Šta je novo?

Privatni prevoznici

Pored novih Akia, u C&LC stižu i nove (polovne) CNG Scanie.
428507847_851485993657946_6509898620264010295_n.jpg

Izvor: facebook.com/Scania Srbija
 
Ne samo da je kvalitetna (i to vrlo, Scania je jedan od vodećih svetskih proizvođača kamiona), već ima 340 konja što znači da će ići kao luda. Čisto radi poređenja BMC zglobni ima 315 konja.
 
Ne samo da je kvalitetna (i to vrlo, Scania je jedan od vodećih svetskih proizvođača kamiona), već ima 340 konja što znači da će ići kao luda. Čisto radi poređenja BMC zglobni ima 315 konja.

Drago mi je da dobijamo gradske autobuse i od njih ovde u Beogradu, iako idu kod jednog od najvećih slepaca među prevoznicima. Samo same karakteristike motora nisu odrednica ukupnog kvaliteta. Cenjena je u svetu kamiona, taman koliko VanHool, Setra i Neoplan u svetu autobusa. Al to su i dva različita sveta. Scania-iji tržište autobusa nije primarno. Svoj turistički autobus Touring, radi uz pomoć nama omraženog Higera, a u premijum segment ulazi uglavnom preko španskog karoseriste Irizara. Pakuje Irizar svoje autobuse i na šasijama MAN-a, Mercedesa, Volvoa..., al je po Scania-iji i on sam najcenjeniji. Ne može se uzeti od Scania-ije samo motor, već komplet spakovan u šasiju sa svom drugom pratećom mehanikom. Gradski autobusi Scania-ije su sigurno dobri, al se ne izdvajaju nešto posebno iz gomile drugih. Mislim da je tu tom segmentu tržišta i Solaris više cenjen. Što se motora tiče, to bi trebao biti petocilindraš od 9L, koji postoji u više verzija, a ta od 340ks je najsnažnija, ako ih baš ona pogoni. Kod gasnih autobusa čest je slučaj da isti motor ganja i solo i zglob. MAN i dalje koristi G28 za svoje CNG autobuse koliko znam, i mislim da stižu samo do 310ks, što po meni nikako ne znači ja zglobni lav zbog toga loš. Hoću reći da je i BMC sa takvom snagom motora u nekom standardu i proseku. Opet ona priča da CNG nije baš idealan za brda, pogotovu zglobni autobusi. Ostaje nam da vidimo kako će se solo Citywide pokazati kod nas. C&LC je pravi tester. Bus koji kod njih ostane relativno ceo posle tipa pet godina rada, zasigurno je položio test što se ukupnog kvaliteta tiče.
 
Pa slepački prevoznik. Ide tako i skuplja, pa šta ubode za što manje para. Nije baš da juri kvalitetna vozila. Kupovina sajamskih primeraka može značiti i probleme, ako su duže stajali. Ako i kupi novo, to je onda već jedna Akia, ne čak ni Temsa na primer, nego mora Akia. Otokar i Isuzu mu tek nisu opcija. Sajamski primerci su i svojevrsna test vozila, i verovatno mogu dosta povoljnije da se dobiju. Mnogo govori kad to niko ne otkupljuje, nego eto sačekaju tako nekog slepačkog privatnika iz Srbije, koji bi da radi u glavnom gradu, pošteno i posvećeno. Niko normalan ne uzima tako šareno, po jedno vozilo sa različitih strana. Sve potpuno različito i sa svim mogućim delovima, pogonskim jedinicama itd. Brzo će to kod njega doći u stadijum ovih jadnih MAZ-eva. Nisu ni ta vozila baš toliko nekvalitetna, koliko ih je ovaj unakazio bukvalno.
 
Drago mi je da dobijamo gradske autobuse i od njih ovde u Beogradu, iako idu kod jednog od najvećih slepaca među prevoznicima. Samo same karakteristike motora nisu odrednica ukupnog kvaliteta. Cenjena je u svetu kamiona, taman koliko VanHool, Setra i Neoplan u svetu autobusa. Al to su i dva različita sveta. Scania-iji tržište autobusa nije primarno. Svoj turistički autobus Touring, radi uz pomoć nama omraženog Higera, a u premijum segment ulazi uglavnom preko španskog karoseriste Irizara. Pakuje Irizar svoje autobuse i na šasijama MAN-a, Mercedesa, Volvoa..., al je po Scania-iji i on sam najcenjeniji. Ne može se uzeti od Scania-ije samo motor, već komplet spakovan u šasiju sa svom drugom pratećom mehanikom. Gradski autobusi Scania-ije su sigurno dobri, al se ne izdvajaju nešto posebno iz gomile drugih. Mislim da je tu tom segmentu tržišta i Solaris više cenjen. Što se motora tiče, to bi trebao biti petocilindraš od 9L, koji postoji u više verzija, a ta od 340ks je najsnažnija, ako ih baš ona pogoni. Kod gasnih autobusa čest je slučaj da isti motor ganja i solo i zglob. MAN i dalje koristi G28 za svoje CNG autobuse koliko znam, i mislim da stižu samo do 310ks, što po meni nikako ne znači ja zglobni lav zbog toga loš. Hoću reći da je i BMC sa takvom snagom motora u nekom standardu i proseku. Opet ona priča da CNG nije baš idealan za brda, pogotovu zglobni autobusi. Ostaje nam da vidimo kako će se solo Citywide pokazati kod nas. C&LC je pravi tester. Bus koji kod njih ostane relativno ceo posle tipa pet godina rada, zasigurno je položio test što se ukupnog kvaliteta tiče.
Ne kažem ja da je zbog motora kvalitetna, već da je to vrlo pouzdan proizvođač. Slušao sam sve najbolje o njihovim autobusima od ljudi iz inostranstva, kao i od ljudi koji su putovali.
 
Ne kažem ja da je zbog motora kvalitetna, već da je to vrlo pouzdan proizvođač. Slušao sam sve najbolje o njihovim autobusima od ljudi iz inostranstva, kao i od ljudi koji su putovali.
Pa sigurno je bar u rangu Iveca, Volvoa, VanHoola, ako već nije u rangu Solarisa, Mana i Citara, sto je za nas super. Nek naleti Cvrčku neki Solaris IV generacije kao sajamski primerak, posto su vrh busevi koji prelepo izgledaju.
A evo i Scanie, nije mi trebalo dugo da je pronađem
 
@carlazar
Ma dobra je Scania sigurno i što se gradskih autobusa tiče. Dizajnom se isto ističu, nego si pomenuo šta Scania jeste u svetu kamiona. Ja sam samo istakao da su to dva različita sveta, ništa drugo. Citywide nije puno rasprostranjen, i svašta sam o njima mogao čitati, uključujući i to da zglobnom verzijom i nisu baš svi bili zadovoljni. Opet mi je drago što ću je videti na ovdašnjim ulicama, al mi nije drago što odlazi u garažu jednog C&LC-a.

@Vinča307
Nema tu nekog posebnog ranga. IVECO možda nije premijum brend, al su ubedljivo najveći po proizvodnji, a imaju i odlična vozila kad se sve sabere. Volvo je posebna sfera, jer kao što pričah i pre, već pet šest godina nemaju dizel gradske autobuse. Low entry prigradske verzije su nešto drugo. VanHool je premijum u svetu turističkih autobusa, al nije toliko prisutan u svetu gradskih, al jeste kao neka posebna avangarda. Imali su uvek specijalne verzije, nepostojeće kod drugih, sem jedino kod Volvoa, na primer. I trozglobe, i niskopodne zglobne varijante sa motorom napred i pratećom osovinom prikolice. Zatim su među prvima radili, da ih tako nazovem, metrolike gradske autobuse. Scania je tu sa izvrsnom mehanikom, jedina sa petocilindričnim motorom, i zbog rasporeda osovina, malo kontraverznim zglobom. Svi su svoj imidž gradili na neki svoj način. MAN i Mercedes se ističu po tome što mnogo toga prave sami, a segment gradskih autobusa im je jako bitan, iako proizvode mnogo što šta još pride. Za Mercedes opšte poznata stvar, al MAN je zato prisutan svuda kao proizvođač motora za sve moguće vrste mašina, uključujući tu i veća plovila. Nama drag Solaris je, naravno, prisutan samo u svetu gradskih i prigradskih autobusa, pa se stvarno trudi da gura imidž premijum proizvođača, iako je mlad kao brend. Prave oni, valjda još uvek, i tramvaje, al bez značajnog proboja koliko se može primetiti. Poljaci imaju još dva brenda, Ursus i Solbus, al izgleda da nemaju ambicije jednog Solarisa. Mislim da je i ova Scania što dolazi kod nas sastavljena u fabrici u Poljskoj.
 
To sam bas primetio na slici,kako su se pokazali oni i da li je ih bilo u Bg?Cini mi se da su Curdine 103 bile sa Alliison menjacima,ako ja nisam pobrkao loncice😂
 
Bilo je ih dosta, i još uvek ih ima kod nas. Čak su se probno ugrađivali u neka starija GSP vozila, beše i u neke 201-ice. Moguće da je i neki Conecto dobio Alison menjač. Imaju pomalo karakterističan rad i prepoznatljivu tastaturu. Prisutni su dosta kod hibridnih pogona, a rekao bih da ih u većem broju nose i kamioni kod nas, mislim na ove u JKP Gradska čistoća.
 
Bilo je ih dosta, i još uvek ih ima kod nas. Čak su se probno ugrađivali u neka starija GSP vozila, beše i u neke 201-ice. Moguće da je i neki Conecto dobio Alison menjač. Imaju pomalo karakterističan rad i prepoznatljivu tastaturu. Prisutni su dosta kod hibridnih pogona, a rekao bih da ih u većem broju nose i kamioni kod nas, mislim na ove u JKP Gradska čistoća.
Dada,to znam i ja u Dafovima iz Gradske cistoce,to znam da su Allison
 
Uz onih 38 linija koje sam naveo, privatnici dobijaju i liniju 73, potvrdjeno je na novi s, gde je rečeno da se 10 linija vraća u gsp. To znaci da gsp neće izgubiti broj vozila u gradu, nego će samo biti rokada vozila. Privatnici dobijaju profitabilnije linije, a gsp dobija najteže linije u gradu koje se privatnicima ne isplate.
 
Ne zna se, ali evo spiska od 32 dvocifrene linije koje drže privatnici
Privatnici dvocifrene linije:

20
25
25P
26
32
33
35
37
39
42
45
46
47
48
49
50
51
54
55
58
59
68
71
74
78
79
81L
81
84
91
92
94
Favoriti su 26,33,37,39,42,47,48,55,58 i 59. Novobeogradske i Zemunske linije garantovano neće vratiti gsp-u i njih odmah precrtajte
 
Poslednja izmena:
Mogu i 91 i 92 da se precrtaju, pošto idu u paketu sa potezom 500. Kontam da si namerno izostavio minibus linije i slažem se, GSP ni nema toliko minibuseva. Ne bih otpisivao 79 pošto ide po Dorćolu, tako da to je zona 1. Takođe zaboravio si 20
 
Vrh