Šta je novo?

Proširenje Savske ulice

Imamo li neke sličice unutrašnjosti Švapskog bunkera u Savskoj ulici ... mozda je prostor koristan za nešto... ?
 
Откуд вам то да је реч о немачком бункеру?

Колико ја знам, ради се о бункеру који припада пошти и који за циљ има изолацију и уништавање потенцијално опасних поштанских пошиљки. Или можда нисам у праву?
 
Pa možda mu je to i bila neka posleratna namena, ali uglavnom pod Nemcima su 1942. godine izgrađene dve armiranobetonske piramide u Savskom amfiteatru, kao skloništa za železničare od savezničkih bombardovanja, unutrašnja korisna površina bila je, koliko se sećam, oko 80 kvadrata. Američka bombardovanja nisu ih, praktično, ni ogrebala.

Jedna piramida je bila na dvadesetak metara od obale Save i pre dve godine je uništena u sklopu projekta BNV, pozicija je bila otprilike na severnom kraju ove rupe za tržni centar, a u blizini rupe za kulu Beograd. Druga piramida je ova koja još uvek postoji u Savskoj ulici, posle rata je sa zadnje strane, suprotno od ulice, dozidana još neka civilna konstrukcija. U teoriji bi i cela ta strana Savske ulice mogla biti razrušena do 2020. godine, mada baš i ne verujem u to.

Brojne slike, uključujući mislim i unutrašnjost srušene piramide, mogu se naći u temi Savski amfiteatar.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=475177#p475177:13746r0y je napisao(la):
Žika » Sub Sep 02, 2017 6:20 pm[/url]":13746r0y]
Ksenija dječače mali, teško da mogu bilo kome da budem sestra. Čak se nikad nisam ni trudio jer sam uvek imao želju da sprečim demografski sunovrat ove zemlje. I dalje zapinjem u tom smeru.

Uvek sam se čudio ljudskoj (pešačkoj) nemarnosti mogu da kažem i gluposti. Znači svakodnevno gledam pešake kojima je teško da putanju produže za par desetina metara ili stotina već rizikuju tj ugrožavaju ostale pa i sebe.
Isto tako ne bi mi ni u ludilu palo na pamet da se tom stazicom provlačim već bato okolo- naokolo pa kad stignem.
Toliko.

Da sam znala da nećeš prepoznati šalu ne bih se ni našalila, čoveče! :mrgreen:

Niko nije bio ugrožen dok sam prelazila tih cca dvadesetak metara što je trajalo par minuta, i ne spadam u grupu bahatih pešaka (baš takve sam kritikovala na adekvatnoj temi, čak uslikala prizore u toku par minuta gde se jasno vidi kako pešaci prelaze mimo pešačkog prelaza ugrožavajući i sebe i vozače.
Da bih došla do cilja morala bih ići naokolo min. pola sata a kako rekoh, nije bilo nikakvog znaka zabrane.
Toliko.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=474972#p474972:jdy2hvi8 je napisao(la):
Ksenija » Pet Sep 01, 2017 9:59 am[/url]":jdy2hvi8]Jedva prođoh sokakom sa sve 50 kg bruto težine i zamalo da me pokosi teretnjak.

Meni ovo zvuči opasno ili je bilo malo jače dramaturgije ?

Kako god tu se ne bi ni u ludilu provlačio.
 
Ako ćemo pravo, u normalnoj zemlji ili ovde trotoara ne bi bilo ni u naznaci (za automobile i rezervu prostora za retrovizore bilo je dovoljno izvuci belu liniju kao oznaku kraja kolovozne trake - što bi verovatno iblo sasvim dovoljno), ili bi bio ulaz na ovaj deo zaprečen nekom ogradicom, a ako je baš trebao biti trotoar celom dužinom, onda bi se prostožrtvovala kolovozna traka da bi pešaci bili sigurni. Ali koliko je ovo sve pravljeno samo i isključivo za automobilo potpuno je jasno kad se pogleda da je neki "genije" smisliio da je normalno pustiti traku za levo skretanje na tramvajske šine - baš tu kod te piramide koja je "takva lepota i takvo nasleđe" da niko sutra ne bi skontao kad bi bila uništena. Kome uopšte pada na pamet proširivati put tako da traka za levo skretanje ide na tramvajski kolosek, tako da automobili koji idu u levo skretanje mogu lepo da se "umetnu" ispred tramvaja koji može isključivo pravo. Debilana.
 
S obzirom na to da u Savskoj nema prelaza na raskrsnicama sa Sarajevskom i Višegradskom, jasno je da po kretanje pešaka ovde nije bilo po planu. E sad zašto nisu proširili ovaj postojeći trotoar na uštrb zemljišta Železnice... verovatno ih je mrzelo da se bakću s papriologijom a i da daju pare za nešto što su oni smatrali nebitnom deonicom.
 
Pa sad kako se digla kuka i motika na to nepostojanje desne strane Savske ulice, onda ispada da je Beograd na vodi odličan projekat, jer oni su eto obećavali da će do 2020. godine počupati sve šine iz Savskog amfiteatra i porušiti celu desnu stranu Savske ulice, tu gde nema trotoara.

Problem je što železnice nemaju drugu lokaciju za održavanje putničkih vagona, nego tu. Naravno treba da im se izgrade novi objekti u Kijevu i Zemunu, ali kojim sredstvima kad ni Prokop nismo u stanju da završimo? Samo se plašim da možda i pre nego što Beograd na vodi uspe da iseli železnicu iz Savske ulice, možda pre toga jednostavno dođe do likvidacije dugolinijskog železničkog saobraćaja u Srbiji...
A nije tu samo pitanje da li će naše železnice imati dugolinijski saobraćaj, već i da li će bilo ko moći da održava železničku vezu Srbije sa svetom. Na primer saobraćaj za Ljubljanu se već izvodi 100% vagonima Slovenskih železnica, naši su već završili s tom pričom. Pa se i za strane vagone perionica i hemijsko čišćenje nalazi upravo tu, u Savskoj ulici.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=475283#p475283:j0traxt2 je napisao(la):
Žika » Ned Sep 03, 2017 11:47 am[/url]":j0traxt2]
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=474972#p474972:j0traxt2 je napisao(la):
Ksenija » Pet Sep 01, 2017 9:59 am[/url]":j0traxt2]Jedva prođoh sokakom sa sve 50 kg bruto težine i zamalo da me pokosi teretnjak.

Meni ovo zvuči opasno ili je bilo malo jače dramaturgije ?

Kako god tu se ne bi ni u ludilu provlačio.
Nije drama, lepo sam napisala ko može da prođe a ko ne bi ni smeo ni mogao. Ako prolazi teretnjak dovoljne je leđima se pribiti uz ogradu, uvući stomak i sačekati da mrcina prođe. Meni je to uspelo. :laugh:
 
У суштини да страна Савске се користи само за те објекте железнице (нега кола, хотел, ресторан, радионице и шта ја знам све) и најмасовније за аутобуско стајалиште. И нажалост ту нам је слеп коридор због Мостара, а теоретски би се могло спојити са тротоаром код Сајма, и чак и даље ка Ади.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=475317#p475317:14jdgkpl je napisao(la):
stanislaw » Sun Sep 03, 2017 1:41 pm[/url]":14jdgkpl]
Problem je što železnice nemaju drugu lokaciju za održavanje putničkih vagona, nego tu. Naravno treba da im se izgrade novi objekti u Kijevu i Zemunu, ali kojim sredstvima kad ni Prokop nismo u stanju da završimo?

Pa nisu bas objekti zeljeznice tolika smetnja ako je u pitanju samo jedan trotoar. Ne treba tu mnogo prostora a ograda se za toliko moze pomjeriti i napraviti trotoar. Vjerujem da je razlog sto trotoara nema jednostavno nemar a i djelimicno to sto ni ne postoji velika potreba za trotoarom.

U svakom slucaju bilo bi fino da se uradi ovo sto Dosljak kaze i spoji trotoar sa Sajmom. Ili mozda biciklisticka staza od savskog trga do Sajma.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=475400#p475400:33tmzfh8 je napisao(la):
RioBL » 03 Sep 2017 04:55 pm[/url]":33tmzfh8]
Pa nisu bas objekti zeljeznice tolika smetnja ako je u pitanju samo jedan trotoar. Ne treba tu mnogo prostora a ograda se za toliko moze pomjeriti i napraviti trotoar. Vjerujem da je razlog sto trotoara nema jednostavno nemar a i djelimicno to sto ni ne postoji velika potreba za trotoarom.

Ne znam da li ti je poznato, Savska ulica je imala samo tri trake, a onda je postepeno osvajan prostor koji koristi železnica, sklanjani su koloseci i objekti. Prvo je sedamdesetih uzet prostor za par tramvajskih koloseka (do sedamdesetih nikada nije bilo tramvaja u Savskoj!) a onda je posle dvehiljadite uzet prostor za još dve saobraćajne trake. Nema bukvalno mesta više, došlo se do samih železničkih objekata. Ovo gde je trotoar širok po 20cm, ili je došao do koloseka na kojem se održavaju putnički vagoni, ili do same betonske piramide (kao što se vidi na slikama sa prethodne strane).

[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=475400#p475400:33tmzfh8 je napisao(la):
RioBL » 03 Sep 2017 04:55 pm[/url]":33tmzfh8]
U svakom slucaju bilo bi fino da se uradi ovo sto Dosljak kaze i spoji trotoar sa Sajmom. Ili mozda biciklisticka staza od savskog trga do Sajma.

Ne znam da li ti je poznato, oduvek je postojala biciklistička staza od Sajma desnom obalom Save, sada je ta staza izmeštena u unutrašnjost Savskog amfitatra samo zato što je obala zauzeta pumpama koje ispumpavaju vodu iz ovih grandioznih rupetina na prostoru BNV-a... A nedavno je napravljena i biciklistička staza duž novog bulevara u Sa koja daje vezu obale sa autobuskom stanicom.
Dakle to što predlažeš manje više već postoji.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=475400#p475400:2urbq2du je napisao(la):
RioBL » Ned Sep 03, 2017 5:55 pm[/url]":2urbq2du]Pa nisu bas objekti zeljeznice tolika smetnja ako je u pitanju samo jedan trotoar. Ne treba tu mnogo prostora a ograda se za toliko moze pomjeriti i napraviti trotoar. Vjerujem da je razlog sto trotoara nema jednostavno nemar a i djelimicno to sto ni ne postoji velika potreba za trotoarom.
Kako nema potrebe kada je tu autobuska stanica GSP (nekoliko linija)?

Kada se prođe taj uski deo pa potom širi, prvo skretanje i pogled u levo daje sledeći prizor (mogla sam škljocnuti malo levlje):
 
Da li postoji neki plan da se za ukrstanje ovih ulica primeni neko bolje resenje?

savska.jpg
 
Колико видим по плану за БНВ (који обухвата и Савску а самим тим и ту раскрсницу), укида се ова трака за скретање у Дринску или окретање или шта већ, а кривина се "исправља"
 
Da li mozes da postavis sliku tog dela?
Koliko sam ja uspeo da vidim i dalje ostaje ova krivina kad se prodje petlja i nastavi ka Savskoj..
Ne znam doduse kako bi ovo i resili.
 
Хоће целом Савском калдрму дуж трамвајске баштице?
 
Да, као да је постављана са смицањем и одмах заливена битуменом.
 
Vrh