Šta je novo?

Privatni prevoznici

Redovna pojava u ulazima 5292 na 50, al sad je još gore jer nema najave stanica i bukvalno ne znaš gde se nalazis dok ne izbuljis oči
D4B9EB39-F4FA-4C7B-B2DD-EF1E9A07DE17.jpeg
 
To je kad se od slepaca poručuju vozila, a oni od još većih slepaca nabave vakum dupla stakla. Čak se i Ikarbusima nije dešavalo da im, tipa za godinu dana, propišaju tako. Bukvalno je većina Liaz-a odavno u fazonu pokretnih bunkera. Ništa, ti čekaj da se otvore vrata na stanicama, pa baci pogled gde si😁
 
Ti Liazi su nešto najgore što se ikada pojavilo u Beogradu. Bukvalno su oni mađarski Ikarusi bili bolji. Pa čak mi je i razdrndani Maz 103 mašina za ove pokretne bunkere.
 
Da je ergonomski odrađen bolje, da eto nisu stakla kupili, verovatno, od nekog od njihovih lokalnih proizvođača, Liaz možda i ne bi ostavljao tako loš utisak. Realno manje se rastrese od MAZ-a, a kod loših prevoznika je pride. Plus, klima mu ne služi za ukras, za razliku od nemalog broja Mazeva, ili Mazova, kako god. Ima i primera gde je i MAZ kud i kamo solidan, al ni blizu nekih "Turaka", kad već nemamo ništa od onih renomiranih. Kad već pomenuh "Turke", ove nove Cobre su me razočarale na više polja. Starije niskopodne skoro uopšte rastrešene (vidno kvalitetnija završna obrada), a za razliku od pre pomenutih. Mnogo je primeraka koji neobišnjivo mnogo dime, a da više to nema veze sa grejanjem. Klima je kilava pozadi, toplotna izolacija takođe. Izduv im baš brzo strada. Vrata im nisu naročito izdržljiva, lako ispadaju i glave. I na kraju, što već spomenuh, baš se znaju zatresti uz dosta lupkanja i krckanja, a bile su pre dobar primer utegnustosti i posle višegodišnje eksploatacije. Nije ni Isuzu baš sjajan, al ipak deluje kvalitetnije odrađen, dok Otokar vodi po nekom mom opštem utisku, a i po onome što mogu da čujem usput. BMC je priča za sebe, al čudi me da se i on provukao u Evropu u daleko većem broju od Cobri, koje su verovatno bolje u više aspekata. Al za to može biti baš mnogo faktora u igri.
 
Taj isti bus je bio i na 72, njegov vozač Kole ako ne obiđe ceo Beograd za mesec dana to nije to, svakodnevno ga šalju svuda
 
Liaz P41647, na 39, pre tri dana:

1) Klima ne radi, grejanje roka, napolju je bilo 22 stepena ali je u autobusu bilo 32
2) Na prozorima pola stakala nema otvore (da bi sauna bila kompletna) a pola ima neke male, uz to su sva stakla musava (ne znam kako uspevaju to, ali eto)
3) Šoferšajbna naprsla
4) Staklo između kabine vozača i salona naprslo
5) Vrata ormarića iza vozača drži uvezana žica
6) Fali 3 sedišta, na mestu jednog ''duplog'' se vide šipke ispod koje su varene u pokušaju da se popravi slomljena šipka od presovane rđe
7) Nekolicini sedišta napukla plastika pa se klate i ''drobe'' u toku vožnje
8) Srednja vrata nasumično ne reaguju na komande, pa se dešava da pred putnicima ostanu zatvorena i da isto tako ostanu otvorena u toku vožnje

Tamnava Treš je najgore đubre od prevoznika koje je zadesilo Beograd od 2000. do danas.

S druge strane, istog dana kasnije se provozah Akijom P42424 drugog prevoznika na 25.
Unutra lepo hladno, vozač gleda da što manje otvara vrata, svi prozori i stakla celoviti, sedišta očuvana. Sve kontra.
 
Банетове Ракије су још веће зло.

Послато са M2102J20SG помоћу Тапатока
 
Транспродуктов Маз 203 на линији 59, пре је имао мењач Voith, а сад ZF Ecomat
20230608_130349.jpg
 
505 u ovom slučaju nije bitan. Očigledno našao računicu, mada me čudi, imajući u vidu njegovu dosadašnju ozbiljnost kao prevoznika. Verovatno imaju veliki paket baterija, pa im dopuna nije neophodna tokom rada, jer teško da bi privatnik imao računicu, a verovatno i mogućnost, da postavlja dodatnu infrastrukturu na trasi. Ako su te dve linije zgodne za celodnevni rad elektro autobusa, bez usputnog dopunjavanja, onda zaista postoji veliki napredak u razvoju te vrste vozila. Ako su solidni kao njihova dizel braća, eto nam prilike da vidimo malo i kako, relativno ozbiljan, e-bus na baterije funkcioniše u Beogradu.
 
Pa trebaju mu jaki punjači, ne bi li se dopunili preko noći, a to znači možda i za vreme kraće od četiri sata. Računajući da mu treba barem 300 kilometara dometa, verujem da i kapacitet baterija može ići i do 600kw, kao kod maks opremljenog solo e-Citara. Opet ima petljavine i u svojoj garaži sa infrastrukturom, pa me zato čudi upuštanje u sve to, a reč je o jednom od najviše pljuvanih prevoznika u Beogradu, i to sa dobrim razlogom.

Sad videh na sajtu da je domet i preko 300 kilometara, i to sa kapacitetom baterija od samo 350kw/h. Interesantno, s obzirom da Mercedes deklariše sličnu autonomiju sa osetno većim paketima baterija. Koga interesuje, pa da ne traži, kratke specifikacije su, motor VOITH-ov, snage do 455ks (verovatno u piku) uz obrtni moment do 4000Nm. Zvuči impresivno, videćemo kako će biti u praksi. I da, baterije su mogu dopuniti u roku od četiri časa.
 
Poslednja izmena:
Vrh