Šta je novo?

Prigradske linije javnog saobraćaja – predlozi i rešenja

Па код Булевара је исти проблем као код привредне зоне Врчина - стотине уситњених парцела без решених имовинских односа, код саобраћајнице према ЕКСПО немају тај проблем. Ти једноставно не разумеш колико је тај проблем озбиљан и крупан и колико кочи у развоју шумадијски део Србије у глобалу у односу на Војводину. Твој став решења свих проблема је: "држава дуради нешто", а елементарно познавање материје ти је равно предшколском васпитању.

Подсетићу форумаше да је имовинска ситуација једне једине парцеле кочила 3 године проширење СМТ-а у зони Трошарине. ...
Opštinska i gradska vlast su nemoćne, ali zato republička vlast ima mandat da rešava ovu vrstu problema. Znači imamo lošu zakonsku osnovu. Možemo da nacrtamo odličan urbanistički i prostorni plan u stilu kako sam napisao (gde industrija, obrazovanje, poljoprivreda turizam itd.), ali zakoni o zemljištu nam prave problem.

Ako je u pitanju vlast ima bar malo demokratske baze u bukvalnom smislu, tada u donošenja zakona učestvuje ne samo vladajuća partija ili koalicija, već kao u Belorusiji, i privredna društva, grupe građana, pa i pojedinci, a primedbe su važna tema u medijima. Po "Freedom Rights Watch" to je koeficijent demokratije 2/10, i naziva se "autaritativni režim". Ali zato u Srbiji je to 7/10, nesavršena demokratija, što znači da imaš još veće mogućnosti da utičeš na promenu određenih štetnih zakona. Ili je ipak istina izjava Aleksandra Lukašenka "Srbi baš nemaju sreće sa politikom". O konkretnim zakonima:

1) Prostorni plan posebne namene bi osim železnice, puta, rudnika, hidrocentrale, nacionalnog parka, luke, odbrambenu infrastrukturu trebao da bude dozvoljen za:
- Gradnju industrijsko-skladišnih zona površine minimum 200 hektara.
- Gradnju stambenih naselja, univerzitetskih kampusa, bolničkih kompleksa površine minimum 200 hektara.
2) Vezano za nasleđenu imovinu, u Belorusiji ako neka imovina tri godine za redom nema vlasnika (ne plaća porez, komunalne usluge, naslednik nije preneo na svoje ime), nekretnina se oduzima. Država obično ili imovinu koristi kao socijalni smeštaj, ili je prodaje na licitaciji. Vezano za vlasnike koji nisu preneli imovinu na svoje ime, makar i kao podeljeno vlasništvo, ne mora tri godine, ali ako ne upišu na svoje ime u nekom roku, oduzima se. Na osnovu kasnije žalbe mogu dobiti samo odštetu umanjenu za kaznu zbog ne ispunjavanja svojih imovinskih obaveza. 3) Zabrana fizičke deobe usitnjavanja parcela površine manje od jednog hektara. Ako tri sina naslede njivu od hektara, mogu ili jednom dati pravo na korišćenje, ili da dva brata trećem prodaju svoj deo, ili da prodaju sve nekome.
4) Vezivanje parcela za način korišćenja. Ako na Vračaru imaš kuću 100 kvadrata na 5 ari, pri čemu je od toga zelena površina 350 kvadrata, broj kvadrata se može povećati za maksimum 30%, pri čemu se 350 kvadrata zelene površine ne sme smanjivati. U prigradskim selima, ako je njiva u građevinskoj zoni, građevinski plac ne može da se proda kao građevinski ako do njega već nije dovedena struja, voda, kanalizacija ukoliko naselje kanalizaciju ima, sa brojevima priključka, ako nema geološku analizu, i ako je plac u slepoj ulici.
5) Nacionalizacija poljoprivredne zemlje u rukama lica bez državljanstva Srbije. Stranci mogu dobiti zakup zemlje na maksimum 25 godina.

Sa jedne strane, ove mere mogu poskupeti građevinsko zemljište, ali sa druge strane, u uređenom planskom naselju od 300 hektara, sa kupovinom nekretnine imaš i uličnu mrežu, i BG:VOZ, i parking mesta, i školu i vrtić, zdravstvenu stanicu, trgovinski centar, gradski park, sportski centar... Ako je plac na gedžinoj njivi poskupeo, država može da dodeli besplatno ili po simboličnoj ceni plac od 6 ari sa dozvolom gradnje 140 kvadrata maksimum izgrađenog prostora, sa maksimum 150 kvadrata pod asvaltom, pločama betonom ili objektom (minimum 450 kvadrata zelena površina), konkretno porodicama sa troje i više dece, porodicama sa licem sa invaliditetom, medicinskom radniku sa minimum 10 godina rada u medicini... Mogu se tu adabrati određene kategorije lica koje stimulišeš kao počasne, zaslužne, ili iz humanitarnih razloga im omogućavaš tako nešto.

Kakve veze ima ovo sa prigradskim prevozom? Prigradski prevoz u Beogradu je organizovan stihijski, uglavnom autobusima, i to na jedinom putu koji autobus može nekako da prihvati. Linije su usmerene ili na periferni terminus, ili na opštinski centar. Nema ideje formiranja sistema u urbanističkom i prostorno-planerskom smislu.
 
Све се слажем. Додао бих лични утисак који сам стекао радећи у државној управи - стање наших земљишњих књига највише кочи развој целе државе.
 
Да се ми вратимо на тему, будући да општина званичан захтев треба што пре да пошаље. Имајући у виду садашњи распоред мреже и полазака, мишљења сам да на нови БАС треба пребацити 351 и 461, односно две најфреквентније линије.
Тиме се не само покривају сва насеља, као и административни центар општине са БАС-ом, него се и ослобађа терминус Шумице за појачање осталих линија потеза 300, јер је један од главних "изговора" за одбијање појачања - попуњеност капацитета терминуса.
 
Valjalo bi i pojačati 351, verujem da bi se mnogo više koristila od strane Gročana da im odgovara vreme u koje ide, ipak im je to maltene najbrža veza sa gradom.
 
Valjalo bi i pojačati 351, verujem da bi se mnogo više koristila od strane Gročana da im odgovara vreme u koje ide, ipak im je to maltene najbrža veza sa gradom.
Појачаће кад Стрела буде 100% власник Ласте,овако нема шансе не могу да покрију и ово што сад држе,па кад Авала шаље свакодневно 9098 за Лазаревац онда знамо докле је дошла ситуација,могу тек да замислим како је на Ластином потезу 300 тренутно.
 
Tu je 9095 od jutros na 581, a upada svaki dan maltene
 
Tu je 9095 od jutros na 581, a upada svaki dan maltene
Мени није проблем,боље ишта него ништа,али ти као путник не знаш дал ће возило доћи,треба да гледаш у пасуљ дал ће доћи,нема уграђену опрему у возилу и такође крши старосну границу.
 
Да се ми вратимо на тему, будући да општина званичан захтев треба што пре да пошаље. Имајући у виду садашњи распоред мреже и полазака, мишљења сам да на нови БАС треба пребацити 351 и 461, односно две најфреквентније линије.
Тиме се не само покривају сва насеља, као и административни центар општине са БАС-ом, него се и ослобађа терминус Шумице за појачање осталих линија потеза 300, јер је један од главних "изговора" за одбијање појачања - попуњеност капацитета терминуса.
Posto predsednik opstine nudi razgovor sa građanima, evo idealne prilike da dođe neko od ljudi sa tog poteza i da konkretne predloge predsedniku opstine.
8AE711FC-C5A3-4C0D-BF6A-87E9294B9263.jpeg
 
Да се ми вратимо на тему, будући да општина званичан захтев треба што пре да пошаље. Имајући у виду садашњи распоред мреже и полазака, мишљења сам да на нови БАС треба пребацити 351 и 461, односно две најфреквентније линије.
Тиме се не само покривају сва насеља, као и административни центар општине са БАС-ом, него се и ослобађа терминус Шумице за појачање осталих линија потеза 300, јер је један од главних "изговора" за одбијање појачања - попуњеност капацитета терминуса.
Општина може тражити овај захтев међутим при ставу сам да се мора тражити потпуна реорганизација потеза

Имамо ситуацију да остале линије мимо 351 имају једноцифрен број полазака, и људи у Ласти раде оваквим распоредом, нпр једно возило ради следећим распоредом:
04:30 356 Пударци-Шумице
05:45 352 Шумице-Дражањ (аутопутем)
07:00 351 Дражањ-Шумице

19:00 351 Шумице-Дражањ
20:20 355Б Дражањ-Камендо-Шумице
22:00 352 Шумице-Дражањ (аутопутем)

Као прво 351 мора бити самосталан са возилима од осталих линија, као друго мора се појачати 351 и мора се регулисати интервал полазака и одредити као на градским линијама. Самим преусмерењем 351 њиме би путовало више Бегаљичана, Грочана и Болечанаца самим тим предлажем интервал полазака од 40 минута, а викендом 60 минута.

Као друго остале линије које бих појачао, а које би остале на Шумицама је 363, једноставно је друга важна линија после 351 јер захвата Камендол, Доњи крај у Умчарима и Живковац где је заиста лоша доступност јавног превоза и као експрес везу између Шумица и Умчара бих оставио 366 до Камендола (са свраћањем у Илински крај у Пударцима)

Као треће, Дражањ и Живковац би имали везу аутопутем до Малог Пожаревца путем нове трасе линије 350 коју сам предложио општини, секретаријату а и овде сам писао о томе
 
Ne znam, meni je suludo da pudarci kamendol drazanj umcari sopot imaju ekspres linije blize centru grada nego mnogostruko naseljenija i bliza gradu naselja kao sto su bolec vinca lestane.

Udjes u 351 u draznju i za pola sata si na novoj bas stanici?

Udjes u 305 i za 40 minuta (milion stanica, rasku**an smederevski put) dodjes tek na ustanicku, apsolutno najnebitniji hub. Nisam u zivotu cuo nekog da kaze idem na ustanicku da zavrsim nesto...

Na fakultetu sam imao kolegu iz sopota koji je duplo brze stizao od mene, zivi 3 puta dalje od mene.

Gde su ekspres linije za ova 'tako blizu a tako daleko' naselja, gde je izlaz na kruzni put ka miljakovcu, gde je izlaz na moto put?!

Mislim da ova slepljena naselja ka zvezdari mora da traze cepanje od grocke i pripajanje gradskoj opstini zvezdara, logicno je i geografski i sa strane zdravog razuma, mnogo zatucana opstina, koja je veliko uporiste vladajuce stranke od kojih apsolutno nista ne dobija a i dalje ih glasa u jakom %.
 
Ne znam, meni je suludo da pudarci kamendol drazanj umcari sopot imaju ekspres linije blize centru grada nego mnogostruko naseljenija i bliza gradu naselja kao sto su bolec vinca lestane.

Udjes u 351 u draznju i za pola sata si na novoj bas stanici?

Udjes u 305 i za 40 minuta (milion stanica, rasku**an smederevski put) dodjes tek na ustanicku, apsolutno najnebitniji hub. Nisam u zivotu cuo nekog da kaze idem na ustanicku da zavrsim nesto...

Na fakultetu sam imao kolegu iz sopota koji je duplo brze stizao od mene, zivi 3 puta dalje od mene.

Gde su ekspres linije za ova 'tako blizu a tako daleko' naselja, gde je izlaz na kruzni put ka miljakovcu, gde je izlaz na moto put?!

Mislim da ova slepljena naselja ka zvezdari mora da traze cepanje od grocke i pripajanje gradskoj opstini zvezdara, logicno je i geografski i sa strane zdravog razuma, mnogo zatucana opstina, koja je veliko uporiste vladajuce stranke od kojih apsolutno nista ne dobija a i dalje ih glasa u jakom %.
305 su uništili poslednjih godina... Od takta na 11 min u špicu do evo 20 min (doduše letnji red vožnje), a gužva je.
I onda ti dođe grejalica u kojoj je užasno.

Evo sada se spominje 5 vozila Sage a to znači zimski na 17 min.
Što je mnogo.
Uveče ako ne dođe jedan, čekaš sat vremena.

Bilo je priče da se linija produži do Cvetka i ja to podržavam.
A nekada je išla do Kraljice Marije...
Koji je to reset danas i vraćanje u kameno doba.
Samo da se tramvaji ne bi obeskoristili, jer bi svi onda koristili npr nju.

Ali da ne mogu da odrade expres i da stave Bajdina--->Zvezdara Pojaca--->Vukov Spomenik(Kraljice Marije).

Da se i ljudima odavde malo olakša a ne sve presedački na Ustaničkoj.

Neku drugu #300 bi trebalo produžiti do Šumica ako izmeste 351 na novu autobusku

Ima mesta za poboljšanje ali je lakše blejati učauren u melanholiji.
 
Ne znam, meni je suludo da pudarci kamendol drazanj umcari sopot imaju ekspres linije blize centru grada nego mnogostruko naseljenija i bliza gradu naselja kao sto su bolec vinca lestane.

Udjes u 351 u draznju i za pola sata si na novoj bas stanici?
Не видим уопште проблем у томе да насеља попут наведених имају бржу везу са граду, шта више колко год будем био упућен у тему јавног превоза гураћу ту идеју, разлог? Па види, ако си икад залазио у те крајеве ниси имао шта посебно да запазиш, једноставно смо принуђени да за неке више циљеве путујемо за град, и баш по том питању додатно треба да нам се живот згади, баш због тог лошег превоза који имамо се масовно људи посебно млади исељавају из тих села и живе као подстанари у граду јер су принуђени на то и једва се крпе за кирију. Притом тамо где имаш развијен јавни превоз лако можеш да привучеш нове придошлице, а у самим насељима јужно од Гроцке би се могло сасвим солидно живети са развијенијом инфраструктуром, треба од негде почети.

Наравно да сам исто тако и за предлог да се Болеч, Лештане, Винча, Калуђерица исто тако повежу за градом, затом сам предлагао 309 до Прокопа, 305 до Шумица, 302 до Цветка, исто тако подржавам идеју линије 300, као и било коју нову линију која би побољшала јавни превоз у тим деловима општине.
 
Da ima neko "muda" pa da napravi nove pruge u Beogradu, pod zemljom i da lepo sva prigradska naselja i opštine poveže vozom, odnosno da imamo svoj S-Bahn. Projekat od X milijardi evra, ali za budućnost celog Beograda i sigurno isplativ. Samo eto, bitnije su neke druge stvari, koje opet imaju prioritet i nad kanalizacijom, vodovodom i drugim komunalnim problemima.
 
305 su uništili poslednjih godina... Od takta na 11 min u špicu do evo 20 min (doduše letnji red vožnje), a gužva je.
I onda ti dođe grejalica u kojoj je užasno.

Evo sada se spominje 5 vozila Sage a to znači zimski na 17 min.
Što je mnogo.
Uveče ako ne dođe jedan, čekaš sat vremena.

Bilo je priče da se linija produži do Cvetka i ja to podržavam.
A nekada je išla do Kraljice Marije...
Koji je to reset danas i vraćanje u kameno doba.
Samo da se tramvaji ne bi obeskoristili, jer bi svi onda koristili npr nju.

Ali da ne mogu da odrade expres i da stave Bajdina--->Zvezdara Pojaca--->Vukov Spomenik(Kraljice Marije).

Da se i ljudima odavde malo olakša a ne sve presedački na Ustaničkoj.

Neku drugu #300 bi trebalo produžiti do Šumica ako izmeste 351 na novu autobusku

Ima mesta za poboljšanje ali je lakše blejati učauren u melanholiji.
Evo stanja na potezu 300 pre i nakon dolaska privatnika:

Potez 300

Stari broj poluobrta

302: RD 178 S 107 N 79
303: RD 65 S 51 N 51
304 RD 100 S 52 N 52
305 RD 136 S 94 N 94
306 RD 93 S 93 N 93
307 RD 132 S 76 N 76
308 RD 239 S 129 N 92
309 RD 389 S 264 N 264
311 RD 119 S 59 N 59

Novi broj poluobrta

302 RD 203 S 121 N 93
303 RD 71 S 51 N 51
304 RD 100 S 74 N 52
305 RD 138 S 94 N 94
306 RD 93 S 93 N 93
307 RD 178 S 136 N 136
308 RD 247 S 177 N 177
309 RD 401 S 268 N 268
311 RD 127 S 83 N 83
RD- Radni dan
S- subota
N- nedelja
 
Ne znam, meni je suludo da pudarci kamendol drazanj umcari sopot imaju ekspres linije blize centru grada nego mnogostruko naseljenija i bliza gradu naselja kao sto su bolec vinca lestane.
Овде говоримо о јединственој прилици јер ће се десити реорганизација градских терминуса међуградских и ластиних приградских линија. ГСП-ове приградске линије имају други статус, оне никада нису ни завршавале на БАС-у, нити ће.

Да треба нека експрес линија на северу, треба, али то нема никакве везе са конкретном ситуацијом која се дешава. Потребна је нека контра линија, Смедеревцем, од Три Тигања па онда Кружним путем и преко АП до рецимо блока 20. Али то тек кад се заврше радови на Смедеревцу, пре тога нема смисла.
 
Овде говоримо о јединственој прилици јер ће се десити реорганизација градских терминуса међуградских и ластиних приградских линија. ГСП-ове приградске линије имају други статус, оне никада нису ни завршавале на БАС-у, нити ће.

Да треба нека експрес линија на северу, треба, али то нема никакве везе са конкретном ситуацијом која се дешава. Потребна је нека контра линија, Смедеревцем, од Три Тигања па онда Кружним путем и преко АП до рецимо блока 20. Али то тек кад се заврше радови на Смедеревцу, пре тога нема смисла.
Da se neko setio da predlozi minibus E liniju od Tri tiganja do grada, verujem da bi mogla da prođe i da bi imala dobru popunjenost.
 
Mislim da E linija pre produžavanja/uvođenja neke druge ne bi bila dobro rešenje. Popunjenost bi bila ogromna, daleko od onoga što kombi može da prihvati, a linija ne bi imala svoju ekspres namenu. Takva linija je u redu, ali samo kao dodatak nekoj koja bi bila glavna veza sa gradom.
Ne znam, meni je suludo da pudarci kamendol drazanj umcari sopot imaju ekspres linije blize centru grada nego mnogostruko naseljenija i bliza gradu naselja kao sto su bolec vinca lestane.
Ja lično podržavam da se i 351 i 461 produže do BAS-a, ali naravno, i gradske linije poteza 300 treba produžiti. Nije to više samo princip "svi drugi imaju, a mi ne" već je činjenica da je produženje neophodno i zbog rasterećenja 17 i 31. Ako se sa poteza 300 nešto i bude produžavalo, po meni će to biti 307. Mada sam pominjao, ali opet kažem da bi razlog zašto je baš nju Strela preuzela mogao biti u produženju.
 
Bas zato E linija treba da radi i jedino tako će je privatnik držati, neće Bane da radi ako nema dobar profit od toga. Uz dobar takt bi mogla da prođe, ali da ne ide na Novi Beograd, nego na Trg republike, ili Studentski trg.
 
Sad je trenutak pisati nadležnima za linije gradskog prevoza poteza 300. Imate već predloge za 351 i 461, imate i one predloge koje sam nedavno napravio, pa šta god da mislite da bi bilo dobro da se pošalje, i šta bi bilo najrealnije da realizuje, poslati. Bolje nego gledati u kristalnu kuglu, tarot ili bacati pasulj 'oće li se nešto produžavati ili ne nakon preuzimanja linija od strane privatnika.​
 
Da se neko setio da predlozi minibus E liniju od Tri tiganja do grada, verujem da bi mogla da prođe i da bi imala dobru popunjenost.

Mislim da E linija pre produžavanja/uvođenja neke druge ne bi bila dobro rešenje. Popunjenost bi bila ogromna, daleko od onoga što kombi može da prihvati, a linija ne bi imala svoju ekspres namenu. Takva linija je u redu, ali samo kao dodatak nekoj koja bi bila glavna veza sa gradom.

Ja lično podržavam da se i 351 i 461 produže do BAS-a, ali naravno, i gradske linije poteza 300 treba produžiti. Nije to više samo princip "svi drugi imaju, a mi ne" već je činjenica da je produženje neophodno i zbog rasterećenja 17 i 31. Ako se sa poteza 300 nešto i bude produžavalo, po meni će to biti 307. Mada sam pominjao, ali opet kažem da bi razlog zašto je baš nju Strela preuzela mogao biti u produženju.
307 jeste najrealnija opcija, mada je ja ne bi produžavao, već preusmerio na Kružni put pa na AP pa do Katanićeve ili bloka 20. Ništa što treba da saobraća Bulevarom od Kaluđerice do Cvetka ne može biti efikasno i smisleno.
 
307 jeste najrealnija opcija, mada je ja ne bi produžavao, već preusmerio na Kružni put pa na AP pa do Katanićeve ili bloka 20. Ništa što treba da saobraća Bulevarom od Kaluđerice do Cvetka ne može biti efikasno i smisleno.
Apsolutno, imamo totalno neiskoricen autoput i jedna takva linija bi značila celom potezu koji bi kod Zdravstene stanice mogao tu da preseda i ubrza putovanje do grada. Nemamo izlaz na autoput ako izuzmemo 351, nemamo vezu sa Ikeom, ni sa avalskim putem, a povezanost sa Mirijevom smo dobili u vidu minibus linije koja ide na 40 minuta od 6-20.
 
Продужење линије 306 до Икее уз додатак још једног возила није лоша опција, пребацити све поласке да се врше до тамо и радило би посао. А 307 на аутопут и на Блок 20, свакако је Смедеревски пут преплављен бусевима са потеза 300 ваљало би и њега мало растеретити.
 
Кад 309 није терминус Устаничка,вала може и некој линији потеза 300 продужити трасе.Оно што бих оставио на Устаничкој су 302 и 303,као и ако се једног дана уведе 301.Ово остало би и могло да се сели са Устаничке.
 
Кад 309 није терминус Устаничка,вала може и некој линији потеза 300 продужити трасе.Оно што бих оставио на Устаничкој су 302 и 303,као и ако се једног дана уведе 301.Ово остало би и могло да се сели са Устаничке.
U okolini imamo terminuse Zvezdara /pijaca/, Konjarnik, Šumice i staru okretnicu 20 u Pljevaljskoj, mada sumnjam da bi nekome palo na pamet da nju upotrebi. Šumice lako mogu da prime još neku liniju niže frekvencije, Konjarnik isto, kod Cvetka ne znam koliko može (309 je najfrekventnija linija poteza 300 sa intervalom od 7 minuta) a i čini se da se nadležnima ne sviđa preklapanje linija sa tramvajima (iako im se ne sviđaju ni tramvaji). Moja ideja bila je ovakva:
- Na Ustaničkoj ostaju 301, 302 i 311. 50 postaje zglobna, 19 se produžuje jednu stanicu.
- 303 i 306 se prebacuju kod Cvetka, sa intervalima od po 40 minuta neće smetati 309 (ukoliko ne dozvole onda se prebace na Šumice)
- 305 i 307 (frekventnije linije sa poteza) se prebacuju na Konjarnik
- 304 se prebacuje na Šumice

Nisam najsigurniji koliko dobro sam procenio sposobnost ovih terminusa da prime dodatne linije ali mislim da bi preživeli ovako
 
Vrh