Недавно је почео са радом Сервисни центар 11-0-11 путем којег грађани пријављују комуналне проблеме, добијају информације и дају сугестије ради бољег функционисања града И то је нешто што сте да тако кажемо „пренели” са Новог Беграда. Да ли је било компликовано све то осмислити И реализовати за цео Београд?
Имате право, идеју сам иницирао пре око годину и по дана, по узору на слични центар, само мањег обима, који је направљен у Општини Нови Београд док сам био на њеном челу. Требало је мало више времена, јер је читав простор Сервисног центра 11-0-11 посебно уређен са инфо-службама свих јавних предузећа. На једном месту су сада инфо-службе Комуналне милиције и инспекције, „Инфостан технологија”, „Градског стамбеног”, „Паркинг сервиса”, „Јавног осветљења”, Јавног превоза, „Београдског водовода И канализације”, „Београдских електрана”, „Градске чистоће”, „Зеленила – Београд”, „Београд-пута”. Овај систем је објединио све њих и у све позиве имамо увид, тако да неће постојати ниједна информација коју добијемо од Београђана, а да остане зачаурена унутар система. Истовремено, систем ће подићи и квалитет наших јавних предузећа , а и сам ћу обављати контролу да ли се реаговало по притужбама грађана. У систем ће се укључити још неке градске службе које до сада нису имале контакт центре, као што су „Београдске пијаце” или „Ветерина Београд”. Намера је да се до краја године имплементирају све установе у граду, међу којима су и установе културе и спортски центри. Мислим да је Сервисни центар 11-0-11 револуција у комуникацији са Београђанима,пре свега револуција у подизању приправности свих градских служби. Тешко да ће убудуће моћи да се провлаче ствари које су се до сада провлачиле, јер сада мора да се одговори на све разумне пријаве и указивања грађана. Рок за добијање одговора на питање које сте поставили је 72 сата, али не и за решење, јер постоје ствари које не могу да се реше за тако кратак рок. Сама чињеница да грађани добијају повратну информацију јесте нешто што овај систем никада до сада није препознавао. Квалитет услуге се неће побољшати одмах, требаће нам времена. Мислим да је важно то што више нема других бројева већ само један 11-0-11 који је отворен 24 сата сваког дана у години. Сигуран сам да сви будући градоначелници неће ово укинути и да се неће вратити на нешто што је било пре овога, а ми ћемо се потрудити да га још више у периоду испред нас унапредимо и отворимо још неке опције којима ћемо Београђанима упростити комуникацију са својим Градом.
Шта ће бити са могућношћу да се проблем пријави преко друштвених мрежа, какав је план?
Град Београд је отворио већ твитер налог сервисни центар, који је и верификован, где сви могу увелико да пријаве проблем, планирана је и апликација ускоро. Једина разлика у односу на оно што је било да ћете сада да бисте добили одговор у року од 72 сата морати да се претходно и региструје, да оставите своје податке. Верификација је неопходна јер, уколико неко пошаље лажно обавештење угрожава све, шире се лажне информације, а онда тај мора и да одговара. На пример, неко пошаље стару фотографију нагомиланог смећа од пре четири године, екипа Градске чистоће изађе на терен, а испостави се да је пријава лажна. Неко пријави да је пукла цев, екипа Водовода и канализације реагује, изађе на лице места, а испостави се да се неко „само шалио”. Сваки излазак екипе на терен кошта и средства не могу да се троше зато што се неко „шалио”. Претходни систем „Пријави проблем” није давао резултате, грађани су били незадовољни јер, они пошаљу слику, пријаве проблем и добију аутоматски одговор „Хвала, проследићемо надлежнима” и ту све стаје. Након тога, углавном се ништа не догоди или веома ретко, али је „одговор” да је прослеђено стигао и тиме се скинула сва одговорност са тог сервиса. Нови систем је потпуно другачији, он преузима одговорност, али је и очекује од оних који пријављују, јер у супротном трпе сви Београђани. Ми ћемо на све да реагујемо, али баш зато морамо да се заштитимо да нема злоупотребе. Желимо да решавамо проблеме, да будемо ефикасни а за то је потребан добар систем. И за ово нам је потребно одређено време, јер желимо да све што радимо буде истинито и ефикасно, а не лажно ради сликања и испуњавања форме.
Београд није само град провода и забаве, како неки воле да нас представе, већ и гр
www.beograd.rs