Šta je novo?

Privatni prevoznici

Autobus koj crkne mesec dana nakon izlaska iz fabrike je loš autobus. Odnosi se na MAZ, IK, LIAZ i druge poštene firme. IK je podjednako dobar koliko i MAZ ako se održava, to su se pojedinci ovde ustručavali da kažu. Ali zato čim se desi nešto nezgodno, svi prstom na IK. Kad se MAZ 203 obrukao s onom eksplozijom, niste MAZ osuđivali, već privatnu firmu. Kad se IK zapalio, niste osudili GSP, već IK. Zanimljivo rasuđivanje. Pričate o malograđanštini, a sami jednu firmu mesecima posipate fekalijama.
 
Значи крив је ГСП што су 3277 и 3285 са 23-ке грбави???? Аутобус који има проблема са јастуцима и висином приколице не сме у саобраћај ризикује се пуцање јастука. За то је 100% крива фабрика. Нико неће да прича о проблемима које је направила сада приватизована фабрика, али се зато може опљувати сасвим коректан прозивод из Вуловића или Минска. Мазова на 50 је било али рееееетко у свим случајевима их нема.
 
Grbavi M-ovi? Jel ti toliko teško da shvatiš od čega se sastoji jedna samohodna šasija? Ikarbus, u slučaju M serije, može biti kriv za slabu efikasnost klime, lošiji podolit, i uopšte stvari vezane za završnu obradu, ali nikako za eventualne probleme sa mehanikom i elektronikom. Ako i gube visinu zbog nekog creva, ventila, pa i samih jastuka, isti se moraju zameniti, a to već spada u održavanje.
 
А јел теби толико тешко да схватиш да ИкарКРШ од старта прави проблеме и да неко може да страда због тога?
 
Лиази су имали неколико фаталних саобраћајки.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=618434#p618434:2te6k7az je napisao(la):
Djole Pevcanin » Uto Apr 23, 2019 4:54 pm[/url]":2te6k7az]А јел теби толико тешко да схватиш да ИкарКРШ од старта прави проблеме и да неко може да страда због тога?

Vidim, Ikarbus je taj koji dobija turažu pa kupi bandere, i ore zelene površine po gradu kao Temze i Liazi nekada, a imali su i jedan presedan u autobuskoj industriji, poput tvojih toliko hvaljenih MAZ-eva, kad je jednom od njih boca za vazduh odnela dobar deo krova. Kako da to nikada ne spomeneš? Ikarbus toliko ugrožava živote putnika i vozača, dok su ostali primer bezgrešnosti i izuzetno visokog nivoa pasivne i aktivne bezbednosti? Ne odgovori na pitanje od čega se sastoji jedna, takoreći, samohodna šasija.
 
Pa možda je bila i bandera ali definitivno je razrušio trafiku i početnu stanicu 51 na Belim vodama. Bilo je i Kosmajskih neobuzdanih jurnjava Ikarbuseva, sećam se jednog da je završio u krugu fabrike 21. maj. Sve se to vešto skrivalo.
Mom kolegi su popadala oba tristopa na novom autobusu. Imaš i slučaj kad se razletela korpa na takođe novom autobusu koji je Pošta Srbije svojevremeno donirala GSP-u.
Bilo je toga previše, samo treba čovek da se seti.

Što se tiče eksplozije boce, ili je boca bila neipravna , loš var, unutrašnja korozija, loš materijal ili je pritisak u instalaciji bio prevelik. Opet u slučaju prevelikog pritiska (majstorima svašta pada na pamet) pre bi došlo do pucanje creva, spoja creva nego do eksplozije rezervoara.
Kako god, treba povući sva vozila koja se pokažu tehnički neispravnim.
 
Sve to Žiko stoji, i znam o kojim autobusima je reč, 103-jkama druge polovine 90-tih, odnosno šaltačima, a IK202 je bio poklonjen od strane PTT-a. Beše onaj sa četvora vrata, GB1, imao udes zbog otkazivanja kočnica? Znam i za slučajeve razletanja korpe kvačila, ali ni taj deo, kao ni pečurke ni tristop cilindre, nije pravio Ikarbus. Ne znam ko im je bio isporučilac tih godina, ali sigurno da se nisu mogli nabavljati delovi bog zna kakvog kvaliteta. Tih godina je bilo pravo čudo i da su proizveli bilo šta. Početkom 2000-tih, isto nije bilo sjajno. Bilo je i samozapaljivanja na serijama iz 2001 godine, dok su serije od 2002/3 godine bile osetno bolje rađene.

Ovde se ipak diskutovalo o znatno mlađim vozilima, a nešto ne znam da se Ikarbus pokazao išta manje bezbednim u odnosu na autobuse raznih proizvođača u poslednjih petnaestak godina. Dešavali su se i propusti kod najvećih imena, poput Mercedesa, gde im je jedna serija Citara, isporučenih Londonu, vrlo brzo dobila nadimak fire coaches. Potpuno nove Temse dobijaju turažu, svega nekoliko meseci star Urbanway u Zagrebu potpuno izgori. Jednostavno, i mnogo veća imena imaju istorijat ozbiljnih propusta iza sebe. Što tiče pomenute boce za vazduh kod MAZ-a, prvi put da sam za tako nešto čuo. Oni valjda ugrađuju aluminijumske boce. Očigledno je da pojedinci samo kod Ikarbusa primećuju nedostatke, i vrlo često od komarca prave magarca, dok kod drugih sve, ali bukvalno sve može da prođe. Postaje više degutantno kakve postove piše jedan klinac, koji izgleda ni srednju školu nije završio, a postavlja se u diskusiji kao veliki poznavalac materije u ulozi profesionalnog suvozača dušebrižnika. Tako i Dragan piše kako nešto sa MAN-ovim podvozijem šeta po putu. Ni od jednog vozača ne čuh tako nešto, al eto, profesionalni suvozači to umeju da osete. Razumem kritike na račun klime, izolacije, i uopšte završne odrade, ali je i više nego jasno, kada se radi o tek nekoj neobjašnjivoj mržnji prema jednom proizvođaču konkretno.
 
Dešavali su se i propusti kod najvećih imena, poput Mercedesa, gde im je jedna serija Citara, isporučenih Londonu, vrlo brzo dobila nadimak fire coaches.
Chariots of Fire (или по нашки Ватрене кочије)! :wink:
svega nekoliko meseci star Urbanway u Zagrebu potpuno izgori.
Crossway је у питању. :wink:
Како год, нимало наивни пропусти великих имена (Ивеко, Темза, Мерцедес). И даље ме живо занима да ли су проблеми са Темзама отклоњени па, ако неко зна, унапред хвала.
 
Kešo, boca ne bi smelo nikako da eksplodira. Mislim da se rade za radne pritiske 11.5-15 atm i da imaju atest za duplo veće pritiske.
Iskreno nikad nisam čuo za tako nešto.
Ovo za decu, ne znam koja su i ni za Dragana ???
 
Klinac se prepoznao sam postom ispod mog, a Dragan je ustvari Gašpar. Oslovljavan je i po imenu koliko sam mogao da primetim, odnosno, hoću reći da mi neka jeftina prozivka nije bila namera.

Kao što rekoh Žiko, prvi put sam i ja u životu čuo da boca za vazduh može da pukne tako, a pride još i napravi onoliku štetu. Zato sam taj slučaj i prokomentarisao. Logično je i da treba da imaju atest na duplo veći pritisak, a i čudo da nije prvo popustila neka šelna, crevo ili šta god. Moguće da je i centrala zakazala. Mislim, možemo samo da nagađamo kako je do toga došlo, ali nije uopšte naivno, a ako se dobro sećam, autobus nije imao putnike što je sreća u nesreći. Povodom ovih tendera za nabavku novih autobusa za GSP, tražene su čelične boce za vazduh, dok MAZ postavlja aluminijumske, a iskreno, ne znam da li je to lošije ili bolje rešenje, al kako su tražili da se i taj zahtev u tenderskoj dokumentaciji izmeni, odmah mi je kroz glavu prošao i gore pomenuti incident.

Ripanjac405, hvala na ispravci :wink:
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=618418#p618418:2haj14t2 je napisao(la):
Kesha » Tue Apr 23, 2019 2:49 pm[/url]":2haj14t2]Grbavi M-ovi? Jel ti toliko teško da shvatiš od čega se sastoji jedna samohodna šasija? Ikarbus, u slučaju M serije, može biti kriv za slabu efikasnost klime, lošiji podolit, i uopšte stvari vezane za završnu obradu, ali nikako za eventualne probleme sa mehanikom i elektronikom. Ako i gube visinu zbog nekog creva, ventila, pa i samih jastuka, isti se moraju zameniti, a to već spada u održavanje.
То спада у одржавање? А шта спада у кривицу и одржавање фабрике? Радио сам пре 4 или 5 месеци у Браће Јерковић, и нисам рецимо осетио, да се на кривини код Свињца у Јерковићу некој Акији или рецимо Лиазу заљуљала каросерија у самом скретању, да сам помислио да ћу завршити у неком дрвореду... Само код Икарбуса... Како објашњаваш тај проблем? По твоме скраћено речено, испада да су сви други за стање возила, када изађу из Икарбуса, осим самог Икарбуса? Кешо, да има Бога и правде овде, тај исти Икарбус завршава на суду, и добија казне за сваку неретабилност возила, од које би чак и радници те пропале фабрике плаћали пенале вековима... Доста је било договрне економије, време је да приватници купују за оне паре од града које им дотира, да купују шта могу!
 
To se izgleda samo tebi u tolikoj meri ljuljaju karoserije kod Ikarbusa. Ako bi se to negde moglo primetiti, onda je to sigurno avalski put sa svojim nimalo naivnim krivinama. I LE i M se, moglo bi se reći, čak i nimalo ne ljuljaju i mogu se voziti poprilično brzo kroz krivine. Nema nekog nelagodnog propadanja ili ljuljanja, da tako kažem, dok se, recimo, lastina serija od deset 103-jki iz 2012 godine malo više ljulja, što je, opet, mnogo pre do vešanja nego li do konstrukcije. Nešto što nisam primetio ni kod jedne 103-jke, što kod privatnih prevoznika, što kod onih u GSP-u. Nisu ni ove lasitne ovako loše. Dok je jedna od njih radila na 408-ici, dosta sam razgovarao sa vozačem koji je bio redovan u drugoj smeni, i kako mi čovek reče, za preko 100.000 pređenih kilometara, jedino je zamenjen automat migavca, a imala je i, doduše, malo ozbiljniji kvar u vidu pucanja balans štangle. Samo je tad i bila isključena sa linije, jer se, ipak, ozbiljno ljuljala. Nakon zamene, opet, redovna na liniji bez bilo kakvih izostanaka. I dok sam još u kontroli radio, u razgovoru sa mnogim vozačima privatnih prevoznika, mogao sam čuti da su, u principu, 103-jke vrlo pouzdane.

Nego, da se za trenutak vratim na LE, kad već pominjemo konstrukcije. Verujem da se većina seća teškog udesa ATP-ovog LE-a sa tramvajem u Nemanjinoj. Nažalost, takvi udesi su i svojevrsni kreš testovi za vozila, kad se da videti dal su ispoštovani određeni standardi u proizvodnji. Mislim da se može reći da je LE, ipak, ajde da kažem, zadovoljio. Nakon sređivanja u Ikarbusu, jedan od boljih u ATP-u trenutno. Karoserija low entry autobusa i nije baš kompaktna, zbog visine naravno.

Žika

Eto dokaza da aluminijumske boce koriste i renomirani proizvođači, što znači da MAZ nije poseban po tom pitanju. Ne znam što su onda tražene isključivo čelične boce na tenderu.
 
Tražene kao i onaj tender za Škodu , radna zapremina motora između 1996 i 1997 ccm, dužina između 4453 i 4454 mm. Pa se ti tu uklopi.

Slično kao i za prednje osovine.

Gornja nezavisno prednje vešanje , donja osovina zavisno. Stim što je osovina sa nezavisnim vešanjem lakša za oko 45 kg.
Jeste komplikovanija ali ne i toliko da bi predstavljalo neku veliku prepreku. Drugo 200 Solarisa upravo ima nezavisno vešanje napred samim tim bi došlo do unifikacije delova i manje partija u magacinu.

zfffffff.jpg


To što Gašpar primećuje kada vozilo ulazi u krivinu i nije siguran gde će da završi je tipičan znak za karoseriju koje se uvija. To je i moj poznanik koji radi u Novom Sadu primetio na novim Ikarbusevima. Za razliku od Solarisa i Iveco-a , Ikarbus mu se nekako migolji (po njegovim rečima).

A opet ne puca džabe podolit.
 
Кешо ти изгледа ниси видео како се Банетове 103-ке љуљају напред-назад. Али ипак је све то до одржавања фабрика није ништа крива никада неће ни бити.
 
Аман бре Кешо, како бре Јапанац не љуља на кривини у окретници у Блоку 45, а Икарбус се заљуља као да је лађа и скаче да ће некога и у кривини да одвали, дај бре више не прави овде народ бре будалама и кретенима, као што хоћеш живота ти... Како Соларис и Јапанац немају тих проблема, а кривина у самој окретници је већег радијуса и од 180 степени... Да ли си икад био присутан окретању Икарбуса, и осталих аутобуса... Чак Маз на који толико пљујеш ватру, нема тих проблема, али Икарбус има, па објасни сад зашто. Што се М серије М М Транса, поуздано знам да су имали подоста рекламација, и да су их враћали као врућ кромпир као игра глувих телефона, па сад код Војице малтене иста ситуација као код Унакопа, и опет ти кажем, не прави се паметан више!
 
Jel ti toliko ne možeš da razumeš u čemu je kod tvojih postova problem? Lično se trudim da, čak i kad mi se nešto dopada, budem objektivan i da stvari gledam malo šire. Mnogo si napadan i isključiv, i baš preteruješ u svojim pisanjima, i to ne samo kad je Ikabus u pitanju. Dal stvarno ikome ovde pokušavaš da prodaš priču da većina običnih putnika pravi razliku među autobusima, pa na Conecta gledaju kao na božanstvo? Evo, verovao ti ili ne, za OTOKAR-e ljudi kod mene komentarišu kako nisu za naš potez, i to zbog manjka mesta za sedenje. Misliš da većina vidi dal je nešto kod tih autobusa bolje ili ne u odnosu na 206-ice. Znaju da je jedan niskopodan, a drugi ne, kao i da kod jednog ima mesta za sedenje, a opet, kod drugog ne, i to ti je to.

Svakodnevno putujem i tim Ikarbusima, i to jednim avalskim putem, a ne po ravnom Novom Beogradu, pa nemam ni izbliza tako traumatična iskustava kao ti. Ti kod jednog skretanja imaš osećaj da ćeš završiti u šumi, i dalje ne kapiraš u čemu je problem u našim međusobnim diskusijama? Da si vozač, pa da razumem, a i od njih, kao što sto puta rekoh do sad, ne čuh tolike kritike na račun Ikarbusa, a od održavanja pogotovu. Misliš da je ne vidim razne anomalije o kojima se ovde piše? Samo što ne mislim da je to toliko strašno, kao što ti ovde pokušavaš to da predstaviš, a vidim razne gluposti i kod svih drugih autobusa niskobudžetnih proizvođača. MAZ mi se, recimo, čini previše krutim sa svojim krckanjima, i imam osećaj da će bukvalno pući u jednom momentu, ali to je neki moj utisak, i ništa više od toga. I šta sad treba da radim po tom pitanju? A eto, Ikarbus mi kao putniku manje smeta, i to je kraj priče sa moje strane. I nema tu nikakvog poređenja sa MAN-om tipa SG i SL. Više puta rečeno da imaju pravu šasiju, a po utisku iz vožnje, ni Conecto im ne može prići. Imao prilike da se vozim Japancima i po avalskom putu dok su radili Bulevar vojvode Stepe. Išli zglobovi na 408-icu ko zna koliko puta, plus su svojevremeno slali i solaće sa 26-ice ponekad.

A što se tiče spuštenih prikolica na M seriji, tvrdiš da je spala karoserija ili nešto drugo? Vozio se i ja jednim takvim na 16-ici i čujem šištanje vazduha pri polasku, i kriv Ikarbus za to? M&M trans nije kupovao M-ove odjednom, već ih je nabavljao u manjim serijama, što govori da nisu baš toliko nezadovoljni ili možda grešim? Samo bi lud čovek išao protiv sebe i kupovao nešto što treba da mu zarađuje pare, a da baš ničemu ne valja, tim pre što su već kupovali 112-ice ikarbusove samonoseće konstrukcije. I 103-jke su privatnici kupovali u više potpuno različitih serija. I oni su sigurno išli protiv sebe. A na reklamacije se šalju autobusi bukvalno svih mogućih proizvođača, u većem ili manjem obimu. Jedino ako je M&M slao M-ove na reklamaciju zbog karoserije, u šta čisto sumnjam. Lasta, recimo, jeste slala neke serije 206-ica na reklamaciju zbog karoserije, a i sam sam više puta pisao da su ti autobusi imali problema sa konstrukcijom u više navrata, al eto, kad se dobro održavaju, kao u Lastri, izgledaju odlično i posle višegodišnje eksploatacije, a nije ni da neka leži u rashodu zato što je pukla, mislim na Lastu. Nemam ja problem da kažem da nešto nije urađeno kako treba, ali isto tako ne vidim potrebu ni za tolikom pljuvačinom, a i serviranjem priče kako su u pitanju potpuno neupotrebljivi krševi, a da su svi drugi bez i jednog propusta i mane. Žika, pak piše o konkretnim stvarima, a priloži i poneku fotografiju, i tu sa moje strane može biti normalne i konstruktivne diskusije.
 
Gaspar18":3u74rzch je napisao(la):
Аман бре Кешо, како бре Јапанац не љуља на кривини у окретници у Блоку 45, а Икарбус се заљуља као да је лађа и скаче да ће некога и у кривини да одвали, дај бре више не прави овде народ бре будалама и кретенима, као што хоћеш живота ти... Како Соларис и Јапанац немају тих проблема, а кривина у самој окретници је већег радијуса и од 180 степени... Да ли си икад био присутан окретању Икарбуса, и осталих аутобуса... Чак Маз на који толико пљујеш ватру, нема тих проблема, али Икарбус има, па објасни сад зашто. Што се М серије М М Транса, поуздано знам да су имали подоста рекламација, и да су их враћали као врућ кромпир као игра глувих телефона, па сад код Војице малтене иста ситуација као код Унакопа, и опет ти кажем, не прави се паметан више!
Ti pouzdano znaš, to u praksi izgleda ovako, pričao ti jedan, što zna jednog, što je čuo, od jednog što mu tetka čisti u Ikarbusu, daj ti i pouzdano je isto kao što je pouzdano što izjavi Vesić. Bavite se istim načinom izmišljanja bez dokaza i na dreku pokušavaš ubediti nekog da ti nisi samo psiho, koji nema život, ako ne pljuje po bilo čemu.
Još niko nije saznao šta ste ti i drug tvoj psiho za života napravili, ja verujem ni doručak da niste. Pa tako dok vas izdržavaju imate viška slobodnog vremena da se borite protiv nepravdi ka čovečanstvu.

Poslato sa Huawei Honor 9 uz pomoć Tapatoka
 
Kešo , kupovali su jer im je tadašnja vlast to naredila. Oni su ipak čuvali i probali sa nešto naprave od Ikarbusa. Ovi po starom dobrom običaju gledaju da im uvale autobus pa ko se kako snađe.
Ikarbus dugo godina nije ugrađivao torzione stabilizatore tzv. balans štangle na vozilima. Krenuo je tek negde pred kraj devedesetih i to na prednjem trapu. Ti autobusi su bili daleko upravljiviji (možeš misliti kakvi su bili prethodni) ali opet miljama daleko od bilo kog ozbiljnog autobusa. Čak je prastari SANOS bio pojam stabilnosti u odnosu na Ikarus/bus. I udobnosti. Pisao sam ovde, Ikarbus da bi sačuvao jastuke od ispadanja radi neviđenu glupost i uvlači ih par cm ka sredini ???? i time već klimavo vozilo postaje još klimavije. I tako je ostalo do kraja. Drugi problem je što mislim da ugrađuju jednosmerne amortizere, pružaju otpor na sabijanje ali ne i na izvlačenje pa je barka efekat ljuljanja zagarantovan.
M&M je imao incident sa niskopodnim zglobom kada je vozač malo jače prikočio i celo vetrobransko staklo (šoferka) izletelo kao iz praćke i palo na vozilo ispred autobusa. Pri tom kočenju niko od putnika nije povređen što znači da kočenje nije bilo naglo, samo jače. Šta to govori ???
Da je cela karoserija novog autobusa kao žvaka i da radi/uvija se.

[youtube]https://www.youtube.com/watch?v=CjLdLD-fWHI[/youtube]

[youtube]https://www.youtube.com/watch?v=3ZppGSotsmE[/youtube]

Meni je reper podolit, čim on puca i odlepljuje se od tog autobusa nema ništa, jako brzo će da propadne.
Skoro sam se družio sa jednim inžinjerom koji iskreno priča van firme (unutar nje bi sigurno snosio posledice) kaže mi da nisam ni svestan šta je Ikarbus isporučivao GSP-u. Vozilo potpuno nezaštićeno sa donje strane, cevi varene samo sa jedne ili dve strane ???? , gomila propusta zbog kojih su vozila bezbroj puta išli u servis do isteka garancije.
Evo kako izgledaju najmlađi zgobovi.


Pogledajte prilog 2Pogledajte prilog 1
 
A šta bi rekli da platite autobus pola miliona eura, posle pet godina istrule mu nosači haube, šasija bez ikakve zaštite, korozija zakačila i oplatu, propadne maska unutra? A proizveo renomirani ne evropski, nego svetski proizvođač.
Šta bi rekli da jedna Setra, skida garanciju na oplatu, ako poručujete autobus u crnoj boji? A radi se o autobusu od jedno 400.000-500.000e.
Mnogo se ovde preteruje, nisu oni pravili ne znam šta kvalitetno, ali u skladu sa tržištem i platežnom moći sasvim pristojan. Jedno 10 puta mi je i lepše i draže videti Ikarbus Lastrin, nego Otokara sve i jednog. Kakvi su takvi su, naši ljudi su ga proizveli, konstruisali, ali ne, vrednije je g***o strano, nego nešto naše. I ti inžinjeri što su radili, plata kao da je portir, a i nju dobija posle 6 meseci, pa ko bi ostao da radi tu. Radnici u završnoj obradi, malo jače od minimalca a i to ne primaju, pa baš je motivisan da uradi kako treba. Pritom, da bi imao tu cenu i ugrađuje se sve i svašta. Nema se ni novca ni prostora da se eksperimentiše i isprobava bolje i kvalitetnije. Ali toliki bolesni hejt, a pritom uzdišeš jedan Konekto, koji dugo vremena nije bio u stanju da reši pucanje posude za rashladnu tečnost, u kojoj sabija pritisak, al to je sitno, ipak je Mercedes. Klima koja ne može da ohladi zadnji deo ni pod razno, na instrument tabli bar polovina ima problema sa masom, pa se izvlače posebni instrumenti, a truli i Konekto, godinama, bez obzira na dosta kvalitetnije delove i zaštitu.

Ispadao je vetrobran i na nekom 218m, sećam se kod Pančevačkog da je to bilo, mada tu je više propust lepljenje...

Poslato sa Huawei Honor 9 uz pomoć Tapatoka
 
Teško da bilo šta bude bez zaštite.

[youtube]https://www.youtube.com/watch?v=qCOp1BiwDCg[/youtube]

Niskoponi Ikarbus 218M je jeftiniji za daleko manji iznos nego što se priča u odnosu na Solaris Urbino 18. A u Solaris su ipak ugrađene kvalitetnije i skuplje komponente. Ta mala razlika u ceni se vidi posle 6 godina ekplatacije.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=618701#p618701:eor871ow je napisao(la):
Kesha » Sre Apr 24, 2019 7:06 pm[/url]":eor871ow]
Nego, da se za trenutak vratim na LE, kad već pominjemo konstrukcije. Verujem da se većina seća teškog udesa ATP-ovog LE-a sa tramvajem u Nemanjinoj. Nažalost, takvi udesi su i svojevrsni kreš testovi za vozila, kad se da videti dal su ispoštovani određeni standardi u proizvodnji. Mislim da se može reći da je LE, ipak, ajde da kažem, zadovoljio. Nakon sređivanja u Ikarbusu, jedan od boljih u ATP-u trenutno. Karoserija low entry autobusa i nije baš kompaktna, zbog visine naravno.

I nije toliko strašan udar kako je na prvi mah izgledalo.

[youtube]https://www.youtube.com/watch?v=RXaWiIXUFVg[/youtube]

C7GS31LXQAAcbjy.jpg:large


Ikarbus IK-112LE by Slobodan Kostic

Ikarbus IK-112LE by Slobodan Kostic, on Flickr
 
Vrh