Šta je novo?

Prigradske linije javnog saobraćaja – predlozi i rešenja

Treba linija Vrcin Avalski put -Autoput-Umcari-Brestovik-Grocka.
Могло би и не ићи аутопутем него Врчин Авалски пут - Заклопача - Гроцка,тамо где 303 скрене лево ка Устаничкој,овај би ишао десно.
 
3. Од када се изградио ауто пут од тада се прича о убрзаном индустријском развоју Врчина који никад да се деси. Једно завучено Лештане има јачу привредну зону која се развија далеко брже. Једноставно, џаба Врчину географска позиција када је планирана инд зона исувише уситњена са парцелама којима су власници дигли цене као да је Манчестер.
Opet se provlači ona mantra kako ne može ništa da se uradi, jer su stanovnici zacepili sa cenom i kako je opet neko ranije kriv što se za vreme aktuelne vlasti nije ništa uradilo. Da se zaista htelo uraditi nešto ozbiljno po pitanju industrijske zone u Vrčinu, uradilo bi se. BNV je najbolji primer, iako je negativan.​
 
Beograd na vodi je državni projekat čini mi se. I zemljište je bilo gradsko, sem ako ne grešim. Sa usitnjenim parcelama stvarno jeste problem, i teško se to isplati onome ko treba da investira u to. Kao i zgrade kad prave. Ako je u pitanju dvorište sa više kućica i vlasnika, to je prosto problem, i to skup problem, pa je tako i sa sitnim parcelama.
 
Ako se dobro sećam, u toku noći su došli i srušili ono što im smeta na prostoru današnjeg BNV.

P. S.
Ovde se govori o nečemu što je država inicirala (da bude industrijska zona), a ne o individualnim zgradama i parcelama.
 
Al to je samo jedan manji deo ogromnog prostora na kome se gradi Beograd na vodi. A industrijska zona u Vrčinu, mislimo na deo uz autoput naravno, ako je cela na privatnim parcelama, ja i shvatam onda da tu može postojati velika kočnica razvoju te zone. Veličina parcela, cena. Znamo kako to ide već. Kao i zemljište u ataru Zuca, mislim kao primer. Ne pravdam ni državu ni investitore, nego samo kažem da shvatam o čemu @stf piše.
 
Al to je samo jedan manji deo ogromnog prostora na kome se gradi Beograd na vodi. A industrijska zona u Vrčinu, mislimo na deo uz autoput naravno, ako je cela na privatnim parcelama, ja i shvatam onda da tu može postojati velika kočnica razvoju te zone. Veličina parcela, cena. Znamo kako to ide već. Kao i zemljište u ataru Zuca, mislim kao primer. Ne pravdam ni državu ni investitore, nego samo kažem da shvatam o čemu @stf piše.​
Branio ne branio državu, nekako se uvek provlači priča, o čemu god da se priča, kad god se spomene neko širenje ulica ili preuređenje nekog dela grada, nevezano kolika je veličina tog dela grada koji treba da se preuredi, kako je nemoguća misija jer mnogo košta, mora da da se radi eksproprijacija i sl. , a onda izdvojimo milijarde € za EXPO (računam sve ono za šta je rečeno da ulazi u projekat). Uprošteno rečeno, nemamo pare za proširenje Bulevara Kralja Aleksandra i privrednu zonu u Vrčinu, od čega bi obični ljudi imali koristi, a imamo za nešto što je običnom čoveku od značaja koliko i uređenje ulice u SAD.
Znaš i sam kako to ide sa državnim firmama. Vidiš i kako Grad postupa sa faktički svojom firmom, mislim na GSP naravno.​
Ironije li, u korist svojih (direktno ili indirektno) privatnih firmi.​
 
Opet se provlači ona mantra kako ne može ništa da se uradi, jer su stanovnici zacepili sa cenom i kako je opet neko ranije kriv što se za vreme aktuelne vlasti nije ništa uradilo. Da se zaista htelo uraditi nešto ozbiljno po pitanju industrijske zone u Vrčinu, uradilo bi se. BNV je najbolji primer, iako je negativan.​
Ne možeš poredtiti BnV koji je skoro ceo izgrađen na državnom zemljištu i industrijsku zonu u Vrčinu čija je površina 100% pod privatnim vlasništvom i to sastavljena od stotine i stotine sitnih njiva i njivica.

Da bi tu podigao iole ozbiljniji pogon potrebno je da otkupiš barem dvadesetak parcela od lokalnih seljaka koji u najvećem broju slučajeva nisu ni ostavinama preveli zemljište sa čukundedova kako ne bi plaćali porez, te u praksi, ne mogu ni da ih prodaju.
 
@stf
Kao što vidiš mogu i jesam. Jer ja govorim o tome da kada se nešto hoće, onda ništa nije problem i nema nikakvih prepreka, a kada se nešto neće, onda je sve problem. Nije da nismo to videli nemali broj puta.​
 
Sole, drži se ti naselja Stepan Filipović i okoline, batali teme o kojima veze nemaš...

Država je što se tiče ind. zone u Vrčinu uradila preduslove koje je mogla. Donet je prostorni plan, donet je PDR, izvršena je delimična izgradnja infrastrukture. I pored toga, zainteresovanih investitora nakon IKEE jednostavno nema. Cela zona između petlje Tranšped i IKEE zvrji prazna posle toliko godina, a ima svu potrebnu infru već gotovu. Problem su usitnjene i preskupe parcele. Tu država ne može ništa, kao što napisa Karlo.
 
Poslednja izmena:
Sole, drži se ti naselja Stepan Filipović i okoline, batali teme o kojima veze nemaš...

Država je što se tiče ind. zone u Vrčinu uradila preduslove koje je mogla. Donet je prostorni plan, donet je PDR, izvršena je delimična izgradnja infrastrukture. I pored toga, zainteresovanih investitora nakon IKEE jednostavno nema. Cela zona između petlje Tranšped i IKEE zvrji prazna posle toliko godina, a ima svu potrebnu infru već gotovu. Problem su usitnjene i preskupe parcele. Tu država ne može ništa, kao što napisa Karlo.
Zar ne ide lidl distributivni centar nakon ikee, vec su poceli sa nivelacijom terena...
 
Gradiće se, uspeli su da otkupe dovoljan broj parcela za gradnju takvog objekta. Međutim, ovom brzinom kojom se ta zona širi, kada će se spojiti sa privrednom zonom u samom Vrčinu, odnosno kada će tu biti ozbilja privredna zona na celoj planiranoj površini? Ovim tempom za 80 do 100 godina.

U svakom slučaju, udaljavamo se od teme. Za ozbiljnu privrednu zonu potrebno je u jednom momentu uvesti železniču liniju i dodatnu autobusku kao fider privredne zone, odnosno vezu cele zone sa železničkom stanicom, 461 ili 354 nikakve veze sa privrednom zonom niti imaju, niti treba da imaju.
 
Poslednja izmena:
Sole, drži se ti naselja Stepan Filipović i okoline, batali teme o kojima veze nemaš...​
Obzirom da je post editovan nakon mog komentara ispod, da napomenem da se :ROFLMAO: :ROFLMAO: :ROFLMAO: odnosi na ovo 👆.
Problem su usitnjene i preskupe parcele. Tu država ne može ništa, kao što napisa Karlo.​
Kao što napisah ranije i dalje stojim iza stava da kada se nešto hoće da se to i može, a da kada se neće, samo se gomila kojekakvih izgovora izbacuje kao neke floskule. Evo recimo navešću primer za liniju 34. Godinama sam se dopisivao sa DJP i Opštinom i tražio da se uvede stajalište "Rudo" za linije 34 i 36 (tada su samo one stajale) u smeru ka Prokopu i gotovo uvek bih dobijao ovdgovor kako nisu nadležni oni kojima se obraćam, nego oni drugi, pa se na kraju desilo da uvedu stajalište. Pa onda kada su radila samo 2 minibusa radnim danom a 1 vikendom, govorili su mi kako ne postoji potreba za pojačavanjem , da postojeći kapaciteti zadovoljavaju potrebe, a onda se desi da dodaju po jedno vozilo radnim danom i vikendom. Kada se nakon izvesnog vremena povećao broj škola, vrtića i fakulteta na trasi, a i obim železničkog saobraćaja na samom Prokopu, pa u Dragana Mancea maltene nije bilo moguće ući u minibus koji je došao sa Senjaka, pisao sam i teažio da se pojača linija radnim danom u vreme špica sa jednim dodatnim vozilom. Dobio sam odgovor kako je brojač putnika pokazao da ne postoji potreba za pojačanjem, i da to što na jednom polasku u vreme špica ima gužva, nije razlog za pojačavanje linije. I onda, nedugo potom, pojačanje linije 34 sa jednim vozilom radnim danom.
U svakom slučaju, udaljavamo se od teme. Za ozbiljnu privrednu zonu potrebno je u jednom momentu uvesti železniču liniju i dodatnu autobusku kao fider privredne zone, odnosno vezu cele zone sa železničkom stanicom, 461 ili 354 nikakve veze sa privrednom zonom niti imaju, niti treba da imaju.​
Da se ovrnem i na prigradski prevoz i nadovežem na ono šta sam pričao.

Kada je bio PGR šinskih sistema na prvom javnom uvidu, ja lično sam predlagao da se uvedu dve linije železnice za opštinu Grocka. Da jedna linija bude preko Leštana i Vinče, da se iskoristi pruga koju bi gradili za potrebe privredne železnice, da linija ide preko Franša i Vukovog spomenika do železničke stanice Karaburma, koja bi se takođe izgradila. Da druga linija ide postojećom trasom železnice kroj južni deoopštine Grocka i da se rekonstruiše tamo gde je to potrebno, dogradi pruga da bude dvokolosečna, da se izgrade ili srede stanice / stajališta tamo gde nedostaju, odnosno gde je potrebno sređivanje. Dobio sam odgovor da uspostavljanje novih linija gradske železnice nije predmet rasprave, iako su oni lično predstavili plan širenja železnice sa sve novim linijama. Sa druge strane, danas imamo da će te pare koje bi m,ogle da se ulože u pomenute pruge, uložiti u gradnju pruge za EXPO od Zemun polja do Surčina. Jedino što je usvojeno je predlog za ŽS kod IKEE, koji su dali drugi podnosioci premedbi.

Dalje, iako imamo konstantno porast broja novih stanovnika duž Smederevskog puta i Višnjičke ulice, tu se ukida tramvajska pruga pod izgovorom malog broja ljudi koji bi je koristili i kako će to metro da pokrije jednog lepog dana, a sa druge strane imamo plan za produžavanje tramvajske mreže do Novog kineskog TC - a, iza blokova 71 i 72, i gde priliv novih stalnih stanara nije ni blizu prethodno pomenutim lokacijama.

Dalje, imamo da se oteže rekonstrukcija Bulevara kralja Aleksandra od Cvetka ka Smederevcu, sve nešto nemoguće, komplikovano, neizvodljivo, problem finansije, a ovamo sa druge strane imamo autoput i druge saobraćajnice od NBG do EXPO.

Pa tu je i ono čuveno da nije potrebno da se produžavaju linije poteza 300 dalje od Ustaničke, dok sa druge strane linije sa poteza 600 se produžavaju i uvode nove. Potez 300 je na mišiće i jedvite jade izborio 309L i 313, a potez 600 dobio produženje linije 606, plus liniju 610, pa tu je 860MV i 860I, a da maltene ni prstom nisu mrdnuli...

P. S.
Novi vozovi i takt na 10 - 15 samo na liniji koja će od Prokopa do EXPO - a, dok će ostatak železničkog sistema da se i dalje oslanja sa sreću da se i taj redak polazak voza što imaju uopšte realizuje i da ne crkne kompozicija u nekom tunelu.​
 
Poslednja izmena:
Dalje, imamo da se oteže rekonstrukcija Bulevara kralja Aleksandra od Cvetka ka Smederevcu, sve nešto nemoguće, komplikovano, neizvodljivo, problem finansije, a ovamo sa druge strane imamo autoput i druge saobraćajnice od NBG do EXPO.
Па код Булевара је исти проблем као код привредне зоне Врчина - стотине уситњених парцела без решених имовинских односа, код саобраћајнице према ЕКСПО немају тај проблем. Ти једноставно не разумеш колико је тај проблем озбиљан и крупан и колико кочи у развоју шумадијски део Србије у глобалу у односу на Војводину. Твој став решења свих проблема је: "држава дуради нешто", а елементарно познавање материје ти је равно предшколском васпитању.

Подсетићу форумаше да је имовинска ситуација једне једине парцеле кочила 3 године проширење СМТ-а у зони Трошарине. ...
 
Ти једноставно не разумеш колико је тај проблем озбиљан и крупан и колико кочи у развоју шумадијски део Србије у глобалу у односу на Војводину. Твој став решења свих проблема је: "држава дуради нешто", а елементарно познавање материје ти је равно предшколском васпитању.
Možemo ovako da se ćeramo kao Zuma i Vožd oko obaloutvrde, nije uopšte problem.

Ako su problem pare, uložimo pare u isplatu, a ne u stvari koje nam nisu potrebne. Ako je problem vlasništvo i ako ne mogu da se nađu i sakupe svi vlasnici, ili ako ima ljudi koji nisu uopšte zainteresovani da se reši imovinsko pitanje, da li to znači da nikada nećemo rešiti problem? Ako je problem što su neki zacepili sa cenom po kojoj bi da se otkupi, zašto je problem da se donese neka uredba po kojoj bi se reklo da je max cifra za isplatu ta i ta i da jedino država može da otkupi, a ne da se čeka da to uradi investitor? Ako su problem Romi, zašto se lepo ne presele na neku drugu lokaciju i da im se obezbede kontejneri za stanovanje? Pritom da se sve organizacije koje se bore za ljudska i manjinska prava onemoguće da blokiraju preselenje, pošto smo videli koliko im je stalo do njih nakon požara kod okretnice na BK.

ITD​
 
Da, nije bio problem bagerom rusiti po centru, sa sve fantomima, ku..... policije i ljudskim zrtvama, ali kad je Vrcin u pitanju, tu mora sve po zakonima i propisima.
Ili mozda ekipa koja mora nesto da uradi ne vidi nacin ili interes da se tu ugradi, jer se vec ugradjuje na milion drugih mesta.
 
@Somi303
Да ли се и у ком обиму користи од стране Заклопчана веза 303 са 461, односно да ли се користи то преседање за бржи долазак до града?
 
Приметан је пораст људи који тако путују до града, ја први тако путујем кад год се поласци поклапају јер је путовање смедеревским путем постало мучење. Много се више поклапају 303 и 461 кад идем за град, док 461 па 303 за назад нису баш сјајна комбинација + 303 уме да се заглави негде на траси и онда останеш у Врчину док не дође следећа. Сећам се прошлог лета да сам пар пута ишао на 461 па чекао 303 да би се испоставило да сваког дана та 303 коју сам ја чекао крати из Врчина до Устаничке преко ауто-пута да би се уклопила у ред вожње, заборавих сад који је полазак у питању. На 467 се више не може ослонити јер никада није приказана на апликацији, а и возачи на истој су ужасни и бахати.

Послато са SM-G998B помоћу Тапатока
 
Prolazio sam kroz Vrčin jako često, pošto imam neku kućicu na Trešnji, tako da znam dosta dobro i Vrčin i sve oko tog naselja, prošao i mnogo puta kroz Zaklopaču ka Grockoj. Dobar ti je to fazon iskreno. Super stvar ako si bliže Vrčinu, pa lepo 461 kome treba do 25 minuta do Šumica. Zglobni busevi koji nisu baš prepuni. Ja bi stalno išao tako, ako bi se uklapao sa vremenima. Nije lako presedati na linije koje nisu baš preterano česte.
 
Сећам се прошлог лета да сам пар пута ишао на 461 па чекао 303 да би се испоставило да сваког дана та 303 коју сам ја чекао крати из Врчина до Устаничке преко ауто-пута да би се уклопила у ред вожње
Да, претпоставио сам да је 303 непоуздана због предуге трасе. А још постоји идеја да је продуже до Авалског пута, таман да постане још непоузданија.
 
Do Avalskog puta je mnogo bolje da ide 306 jer je bliže, nego da ide 303.
 
Треба појачати 466,ал џабе кад је Ласта превозник на тој линији.
 
Vrh