Šta je novo?

Privatni prevoznici

Dobri su bili i ovi Konektosi kod nas što služe već 20 godina.

I dizajn je skroz ok, skladan izgled autobusa bez raznih nepotrebnih viškova i papazjanija na karoseriji i maskama. Za svoje vreme odlični.
 
Poslednja izmena:
P41142
2CkpAe5.jpeg



P42219
8vlsuKJ.jpeg
 
 
Voleo bih da svi koji prate ove teme obiđu malo javni prevoz po evropskim gradovima, pa bi možda bilo jasnije da bi većina tih gradova radije ukinuli javni prevoz nego da svoje građane prevoze u kantama u koje Beograđane potrpaju pa još i aplauz očekuju, jer je vozilo novo.
Naši bi najradije da ne moraju ni da voze, a da se pritom plaćaju "akcize" na gradski prevoz (nazovimo to tako) preko raćuna koje plaćamo svaki mesec, a da za lične potrebe koristimo vozila u koja sipamo benzin na koji plaćamo akcize. :D
 
Ne bi bila bolja ni jedna vala. Koji put već pišem da ima stvarno i solidnih Turaka. Ali baš bi sa Akijom mogli da nas zabiđu više. Bane je tu najviše kriv kao njen zvanični uvoznik. Iskreno, počinje i onaj MAZ da mi nedostaje pomalo kad vidim tolike Akie. Da je situacija u svetu normalna, pa da su i nastavili sa njim. Ona 303-jka stvarno verujem da bi bila dosta bolja od Akie barem.
 
Ne bi bila bolja ni jedna vala. Koji put već pišem da ima stvarno i solidnih Turaka. Ali baš bi sa Akijom mogli da nas zabiđu više. Bane je tu najviše kriv kao njen zvanični uvoznik. Iskreno, počinje i onaj MAZ da mi nedostaje pomalo kad vidim tolike Akie. Da je situacija u svetu normalna, pa da su i nastavili sa njim. Ona 303-jka stvarno verujem da bi bila dosta bolja od Akie barem.
Maz 303 izgleda stvarno odlično, nema šta. Napravili su autobus sa veoma modernim dizajnom i prava je šteta sto ga nećemo videti u Beogradu.
 
Dizajn su pogodili nema šta. Samo od rata ko zna šta ubacuju od delova. Od osovina i menjača iz ZF-a nema ništa sigurno, a još manje od mercedesovih motora. Kinezi su im sad glavni snabdevači, a motori su možda i od domaćeg Jamz-a. Da je ostalo predratno stanje, verujem da bi ih i bilo, i da se ne bi pokazali lošim. MAZ 203 zaslužuje dosta kritika, mada nije da ih vozači puno kude. Saga iznenađuje koliko su im još uvek u dobrom stanju.
 
Nove Akie za Beograd. Ovo bi trebalo da su Banbusove, a poručili su ih još Beobus City, M&M Trans i Presto.
Pogledajte prilog 190714
Pogledajte prilog 190715
Izvor: instagram.com/akiaotomotiv

U pitanju su prevoznici koji već godinama kupuju najjeftinija moguća vozila na tržištu, nekada je to bio domaći Ikarbus, danas je to Akia.

Onog momenta kada su prestali sa Ikarbusom trebalo ih je proterati iz JGP-a jer očigledno posluju po lešinarskom principu za budžet grada.
Ujednom kao i primer drugima.
 
Dizajn su pogodili nema šta. Samo od rata ko zna šta ubacuju od delova. Od osovina i menjača iz ZF-a nema ništa sigurno, a još manje od mercedesovih motora. Kinezi su im sad glavni snabdevači, a motori su možda i od domaćeg Jamz-a. Da je ostalo predratno stanje, verujem da bi ih i bilo, i da se ne bi pokazali lošim. MAZ 203 zaslužuje dosta kritika, mada nije da ih vozači puno kude. Saga iznenađuje koliko su im još uvek u dobrom stanju.
Čak i oni iz 2013 su im posle 10 godina rada bili odlični. Po održavanju su u samom vrhu od privatnika, Saga Trans je pravi dokaz da je održavanje ključno, a tek onda kvalitet samog vozila. Džabe Man i Citaro ako se ne odrzavaju, propašće, samo ne toliko brzo kao neki turski ili kineski krš. Za Maz 303 je bas pitanje koji motor ima, da je neki MB bio bi top bus, al ovako zbog sankcija je kvalitet kao sto kažeš jako upitan.
 
Iz članka Forbes-a o Lasti se pojavljuju i ovi podaci za Strelu.

Podsećamo, Strela Obrenovac, koju naši izvori navode kao logičnog kupca akcija Laste, osnovana je 1981. godine. Jedini vlasnik je Miroslav Nikolić. Istovremeno Nikolić je vlasnik 99,78 odsto u sestrinskom preduzeću Strela Ub, osnovanom 1998. godine. Poseduje i Koncern Srboeksport, koji se bavi drumskim prevozom tereta.

Poslednje godine bile su uspešne za njegove kompanije. Strela Obrenovac je od 2018. godine do 2022. skoro duplirala ukupne prihode – od malo više od milijarde do 1,9 milijardi dinara. Ukupni rashodi su rasli nešto sporije – od milijarde do 1,7 milijarde dinara. Neto dobit je tako od 46 miliona dinara stigla do 186,9 miliona.

Stela Ub je od 473,4 miliona dinara ukupnih prihoda u 2018. uspela da dostigne 809,5 miliona u 2022. godini. Kada je reč o troškovima, oni su 2018. iznosili 471,9 miliona dinara, a u 2022. – 641,5 miliona. Neto dobit je bila 1,28 miliona, a u 2022. godini je bila 141,5 miliona dinara
 
Baš onako jedan normalan rast preduzeća, čija je primarna delatnost prevoz putnika. Srbija je zemlja gde firme dupliraju dobit u roku od četiri godine. Mislim legalno, transparentno, bez nameštanja poslova sa sve uplivom kapitala. Profit iz legalnog biznisa, u tako rastućoj grani privrede kao što je prevoz putnika u gradskom i prigradskom saobraćaju, raste taman toliko da je potpuno normalno da preduzeće za četiri godine duplira svoje kapacitete. Kakva bre Amerika, Google, Amazon itd. Sve su to sitne ribe. Dođite u Beograd, kupujte autobuse, iskopajte vozače iz neke od zemalja trećeg sveta, i pare ima samo da kapiju, i to u abnormalnim količinama. Vaše je samo da kupujete i dalje. Linije će se dodeljivati, ugovori nuditi na tacni, i za tri do četiri godine sa 200 vozila se lako dođe na 400. Srbija budi nadu za male bezimene prevoznike širom sveta. Ovo što prodaju giganti poput jedne Arrive, nekada Veolije sa preko 50000 autobusa, to su teški presedani. Ne znaju oni da rade kao naši veliki prevoznici.
 
U C&LC stiglo 5 novih Akia, a za koji dan se očekuje isporuka još 10 komada.
 
Vrh