Niko i ne kaže da su autobusi BMC-a sjajni, al prosto ne treba sve autobuse iz Turske trpati u isti koš, a i bilo je reči o dečijim bolestima, a ne o nedostacima generalno gledano. Odavno sam pisao da u GSP ne dolaze ništa posebno bolji autobusi od onih iz Ikarbusa od 2015 godine na ovamo, al to ne znači da nema boljih autobusa iz te iste Turske. Da se ne lažemo, njihova industrija je daleko ozbiljnija zadnjih deset i više godina, nego li naša od raspada Jugoslavije do danas. Nema ni jednog većeg sajma u Evropi, a da "Turci" masovno ne izlažu svoje proizvode, i to ne samo gotove, već i čitave asortimane iz prateće industrije. Nisu ni "Kinezi" ono što su nekada bili, i to je prosto činjenica. Takođe, i sam sam dosta branio taj isti Ikarbus, i to po osnovu baš loše situacije sa domaćim kooperantima. Uvozilo se jedno 80% delova, i to većinom iz Turske opet. Nažalost, ne od onih boljih. Opet cena i smešna "serijska" proizvodnja. Dal je i u datim uslovima Ikarbus mogao i bolje, pa možda, al puno bolje svakako ne. Mnogo toga je tu nedostajalo. Ni Otokar nije postao solidan preko noći, i odmah po dolasku kod nas, prvo u Lastu, pokazao se dosta boljim od Ikarbusa, i to je činjenica. No, sa parama i dostupnim delovima, i na kraju i dostupnom kvalifikovanom radnom snagom, sve je mnogo lakše. Neobus je možda obećavao i malo više, al daleko su i njihovi autobusi bili od originalnog Volvoa. Nije tu bilo reči o licencnoj proizvodnji, već o istom slučaju proizvodnje i LE-a u Ikarbusu. Imali su pravo da stave logo i to je to. Znači svakako, al nikako nije dokaz kvaliteta na istom nivou. Na kraju krajeva, samo uporediti niskopodne Neobuse sa original Volvo-ima 7700, koji su igrom slučaja završili u Novom Sadu, pa se lako da shvatiti da su to dva različita sveta. Ne znam da je i jedan od njihovih, popularno zvanih, ćubana preživeo. Pa više su hvalili 201-ice iz zadnje serije nego njih. FAP od raspada Jugoslavije nisam ni smatrao ozbiljnijim proizvođačem autobusa. Šasije su i umeli da sastave, al ceo proizvod im je bio sve, samo ne za ponos i diku. Žao mi je stvarno domaće industrije. Bilo je tu mnogo manjkavosti, al barem smo nešto pokušavali da napravimo. Nismo dobili ne znam šta sa svim ovim šarenišem na ulicama, al Turska ipak fino sazreva kroz Otokar, Isuzu i Temsu. Uz daleko bolje uslove, dolaze i bolja vozila. Dal mi je drago što imamo invaziju njihovih vozila kod nas, nikako, al da jesmo dobili bolja vozila u nekim slučajevima od Ikarbusa, jesmo i u to sumnje nema. Ne mi kao GSP, nego govorim uopšte, misleći prevashodno na par pre pomenutih proizvođača. No, opet bi daleko pre voleo da vidim bilo šta drugo od onih vodećih imena autobuske industrije. Da je bilo malo pameti, ovde bi dominirali autobusi kao u jednom Beču, Budimpešti, pa i Zagrebu što da ne, a Ikarbus ili Neobus bi dolazili u manjim serijama kao dopuna, uz, moguće, priliku da postanu bolji. Al naše tržište je kilavo samo po sebi, mali smo i to je to. Česi su tu neki izuzetak u Evropi. Imaju dosta dobra vozila i iz uvoza, al neguju i jedan SOR, koji možda ne pravi lepe autobuse sa dizajnerske tačke gledišta, al svakako vrlo solidne i upotrebljive. Mi nismo kao oni, nažalost.