Šta je novo?

Privatni prevoznici

@Vinča307
Po meni nema tu najboljeg. Svi su oni dobri, svako sa svojim prednostima i manama. Lično ću uvek preferirati autobuse iz Minhena, al to su pre svega lične preferencije. IVECO najviše gradskih autobusa proda, i to mislim ubedljivo, MAN vodi sa električarom, ako se ne varam itd. Generalno, IVECO radi autobuse odličnih karakteristika, Heuliez (Ulije) plus na njihovoj bazi, pa čak rade električni bus na osnovama Otokara, jedan od modela iz ponude. Prosto, široki su sa ponudom, odličan odnos kvaliteta, cene itd. A i iskustva su uglavnom vrlo pozitivna, uz poneku anomaliju koja se tu i tamo provuče, kao što je bio slučaj paljenja novog IVECO-a, beše Urbanway, u Zagrebu. Dešava se. Sviđa mi se i njihov dizajn, a lepi i za nas putnike, što važi i za Ulije. Ne bi se bunio da su značajno prisutni u Beogradu.
Iveco ima i nisku potrošnju, makar ovi što su došli za Strelu, na oko 800 kilometara koje su prešli je prosečna potrošnja 22 litra, što je sasvim fino, ali verujem da je na to uticalo i to što su mild hybridi. Samo ne znam da li su dobri ti Iveci iz Češke kao oni iz Italije, pošto već imamo SOR iz Češke kojima iz ličnog iskustva nisam zadovoljan.
 
SOR je po onome što sam sa godinama mogao da čujem odličan. Iz sopstvenih iskustava, ponaša se kao automobil, izuzetno stabilan, kao metak je, nekako lagan, smešan potrošač koliko sam uspeo da saznam, al sa strane putnika jeste malo klaustrofobičan i zagušljiv. U svakom slučaju, ne znam dal sam se vozio agilnijim busem od SOR-ovih C serija, ma koliko bili malo dizajnom čudni, da ne kažem i ružnjikavi. Odlične performanse i pored malih točkova i Tector motora od 6.7 litara. Nažalost, Lasta nije nikakvo merilo dal je autobus dobar ili ne. Ne verujem da išta fali posebno i autobusima iz bivše karosine fabrike. To su opet čisti IVECO autobusi, a ne Karose sa njihovim znakom. Pa ako i nisu tako sjajni, sve na dušu IVECO-a. Dal ih radili u Francuskoj ili Češkoj, razlike u kvalitetu ne bi smele da postoje. Novajlije kod nas su prve sa novom serijom VOITH sedmostepenih menjača, pa verovatno i to dosta utiče na potrošnju, a limitirani su isto na 85km/h, koliko vidim, kao da koriste DIWA menjača šeste generacije.
 
Što se ovih Iveca tiče, u sva tri kojima sam se vozio dosta je treskalo ono staklo koje razdvaja vozača od putničkog prostora, a ogledalo iznad vozača je nestabilno, u jednom je spalo 2-3 puta, a vožen je svega 3 kilometra (od carine na Kvantašu do nekog placa na Plavim Horizontima).

Iz ugla vozača, kako čujem od dvojice vozača koji su ih vozili za to kratko vreme kažu da je izuzetno lagan za vožnju, volan se odlično okreće, bus ide lepo... Samo da im srede ta silna treskanja u garaži.
 
SOR je po onome što sam sa godinama mogao da čujem odličan. Iz sopstvenih iskustava, ponaša se kao automobil, izuzetno stabilan, kao metak je, nekako lagan, smešan potrošač koliko sam uspeo da saznam, al sa strane putnika jeste malo klaustrofobičan i zagušljiv. U svakom slučaju, ne znam dal sam se vozio agilnijim busem od SOR-ovih C serija, ma koliko bili malo dizajnom čudni, da ne kažem i ružnjikavi. Odlične performanse i pored malih točkova i Tector motora od 6.7 litara. Nažalost, Lasta nije nikakvo merilo dal je autobus dobar ili ne. Ne verujem da išta fali posebno i autobusima iz bivše karosine fabrike. To su opet čisti IVECO autobusi, a ne Karose sa njihovim znakom. Pa ako i nisu tako sjajni, sve na dušu IVECO-a. Dal ih radili u Francuskoj ili Češkoj, razlike u kvalitetu ne bi smele da postoje. Novajlije kod nas su prve sa novom serijom VOITH sedmostepenih menjača, pa verovatno i to dosta utiče na potrošnju, a limitirani su isto na 85km/h, koliko vidim, kao da koriste DIWA menjača šeste generacije.

Iveco je sa VDL dosta jak na polju dvovratnih LE autobusa.

Uvek sam se pitao kako bi prošla Citea u Srbiji, ona ima nasleđenu manu od Ambassadora slabog motora, mada tu je laka karoserija. Lično, mislim da bi se Citea na potezima 100, 600, 700 odlično pokazala, već kada se dozvoljavaju dvovratna vozila. Uostalom, autobus baziran dosta na saradnji sa DAF-om.

Novija generacija nema pogon na fosilna goriva što nas, nažalost, dosta udaljava od bilo kakve moguće kupovine. Ali zato nenormalno vuče.
 
Šta mislite o tome da neki privatnik kupi SOR? Vozio sam se ICN-om u Pragu, i mogu reći da je izezutno tih, brz i udoban. Prema sajtu, ima FPT motor.
 
FPT i jesu motori IVECO-a, nekad kažu i Fiata čak, iz serije Tector i većeg Cursora od 8 i 10L za autobuse. ICN je naslednik C serije. Nismo imali prilike da ga vidimo kod nas.
Iveco je sa VDL dosta jak na polju dvovratnih LE autobusa.

Uvek sam se pitao kako bi prošla Citea u Srbiji, ona ima nasleđenu manu od Ambassadora slabog motora, mada tu je laka karoserija. Lično, mislim da bi se Citea na potezima 100, 600, 700 odlično pokazala, već kada se dozvoljavaju dvovratna vozila. Uostalom, autobus baziran dosta na saradnji sa DAF-om.

Novija generacija nema pogon na fosilna goriva što nas, nažalost, dosta udaljava od bilo kakve moguće kupovine. Ali zato nenormalno vuče.
E svaki električar ide kao lud. Znam za starije Ambasadore, tipa da su bili lakši podosta od konkurencije, al i imali motore od 220ks čini mi se. Valjda najslabiju verziju PR motora. VDL Citea je dosta moderniji bus, mislim i na starije dizelaše, i dosta rasprostranjena. Kako ti i reče, najviše je reklamiraše kao pero laku kategoriju, a za novu električnu Citeu znam, al nisam znao da dizelaše nemaju više u ponudi.
 
Da ne editujem sad post, pa ću dodati ovde. Ako nekog interesuje, skraćenica FPT stoji za Fiat power train. Mislim pominjali smo gore, pa rekoh da dodam i ovaj info, ako nekom znači.
 
Kad vidim ovaj beli displej krenem da balavim
Meni je žao što će na Ivece po svemu sudeći biti ugrađen Novatronic, nekako mi je lepši font poput onog na Ciraru i Scaniji, a i sem toga kada slikaš Novatronic display po danu pola, ako ne i sve se ne vidi, tako da mi Novatronic svakako ne ide uz takve, da kažem moćne autobuse.
 
Počeli smo selotejpe da furamo.

Screenshot_20240819_214034_YouTube.jpg


I zašto se autobusi ne farbaju barem približno u važeću kolor šemu, koja zahteva i belu boju.
 
Setite se da je Gsp na IK-103 / 201 2004 prvi imao mnogobrojne kombinacije kolor sema. U zavisnosti dal su radjeni kod njih, u SDT, Srboauto ili Pivasevic.
 
Kao i svuda, nije to sporno.

Nego, GSP vidim i dalje forsira belo / crvenu.
Screenshot_20240820_120357_Instagram.jpg
 
Ja sam za to da postoji propis o jednoj ili dve boje, ali ne stoji ista šema svima. Recimo IK103 su bili odlični s onom šemom iz 2003. A bili su užasni žuti sa štraftom u dnu. Isto važi i za IK161 i IK201 koje su tako farbali, a na primer mnogo bi im bolje stajala šema koju su imali "Turci" koji su ostali u GSP-u, sa štraftom koja se "penje" ka zadnjem delu busa. Da ne zaboravim Tamnavine IK103 koji su radili na 27E i 43, takođe veoma dobra šema dizajnerski.
 
Znam, nisam rekao zato. Ali ni do sad nisu svi poštovali. Recimo Kneževićevi Izuzu busevi nemaju beli krov, a Bamironovi ili čiji god imaju. Postoji još primera.
 
Vozač Transprodukta, garažni broj 04 Maz.
Puši, bleji na telefonu, psuje kolege iz Lekona, dok vozi udara flašom o volan i dere se neartikulisano.
Čovek nije baš sav svoj u glavi, neverovatno da ga je neko pustio da vozi autobus. 🙈

P.S. Zadnji točak je izgubio pritisak skroz, ali briga ga izgleda. 😂
 
Vrh