Šta je novo?

Privatni prevoznici

Složio bih se da je neadekvatno kočenje ovde uzrok.

Zašto je nemoguće da kada se desi iberturaža da se vozilo zaustavi kao na slici?
 
Zato što motor ide u ogromne obrtaje, ima veliku snagu i pogurao bi ga dalje.
A drugo, nikako, otkako se priča o nesrećama sa iberturom, ne shvatam kako vozač ne isključi menjač, direktno ili isključenjem kompletne struje na vozilu.
 
Zato što motor ide u ogromne obrtaje, ima veliku snagu i pogurao bi ga dalje.
A drugo, nikako, otkako se priča o nesrećama sa iberturom, ne shvatam kako vozač ne isključi menjač, direktno ili isključenjem kompletne struje na vozilu
Koliko ima snage ibertura na autobusu, zar ne moze kočnicom.da ze uguši motor. Na autu može,lično sam probao, nažalost.

Edit: zaboravio sam, to je automatksi menjac :D
 
Kočnicom ne može kako objasni i @branik, al opet da niko nikada ne uspe da izbaci iz brzine, da isključi struju kako god. Dosadni su više sa jednim te istim izgovorom, a ibertura je bar lako dokaziva. Može elektronika da pobrljavi, jer su i papučice gasa elektronske, al sumnjam i da je to u pitanju. Svako izletanje, udesi itd., ibertura, ma sigurno, al kad bi se zezali.
 
Upravo, a to za paljevine pogotovu. Jako nenormalno da se nekad bus zapari, ako pukne crevo na primer. Mada bi i to trebalo sprečavati preventivnim održavanjem. Činjenica je da se to češće dešava kod BMC-a, al opet nije tragedija. Danas se sve živo fotka i od svega pravi senzacija, a apropo priče o iberturi, inače jako retka pojava kod modernih motora, dešavalo se da snimci posle nesreća pokažu da je vozač pobrkao papučice. Mislim svašta se dešava, i to je realnost. Čovek greši, a pogotovo vozači u javnom prevozu koji tolike sate provedu za volanom. Još kod privatnika rade od ujutru do uveče.
 
IMG_8310.jpeg
 
Valjda bar šteta nije velika. Spolja se ne vidi ništa specijalno, al moguće dole ima oštećenja. Ipak ima tu dosta vitalnih delova.
 
Kočnicom ne može kako objasni i @branik, al opet da niko nikada ne uspe da izbaci iz brzine, da isključi struju kako god. Dosadni su više sa jednim te istim izgovorom, a ibertura je bar lako dokaziva. Može elektronika da pobrljavi, jer su i papučice gasa elektronske, al sumnjam i da je to u pitanju. Svako izletanje, udesi itd., ibertura, ma sigurno, al kad bi se zezali.
Primer iberturaže je onaj slučaj kad je Temsa udarila u banderu na Slaviji, ili kad je Temsa uletela u farbaru u Bulevar. Čuo sam priče da je problem kod njih napravio Apex kad je provlacio kablove za bus plus aparate.
 
Tu se već videlo da je bilo nekog zaletanja, al iskreno nije ni to ibetura. Poklopac motora je bio čist koliko se sećam. I vrlo moguće da su zeznuli elektroniku, tj da je papučica gasa zakazala. A mislim da su baš i menjane na svima Temsama po povlačenju iz saobraćaja.
 
sveopšta komedija. ti brojevi su skroz random i nemaju nikakvu realnu svrhu.

ili možda imaju, može li neko da to objasni?
 
Претходни су били још гори. Ови донекле имају логике, опет немају. П45xxx је потез 500.
 
Tu se već videlo da je bilo nekog zaletanja, al iskreno nije ni to ibetura. Poklopac motora je bio čist koliko se sećam. I vrlo moguće da su zeznuli elektroniku, tj da je papučica gasa zakazala. A mislim da su baš i menjane na svima Temsama po povlačenju iz saobraćaja.
Iberturaža je specifičan slučaj kada zbog kvara na turbini motor počne da sagoreva motorno ulje i dobija progresivno snagu dok motor ne polomi nešto ili se ne zapali. Dva načina za prekid iberturaže su fizičko zatvaranje dotoka vazduha na usisu ili gušenje motora kočnicom.
Kod vozila sa manuelnim menjačem jednostavni pritisnuti kvačilo i stati ali kod automatika je malo nepredviđenije.

Na turskim autobusima se dešavala turaža elektronske prirode, nije baš kroz iber.

Imao sam nesreću da doživim turažu dva puta u putničkom autu, kao vozač i kao suvozač. Jednom zbog kvara na TNG sistemu, a drugi put zbog stradanja karike na klipi i ubacivanja ulja i cilindar koje je počelo da sagoreva jako
....
 
Da da, poznato mi je kako dolazi do iberture. Najčešće motor potroši, odnosno sagori ulje i to mu je kraj. E sad šta će prvo u samom motoru stradati što kažeš, manje važno, al barem će se definitivno samouništiti. I ovako mu spasa nema momenta kad uđe u iberturu. Ne može se zaustaviti klasičnim gašenjem što kažeš, al kod ručnih menjača je moguće ubacivanjem u finalni stepen prenosa, pa naglo otpustiti kvačilo, pri čemu verovatno treba držati i kočnicu. Nije mi se nikada desilo, al gledao sam par snimaka kako to može da izgleda uživo. Nije naivna stvar, al je zato i retka pojava. A kod Turčina apsolutno da, sigurno smo imali slučajeve zalatanja zbog neispravne elektronike, prevashodno one koja se tiče papučice gasa.
 
Ibertura je proces koji traje, uz mnogo buke i još više dima. I zanimljivo, svaki put se prekine onog momenta kad vozilo izleti, udari u nešto...
Vozači su često stariji, ili opet nedovoljno iskusni.
Automatski menjač se svejedno može isključiti, bilo na N, bilo isključivanjem celokupne struje vozila. Može vozilo da krene, ali samo koji sekund dok vozač shvati i odreaguje.
Bolja kontrola psihofizičkog stanja vozača kod svih prevoznika, poput one u GSP, strože izdavanje lekarskih uverenja, posebno starijim vozačima, kontrola rada vozača i savetodavni nadzor instruktora mogu da daju rezultate.
Još postoje vozači koji ne razumeju razliku između načina rada i upotrebe stanične i parkirne kočnice, ili vozači koji ostave motor da radi, napuste vozilo, povuku ručnu, ali im menjač ostane u D. I posle, kad se desi, bude da su đavoli ušli u njega.
 
negde sam video stori na instagramu - vozač na 709 kaže da strela preuzima poteze 100 i 700 od 1. jula, jel iko zna išta o tome?
 
U dokumentaciji kažu najkasnije do septembra, ali dobro, očigledno žure. Lazare, imaš li info šta ostaje za pogon zemun ili je neko već uradio gradjevinski projekat za donje zemunske kapije?

Bar će brzo 103 i 112.
 
Vrh