Šta je novo?

Privatni prevoznici

Ne znam zasto se nije sacekalo da prodje 10 godina od ugovora pa da se onda sastavi novi koji bi stupio od 01.01.2026 ne znam spada li to u neko krsenje? Prvo su dali potez 600 prosle god pa sad 100 i 700 pa sve trocifrene poteze…
 
Ja mislim da nigde u (bar) Evropi nisam video da se posebno farbaju vozila gradskog prevoznika i privatnika. Bukvalno nigde. Sve rade kontra, umesto da se ide na potpunu unifikaciju vozila oni ih razdvajaju bukvalno na najgori mogući način. Opet postajemo grad sa milion šema, samo još fale oni rozi Ikarbus-Hessovi.
 
Svi ovde sada pricaju o boji, i nekakvoj unifikaciji voznog parka.
Ok, jeste svojevremeno doneta odluka da sve bude crveno...
Ali...
Secamo se svi kako je bilo ranije, tramvaji crveni, trole narandzaste, busevi zuti, pa onda dalje, Lasta plava, privatni prevoznici tek sarenis (siv Sanos, tirkizne Kobre, beli Liazi, Ikarbusi zuti, i sve to u milion kolor-sema).
I zasto je ovo novo toliko tragicnije od toga kako je nekada bilo?
Ne, nije uopste.
Sada ce se lepo znati, svako vozilo GSP-a crveno svako vozilo PP-a plavo.
I to postujem, jer razlika treba postojati.

Dalje, ovo nije nesto sto ce se obistiniti kroz par meseci/godinu dana, naravno da ce proci bar 2-3 godine dok svi ne budu u svojim bojama, trenutno nova vozila ce farbati u ovlascenim servisima, a buduca ce kupovati u plavoj boji (vozila PP-a).

Jasno je da se sve ovo radi u cilju dodatnog pranja para poveravajuci posao "bratskim" ovlascenim servisima, ali zapravo je sve to "mala maca" u odnosu na ono sta su sve oduzeli GSP-u i na to da je GSP spao na minimum minimuma polazaka u saobracaju ikada.

Tako da je novi idiotizam oko farbanja vozila sasvim ocekivan, postujem ga ali ne opravdavam.

Sa druge strane, (nadam se da mi necete obrisati post zbog ovoga), vecnina nas se u onu nedelju probudila ranije kako bismo isli da glasamo, i sta smo dobili? Nista.

Tako je kako je, samo shvatite da je ova situacija oko farbanja autobusa, tek nesto mizerno u odnosu na ono sto nam sledi u (duzem) buducem periodu.
 
Baš zato što je mizerno, a ujedno i najveća neopevana glupost kao grom iz vedra neba doneta. Da nisu stigla ovolika nova vozila kod privatnika, pa nekako da i prevalim preko mozga. Ovo nema šanse da mogu da shvatim. Jednostavno teška debilana. A i apsolutno sam protiv razdvajanja, ponovo, vozila privatnika i GSP-a putem kolor šeme. Ne znam i jednu jedinu korist od toga, sem da će možda novinari tako konačno početi da prave razliku.
 
Da li su ranije svi autobusi gsp morali da budu zuto-plavi? Secam se privatnici nisu postovali to pravilo imali su raznobojne autobuse
@solaris52 ti je već odgovorio. Privatnici nisu ni morali da budu žuti, odnosno to pravilo za njih nije važilo. Autobusi GSP su morali biti žuti sa plavom trakom, obično po donjoj ivici, a odluka je pala nedugo po dolasku donacije iz Japana. MAN-ovi su došli u Beograd sa kolor šemom sarajevskog GRAS-a. Čak i po toj odluci, bilo je dosta crvenih autobusa, jer nije propisana obaveza da se stara vozila moraju odmah farbati. Setimo se samo koliko su se Conecti uporno držali u crvenoj kolor šemi, dok je druga serija uletela kad je propis već bio aktuelan. Kasnije su već doneli odluku da će morati svi da idu u žuto plavu kolor šemu.
 
@solaris52 ti je već odgovorio. Privatnici nisu ni morali da budu žuti, odnosno to pravilo za njih nije važilo. Autobusi GSP su morali biti žuti sa plavom trakom, obično po donjoj ivici, a odluka je pala nedugo po dolasku donacije iz Japana. MAN-ovi su došli u Beograd sa kolor šemom sarajevskog GRAS-a. Čak i po toj odluci, bilo je dosta crvenih autobusa, jer nije propisana obaveza da se stara vozila moraju odmah farbati. Setimo se samo koliko su se Conecti uporno držali u crvenoj kolor šemi, dok je druga serija uletela kad je propis već bio aktuelan. Kasnije su već doneli odluku da će morati svi da idu u žuto plavu kolor šemu.
Mislim da je jedino lui travel imao zute autobuse sa plavom trakom od privatnika koliko se secam. Cekaj sad koliko razumem ti conecti su iz crvene prefarbavani u zutu pa posle opet u crvenu?🤣
 
Pa da, i ćorava koka ubode neko zrno. 😄

Zato ovi i funkcionišu tako. U roku od mesec dana najave (lupiću primere):
- Pravimo most preko Ade Huje
- Selimo Titov grob
- Uniformisaćemo boju taksija
- Uvešćemo leteće taksije za EXPO
- Uvešćemo putničke brodove od Obrenovca do Beograda
- Stavićemo Stari savski most na kopno pored Ušća
itd...

I onda gledaju i slušaju reakcije javnosti, struke i poneke institucije. Pa posle promene po potrebi.

Ko dete kad nema pojma šta radi u zadatku iz matematike ali mora NEŠTO da uradi, pa onda stalno pita, a jel ovako, a jel onako, a jel ovo dobro, a jel može ovako... I naravno da posle 100 nabadanja, jedno će da uspe. 😄

Meni nije ispod časti da ih pohvalim kad urade nešto dobro. Ali često na svako dobro sledi po par loših. 😄 Kao što sam ih hvalio što su u zadnjih 8 godina doveli u red MUPov vozni park. A onda pametnice sad naruče 750 Fića i ponište sav napredak i boljitak od pre...
 
Linija 601 Citaro, ovo su sedišta a ne plastikaneri.

1000011676.jpg
 
Hvala 🙂

5 dana se radi u nedelji po 8 sati, 2 dana slobodno. Vise od ovoga da radim ne zelim, pogotovo ne kao pocetnik. Kod svih privatnika je 6 dana, 10+ sati. Robija. Jedino Strela nudi 6 dana po 8 sati, ali garaza je u Obrenovcu. Bitna stavka je sto si prijavljen na ceo iznos u Nis Ekspresu, sto niko ne nudi od privatnika, cak i GSP praktikuje prijavu malo vise od minimalca.

Bio je izbor izmedju GSP-a i Nis Ekspresa, odabrao sam Nis Ekspres. Malo veca plata, nema setanja po linijama, nema sihte, nema krseva buseva i trolejbusa koji bi mi uvalili kao pocetniku i obaveznu sihtu svaki dan prvih nekoliko meseci…

Videcemo, ne tece ovamo sigurno med i mleko, ali odnekud se mora
Jel si krenuo da vozis kakva su iskustva?
 
Ne, nije uopste.
Sada ce se lepo znati, svako vozilo GSP-a crveno svako vozilo PP-a plavo.
I to postujem, jer razlika treba postojati.
Kad mi navedeš JEDAN JEDINI grad u Evropi gde se u gradskom saobraćaju vozila gradskog prevoznika i privatnika razlikuju u boji (ne šemi, već boji), onda možemo da pričamo o nekakvoj raznolikosti. Apsolutna glupost.
 
Kad mi navedeš JEDAN JEDINI grad u Evropi gde se u gradskom saobraćaju vozila gradskog prevoznika i privatnika razlikuju u boji (ne šemi, već boji), onda možemo da pričamo o nekakvoj raznolikosti. Apsolutna glupost.
Није да браним идеју, али што мора да се поклапа са другим државама? По мени није лоше само је требало раније кад су још поручивали приватници возила, а не овако... Очигледно се перу паре.
 
Loše je, jer nije na putniku da razmišlja koje vozilo pripada kom prevozniku u integrisanom urbanom sistemu, izgleda ružno i šareno i nije ekonomično. Čak nema veze s tim da li je isto kao u nekoj drugoj državi ili ne, samo je stvar zdravog razuma. Šta je sledeće, hoće li vozači da naplaćuju svako svoje karte 2 nova dinara kao u zlatna vremena?

Postoji primer Stokholma, gde plavi autobusi voze gradske linije u centru, a crveni prigradske i ekspres linije i to je nešto što olakšava snalaženje putnicima, a naziv prevoznika im je nebitan - kao što i treba da bude, jer sistem funkcioniše. Kod nas em ne funkcioniše, em ne možemo da unificiramo sistem.
 
Vrh