Šta je novo?

Privatni prevoznici

Бекс, итекако се Икарбуси љуљају по питању јастука и каросерије, и то не само на овој страни печалбе... Последња серија из 2017, се тако заноси на кружном току према Сурчину, да прво треба да вентили висине одреагују после самог кружног тока, а вибрације на самој каросерији присутне у виду да ће ти кров пасти на главу услед лоше конструкције, саме возаче на 601 питати је бесмислица јер имаш фрикова који ти кажу ново је ново, е па видиш није у томе поента... Аутобус је замишљен, да омогући приступ возачу радно место да се осети угодним и лагодним за рад, а не да га прави робијашем... То мораш да схватиш...
 
Jutros na okretnici na Karaburmi viđen Beobus City-jev Maz 203 na liniji 17 za Kowarnik,dok je u sredu isti prevozni i isti model viđen kod Pravnog na linija 34 za Pere Velimirovi^a.
 
Кратили па ставили било шта да пише на дисплеју. То није ништа необично.
 
Јуче је лепотан од Бамирона био на 94, ако изузмемо врата на сензор, и сам наш менталитет, аутобус је што се саме унутрашњости тиче изузетан, удобан по оним рупчагама код ерпорт ситија, лепо иде уз Драјзерову, као да сам на седмом небу био сунце ти пољубим... Само ова наша ст*** од народа да цени и да укапирају да постоје и таква возила... На скали од 1 до 10, јака 9ка због врата која су на сензор и стоке наше од народа!
 
Večeras sam se vraćao sa 34. Uđem u minibus kod Dragiša Mišovič i sednem. Pošto smo prošli raskrsnicu sa Dr. Milutina Ivkovića , polako ustajem i stajem ispred vrata , pre nego što smo skrenuli u Dragana Mancea. Vozač skreće i uopšte ne staje na stanici. Ja kažem normalnim glasom: Ima izlaz. Vozač ne reaguje. Ja onda viknem: Zaustavi , hoću da izađem!. Vozač ukoči gotovo u mestu i otvori mi vrata na raskrsnici sa Humskom. U minibusu je bilo svega nas dvoje putnika , starija žena koja je pričala na mobilni i ja. Inače , vozač mi nije bio uopšte poznat. Na 34 i 36 maltene jedni te isti vozači rade , tako da ih dosta dobro znam , i uglavnoim su prijatni ljudi.
 
Znači narod je kriv, nikako Mercedes što je napravio tu glupost sa senzorima za treća vrata. Kao da su dvadeset i treća vrata. To nazvati udobnim, evo da se krstim, tvoje granice izmišljanja i laganja ne postoje.
Toj stoci, ne treba autobus da putuje sat i po sa Banjice, dok sačeka da se senzori izigraju, dotle ih obiđu 2 78ce, d. Treba nešto što će voziti, a ne pištati i treptati na svakoj stanici, stoko.
Znači, još malo ubedićeš nas i da nam je metro dobar, samo smo mi krivi što ga slabo koristimo.


Poslato sa Huawei Honor 9 uz pomoć Tapatoka
 
Ma ne vredi Becks polemisati sa Gašparom. Prosto, uvek uspe da, iznova i iznova, iznenadi ispisanim glupostima. Kad je Ikarbus u pitanju, narod je žrtva, a za mercedesovog Conecta (uzvišeno božanstvo koje te vodi na sedmo nebo :lol: ) narod je rogata marva, ili ti narodski rečeno, jedna obična st***. Večito priča o nekoj udobnosti u nekom gradskom autobusu, kao da su ta vozila predviđena da se njima voziš i po nekoliko sati u kontinuitetu :roll: Svi su kruti, i većinom osećaju i najmanju neravninu, što je i normalno, što zbog pneumatika, što zbog samog vešanja, koje opet, mora biti kruto zbog predviđenih opterećenja. Već sam pisao da je Solaris toliko krut iznad neutralne osovine kad nije opterećen, da od silnog poskakivanja ne možeš maltene ništa pročitati na telefonu, recimo. Mislim, to je potpuno normalno. Japanci su malo udobniji iz već poznatih razloga, kao i Conecti, a i LE-i su nešto bolji po tom pitanju. M-ovi su, sa druge strane, poprilično kruti. Prosto, od niskopodnih autobusa se ne može očekivati ne znam kakva udobnost. Mada, veliko je pitanje šta uopšte Gašpar podrazumeva pod pojmom udobnost.

Vrata, toliko popljuvana kod Ikarbusa, uzrok silnih Gašparovih kašnjenja i frustracija, kod jednog Mercedesa su savim ok, iako se kod njega gubi i više vremena. No, tu je već mentalitet problem, jer narod se ne sme kešati o vrata jednog Conecta, dok kod Ikarbusa mogu i na krov da idu kad su velike gužve, s obzirom da su to, ipak, autobusi za stoku :roll: Skoro sam baš išao jednom Temsom na 48-ici. Vozač se baš namučio sa vratima, koja su se više puta sama otvarala nakon zatvaranja, al čak i kad bi i tako nešto video, Gašpar na to ne bi mnogo obratio pažnju, jer to nije Ikarbus.

Čitam isto tako šta piše i za 95-icu, odnosno, kako se svađa sam sa sobom. Ljudi pišu jedno, a on po starom dobrom običaju, nešto sasvim drugo i tako u krug. Čovek, jednostavno, ne ume da komunicira normalno. Imaj svoj stav i mišljenje Gašpare, al poštuj, i bar ponekad, saslušaj i druge, ili možda bolje rečeno, lepo pročitaj šta je napisano da bi mogao da daš i iole normalan odgovor.
 
@ Kesha
Што се нових ИК серија тиче (ЛЕ, М), увек, али увек избегавам да се хватам за шипку на вратима док се не уверим да су затворена да не би побенавили сензори. А што се гужви тиче, е ту већ возачи морају да обрате мало више пажње, пошто видим да има оних који крећу одмах по притискању тастера за затварање врата уместо да сачекају да се затворе, што ме искрено иритира. Овако, ОК бусеви, ништа специјално им не фали, ЛЕ-и можда мало више звецкају у току вожње у односу на М-ове, али ништа страшно ни трауматично наспрам, рецимо, МАЗ-ева. Светски би изгледали да им је уместо овог класичног подолита са шљокицама, који је већ застарео, стављан онај са као неким ,,каменчићима", као нпр. у Ластиним Citta-ма својевремено. :wink:
Што се новог Конекта тиче, мени се дизајн лично веома допада, 300 пута лепши од ЛиАЗ-а, МАЗ-а, Кобри и осталих рикши. Право освежење на нашим улицама, волео бих да их видим у што већем броју у некој будућности! 8) Што се тиче сензора врата проблем је у томе што нама аутобуси глуме метро, а то префињени Мерцедес не трпи. Додуше, могуће га је наручити тако да свим вратима командује возач. :wink:
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=620284#p620284:21e0nvr4 je napisao(la):
Рипањац 405 » Sub Maj 04, 2019 10:58 am[/url]":21e0nvr4]@ Kesha
Што се нових ИК серија тиче (ЛЕ, М), увек, али увек избегавам да се хватам за шипку на вратима док се не уверим да су затворена да не би побенавили сензори. А што се гужви тиче, е ту већ возачи морају да обрате мало више пажње, пошто видим да има оних који крећу одмах по притискању тастера за затварање врата уместо да сачекају да се затворе, што ме искрено иритира. Овако, ОК бусеви, ништа специјално им не фали, ЛЕ-и можда мало више звецкају у току вожње у односу на М-ове, али ништа страшно ни трауматично наспрам, рецимо, МАЗ-ева. Светски би изгледали да им је уместо овог класичног подолита са шљокицама, који је већ застарео, стављан онај са као неким ,,каменчићима", као нпр. у Ластиним Citta-ма својевремено. :wink:
Што се новог Конекта тиче, мени се дизајн лично веома допада, 300 пута лепши од ЛиАЗ-а, МАЗ-а, Кобри и осталих рикши. Право освежење на нашим улицама, волео бих да их видим у што већем броју у некој будућности! 8) Што се тиче сензора врата проблем је у томе што нама аутобуси глуме метро, а то префињени Мерцедес не трпи. Додуше, могуће га је наручити тако да свим вратима командује возач. :wink:

Naravno da Conecto predstavlja svojevrsno osveženje u poređenju sa ruskim i beloruskim autobusima prvenstveno. To da je novi Conecto uspešno dizajniran, ne mogu se složiti sa tobom, jer za moj ukus to nije ni minimalistički, a ni smeo dizajn. Jednostavno rečeno, poprilično mi je nedefinisan sa estetske tačke gledišta, ali ne sporim da sveukupnim sadržajem predstavlja jedno sasvim solidno vozilo. Što se vrata tiče, sličan problem sa "napadnim" senzorima je imala i prethodna generacija. Može to i mnogo bolje da se reši, a bez da se ugrozi bezbednost putnika. Dokazano kod konkurentskih autobusa.

Za Cobre se teško može reći da su rikše :wink: Pogotovu za niskopodne. Odaju sasvim solidan utisak, daleko ispred MAZ-a i Liaz-a u svakom slučaju. Jedino što bih mogao zameriti jesu malo sporija vrata, što može biti i do pukog podešavanja ventila. Dizajn im jeste malo kičast, al ovako deluju sasvim solidno odrađene. Srednjepodne verzije baš i nisu za grad, i to ne samo zbog povelikog rastojanja poda vozila od tla, već i zbog tromosti, pomalo se i njišu, plus ih prati iritantan zvuk stalnog ispuštanja vazduha i preko najmanjih neravnina. Dizajnom i konceptom, poprilično zastarela vozila, ali su donekle bile zgodne za prigradske linije, s tim što ih neometano ne mogu koristiti osobe sa posebnim potrebama. Turci u globalu, prvenstveno OTOKAR, Güleryüz, Anadolu ISUZU, i kad su međugradski i turistički GT autobusi u pitanju, Temsa, predstavljaju solidan odnos uloženog i dobijenog. Dosta su napredovali poslednjih desetak godina, o čemu se već dosta pričalo, a ponajviše zbog dolaska mnogih svetskih proizvođača u Tursku, poprilično dobrog domaćeg tržišta sa velikim brojem proizvođača komponenti vrlo solidnog kvaliteta. Recimo, vrata proizvođača Bodo Bode Doğrusan, odličnog su kvaliteta. Imaju ih Japanci, Conecti, OTOKAR-i, mađarski MJT, itd.
 
@ Kesha
Да, напредовали су Турци доста последњих година, међутим, Темза се није прославила код нас због оних туража. Бићу самокритичан, мислим да сам више постао досадан постављајући ово питање: да ли су проблеми који су утицали на то да ова возила добијају туражу отклоњени, има ли неко неку информацију? Безбедност је на првом месту, у интересу безбедности је да проблеми буду решени!!!
Што се Кобри тиче, и мислио сам на дизајн. Јесу оне солидне и утегнуте механички, али што се дизајна тиче, мислим да би Ђуђаро кренуо да се хвата за главу када би видео ко све данас може да дизајнира.
 
Kao što rekoh, Temsa je dobra za međugradske i turističke autobuse, a Avenue LF ni mene baš nije naročito fascinirao, i pritom ne mislim samo na nimalo naivan problem sa dobijanjem turaže. Previše lupanja i škripanja u enterijeru. Na nemalom broju primeraka se odlepio podolit sa rampi kod srednjih vrata, taman da imaš o šta da zapneš pri izlasku iz vozila. Vidim da se dešava i da im deo unutrašnje rasvete ne radi. Sve u svemu, deluje dosta lošije u poređenju sa OTOKAR-ima i Cobrama. Što se dizajna tiče, samo bih autobuse OTOKAR-a i Anadolu ISUZU-a mogao okarakterisati kao dopadljive i smerno dizajnirane. Opet, to je i stvar ukusa.

Imam jednog poznanika i komšiju koji već godinama radi u Arrivi. Srećem ga s vremena na vreme, pa ću videti dal bi on možda imao neku informaciju vezano za nezgode koje su Temse imale. Mada, verujem da je do sada nešto i urađeno po tom pitanju.
 
Надам се да су решени... Лепо су оне дизајниране по мом мишљењу, али џаба све то ако тај аутобус није безбедан по путнике! У сваком случају, хвала на евентуалним информацијама! :)
 
Znam da su dolazili ovi iz Temse da vide šta je, bitno je da od tad nije bilo više. Inače, ako se ne varam, niie prvi put da taj 6.7l Cummins ima taj problem, javljao se i na nekim drugim vozilima, što opet stavlja znak pktanja koliko je do proizvođača, on samo ugrađuje gotovu komponentu.

Poslato sa Huawei Honor 9 uz pomoć Tapatoka
 
Trebalo bi, a i Higeri će imati Cummins motore, ali tipa ISL od 9L, ako se ne varam.
 
@busspoter, identičan. Vrv i isti menjač.
@kesha, koliko sam pratio, mislim da si u pravu, cummins 9l.

Poslato sa Huawei Honor 9 uz pomoć Tapatoka
 
Jeste u Higeru 9l, a u BMC je 4 stepena menjač, ne znam kakav je u Temsi. Inače GSP je tražio 6 brzina ali ipak će biti sa 4..
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=620277#p620277:1631k5ir je napisao(la):
Kesha » Sat May 04, 2019 9:05 am[/url]":1631k5ir]Ma ne vredi Becks polemisati sa Gašparom. Prosto, uvek uspe da, iznova i iznova, iznenadi ispisanim glupostima. Kad je Ikarbus u pitanju, narod je žrtva, a za mercedesovog Conecta (uzvišeno božanstvo koje te vodi na sedmo nebo :lol: ) narod je rogata marva, ili ti narodski rečeno, jedna obična st***. Večito priča o nekoj udobnosti u nekom gradskom autobusu, kao da su ta vozila predviđena da se njima voziš i po nekoliko sati u kontinuitetu :roll: Svi su kruti, i većinom osećaju i najmanju neravninu, što je i normalno, što zbog pneumatika, što zbog samog vešanja, koje opet, mora biti kruto zbog predviđenih opterećenja. Već sam pisao da je Solaris toliko krut iznad neutralne osovine kad nije opterećen, da od silnog poskakivanja ne možeš maltene ništa pročitati na telefonu, recimo. Mislim, to je potpuno normalno. Japanci su malo udobniji iz već poznatih razloga, kao i Conecti, a i LE-i su nešto bolji po tom pitanju. M-ovi su, sa druge strane, poprilično kruti. Prosto, od niskopodnih autobusa se ne može očekivati ne znam kakva udobnost. Mada, veliko je pitanje šta uopšte Gašpar podrazumeva pod pojmom udobnost.

Vrata, toliko popljuvana kod Ikarbusa, uzrok silnih Gašparovih kašnjenja i frustracija, kod jednog Mercedesa su savim ok, iako se kod njega gubi i više vremena. No, tu je već mentalitet problem, jer narod se ne sme kešati o vrata jednog Conecta, dok kod Ikarbusa mogu i na krov da idu kad su velike gužve, s obzirom da su to, ipak, autobusi za st*** :roll: Skoro sam baš išao jednom Temsom na 48-ici. Vozač se baš namučio sa vratima, koja su se više puta sama otvarala nakon zatvaranja, al čak i kad bi i tako nešto video, Gašpar na to ne bi mnogo obratio pažnju, jer to nije Ikarbus.

Čitam isto tako šta piše i za 95-icu, odnosno, kako se svađa sam sa sobom. Ljudi pišu jedno, a on po starom dobrom običaju, nešto sasvim drugo i tako u krug. Čovek, jednostavno, ne ume da komunicira normalno. Imaj svoj stav i mišljenje Gašpare, al poštuj, i bar ponekad, saslušaj i druge, ili možda bolje rečeno, lepo pročitaj šta je napisano da bi mogao da daš i iole normalan odgovor.
Кад се ти возиш 95 у скорије време? Да ли си барем једном у метар дана био у блоковима...? Да ли знаш да та линија по реду вожње иде само кад су прва три поласка и последња три одатле? Што се Икарбуса и вешања тиче, да не кукаш на вешање Солариса изнад неутралне осовине испадаш толико смешан, јер Соларис не тресе толико и немаш утисак да услед катастрофалне заврше обраде Икарбуса да ти плафон пада на главу. Па шта мислиш, што су склонили 3279 оно голо ђубре са 95 да не ради викендима на 95? Увалили људима који су на том поласку већ 10+ година, након Јапанца, буквално плачу за истим... Тако да Кешо, живи у купујмо домаће бајкама, али не на мој рачун веруј ми!
 
Јесу ли беше и неки каснији ФАП-ови имали Каминсе? Или су сви ишли са Мечком?
Благо нама, значи кукала нам мајка ако мотори истог произвођача буду и у њиховим новим возилима. :bash: Ако се нешто, не дај Боже, буде десило новим ГСП-овим возилима, нека упамте ону стару народну - што је брзо, то је кусо. Боље да су оставили нека старија возила још малко у саобраћају, направили дужи рок испоруке и узели нешто квалитетније, а опет јефтино. ОТОКАР је управо репер таквог возила. Ови Ластини су савршени, само још да их Ласта редовно пере били би још бољи. Плус што имају већ стечено искуство на ДАФ-овим моторима. Треба обавезно тежити унификацији возног парка што се тиче основних компоненти (мотор, мењач) ради лакшег одржавања. Извињавам се за овај мали ОТ.
 
FAP je u kamione ubacivao šta je stigao, uključujući tu i Cummins-ove motore, dok je za A537 nudio, pored mercedesovog OM457 motora, i MAN-ov D2066. No, koliko znam, nijedan A537 nisu proizveli sa MAN motorom. Mnogi proizvođači koriste Cummins-ov ISB od 6.7L, uključujući tu i Solaris, koji ga je ugradio u veliki broj Urbino 12 modela. Moguće da je kod Temsi motor u pitanju, a opet, možda i nema nikakve veze sa motorom. Nažalost, možemo samo da nagađamo.

Ne Gašpare nikada nisam ni ušao u 95 :roll: Samo sam preko četiri godine radio na Novom Beogradu u sve tri smene i koristio sve moguće linije, što iz Omladinskih brigada, što iz Jurija Gagarina, što iz Milutina Milankovića. Već sam pisao da sam i tramvaj koristio dosta, i da nikako ne mogu reći da voze vazduh kako i ti tvrdiš između ostalog.
 
Kako mogu tek tako da promene sa 6 na 4 brzina?!
Kad je otokar pitao za menjac odgovoreno da mora da bude ugradjen iskljucivo menjac od 6 brzina.. :p
 
Углавном су од неке 2004-2005. правили моделе са Каминс моторима (модел 2022 из претпоследње ФАПове серије кипера за БГ пут из 2007, исти модел су набавили и водовод и зеленило чини ми се и модел 1627 из последње серије ватрогасних камиона из 2006). Oд аутобуса слабије, мислим да су само два Аутокодексова А 547.4 са Каминс моторима. Има нека прича да су последње јаче серије ФАПа одрађене када је неки наш човек купио брдо Каминс мотора и увалио их ФАПу, после креће ситничарење са увозним мечкиним моторима у малим серијама. Велика штета је што је пропуштена шанса да ФАП откупи Штајерову линију мотора крајем 90их због бомбардовања и нових санкција.
 
A547 su beše ona dva niskopodna prototipa? Solo je imao mercedesov OM447 od 250ks, koliko znam, a zglob je jedini FAP sa MAN-ovim motorom D2066 od 310ks. Za kamione je baš i bilo komentara, koliko se sećam, da su baš "izmešani" po pitanju mehaničkih komponenti. Kao što reče Došljak, za Cummins-ove motore smo sigurni, a šta je još bilo ugrađivano pored mercedesovih motora, već ne bih znao :)

busspoter":2w1lyksw je napisao(la):
Jeste u Higeru 9l, a u BMC je 4 stepena menjač, ne znam kakav je u Temsi. Inače GSP je tražio 6 brzina ali ipak će biti sa 4..

Temse ti imaju šestostepene ZF Ecolife menjače :wink:
 
Vrh