Šta je novo?

Privatni prevoznici

@carlazar Taj električni Karsan izgleda bas lepo, naročito zglob, dok je solo isto lep, al izgleda kao da je napravljen za dvoje vrata i da su ta treća vrata skroz bezveze “zbudžena”. Vidim i da su se bas dobro probili u Italiji u Rumuniji.
 
Druga vrata jesu mogli malo da nacentriraju, ali dizajn busa je makar meni lep. Došao sam i do podatka da se samo u Turskoj vozi 500 njihovih autobusa, što svakako nije malo.
 
Turci su zaista maheri u turističkom segmentu, ali u gradskom svašta se tu može napisati, rekao bih da svi pate od nekonstantne zavšrne obrade.
Svaka serija je priča za sebe.
 
@stex_pb
Mislio sam na automatske menjače, a za famosov ručni menjač znam. Ako je mogao samo do 800Nm da nosi, onda nije bio ni za jedan iole moderan turbodizel motor, već za stare atmosferce iz famosove ponude nekada (po licenci Deutz-a valjda), i za mercedesovu OM407 i OM427 seriju motora. Bilo je, čini mi se, i A537 Fapova u Lasti sa ručnim menjačem. Verzije sa dvoja vrata bez onih u sredini, i možda čak i jedan sa uspravno postavljenim, onim većim hladnjakom, dal u Transproduktu ili gde već, nije toliko ni bitno. Oni onda nisu imali domaće menjače, već verovatno ZF-ov ili mercedesov ručni menjač. Opet, većina 537-ica napravljeno je sa automatskim menjačem, i trebalo bi da je u velikoj većini to bio VOITH.
 
Otkad je linija 601 kod privatnika, preporodio sam se. Sada u potpunosti idem na posao prevozom. Poštuje se red vožnje i polasci što je kod nas, nažalost, i dalje najvažnija stvar.
Busevi su mi top, sviđa mi se ovo sa ručnim otvaranjem vrata. To bi zaista trebao da bude standard, a ne prva stvar koja se isključuje u busevima kada dođu BG.
Nit se nepotrebno mrznu putnici zimi, niti se kuvaju leti kad je kliamtizovano :D
 
Slažem se, bolje je daleko nego dok je liniju držao GSP jer su se vozači doslovno sprdali te su kratili na 5 minuta kašnjenja i tako nije bilo linije po pola sata, a i sada je dosta bolji red vožnje, odnosno češće ide tako da je sveobuhvatno bolja situacija sada.
 
Slažem se, bolje je daleko nego dok je liniju držao GSP jer su se vozači doslovno sprdali te su kratili na 5 minuta kašnjenja i tako nije bilo linije po pola sata, a i sada je dosta bolji red vožnje, odnosno češće ide tako da je sveobuhvatno bolja situacija sada.
Isti slučaj kod nas na porezu 300, vozači kasne namerno da bi kratili krugove, od kad je Strela na potezu 600, data je veća turaza i zabranjeno je kraćenje sto je odmah dalo rezultat. Zato jedva čekam privatnike na potezu 300, naročito ako uzme Saga dobar deo polazaka.
 
Svaka čast Streli, nekada mala Ubska firma, a danas gigant!
Primer kako svaka firma može da se razvije u pravom smeru, njihov napredak je neverovatan.

Nadamo se da će preuzeti ceo prevoz u Beogradu, konačno nešto u rukama poštenih ljudi, ima nade za ovu državu.
 
Isti slučaj kod nas na porezu 300, vozači kasne namerno da bi kratili krugove, od kad je Strela na potezu 600, data je veća turaza i zabranjeno je kraćenje sto je odmah dalo rezultat. Zato jedva čekam privatnike na potezu 300, naročito ako uzme Saga dobar deo polazaka.
Nije zabranjeno kraćenje, dozvoljeno je kada su veća zakašnjenja, ali sprdnju ne dopuštaju, mnogi su dobijali otkaze otkad su uzeli potez 600, čak su prve nedelje dali otkaz dvojici iz GSP jer su se namerno vukli na 601 i gubili ceo krug.
 
Pišem ovde jer smo na ovoj temi pričali o BMCu, a i kratko je:

Danas mi posle X godina na 31 zapao IK-218N sa g.b. #952, sa nekim vozačem koji voli da brza, ali ume da vozi.

Jeste da je #952 sav štrokav i da sve treska i tandrče, ali u poređenju sa špiritus BMCovima, ide ko raketa. Još ima onaj meni drag prepoznatljiv MAN D20 zvuk koji sam slušao 25 godina, i kad doda gas stvarno se oseti snaga.
Druga, još bitnija stvar - unutrašnji raspored je mnogo bolji i ima više prostora. Iako je Ikarbus kao kompanija bio aljkav u mnogo stvari, ako su išta shvatali, to su bile gužve u Beogradskom prevozu, i gde se stvara najviše zastoja u vozilu. I zato lepo imaju 2. vrata više pozadi, ka zglobu, a 3. vrata su odmah iza, pored harmonike. I nema čepova i gužvanja dok se čovek probije do vrata. Čak je i Ikarbus to razumeo, bar tada sa IK-218N.

A ove BMC parne mašine kao da su pravili za Novi Sad, sa ravnim ulicama i 5 puta manje putnika. Što opet potvrđuje ono da o nabavkama u ovoj zemlji odlučuju ljudi koji nemaju veze sa time što nabavljaju i potpisuju...

Pored slepačkog rasporeda vrata i prozora, BMC bolje da nikad nije stavljao ona dva sedišta između zgloba i 3. vrata, što im noge putnika idu ka unutra i tako smetaju svima koji ulaze i izlaze. Bolje da su prosto ostavili prazan prostor za stajanje i ćozdra vozdra. Takođe su im debilne one šipke-barijere u stajaćem delu što kao služe da pregrade roditelja koji stoji pored kolica. Ne znam samo od čega da ga pregrade, od bočnih 10G sila koje se javljaju u autobusu na špiritus... Te gluposti samo dodatno smetaju u protoku i preraspoređivanju putnika, u već očajno koncipiranom i tesnom autobusu.

Evo ih ovde debilne barijere i ograde, zatim suženje pred vrsta i sedišta tačno u zoni vrata. Vide se i amaterski škrtarski uglačani golometalni rukohvati.
BMC_Procity18_Lasta_13.jpg

Ovaj sa slike je Lastin ali je isti kao GSPov

Težak amaterizam BMCa, bezobrazluk onih koji ih nametnuše Beogradu i slepilo onih koji ih prihvatiše i platiše. Glupost od autobusa.
 
Poslednja izmena:
Kad jedan Ikarbus bolje vuče od novog Bmc-a, ali će me pojedini još uvek ubedjivati da je Cummins isti kao Mercedes ili Man motor, naročito kod Turaka gde tvrdim da svi busevi osim možda zglobnog lastinog Otokara idu bas slabo i mnogo bruje. Ko mi ne veruje nek uđe u punu Cobru na 50 i nek vidi kako se vuče.
 
@Bender Rodriguez
Nisi D20 slušao baš toliko dugo🙂 Prvi put su se pojavio upravo u N seriji za GSP. 10.5L 320ks, i 1600Nm. Odlični motori, pogotovu za solo 112N. Jedino što su ih brzo unakazile sivonje hladnim startom, mada i hladnjenje nije bilo najsrećnije rešeno, pa im je i to dolazilo glave prerano. Slušao si dugo D2866 od 12L bez common rail sistema. U Ikarbusima najčešće u varijanti sa 260ks, sem kod 103-jki i 201-ica iz 2006. godine, gde je isti taj motor, al LUH24 sa 24 ventila, malo boljom turbinom raspolagao sa 310ks. Zglobni Japanci su nosili taj motor. 1400Nm i 1250Nm za varijantu od 260ks. Eto malo više informacija ako te interesuju🙂

BMC nije ergonomski najsrećnije rešen, to je tačno, mada ovakve rukohvate imaš i kod onih najboljih. Nije realno poređenje gasnog i dizel autobusa. Nije nas BMC terao da kupujemo verzije pogonjenje gasnim motorima. Dizel u Lasti ima Cummins ISL od 9L i dobrih 370ks. Ide to kao blesavo. Isto kao i otokarov zglob sa MX11 motorom iste snage, al i nešto većeg obrtnog momenta. Ne ide nešto vau ni MAN na gas uzbrdo. Niti bilo koji drugi bus. Metan prosto nije idealan za brda. Kupac treba da bude malo pametniji. Kad politika kupuje, teško da se uzme nešto baš prilagođeno našim uslovima eksploatacije. To sam odavno pisao i za Solarise. Mi uzmemo verzije sa 310ks, a ravni Berlin sa 360ks, plus VOITH. Na sve to mi još isključimo kickdown funkciju ZF Ecolife menjača.

@Vinča307
Izgleda da ti nalećeš baš na neke primerke, koji iz nekog razloga slabo vuku. BMC na noćnoj 56 zna da bude baš pun, i bukvalno čupa uz Blagoja Parovića i Košutnjak. Malo zuji, al ide baš dobro. Otokar isto tako, kad se nagazi i to sa ZF-om, pa baš povuče dobro, s Isuzu tek. Čini se nekad kao da ima 350ks, a ne 280 ili možda 300. Ne znam gde ljudi nalaze toliko kilave autobuse sa Cummins ISB motorima, al ja baš imam dosta pozitivna iskustva sa stanovišta putnika, a vozim se po brdima. Skoro si baš hvalio sagine Liaze 5256, i jesu bili dosta dobri i po mojim utiscima. E pa njih je pogonio taj Cummins u kombinaciji sa ZF Ecomat menjačem.
 
@Kesha sećam se busa koji je išao dobro i to je bila Arrivina Temsa, išle su kao metak i onda je krenula ona serija incidenata, nakon povlacenja i vracanja u saobracaj više nisu vukle tako dobro kao pre. Za Liaz 5256 iskreno nisam znao da su imali te motore jer nisu brujali, imali su jako lep i prijatan zvuk, plus su vukli sasvim solidno. 2011 kada su se pojavili na potezu 300 su bili kao svemirski brod pored ostalih starih krseva, jedini busevi na potezu 300 sa klimom sve do dolaska prvih Ik 112le i 112m za gsp. Radila je u kojem Conectu i Ik 112N al je to bila prava retkost na potezu 300 jer su te buseve slali na gradske linije.
 
Opet se vraćamo na priču od pre. Buka dolazi od više izvora, a kod Turaka se najviše čuju rashladni sistemi. Liaz bio sa visokim podom, i drugačije postavljenim motorom, osovine RABA, menjač malo više ušuškan. Prosto će zvukovi iz mehanike biti dosta drugačiji. Ti noviji su imali Cummins motore. Čak su nosili pojedini i oznaku pozadi. Oni prastari, što sa ručnim, što sa automatskim menjačem, bili su sa Caterpilar motorima, trebalo bi sa oko 300ks i vrlo slične zapremine kao ISB.
 
Kad jedan Ikarbus bolje vuče od novog Bmc-a, ali će me pojedini još uvek ubedjivati da je Cummins isti kao Mercedes ili Man motor, naročito kod Turaka gde tvrdim da svi busevi osim možda zglobnog lastinog Otokara idu bas slabo i mnogo bruje. Ko mi ne veruje nek uđe u punu Cobru na 50 i nek vidi kako se vuče.
Зглобни Отокар има DAF MX 11 од 370 коња зато иде ко блесав.
 
Соло Отокар са Каминсом и са Фојтом и са ZF извлачи одлично код Цеце.
 
Možemo mi naravno navoditi vrline kod BMC-a i turaka generalno, ali to ne menja činjenicu da su to vozila upitnog i niskog kvaliteta, koje smo mi preplatili. Dodatno su nam "gadni" jer su svojevrsni simbol korupcije, zajedno sa ostalim turskim čudima tehnologije čiji smo mi redovni kupci. Gradu kao što je Beograd njihova vozila ne mogu da budu kičma javnog prevoza i tu se svaka priča završava, pa vi to ulepšavajte koliko hoćete. U Ikarbusu su proizvodili vozila sa dušom prilagođena beogradskim gužvama i dovoljno jaka da su po 20 i više godina njihovi autobusi mogli da izdrže zahtevan beogradski prevoz, iako je bila u pitanju drugorazredna fabrika po mišljenju mnogih.
Za Beograd su MAN i Solaris, a ne nekakve Akie, BMC-i i ostalo.
Voleo bih da svi koji prate ove teme obiđu malo javni prevoz po evropskim gradovima, pa bi možda bilo jasnije da bi većina tih gradova radije ukinuli javni prevoz nego da svoje građane prevoze u kantama u koje Beograđane potrpaju pa još i aplauz očekuju, jer je vozilo novo.
Za Beograd su MAN i Solaris prvenstveno, a upornim traženjem vrlina po turskim autobusima se samo trudimo da ulepšamo sopstvenu nesreću.
 
Možemo mi naravno navoditi vrline kod BMC-a i turaka generalno, ali to ne menja činjenicu da su to vozila upitnog i niskog kvaliteta, koje smo mi preplatili. Dodatno su nam "gadni" jer su svojevrsni simbol korupcije, zajedno sa ostalim turskim čudima tehnologije čiji smo mi redovni kupci. Gradu kao što je Beograd njihova vozila ne mogu da budu kičma javnog prevoza i tu se svaka priča završava, pa vi to ulepšavajte koliko hoćete. U Ikarbusu su proizvodili vozila sa dušom prilagođena beogradskim gužvama i dovoljno jaka da su po 20 i više godina njihovi autobusi mogli da izdrže zahtevan beogradski prevoz, iako je bila u pitanju drugorazredna fabrika po mišljenju mnogih.
Za Beograd su MAN i Solaris, a ne nekakve Akie, BMC-i i ostalo.
Voleo bih da svi koji prate ove teme obiđu malo javni prevoz po evropskim gradovima, pa bi možda bilo jasnije da bi većina tih gradova radije ukinuli javni prevoz nego da svoje građane prevoze u kantama u koje Beograđane potrpaju pa još i aplauz očekuju, jer je vozilo novo.
Za Beograd su MAN i Solaris prvenstveno, a upornim traženjem vrlina po turskim autobusima se samo trudimo da ulepšamo sopstvenu nesreću.
Izbor vozila i proizvođača je izgleda bitan samo nekolicini... 😞

"grackim ocima" je najbitnije da su najjeftniji a ako nisu, da nisu kupovni od prethodnika (onaj slučaj, kupovan je Solaris, a iako je na poslednjem bila jeftinija ponuda nego BMC kršine, oni su imali prednost zbog ekonomske saradnje Srbije i Turske, kao da nas nisu tlačili 350 godina, pa ajde još).

Na žalost svih, ispaštaćemo zbog takve kancerogene odluke još mnogo godina... Daj bože da svi pocrkaju, pa da napokon shvate.
Ali neće se to desiti, sklepaće oni tako da ne ispadne da nisu pogrešili.

Man, Conecto ili Solaris su i biće nedosanjan san... Nadam se da grešim.
 
Vrh