Šta je novo?

Prigradske linije javnog saobraćaja – predlozi i rešenja

Nisam se vozio godinama sa 309 ali pošto svakog dana prolazim pored Cvetka uvek vidim prepun terminus na Cvetku sa bar 20-30 putnika kako je čeka.
 
Калуђерица је насеље које није ни мало лако решити ни по једном аспекту, а јавни рпевоз је само једна од тих тешко решивих ставки. Градило се како се градило, сад се трпе последице тога.

Интересантно је да постојећа линија 309 покрива релативно малу површину насеља и кроз само насеље на 50% трасе саобраћа кроз слабије изграђене квартове, али траса је таква каква је јер само том трасом регуларан аутобус уопште може да саобраћа. Он не може ни метар даље од тога, лево или десно.

Интересантно је да минибус 309Л саобраћа кроз знатно гушће квартове од 309 и несразмерно је празнији од 309.

Поменута линија која се такође годинама тражи кроз Забранску према Лештанима и која јесте у плановима и општине и Секретаријата за ЈП замишљена је да саобраћа кроз тренутно најслабије изграђене делове Калуђерице и Лештана. Њена будућа попуњеност је, имајући досадашња искуства - тек упитна.

То што се пишу петиције од стране грађана за нека питања, не значи да је по аутоматизму то што траже смислено и корисно и њима и другима. За задржавање линије 309Л достављено је 600 потписа. То су вероватно грађани који живе дуж улице Саве Ковачевића којима ова траса наравно, не одговара јер кроз Саве Ковачевића пролази једва 300 метара. Њима би једино одговарала линија кроз саму Саве Ковачевића а то је технички заиста неизводљиво због ширине улице. Једини начин је да Саве Ковачевића постане једносмерна али ни то са аспекта функционалности саобраћаја у целинини није изводљиво јер она нема паралелну алтернативу кроз коју би се провукао супротан смер.

Једини захтеви који су до сада били несумљиво оправдани јесте минибус линија за Кленак, јер Кленак јесте можда и најгушћи део Калуђерице, а главна улица кроз Кленак јесте довољно широка за двосмеран саобраћај минибуса. Тражено је да 309Л иде на Кленак, Секретаријат није дао.

Са друге стране општине, Грочани су упорни у томе да се врати линија 301, а сви показатељи говоре да је то крајње бесмислен и штетан потез.
 
Stf, pošto spominješ 301, jel ima nekih vesti o kojima ne znamo? Jeste da idu izbori i sve je moguće, samo gde bi okretala.
 
Гроцкој итекако треба аутобуска станица какву имају Младеновац, Лазаревац Обреновац, Сопот и Барајево. Одакле би могла ићи линија до Младеновца (365) и линије до града (354Б и 468). Знам да се причало о аутобуској станици у Босанском Насељу шта се ту десило даље не знам
Такође би главном аутобуском станицом могло можда чак и укинути 467 додати више полазака на линији 468 јер ако сагледамо 467 и 468 спајају Јаричиште са Гроцком. Такође да не би Илински Крај и Камендол били изостављени 350 бих ретрасирао тако што бих јој избацио свраћање у Дражањ и Брестовик а убацио свраћање у Илински Крај и да трасом или преко Бегаљице или преко Викенд насеља у Брестовику линија води до Гроцке. Била би итекако ефикаснија

Послато са SM-A202F помоћу Тапатока
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=911927#p911927:1pdjblnt je napisao(la):
Joca28 » 26 Дец 2021 07:58 pm[/url]":1pdjblnt]Stf, pošto spominješ 301, jel ima nekih vesti o kojima ne znamo? Jeste da idu izbori i sve je moguće, samo gde bi okretala.

301 је тек прича за себе. То је линија коју нам је Секретариајт одобрио још пре три године, али смо ми са наше стране одустали јер би то значило узимање возила са 302, односно десио би се исти случај као кад је уведена 311 тако што су узета возила са 306 и Лештане је уместо једне линије са јаким тактом добила две са недовољним.

Дакле, сем броја 301, за којим постоји носталгија једнако јака као на Звездари када је укинута трола 28, Грочани не би добили ни за педаљ бољи превоз, односно више полазака. Буквално су хтели да сваки 3, или 4 полазак са 302 само скрате до Босанског насеља и нумеришу га са 301. Грочани не би добили ништа, а Бегаљичани би изгубили оно што имају. Јесте да нема никакве потребе да Бегаљица има тако јак такт, јер 302 после Гроцке вози скоро празан, али када имате превоз о чијем такту не морате да размишљате и планирате цео дан, то неће нико да дозволи да изгуби.

Окретница је такође проблем јер је на локацији на којој је планирана нису све парцеле државне и потребна је екпропријација, а за то је потребан ПДР који Гроцка нема итд. Нашли смо друго решење за окретницу за коју не мора ништа да се улаже јер је већ изграђена. Реч је о девијацији код бивше НИС пумпе према Брестовику. Писали смо Ласти и Секретаријату да одмах тамо пребаце 354Б и 468, из ласте су одговорили позитивно, и чак је понекад и користе, а Секретаријат нас је по обичају искулурао.
 
stf":er5a615l je napisao(la):
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=911927#p911927 je napisao(la):
Joca28 » 26 Дец 2021 07:58 pm[/url]":er5a615l]Stf, pošto spominješ 301, jel ima nekih vesti o kojima ne znamo? Jeste da idu izbori i sve je moguće, samo gde bi okretala.

301 је тек прича за себе. То је линија коју нам је Секретариајт одобрио још пре три године, али смо ми са наше стране одустали јер би то значило узимање возила са 302, односно десио би се исти случај као кад је уведена 311 тако што су узета возила са 306 и Лештане је уместо једне линије са јаким тактом добила две са недовољним.

Дакле, сем броја 301, за којим постоји носталгија једнако јака као на Звездари када је укинута трола 28, Грочани не би добили ни за педаљ бољи превоз, односно више полазака. Буквално су хтели да сваки 3, или 4 полазак са 302 само скрате до Босанског насеља и нумеришу га са 301. Грочани не би добили ништа, а Бегаљичани би изгубили оно што имају. Јесте да нема никакве потребе да Бегаљица има тако јак такт, јер 302 после Гроцке вози скоро празан, али када имате превоз о чијем такту не морате да размишљате и планирате цео дан, то неће нико да дозволи да изгуби.

Окретница је такође проблем јер је на локацији на којој је планирана нису све парцеле државне и потребна је екпропријација, а за то је потребан ПДР који Гроцка нема итд. Нашли смо друго решење за окретницу за коју не мора ништа да се улаже јер је већ изграђена. Реч је о девијацији код бивше НИС пумпе према Брестовику. Писали смо Ласти и Секретаријату да одмах тамо пребаце 354Б и 468, из ласте су одговорили позитивно, и чак је понекад и користе, а Секретаријат нас је по обичају искулурао.


Логично је то што је 301 одобрен од секретаријата јер они не губе ништа само се возила са 302 пребацују на 301. Исто ће тако урадити са тролом 19 (узимају возила са линије 29) а мало ми нема смисла да 301 иде до Босанског насеља, јер то је скраћена верзија линије 302. Видео сам код старе пумпе када сам пролазио Гроцком како 468 чека полазак за град, пошто сам био у пролазу нисам успео да фотографишем.

Послато са SM-A202F помоћу Тапатока
 
Hvala članu stf, stara priča, ispade da se lasta brže prilagodi promenama nego djp ili gsp. Rekoh, možda je preduzeće nova šumadija uvidela prednost tog prostora pa se opet uključila.

Pošto pokretna kanc nije bila u grockoj, možda samo oglase vraćanje 301, a u stvari samo prebacivanje kao sa 29 na 19 i naprave neko bez veze rešenje u smislu okretnice kao tri tiganja.
 
Da se ne zaboravi da su u prethodnih 9-10 godina stanovnici naselja Strazarska kosa, Vojvoda Vlahovic, Jajinci-Suncani breg, Mali i Veliki mokri lug, Miljakovacke staze, Kumodraz (panjevi), Radiofar
, pojedina navedena naselja sa daleko neuslovnijom strukturom ulica ipak dobili minibus linije a stanovnici Lestana, Klenka i npr Pretok (Borca) nemaju pravo na istu,
iako ovom trasom (Lestane-Zabranska-VSS) vozila privatnog prevoznika (autobus) idu ka garazi u naselju Ravan/terminusu Kaludjerica.

Za sve ove godine 3km trase koja je potrebna da se prosiri/sanira jedan metar ulice nije prosiren, a svakako su mogli metar po metar od raskrsnice sa Z.J. Spanca da krenu ka Lestanima pa bar do groblja da prosire istu jer na trasi nema ograda kao u Lestanskom delu.
Umesto da zapocnu prosirenje odavde...
 
Poslednja izmena:
Изгледа одустао Весић од каравана жеља због одлуке централе да Гангула буде кандидат.
 
Имајући у виду предизборни моменат, поновили смо захтеве ка Градском секретаријату за јавни превоз који се тичу Гроцке и то:

1. продужење 309л до Миријева 4;
2. продужење 306 до Икее
3. преусмеравање 365 преко Дражња
4. скраћење 350 до Камендола и избацивање из Дражња, уместо тога преусмерење до Ковачића
5. скраћење 467 до Гроцке, са друге стране свраћање у насеље Драгослава Станковића у Врчину

6. повећање интервала на 354б на 60 минута уз избацивање свраћања до насеља Врчин (354б фактички постаје 301)
7. повећање интервала на 352 и 366 на 120 минута, наизменично на 60 минута

8. увођење линије Винча - Миљаковац (кружним путем)
9. Увођење линије ВМЛ - Кленак - Забранска - Лештане

10. формирање окретнице у Гроцкој на месту старе НИС пумпе
11. реконструкција стајалишних ниша на Смедеревском путу кроз Калуђерицу, од Три Тигања до Кружног пута
12. изградња стајалишних ниша на Смедеревском путу кроз Гроцку од скретања за Заклопачу до Брестовика
13. измештање позиције стајалишта Филипа Кљајића и Д.П.Шанета на Смедеревском путу због безбедности.

Видећемо да ли ће нешто од овога одобрити.
 
Имајући у виду предизборни моменат, поновили смо захтеве ка Градском секретаријату за јавни превоз који се тичу Гроцке и то:

1. продужење 309л до Миријева 4;
2. продужење 306 до Икее
3. преусмеравање 365 преко Дражња
4. скраћење 350 до Камендола и избацивање из Дражња, уместо тога преусмерење до Ковачића
5. скраћење 467 до Гроцке, са друге стране свраћање у насеље Драгослава Станковића у Врчину

6. повећање интервала на 354б на 60 минута уз избацивање свраћања до насеља Врчин (354б фактички постаје 301)
7. повећање интервала на 352 и 366 на 120 минута, наизменично на 60 минута

8. увођење линије Винча - Миљаковац (кружним путем)
9. Увођење линије ВМЛ - Кленак - Забранска - Лештане

10. формирање окретнице у Гроцкој на месту старе НИС пумпе
11. реконструкција стајалишних ниша на Смедеревском путу кроз Калуђерицу, од Три Тигања до Кружног пута
12. изградња стајалишних ниша на Смедеревском путу кроз Гроцку од скретања за Заклопачу до Брестовика
13. измештање позиције стајалишта Филипа Кљајића и Д.П.Шанета на Смедеревском путу због безбедности.

Видећемо да ли ће нешто од овога одобрити.
Што се тиче предлога
3. Линија 365 ће врло вероватно бити преусмерена преко Дражња, знаћемо више након регулисања пружног прелаза у Дражњу.

4. С обзиром да се возила на 350 ионако возикају празна, плус што је ово краћа траса што значи мање трошкова, могуће је да ће секретаријат одобрити

6. Што се тиче линије 354Б добра идеја, бржа веза измећу Гроцке и Града, самим тим они Врчинци који користе 354Б до Гроцке могу да преседају код петље Врчин са линија 461 и 462. Сада када је предизборна кампања могуће да ће се издвојити средства за већи број полазака, то су увек радили.

7. 352 и 366 на два сата (наизменично сат времена) звучи нереално, мада постоје шансе да ће убацити неки полазак на обе линије

9. Овде је из секретаријата речено да се тренутно договара траса са градским општинама Гроцка и Звездара

Што се тиче стајалишта и ту ће Град Београд издвојити средства. За остало нисам довољно упознат каква је ситуација на терену, колико је изводљиво итд. Евентуално бих за 306 прокоментарисао да кад већ иде до Бубањ Потока не би било лоше продужити је до Икее
 
S time što 306 ne ide svakim polaskom do Bubanj potoka.

Čisto da pitam @stf da nije slučajno greška, zar nije plan bio 311 produžiti do Ikee?
 
Pa 311 jedino ako probiju put pored Tranšpeda..?
 
Да, била је та идеја да се асфалтира пут од Равни до Траншпеда па онда продужи 311 али је то напуштено када је смењен председник општине. Тренутно је актуелна идеја о 306, зато што се сем везе са Икеом, повезује и старо Лештане са јавним превозом, а повезује се и бувљак на Бубањ Потоку са јавним превозом. Дакле, више користи од продужења 311.
 
U kakvom režimu bi onda radila takva linija? Svaki polazak do Ikee ili samo neki polasci kao sada do Bubanj potoka? Ovo prvo bi onda značilo da mora da se poveća takt 311, osim ako bi 306 svraćala do centra u oba smera.
 
Да, била је та идеја да се асфалтира пут од Равни до Траншпеда па онда продужи 311 али је то напуштено када је смењен председник општине. Тренутно је актуелна идеја о 306, зато што се сем везе са Икеом, повезује и старо Лештане са јавним превозом, а повезује се и бувљак на Бубањ Потоку са јавним превозом. Дакле, више користи од продужења 311.
Najbitnija korist je presedanje na 70. Iz Lestana do Novog Beograda za pola sata...
 
E sada, otkud 301 od brestovika ka grockoj do manastira? Drugo, gde bi okretao kod rajinovca, jedino neki minibus i opet neko rešenje na svakih sat da ide. Ali dobro, priznali da je 467 doživeo debakl i postoji nada čim novosti pišu o temi. Samo da pokretni kanc stigne do grocke. :)
 
Da rezimiram tekst koji se slaže sa onim što je stf najavio osim iznenadjenja sa 360.

300 Vinča - Miljakovac I
301 Brestovik - Grocka - Begaljica (Rajinovac)
316 Leštane - Klenak - Konjarnik - Šumice
319 Kaludjerica - Mirijevo II
350 Živkovac - Umčari
360 Pudarci - Kamendol
365 Grocka - Šepšin - Mladenovac
467 se ukida
 
Видим да мали број људи зна али линија 365 својом трасом саобраћа преко Шепшина. При увођењу ове линије траса је била преко Наплатне рампе Мали Пожаревац па до Младеновца трасом линије 493. Мештани Шепшина су се жалили општини Младеновац и секретаријату и секретаријат је одобрио трасу линије 365 преко Шепшина јер деоница од Малог Пожаревца до Шепшина не захвата пружни прелаз у Дражњу. Траса линије је
Гроцка - Умчари - М. Пожаревац - Шепшин - Младеновац
 
Uvedena je jubilarna dvadeseta varijacija 860-ce. 860Š saobraća na relaciji Banovo brdo - Vranić - Jasenak (Šumadija) - ulica Jezero Vis - Ind. zona "Barič". Ova linija je razbucala BusPlus sistem na svim frontovima.

Na sajtu DJP-a, ako se u pretragu unese 860Š, u rezultatima se takođe pojavljuje 860S. Kada se sa spiska linija odabere 860Š, sajt otvara liniju 860S. Ovo znači da red vožnje linije 860Š, kao i njena trasa, nisu dostupni (međutim, linija se pojavljuje kada se klikne na neko njeno stajalište iz neke druge linije, npr 591).
860š 1.png

860š 4.png


Kada se pozove BusPlus servis (*011*šifra#), 860Š se prikazuje kao 860Å.
860š 2.jpg


U BusPlus aplikaciji, 860Š se prikazuje kao 860?.
860š 3.jpg


Bolje da su je nazvali 860SH. Ili da su joj dali neki normalan broj u rasponu od 800 do 899, koji je skoro ceo slobodan.
 
Ако ништа друго, Стрела бар уводи нове линије, које су многе и корисне, са много путника и са зглобним возилима(нпр. 860И), која су у Београду задњих пар година у постепеном али сигурном дефициту. Једино што су направили проблем око нумерација 860х. Није познат разлог зашто константно нумеришу са 860 и не види се прекид тога. 70-их и почетком 80-их, словне ознаке су имале итекако смисла. Или су ишле у други део краја у коме иду(нпр. 47А која је данас 48, а тада је 47 ишао Дунав станица-Миљаковац 1) или алтернативним путем од тачке А до тачке Б. Линије 860х или 860хх, готово да немају везе са тим и добро би дошла ренумерација. На страну ситуација са нумерацијом, Стрела Обреновац заслужује све похвале за то што је допринела колико-толико бољем развоју јавног превоза у Београду.

Не треба бити изненађење ако се уведу још 10-ак 860х линија до краја године.
 
Vrh