnici stanova postigli ostvarenje ugovorenih, odnosno očekivanih aktivnosti i obećanja investitora prilikom kupovine stanova.
Investitor nije raspoložen za sastanak sa Stambenom zajednicom, niti bilo kakve razgovore. U slučaju da se ne pokrene dijalog vlasnici su spremni da u konsultaciji sa odabranim advokatom/kancelarijom pokrenu i tužbu protiv investitora u narednoj fazi.
Kako bi se detaljnije upoznali sa sadržajem koje vlasnici/kupci nisu dobili, dostavljen je link projekta i obećanog sadržaja:
https://www.west65.rs/sr/west-tower
PROBLEMI STAMBENE ZAJEDNICE – OBIM POSLA
1. Visoki računi za usluge klimatizacije i grejanja/tople vode
Detaljna provera stavki iz računa i način obračuna, kao i ugovora stambena zajednica - firma održavanja i stanari - firma održavanja - 4 ugovora, s posebnim osvrtom na
- formulu obračuna potrošnje i podelu na stanove (računi su izuzetno visoki i postoji sumnja na netržišno i monopolističko poslovanje firme održavanja (West65 DOO) koja je u vlasništvu investitora;
- angažovanje veštaka po potrebi - najmanje dva - finansijsko - inžinjerske ekspertize
- investitor je prilikom kupovine obećao kupcima i geotermalni način grejanja koji je bitno povoljniji i na kraju je ustanovljeno da su kupci prevarerni i da to nisu dobili
- klimatizacija koja je obećana da radi preko cele godine je isključena jednostrano tokom zimskih meseci od strane održavanja
2. Održavanje - bolje, brže, ažurnije, poštovanje ugovornih obaveza, pranje fasade i drugo
- transparentnost za račune održavanja (šta stanari plaćaju)
- detaljno pregledati ugovore SZ sa firmama održavanja koje su angažovane
- izveštaj o mesečnim pruženim uslugama
- 2x godišnje čišćenje fasade
- uputstvo za korišćenje zgrade i stana
- hitne intervencije u roku od 1h i ostale do 24h
3. Bazen i svi ostali obećani prateći sadržaji - teretana, spa, community room, park, bioskop i pravo na njihovo ekskluzivno korišćenje
Kupcima su obećani svi ovi zajednički sadržaji i još uvek ih nisu dobili (elementi prevare i obmane)
- Svi stanari tvrde da su im ovi sadržaji obećani u prodajnom procesu samo za njih
- Kupcima je obećano i ekskluzivno pravo korišćenja svih zadržaja po određenoj, neprofitnoj ceni koja je sad sporna
- Ustanoviti kako se vode prateći sadržaji i kakvo pravo kupci/stanari mogu da ostvare nad tim sadržajima
- park - šta je predviđeno planom i građevisnkom dozvolom za park
4. Nezavršeno i nebezbedno stepenište u zgradi
- stambena zajednica insistira na završavanju stepeništa - popločavanje pločicama ili odgovarajućim materijalom i obeležavanje
5. Da se utvrdi koje su zajedničke prostorije zgrade i ko za njih plaća račune, kao i reklama na zgradi i prostorije održavanja - ko plaća račune, a gde idu prihodi
Izvor:
ponuda advokatske kancelarije Nikčević i Kaper