Šta je novo?

Privatni prevoznici

То може да буде разлог и оног екстремног нагињања фапова кад попусте јастуци. Није било баланса.
 
Zar balans štanga utiče na visinu vozila? Mislio sam da ona ima ulogu veze između vešanja leve i desne strane, tj da prenosi opterećenje, što se najviše primećuje u krivinama po nekoj logici. Bez balans štangle autobus bi se tako težak, pretpostavljam, ljuljao kao nenormalan, al bi trebao da ostane u ravni kad miruje, ili možda grešim? Kod FAP-ova se prosto dešavao nagli gubitak visine jedne strane, a da nisu pucali jastuci koliko znam.
 
ФАПови су имали ОМ457 моторе од 299КС што дође иста снага као код зглобног аутобуса. Вероватно су јачи мотори и допринели бржем распаду.
 
Samo oni iz oni od 2006 ili 2007, pa nadalje za privatnike imaju OM457 motore, dok ovi za GSP uključujući tu i mutante imaju OM447 sa 250ks. Ubrzanja ni kod jedne varijante nisu baš tako silovita, već poprilično linearna, al sa dovoljnom rezervom snage na usponima.
 
ФАП А537.2 ОМ447 250КС
ФАП А537.3 ОМ457 299КС
Обе серије су биле у ГСПу.
 
Koliko ja znam i ta druga serija je imala OM447 motore. I mutanti leže na A537.3 šasiji, a za njih zasigurno znam da je varijanta od 250ks u pitanju, a oni su 2005 godište. Kad su jednom prešli na jaču varijantu, na onu slabiju se nisu vraćali, a mislim da nisu ni mogli, jer te verzije mercrdesovog dvanaestolitarskog motora nije bilo više u ponudi.
 
A537.3
Screenshot-20210319-154048-Chrome.jpg

A537.5
Screenshot-20210319-154137-Chrome.jpg
 
Super što si ovo pronašao. Da, setih se da je i za OM457 bila varijanta od 250ks, a prolaskom na E4 norme su valjda kretali od 299, preko 354ks i ne znam kojih je jačih verzija još bilo. Prvi FAP-ovi sa jačim motorima bi upravo trebali biti A537.4. Sećam se onih tamno plave boje za Autokodeks, a potom su relativno brzo krenule E5 verzije.
 
ФАП је очигледно прву серију 537 урадио како треба а другу исфушарио и тако одвратио ГСП да икад више купује његова возила.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=832762#p832762:341gx658 je napisao(la):
branik » Pet Mar 19, 2021 11:37 am[/url]":341gx658]То може да буде разлог и оног екстремног нагињања фапова кад попусте јастуци. Није било баланса.
Balans štangla ili stabilizator ima ulogu da umanji naginjanje karoserije u krivinama. Kod kola je to evidentno, slabiji modeli imaju tanje a jače verzije deblje.
Kod Ikarbusa se najbolje primetila razlika, oni bez balans štangle su bili trahovito nestabilni, bukvalno trećom brzinom da voziš / Sanos tuda bez problema petom (ogromna razlika) / MAN nije ni znao šta je naginjanje.
Kad su krenuli da stižu modeli sa balans štanglama napred i prikolica video se osetan pomak , vozila stabilnija ali i upravljiviji. Bolje je držao pravac i manje osetljiv na kolotečine u asfaltu. Opet Ikarbusu je falila balans štangla na najopterećenijoj osovini srednjoj ???
Čudo šta Ikarbus radi.-
Sećam se jednom vožnje sa visokim turističkim Ikarubusom MAN 420 konja ali ne možeš da ga navataš po putu. Putnici kao ošamućeni sa kesama za povraćanje.

Jatuci samo ventili koji ne drže pod opterećenjem ili jastuk ne zaptiva ali biće prvo. I druga mogućnost da uđe brže u krivinu pa okrene ventil.
 
To sam i rekao. Ako nema balansa pozadi, geometrija je, takva da mu dozvolivekstrmbo naginjanje, a balans bi ga ranije zaustavio.
 
Danas spektakl u režiji idiota (nekog neredovnog) na 68. Čekam kod Merkatora polazak u 17h iz Bloka 70, nailazi P41644, ali ispred njega Temza sa 74. I šta se desi, iako sam krenuo da se približavam autobusu (već sam bio na sredini stanice), on uzme i pretekne 74 i ne stane na stajalište. I ja i vozač Temze u neverici (video čovek da mašem ovom idiotu), kome se zahvaljujem što je čekao dobrih 10 sekundi da se konsolidujem, na kraju sam sa njim išao do centra...
Vraćam se ja iz centra, taman kod Ušća stižem na polazak u 21:30 sa Zelenog venca (isti vozač, taman da popričamo). I šta se desi, nailazi naravno P41644, ali ispred njega EKO1 i E1 i on ni ne uđe u žutu traku (gde su šine), nego mi opet prođe stajalište.
Naravno poslat je mejl direkciji za oba slučaja, u ponedeljak će biti pozvana saobraćajna inspekcija. Zvao sam čak i Tamnavu, i neverovatno, javi se neki fin čovek koji mi reče da je vozač prvi put na liniji i da će ga upozoriti da to ne radi (mislim smešno, ali ajde). I stvarno ga je upozorio, pošto je vozaču odmah bilo jasno što sam sišao na kolovoz i mašem mu dok se približavao stanici kod Merkatora (polazak u 22h iz Bloka). Na prilično uljudna pitanja nije hteo da odgovori, niti da se kao čovek izvini, pa se planirana vožnja od jedne stanice pretvorila u kontrolu poslednjeg polaska sa Zelenog venca, odjednom je znao gde su stanice, pred svaku je maksimalno usporio čak iako nije bilo nikog, naravno dok nisam izašao, posle (po aplikaciji) ko zna šta je radio...
izvor: gspbeograd.net
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=835805#p835805:2qfw9f9y je napisao(la):
solecar » Ned Mar 28, 2021 3:00 pm[/url]":2qfw9f9y]
izvor: gspbeograd.net
To beše onaj Top Sikret busadžijski forum? :D
 
То је онај форум где немаш слободу говора и право на мишљење.

Послато са Mi 9T помоћу Тапатока
 
To ti je forum gde zbog svoje "slobode govora" 90% komentatora odavde ne bi moglo istu da širi. Na stranu to što određeni broj ljudi iritira što moraju da se prijave (imaju nalog i budu ulogovani) pa tek onda mogu da vide šta se piše.
 
Шта ли скривају тамо, можда документа о крађи нафте и резервних делова ГСБ? Или тајне преписке ГСП радника учлањених у масонерију?
 
Niti su jedini, ni prvi koji rade ovo. Mislim na registraciju i prijavljivanje da bi mogao da se vidi sadržaj. Ja sam prijavljen jer lično vidim u tome više koristi nego li štete i / ili beskorisnosti za mene. Za mnoge druge forume, nevezano za tematiku, nemam želju da se prijavljujem da bih video da li tamo mogu da nađem ono što me interesuje ili je gubljenje vremena. Slično radim i na FB.
Inače, imali su ranije problema sa krađom materijala koji su postavljali, jer bi se ljudi samo "poslužili" i predstavili ga na svojim sajtovima, forumima, na FB grupama i sl. kao svoj materijal.
Sve što smatram zanimljivim i bitnim, prenosim i ovde, te tako i ovo za novog vozača na 68.
 
Ljudi koji svoj sadržaj ili autorska dela kače na internet, a onda se posle čude što se taj sadržaj širi i uzima nekad i bez njihovog odobrenja, su najveće štetočine i licemerčine modernog doba, koje treba da izbace kabl iz svog kompjutera i vrate se kamenom dobu. A onda lepo uredno isplate svaki dug za svaki sadržaj koji su skinuli za sebe upravo sa tog interneta.

Internet je svačiji i ničiji. I postoji i uspeva upravo zahvaljujući tome što svako na njemu može nešto da uzme, ali i nešto da doda odnosno doprinese.

Gade mi se licemerčine koje godinama koriste benefite i prednosti Interneta i kolektivnog deljenja sadržaja, i nikad ne vide problem u tome da koriste nešto tuđe. A kad neko uzme nešto njihovo, onda cmizdre, otuđuju se i traže pravdu. I to ni manje ni više nego za fotografije faking autobusa ili grada.

Jadno i licemerno. Žalim takve CopyReich kompleksaše.

Takvi stavovi i ideologije mene samo još više motivišu da im kradem i koristim sadržaj. Kao ono kad naletim na sajt koji svojim kodom ne dozvoljava da se skine slika sa njega. U takvim slučajevima namerno odem u source ili prosto koristim Print Screen, i namerno im uzimam sadržaj. Baš zato da im pokažem da su njihova ubeđenja i pokušaji da to sebično drže za sebe a koriste tuđa dela, licemerna i još bitnije - uzaludna. :wink:

Da hoću, i da imam interes, raskantao bih i taj GSP Beograd Top Sikret forum i njihove patetične pokušaje da ljubomorno i sebično čuvaju sve to za sebe. Nego me boli uvo da se bavim takvim paćenicima. Ionako naletim na njihovo ime par puta godišnje i zaboravim ih. Eto koliko su bitni i korisni.
 
Кнапирана туража на 521 због измене трасе.

Послато са Mi 9T помоћу Тапатока
 
Ne znam da li je bilo priče o ovome na ovom podforumu, pa ako jeste, samo nek me neko uputi na odgovarajuću temu ili neka prekopira vest

6. april:

Rusi zainteresovani za Lastu: Vlasnik ruskog giganta posetio naše najveće saobraćajno preduzeće

Beograd -- Ruska kompanija "Sinara – transportne mašine” zainteresovana je za kupovinu "Laste".

Njena delegacija, sa vlasnikom Dmitrijem Pumpjanskim na čelu, krajem prošle nedelje posetila najveće srpsko saobraćajno preduzeće, za koje bi do kraja juna trebalo da se raspiše tender za privatizaciju, piše "Blic”.

Reč je o firmi koja posluje u okviru investicione grupacije "Sinara”, koja se, sem projektovanjem i proizvodnjom železničkih vozila, dizel-agregata, lakih šinskih sistema, lokomotiva, bavi i ulaganjem u poslovanje i unapređenje drugih biznisa. Osnovana je 2001. godine i važi za jednu od uspešnijh kompanija u Rusiji koja zapošljava oko 19.000 ljudi.

Njeni čelnici zvanično borave u Beogradu zbog poziva republičke i gradske vlasti kako bi se definisala saradnja vezana za razvoj i modernizaciji "BG voza”, dok nezvanično, pored ovog pitanja, oni su tu i zbog privatizacije "Laste”, piše beogradski list. Zato su i zatražili da obiđu pogone najstarijeg i najvećeg srpskog saobraćajnog preduzeća, iako njihova delatnost nije deo portfolija "Sinare”, odnosno ne proizvode autobuse i ne se bave saobraćajem.

Međutim, kako navodi izvor lista iz Nemanjine 11, oni se bave i ulaganjem u druge biznise, odnosno funkcionišu i kao investicioni fond, zbog čega su i zainteresovani za kupovinu "Laste”.

"O tim njihovim namerama, su upoznati i neki važni predstavnici srpskih vlasti ali pošto je za sada samo pokazana zainteresovanost, njihova poseta se zvanično ne vezuje za kupovinu Laste, već za saradnju grada oko njihovog učešća u modernizaciji BG voza” i projekta koji se zove ’Beogradski dijametar’. Temelji te saradnje su postavljeni u Moskvi sredinom marta, kada je i dogovorena poseta sa srpskom delegacijom, koju su predvodili ministar zadužen za inovacije i tehnološki razvoj Nenada Popović i zamenik gradonačelnika Goran Vesić. Tom prilikom Rusi su indirektno najavili i da su zainteresovani za "Lastu” i da, u zavisnosti od uslova, imaju nameru da se uključe u proces njene privatizacije", navodi taj sagovornik.

Dodaje i da je ovo deo njihovog projekta koji se odnosi na investiranje i kupovinu kompanija na Zapadnom Balkanu, u okviru koga je i Lasta.

"Da je to tako potvrđuje i poseta pogonima srpske firme, za koju ne postoji drugi razlog, izuzev da postanu njeni vlasnici, jer ona nema nikakvih dodirnih tačaka sa šinskim saobraćajem, o kome se pregovara sa gradom i BG voz", navodi on.

Dodaje da je upravo to bio i povod da delegacija "Sinare” dođe u najjačem sastavu, odnosno da je predvodi njen vlasnik Dmitrij Pumpjanski.

"Pumpjanski je lično želeo da se uveri u potencijal Laste i da vidi da li se isplati ulaganje u nju. On je o tome razgovarao i sa predstavnicima srpske vlade i nakon povratka u Moskvu sa svojim saradnicima će odlučiti da li će uputiti i pismo o namerama za kupovinu ove kompanije. Ono što je poznato, to je da su članovi njegovog tima zadovoljni potencijalom najstarije srpske saobraćajne kompanije i da su svoje utiske preneli i ljudima u vladi. Ono što ih jedino brine to je da se ne stave prepreke za njihovo učešće na tenderu za privatizaciju, odnosno da se ne traži da novi vlasnik najmanje pet godina bavi saobraćajem i da ima određeni broj autobusa, kao što je bilo 2007. godine. Po mojim saznanjima, ta klauzula bi se izbegla, jer su Rusi spremni da, pored solidne cene, ponude i novac za obnovu voznog parka", kaže izvor lista.

Sekulić: "Bili su u Lasti"

Direktor A.D.”Lasta” Vladan Sekulić potvrdio je da je delegacija ruske kompanije posetila ovu kompaniju, ali samo kako bi se srpska strana upoznala sa planovima za njihove nove programe.

"Oni su hteli da posete Lastu kao deo javnog sistema u gradu i želeli su da nam prezentuju ličnu kartu svoje kompanije odnosno da, osim što se bave proizvodnjom šinskih vozila, imaju planove da u budućnosti izrađuju autobuse na CNG pogon. Upravo o tim svojim novim projektima su želeli da nas obaveste i o mogućem partnerstvu i u tom delu sa nama i gradom. Pogledali su naše pogone i direkciju, ali nije bilo konkretnih razgovora oko privatizacije. Da li će ih biti, za sada ne znam, a znaću, ne samo ja, već i vlada, ako svoju zainteresovanost budu uskoro konkretizovali pismom o namerama", rekao je Sekulić za "Blic”.

https://www.b92.net/biz/vesti/srbija.ph ... id=1838247
 
Danas, 9. april:

Lasta na korak do prodaje, akcije preduzeća nastavile meteorski uspon

Indeksi Beogradske berze porasli su i danas zaključivši trgovačku nedelju znatno ojačani u odnosu na prošlu sedmicu.

Akcije saobraćajnog preduzeća Lasta nastavile su meteorski uspon, ostajući lider na listi dobitnika, a ujedno su bile i najtrgovanije na Regulisanom tržištu. Danas su skočile za 29,8 odsto, na 975 dinara, a isprometovane su za 1,1 milion dinara. Tokom poslednja tri dana uzletele su za 68,1 procenat.

Podsetimo, kako je ranije pisano, ruska kompanija "Sinara – transportne mašine” zainteresovana je za kupovinu Laste. Njena delegacija, sa vlasnikom Dmitrijem Pumpjanskim na čelu, krajem prošle nedelje posetila je najveće srpsko saobraćajno preduzeće, za koje bi do kraja juna trebalo da se raspiše tender za privatizaciju.

https://www.b92.net/biz/vesti/srbija.ph ... id=1840267
 
Ова Мечка је имала гадан судар са ФАП кипером.
 
Vrh