Šta je novo?

Privatni prevoznici

Moja грешка, мислио сам на А537.4. А547 нажалост није заживео као ни зглобни А559.
 
Samo je A537.4 CNG imao Cummins-ov motor, inače dosta čest izbor kod autobusa sa pogonom na metan, a nešto ne mogu da se setim dal su proizvedena dva primerka, ili tek samo jedan autobus :) Svi ostali FAP-ovi A537 na konvencionalni pogon, imali su isključivo mercedesove motore od 250ks (OM447) i 299ks (OM457).
 
Dva su u Kodeksu bila svojevremeno, oznake P0911 i P0912 ako se ne varam.

Poslato sa Huawei Honor 9 uz pomoć Tapatoka
 
I ja bih rekao da je bilo dva komada, tako da si verovatno u pravu :) Nego, šteta što ni jedna od naših fabrika nije imala ozbiljniju seriju autobusa na komprinovani prirodni gas. Verovatno da se ni ti FAP-ovi nisu proslavili, s obzirom da proizvodnja nije zaživela. Grupa GAZ je, recimo, skoro predstavila zglobni autobus od 18.75m sa pogonom na CNG, a delo je nama dobro poznate fabrike Liaz. Cena je relativno skromna, i pored ZF-ovog menjača i osovina sa disk kočnicama, Hübner-ove okretnice, ali i sa više nego skromnim Jamzovim motorom od 6.65L sa malo preko 310ks, i tek oko 1200Nm obrtnog momenta, što mi deluje slabašno čak i za potpuno ravan grad, kakva je Moskva, a i tako mali motor mi nikako nije za zglob čija ukupna masa pod punim opterećenjem ide skoro do punih 30t. Dobro, lako je njima kad samo Moskva kupi na stotine autobusa odjednom, ali moglo se nešto i kod nas uraditi po tom pitanju. Ipak se osetno snižavaju troškovi eksploatacije kad se za pogon koristi metan, a i vrlo je prijateljski nastrojen prema životnoj sredini.
 
Moskva pored terena i svih prednosti ima još važniju, metan je dostupan svuda i po smešnoj ceni.
Kod nas, u Bg može da se sipa na dva mesta, Krnjača, Novi Beograd. O sopstvenoj točionici nema govora, sve do jedne kod prevoznika su zatvorile inspekcije, da bi imao točionicu na svom posedu, moraju se ispuniti uslovi kao za komercijalnu benzinsku stanicu, odnosno, nemoguće ih je ispuniti. Tako da su tu već u prednosti.

Poslato sa Huawei Honor 9 uz pomoć Tapatoka
 
Da, nisam se ni setio svih prednosti u prvi mah. Rusi ulažu na milone dolara u infrastrukturu i alternativna goriva, uključujući tu i električnu energiju, a cene derivata su im smešne u poređenju sa nama, pa i velikom većinom evropskih zemalja. Kod nas bi se metan, verujem, još i više isplatio, s obzirom da se najčešće radi o smanjenju troškova samo za gorivo i do 40%. Znaš i sam šta su nameravali 2011 godine kad je GSP u pitanju. I šta urade :roll: kupe loša vozila, ne dovrše punionicu, i tek tako sve padne u vodu. Malo se i otvori točionih mesta za CNG u Srbiji na godišnjem nivou, jer prosto za to nema interesa, a i što kažeš, previše je to i komplikovano za prevoznike. Ovamo vlast kuka na enormne troškove održavanja javnog prevoza u Beogradu, a apsolutno ništa ne radi da na nekom dugoročnom planu smanje rashode, a alternativna goriva su i te kako dobar početak, kao i širenje infrastrukture za šinska i drumska elektro vozila. Bitno da imaju lošu naplatu usluga, kao odličan izgovor i paravan za nezainteresovanost i nesposobnost, i najbitnije, za nedostatak pravog dugoročnog plana razvoja i unapređenja svih podsistema javnog prevoza.
 
P41127 na 84

mJw9l16.jpg
 
Кукајте ви на турке, ови лепотани на 84 су сасвим коректни за дате паре... Нека се да и мало преко, али знаш шта добијеш...
 
Veliko 'Konjekto' iz Bamirona u Mercedes Benz servisu u Krnjaševcima, ko će to da plati Gašpare, nov autobus u servisu da stoji, ccc...

Poslato sa Huawei Honor 9 uz pomoć Tapatoka
 
КоЊекто... :lol: :lol: :lol:
Шалу на страну, мени се дизајн стварно свиђа, 300 пута лепши од све и једног новог Турчина или Кинеза који стиже у ГСП. Камо среће да су узели 70 таквих за Космај. 8)
 
I vrata su rizična ali ovo je previše, ako se ne varam ovo ke treći put da se ovo dešava. Mislim da sam pročitao negde da su bili predstavnici Temse da vide u čemu je problem, valjda ce ga rešiti i videti sta je u pitanju. Jos jedna briga jr sto je isti taj motor u BMC-u koliko sam video, mozda grešim..
 
Пре свега, повређенима брз опоравак.
Трећа туража званично, а можда и четврта ако се може потврдити онај случај из гараже.
Да, исти мотор је, нажалост, и у БМЦ-има и стварно сам забринут. Ако се ипак испостави да је произвођач возила моторе уграђивао како треба, а да је грешка до произвођача мотора, тужити Каминс без поговора!
Ако је пак проблем до произвођача возила, а и даље није решен, слободно нека их врате и нека узму нешто друго као замену. Конекте, на пример.
 
Treba GSP malo da se pozabavi time, ako dodju i ne daj Boze ovo da se desi, biće svašta jer dolaze da zamene stare a ne i dalje da rade stari. Nadajmo se da su BMC dobri.
 
Мислим да ће се Арива гоооооорко покајати зато што је онако исхитрено и без плана послала оне силне Необусе за Крагујевац. Јесте да се овај хаос са туражама пре куповине није могао предвидети на основу оне једне незгоде у Миријеву, али стварно није требало тек тако да их пошаљу. Наравно да и људи из унутрашњости имају право на пристојан превоз, ништа не желим да им одузмем, али... Не знам шта да кажем.
 
Хвала богу па нико није страдао.
Него мени је невероватно да се ова Темза сама вратила у гаражу.
 
Та на 74 која је имала туражу је Avenue LF 12, Веља има две такве како оне никад нису добиле ибертуражу?
 
Rekao bih ti polako pa cemo da vidimo jel oce ili ne, ali neka ostane da one nece dobiti da ne prizivamo zlo.
 
Шљакају две године без проблема не видим зашто би сада добиле ибертуражу. Веља то лепо чува морам да признам.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=621235#p621235:59p8nv3j je napisao(la):
Djole Pevcanin » 08 May 2019 08:15 pm[/url]":59p8nv3j]Шљакају две године без проблема не видим зашто би сада добиле ибертуражу. Веља то лепо чува морам да признам.
Ciljaš na to da je problematična Avenue Plus?
Ako se sećam dobro, nismo našli neku razliku osim redizajna između Avenue LF 12 i Avenue Plus?
 
Поредећи неке ситнице између 40095 код Ариве и Бамиронове обе Темзе, главна је ствар сензор и електроника, и то сам у разговору са возачом укапирао да им је то слаба тачка, и каросерија, која је превише лагана за мотор барем ове Бамиронове, које вуку ко блесаве... Замерка на каросерију Темзе у Бамироновом случају што се заљуља на сваку већу рупчагу на путу, и баш уме да буде гора од мутанта!
 
Је ли се ја добро сећам или су и неке раније серије ИК-103 (тамо негде 2004-2005. годиште) знале да добију туражу из истих разлога као Темза? Читао сам о неким ранијим незгодама истог типа у којима су учествовали приватни ИК-103...
 
Bilo i rešili. Valjda.
51 je Belim vodama demolirao trafiku.
 
Vrh