Šta je novo?

Privatni prevoznici

Linija 307 sine autobus isaran unutra markerima spolja kao da nisu prali mesecima al dbr makar voze
Уопште ми више није чудно кад видим да је бус прљав, постало ми је уобичајено. Изненадим се кад видим да је чист, а то обично буде једном у никад.
 
Ma nema sumnje da fali vozača čim ne preuzimaju uskoro a vozila im stižu. Sad možda i ne lažu, nego su shvatili da im neko neće preći iz Gsp-a za 700 dinara, pa su podigli na 900.
Opet ako nisu sposobni da uzmu ni ove linije, odakle onda to da će uzeti i sve trolejbuske linije uz još neke linije sledeće godine jer Gsp gubi preko 250 zglobova naredne godine, a stiže samo 100 i biće u dobrom manjku vozila.
Opet ti kazem, gangula streli gura lovu u dupe i nabacuje im trolejbuske linije u nadi da ce GSP-ovci da se pomame da predju kod njih, ali to vise ne pije vodu. Shvati da od studenata nece moci nista da urade u vezi trola. Svaki njihov plan je neizvestan, jer im se svima ljulja fotelja i gangula i njegova stranka pokusavaju nesto nemoguce. Ako drzava bankrotira kao sto pricaju...da nece biti para za plate i penzije, od cega onda grad da plati recimo privatnike??? Ako vlast padne, puj pike ne vazi - svi planovi padaju u vodu i svaki stetan ugovor se ponistava, pa ce onda Boze zdravlja svi Solarisi da ostanu, pa mozda budu cak i poslati na generalni remont, ali ajde da ne pricam mnogo unapred...shvatio si sustinu.
 
Opet ti kazem, gangula streli gura lovu u dupe i nabacuje im trolejbuske linije u nadi da ce GSP-ovci da se pomame da predju kod njih, ali to vise ne pije vodu. Shvati da od studenata nece moci nista da urade u vezi trola. Svaki njihov plan je neizvestan, jer im se svima ljulja fotelja i gangula i njegova stranka pokusavaju nesto nemoguce. Ako drzava bankrotira kao sto pricaju...da nece biti para za plate i penzije, od cega onda grad da plati recimo privatnike??? Ako vlast padne, puj pike ne vazi - svi planovi padaju u vodu i svaki stetan ugovor se ponistava, pa ce onda Boze zdravlja svi Solarisi da ostanu, pa mozda budu cak i poslati na generalni remont, ali ajde da ne pricam mnogo unapred...shvatio si sustinu.
Ja mislim da je to sa bankrotom samo predstva za narod i da nisu toliko ugrozeni bar za sada. Ali daj Bože da se tako nešto desi i da Gsp sa nekom novom vlašću postane jedna jako i ozbiljan firma. Bio sam u Zagrebu i video kako funkcioniše njihov Zet i kako državna firma može da drži kompletan gradski prevoz. Tamo je kompletan vozni park Iveco, Mercedes i Man, vozači su jako mladi, vozi baš puno devojaka i uz to svi imaju uniforme, voze ozbiljno i profesionalno bez bilo kakvog cimanja ili naglog kočenja.
Prošle nedelje sam se vozio u Solarisu na 31 i bukvalno sam leteo po autobusu sa sve koferom, sve vreme vozi kao manijak, cima i naglo koči. Takvima mora da se stane na kraj da bi Gsp mogao da bude jedna ozbiljna firma.
 
Него, која је укупна цифра коју град даје годишње на субвенције приватним превозницима и колико даје ГСП-у?

Од како је превоз постао бесплатан приватни превозници више немају никаквог смисла, нити се то може назвати субвенцијама.
 
Тај 70211 је најкритичнији од свих бусева, верујем да се ни остали нису чистили изнутра.
Ni ostali nisu bolji. Večeras sam se vozio jednom plavom Cobrom, počupan tapacir na zadnjem sedištu, kroz prozore bukvalno ništa ne vidiš od štroke i prljavštine. Inače, moram da napomenem da mi je i grejanje u Cobrama na 307 na dosta lošem nivou. Možda je to i do mene malo, ali mi je u starijim Cobrama, Otokarima i BMC-ima na neuporedivo boljem nivou.
Na dosta vozila displeji ne rade, a prošle nedelje su vozili sa oznakama za linije 101, 102 i 610 s tim da se crnac na 610 odnosno 307 nije snašao za papir jedan dan, pa je mnogima bilo teško da odgonetnu koja linija je u pitanju.
Sa Strelom je poboljšana redovnost 307, ali je sve ostalo primetno lošije nego ranije. Ispadoše najgori prevoznik na potezu 300, daleko ispod očekivanja koja sam lično imao za takvog prevoznika. Najveći krš koji imaju od vozila su natrpali na tu liniju vadeći se na loš put, ko da vozi po šljunku i zemlji. Ovo što šalju na 307 i način na koji održavaju te autobuse nije ni do kolena Saginom BMC-u i Trans-Jugovom Otokaru.
 
Ni ostali nisu bolji. Večeras sam se vozio jednom plavom Cobrom, počupan tapacir na zadnjem sedištu, kroz prozore bukvalno ništa ne vidiš od štroke i prljavštine. Inače, moram da napomenem da mi je i grejanje u Cobrama na 307 na dosta lošem nivou. Možda je to i do mene malo, ali mi je u starijim Cobrama, Otokarima i BMC-ima na neuporedivo boljem nivou.
Na dosta vozila displeji ne rade, a prošle nedelje su vozili sa oznakama za linije 101, 102 i 610 s tim da se crnac na 610 odnosno 307 nije snašao za papir jedan dan, pa je mnogima bilo teško da odgonetnu koja linija je u pitanju.
Sa Strelom je poboljšana redovnost 307, ali je sve ostalo primetno lošije nego ranije. Ispadoše najgori prevoznik na potezu 300, daleko ispod očekivanja koja sam lično imao za takvog prevoznika. Najveći krš koji imaju od vozila su natrpali na tu liniju vadeći se na loš put, ko da vozi po šljunku i zemlji. Ovo što šalju na 307 i način na koji održavaju te autobuse nije ni do kolena Saginom BMC-u i Trans-Jugovom Otokaru.
Ali najjača stvar, pre dve nedelje, onaj dan kada je krenuo da veje sneg.
Koleginica i ja stižemo na Ustaničku, i krenuo je jedan bus na kome je pisalo linija 112, i ja recimo sam znao da je to 307 (jer je garažni bio sa 70***.
Ali koliko je ljudi propustilo jer nije upućeno.
I nekako stignemo, ja rekoh vozaču, piše 112 a on meni : ma da, displej ne radi.
Posle mi ljudi rekoše da je promenio na displeju na 407??? 😁

Inače, najzanimljivije od svega je što je vozač domaći...
 
Ni ostali nisu bolji. Večeras sam se vozio jednom plavom Cobrom, počupan tapacir na zadnjem sedištu, kroz prozore bukvalno ništa ne vidiš od štroke i prljavštine. Inače, moram da napomenem da mi je i grejanje u Cobrama na 307 na dosta lošem nivou. Možda je to i do mene malo, ali mi je u starijim Cobrama, Otokarima i BMC-ima na neuporedivo boljem nivou.
Na dosta vozila displeji ne rade, a prošle nedelje su vozili sa oznakama za linije 101, 102 i 610 s tim da se crnac na 610 odnosno 307 nije snašao za papir jedan dan, pa je mnogima bilo teško da odgonetnu koja linija je u pitanju.
Sa Strelom je poboljšana redovnost 307, ali je sve ostalo primetno lošije nego ranije. Ispadoše najgori prevoznik na potezu 300, daleko ispod očekivanja koja sam lično imao za takvog prevoznika. Najveći krš koji imaju od vozila su natrpali na tu liniju vadeći se na loš put, ko da vozi po šljunku i zemlji. Ovo što šalju na 307 i način na koji održavaju te autobuse nije ni do kolena Saginom BMC-u i Trans-Jugovom Otokaru.
Apsoljtno se slažem sa tobom, ali da kažeš da je grejanje u Cobrama loše mi je neverovatno. Imaju ogroman radijator na sredini koji može da greje jako dobro kad se pojača do kraja, uz to ima grejanje iz kalorifera i na kraju može da greje čak i iz klime. Od toplote sve zavisi kako vozač podesi grejanje i na koju toplotu stavi isto. 307 im je jedina linija na potezu 300 i umesto da tu stave bolja vozila, naprave sebi reklamu jer će se videti da imaju bolje autobuse od ostalih privatnika koji tu rade, oni rade baš suprotno i stavljaju najgora vozila koja imaju, ne održavaju ih i uz to ne mogu ni displeje da podese kako treba, dok kod svih ostalih prevoznika na potezu su displeji ispravni.
 
307 im je jedina linija na potezu 300 i umesto da tu stave bolja vozila, naprave sebi reklamu jer će se videti da imaju bolje autobuse od ostalih privatnika koji tu rade, oni rade baš suprotno i stavljaju najgora vozila koja imaju, ne održavaju ih i uz to ne mogu ni displeje da podese kako treba
Zabole ih za reklamu. Imaju posao, pa imaju posao. Nisu zainteresovani za stav putnika.
 
И то са дисплејевима буквално на сваком другом бусу не ради. Мислим да што сс тиче дисплејева имају само 70211, 70367, 70369 и 70457. На осталим возилима са 307 нема ниједан.
 
Хвала Богу па су и други људи почели да обраћају пажњу на хигијену возила.
IMG_0911.png
 
Očekivano od Strele, jer sam i sam komentarisao prljavštinu, pre svega enterijera, autobusa na 52-jci. Mnogo je to sve za njih, i sve tako odjednom. Neozbiljno je blaga reč. Ne bi menjao Niš ekspres sa njima na 56-ici, pa makar i MAN Lion's city poslednje generacije dovezli. Higijena mi je ipak mnogo bitnija od samih autobusa, mada se zglobni BMC baš i ne može nazvati autobusom, al bože moj.
 
Зато што се ови које хвалите за Цитаре плаше да им се не заледе четке 100% па их зато не перу. Спораћа бих мењао за било кога осим Црцчка и ових што хвалите за Цитаре јер њихови возачи не чувају возила, не знају да возе и наравно имају само контејнере у возном парку.
 
Ma u principu nisam ni Niš ekspresom nešto prezadovoljan, al opet to je najviše zbog BMC-a. I dalje znaju da se sustižu, al su relativno dobri sa redovnošću, i opet stvarno mi je higijena jako bitna. Dovoljno da vidim jako štrokav pod i ne ulazi mi se u autobus. Privatnici oko nas na pernatim brdima i Vidikovcu su stvarno korektni po tom pitanju. Dumeco je odličan. Autobusi kao apoteke, a i 42-jka je dosta bolja sad nego dok ju je Lui držao.
 
Očekivano od Strele, jer sam i sam komentarisao prljavštinu, pre svega enterijera, autobusa na 52-jci. Mnogo je to sve za njih, i sve tako odjednom. Neozbiljno je blaga reč. Ne bi menjao Niš ekspres sa njima na 56-ici, pa makar i MAN Lion's city poslednje generacije dovezli. Higijena mi je ipak mnogo bitnija od samih autobusa, mada se zglobni BMC baš i ne može nazvati autobusom, al bože moj.
Baš sam pre neki dan pomislio, Bože koliko je Niš Ekspres uredan po svemu izuzev donedavno reda vožnje (u posl. vreme nema tolikih konvoja). Vozači (strani i naši) ljubazni, lepo voze, vozila čista (relativno čistija i po snegu), brojevi i sve oznake uredno obeležene, jasne i vidljive. Ako izuzmemo BMC koji kvari utisak, dao je domaći zadatak i jednom GSP-u.

Bar delom novog voznog parka iz EU i Strelu bi ponizili, a u slučaju da isto učine i u samom Nišu podigli bi kvalitet na viši nivo uz smanjenje zagađenja, budući da sadašnju praksu (dobar polovnjak-loš nov) karakteriše negativna korelacija (viši kvalitet negativno utiče na ekologiju i obrnuto, umesto da kvalitet prati ekološki uticaj).

Od svih prevoznika, negativno me najviše iznenađuje JGSP Novi Sad. Gde bi im bio kraj ako bi pokrili bar deo prigradskog i međumesnog (ne bi li ga rasteretio izbegavanjem beogradskog pilićarskog scenarija sa gomilom malih prevoznika) recimo 12-metarskim dabldekerima sa 80-ak sedišta.

Beograd nije suočen sa istim problemom, budući da ima na raspolaganju Kosmaj i Lastu Beograd idealne za 200 dabldekera, odnosno 100 zglobnih, samim tim i migraciju dela kapaciteta GSP u prigrad, što bi svakako bilo bolje od redukcije na deo gradskog prevoza (pogotovo bez trola, uz osakaćen tramvaj). Lasta može držati lokalni prevoz u manjim mestima, a daljinski saobraćaj premestiti na novu lokaciju duž autoputa, dalje na periferiju. Za razliku od NS, problem Beograda je u jednom čoveku - gradonačelniku koji ne želi da unapredi prevoz primenom odgovarajućih mera.
 
Не бих се сложио за возаче. Да пре неко вече нисам викнуо да изађем након што сам притиснуо СТОП, изашао бих ко зна где.

Сваки Индус а и неки наши додају гас кад треба трећа осовина да пређе лежећи због чега се цео Контејнер затресе. Ред вожње се наравно не поштује али је боље него што је било. Рупе не обилази нико. Свакако 56 слабије користим од како је Крш Спораћ узео линију.
 
Šta se desilo tačno?
Došao sam na okretnicu i samo video da autobusu nema retrovizora i onda sam provalio da ga je ubacio unutra. Verovatno je negde zakačio ka brdu u Vinči i otkinuo ga.
Za 307 bi bili najbolji autobusi bez retrovizora, tj sa onim malim elektronskim zbog tog uskog dela u Miloša Obrenovića.
Тај бус иначе возе наши, не знам од куд црња за тим 70367.
Danas jedno 3-4 autobusa voze crnci, verovatno su naši uzeli slobodne dane za praznike.
 
Privatnici rade dosta jak posao na potezu 300 i stvarno im svaka cast samo me idalje jako nervira sto salju samo jedan model buss pojedini tu i tamo upadne na 302,303,304,306,311 koja kobra 308 uglavnom samo mazeve vidjam dok na 309 takodje idu sve kobre nijedan drugi mogli bi malo da promene
 
307 je po meni najgore preuzeta linija od gsp stvarno strela loze vozi jedino su polasci povecani ali ovako je linija zaista losa
 
Vrh