Гага
Professional
Значи до окончања легализације остаје статус кво стање !
Bulevarac":2tir8nw3 je napisao(la):Odgovor koji sam morao da platim 200+ din.
Гага":1nwguw5i je napisao(la):Значи до окончања легализације остаје статус кво стање !
Mladi aktivista Filip Vukša pokreće sajt koji će Beograđanima pomoći da reše pojedine probleme
Stiže alternativa šalteru
AUTOR: B. KAROVIĆ
Mladi aktivista Filip Vukša sledećeg meseca pokreće sajt salternativa.rs. Putem sajta svi građani Beograda dolaziće lako i brzo do informacije ko je nadležan za rešavanje određenog komunalnog ili saobraćajnog problema, odnosno čija je zakonska obaveza da reaguje i taj problem reši.
------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Mladi aktivista Filip Vukša
Inače, „šalternativa“ je „alternativa šalteru“ i predstavlja jedan od pobedničkih projekata konkursa „Mladi su zakon“ Ministarstva za omladinu i sport. Vukša za Danas kaže da sajt pokreće kako bi se „uspavani“ Beograđani aktivirali i uticali na pozitivne promene u svom okruženju i to putem zvaničnih institucija.
„Glavni problem predstavlja činjenica da su se gradske institucije odvojile od građana i u njima neretko vlada mišljenje da su dovoljne samim tim što postoje. To naš grad, svakako, i jeste dovelo do stanja u kom se nalazi - sa jedne strane građani su postali krajnje nezainteresovani da pokrenu neku, makar i najmanju, inicijativu, jer su unapred svesni da će nebrojeno puta morati da idu od jednog do drugog šaltera, od kancelarije do kancelarije kako bi završili određeni posao. Kada se radi o ličnoj stvari, često nemamo izbora i primorani smo da čekamo sve te redove i neretko trpimo neljubaznost i neprofesionalnost administrativnih službenika. Ali kada se radi o nekoj stvari od javnog značaja, retko ko će izdvojiti malo vremena i truda da pokrene nešto. I same gradske institucije to neretko koriste - jednostavno su uspavane jer se na njih ne vrši nikakav pritisak, niti se od njih očekuje odgovornost“, objašnjava Vukša.
Prema njegovim rečima, za pojedine probleme građani će moći direktno preko sajta da pošalju svoje prijave, dok će za one institucije za koje to ne bude bilo moguće, građani moći da nađu odgovarajuće formulare sa već napisanom adresom na koju ih je potrebno posle popunjavanja uputiti.
„Osim toga biće istaknuti i svi bitniji zakoni i podzakonski akti koji obavezuju javna preduzeća i gradske institucije da postupe po prijavama. Na jednom delu sajta registrovani korisnici moći će da pišu komentare o svojim iskustvima, ali će moći i da ocenjuju povratne reakcije institucija - da li je neka institucija ili javno preduzeće preduzelo neophodne mere, da li je poslalo odgovor u zakonskom roku, da li je problem u potpunosti rešen“, navodi naš sagovornik.
On kaže da će veoma interesantan biti i deo gde će biti objavljivane vesti o akcijama „šalternative“, kao kada je, na primer, tokom oktobra prošle godine pokrenuta akcija kontrole beogradskih drvoreda. Tom prilikom dvadesetak građana je koordinisano izvršilo kontrolu drvoreda u širem gradskom jezgru, popisalo sve nedostatke i došlo do podatka da je u tom trenutku u Beogradu nedostajalo 1.400 sadnica na mestima predviđenim za njihovu sadnju.
„Građani su zatečeno stanje prosledili Komunalnoj inspekciji pri Sekretarijatu za inspekcijske poslove, kao nadležnom organu, koji je kasnije postupio po zakonu i posle obilaska svih navedenih lokacija sa njihove strane doneo rešenja JKP Zelenilo Beograd da posadi sve nedostajuće sadnice“, kaže Vukša.
Reagovati na nepravilnosti
„Ceo projekat je zamišljen tako da građani na najdirektniji i zvaničan način mogu da utiču na svoje okruženje, bez da ih u tome sputavaju nepotrebne birokratske procedure i uspavane institucije koje bi samo međusobno prebacivale odgovornost. Cilj je da građani više ne ćute kada prođu pored neke nepravilnosti, već da na nju reaguju, bio to, na primer, gradski prevoz koji ne poštuje red vožnje, nepropisno obeležena vozila javnog prevoza, oštećena stajališta, nedostajuća stabla, pokvarena javna rasveta, rupe na trotoarima i kolovozima, neodržavane javne površine“, objašnjava Filip Vukša.
Bulevarac":xq9ep32z je napisao(la):Zatiom sam pokusao da prijavim nepropisno postavljene stubice, opet nista.
Pod im nista smatram da sluzbe koje sam zvao se na sve moguce nacine dovijaju da problem ne rese ili da mi objasne kako one nisu odgovorne za to, ili mi na kraju zahtevaju da se predstavim imenom i prezimenom, te da n intervenciju pauka izadjem na ulicu da me ti sto cupaju znakove bolje vide.
To sve sto si napisao stoji ukoliko sluzbe zaista imaju zelju da nesto urade. Problem kod nas je sto su na mestima gde se ocekuje profesionalnost i efikasnost, zapsoleni ne najbolji, nego ljudi preko veze. Kada se tako zaposlis, onda i nemas osecaj da za radno mesto moras da se boris jer si ga dobio preko veze. Tako se i ponasaju.astrodule":37b0xuoj je napisao(la):Bulevarac":37b0xuoj je napisao(la):Zatiom sam pokusao da prijavim nepropisno postavljene stubice, opet nista.
Pod im nista smatram da sluzbe koje sam zvao se na sve moguce nacine dovijaju da problem ne rese ili da mi objasne kako one nisu odgovorne za to, ili mi na kraju zahtevaju da se predstavim imenom i prezimenom, te da n intervenciju pauka izadjem na ulicu da me ti sto cupaju znakove bolje vide.
Zas stubice sam uspeo da se probijem do glavne osobe za to posle sigurno 3 preusmeravanja i problem je bio resen sutradan. Na zalost, broj sam zapisao na nekom papiru, a tog papira vise nema...
Da se predstavis imenom i prezimenom je nekako normalno jer moraju da zavedu prijavu. Naravno, niko te ne tera da ostavis prave podatke i da problem prijavis sa pripejd mobilnog broja
Meni je vrlo glupo sto traze ime, prezime, adresu... od onoga ko problem prijavljuje. Svi smo isparanoisani, ali moraju nekako da se zastite od laznih prijava. Moja devojka ima odlican predlog - sto vise problema prijavis dobijes veci popust za infostan ili nesto slicno. No naravno, za to je potrebno da se "oni" malo potrude...