Šta je novo?

Privatni prevoznici

Volim što predstavljaju kao revolucionarni izum, a skrivaju mračnu stranu medalje.
 
Pa i naši odlaze preko, kao i ovi Šrilankanci, zato što u svojoj zemlji nemaju pristojno plaćen posao, a ni zakonska prava
 
искрено, ја у овоме не видим ништа спорно. када смо већ дозволили да немамо довољно возача (што због процедура, што због плата), онда је логично да се исти доводе из других држава. и ево један пример, на Малти су скоро сви возачи разни мигранти из Азијских земаља, што тамније пути, што косооки

а још једно занимљиво питање, зашто доводе возаче из земаља у којима се вози у контра смеру, то јест левом страном.

професионални возачи немају проблема са тим стварима. нарочито што су ови који су доведени већ возили у државама у којима се вози десном страном
 
Na kraju, kako je krenulo, ima da svi koji neće da rade za siću u Srbiji, da odu put Zapada, a ovi sa Istoka da dođu ovde, jer neće da rade za lokalnu siću. I tako u nedogled. Ovo pišem generalno i ne vezano za neku posebnu profesiju.​
 
Los je to trend itekako. Kada su poslodavci shvatili da im njihovo “ako ti nećeš ima 10 njih ispred vrata sto čekaju” ne prolazi više, okrenuli su se uvozu radne snage. Ovo naravno ne bi ni moglo da prodje bez amina države, koja zapravo i izdaje radne dozvole, tj kontroliše ko radi u ovoj zemlji.

Zapravo najtužnije je sto se na ovaj način varaju ekonomski zakoni i logika. Jer kada imate ograničen broj necega na tržištu, logično je da cena ide na gore. Tako je i sa radnom snagom. Umesto da dodje do tacke gde se ne može dalje sa takvim poslovanjem, i gde će morati da radi ili katanac ili poboljsanje uslova radne snage, sada će za sve da bude odgovor - uvezi.
 
 
Normalno i logično, ne može biti ista cena kad je cena dizela sa 150 skočila na 220 dinara, zato i treba da se poveća cena
 
Normalno i logično, ne može biti ista cena kad je cena dizela sa 150 skočila na 220 dinara, zato i treba da se poveća cena
Posteno, ali onda da ubrzo po povecanju cene dodje i poboljsanje usluge. U suprotnom ja prvi necu placati. Preko glave mi je vise da ulazim, ne u prepuna vozila, nego vozila koja "kipe" od putnika i kojima vrata samo sto ne iskoce od pritiska. Kad se radi o prevozu, i uopste drzavnom odnosu prema svojim gradjanima, na pamet mi vise ne pada da budem veci Hriscanin od Isusa.

Ionako su jajare najavili povecanje poreza na imovinu (jer oni i jesu ti koji vestacki drze visoke cene nekretnina) pa neka od toga dotiraju prevoz. Od mene dosta vise (sa ovakvim ophodjenjem).

Na kraju krajeva nisam im ja kriv sto su bacili 600 miliona na debilane i jos bar toliko na unistenje odnosno sanaciju energetskog sistema. Sve su to iste narodne pare. Drugaciji budzeti, ali de facto ista novcana masa.
 
Ionako su jajare najavili povecanje poreza na imovinu (jer oni i jesu ti koji vestacki drze visoke cene nekretnina) pa neka od toga dotiraju prevoz. Od mene dosta vise (sa ovakvim ophodjenjem).
Pa ako povećaju porez, a od toga budu dotirali gradski prevoz, ti ćeš ga takođe plaćati, osim ukoliko ne budeš (ili neko tvoj) i plaćanje poreza stavio na "od mnene dosta više".
 
D8BF9ACA-6077-4395-8188-9EF4AFBEB383.jpeg
F28AFA9E-BA08-4CB5-BC9B-BD20351E8169.jpeg
 
Zanimljivo mi je kako se "naši" vozači podsmevaju ovim ljudima sa Šri Lanke, ismevaju njihove sposobnosti itd.
Situacija sa vozačima nije od juče, ni kod nas, ni u Evropi, ovo je nešto što je svako ko se iole bavi prevozom mogao očekivati, baš ko naš odliv vozača u zemlje zapada, na bolje uslove rada, tako je logično bilo očekivati da u nekom momentu, ljudi iz siromašnijih zemalja sveta nađu priliku za ulaz u Evropu kroz neku manju zemlju.
Srbiji su potrebni vozači, naša država ne radi ništa da ih "stvori", radi sve suprotno, da oni koji imaju volju i želju, ljubav prema tom poslu, da na sve moguće načine odgovore od tog poziva.
Od sistema obuke, preko dokvalifikacije, pa na dalje politikom kažnjavanja itd.
Poražavajući su podaci od pre nekoliko nedelja tokom nedelje kontrole sa akcentom na profesionalne vozače gde je skoro 70% zaustavljenih vozača kažnjeno, to nam govori da je problem mnogo veći od onoga što mislimo. Ovo što nam je ostalo je jezivog kvaliteta, ali nam smeta što je neko došao da zaradi jer eto uzeće hleb nekom našem dobrom vozaču. U današnje vreme, vozač može da bira i firmu i uslove, da li je to dovoljno ili nije, stvar je individualna, ali je poražavajuće da se sa podsmehom odnose prema kolegama koji su došli ovde po parče hleba, bežeći od veće bede nego što je kod nas.

Videćemo šta će biti kada krenu da voze, da li je to dobra odluka ili nije.
 
Znate kako. I naši kad odu tamo su stranci, pa ni tom narodu ništa ne fali što njih prevoze ljudi koji nemaju isto državljanstvo. U krajnjem smislu svega je nebitno.
Beograd će se (ako već i nije) pretvoriti u multikulturalan grad. Da li smeta u Berlinu ili Beču da li je neki vozač iz Šri Lanke, Srbije, Japana, Brazila ili Egipta? Pa ne baš, dokle god je ta osoba pouzdana, sigurna, kvalifikovana i govori srpski jezik na nekom B1 nivou.

Problem je jedini što su te pare, za koje naši vozači ovde, nedovoljne za pristojan život - pogotovo ako se ima porodica. I da kažemo da je to 100.000 (što je naduvana cifra), i da kažemo da prosečna porodica ima dvoje dece, to znači da u septembru potroše barem 40.000-50.000 dinara na školski pribor, ako se prevoze automobilom tu ulazi gorivo i registracija, ako odu u supermarket treba prehraniti sve njih. A ako iznajmljuju stan, onda sigurno ne žive u centru grada.
Cilj nije nužno izjednačiti platu sa zapadnom, jer je to nemoguće. Cilj treba samo poboljšavanje života ovde i da oni realno mogu da prežive, otplaćuju stan i da im deca mogu poželeti neke najosnovnije stvari, a da ne mora da se planira 3 meseca unapred za to.
 
Kakmo ti da poboljšaš ovde uslove života kada je određeni broj prehrambenih artikala kod nas skuplji nego tamo gde su veće plate? Bilo je primera i ovde. Iii recimo, cena sirove nafte pada, a kod nas raste cena benzina. ITD...​
 
Pa država nije dala ništa ovde. Država će i za njih skinuti kajmak za CPC, uzeće kajmak za dokumenta, prijave boravka i sl.
Neko je napravio dobru priču, regrutacija i dalje traje i državi je svejedno, bio iz Srbije ili iz Indije, važno da se šišaju.
Naša država je najveći neprijatelj svom narodu, svi imaju veća prava od matičnog stanovništa Srbije.
 
O
Ovo je već nešto drugo, Arriva je jedna od retkih firmi koja ima kvalifikovanog instruktora vožnje i čitav program prekvalifikacije. Ovim su pokušali da smanje troškove prekvalifikacije vozača sa C na D, međutim, nažalost godinama već nije uspešna priča, pre svega zbog veće razlike o plati u odnosu na druge prevoznike.
Ipak, Arriva je jedna od retkih koja plaća beneficije vozačima, plaćen odmor, bolovanje, plata cela na račun, ali nažalost vozila i visina primanja ne prate čitav sistem, zato su godinama unazad prinuđeni da daju polaske privatnicima, pa na kraju i da povuku vozače iz inostranstva.
 
Bože gospode.

How many lines did you learnt? Neka je vozaču sa srećom, ali mi je ovo za firmu šokantno. Da im se smeju deca u osnovnoj.
 
Vrh