Šta je novo?

Prigradske linije javnog saobraćaja – predlozi i rešenja

Пошто се већ секретаријат вади на мали број путника, морам да кажем следеће а то да је за мали број путника на локалним линијама у Гроцкој крива и сама Ласта са својим честим неодржавањем истих. Који год локал био у питању дал 365, 350, 467 или 313 ти мораш унапред да размишљаш дал ће господа из Ласте послати возило на ту линију. Једноставно и да су добро биле испланиране те линије и остварене везе Ласта их је уканалила и самим тим је и преполовљен број путника на тим линијама. Нпр често се дешава да се не реализује полазак у 05:45 из Дражња на линији 351 и онда кад се појави возило буде полупразно јер ће сви користити полазак у 06:00
Управо о овоме већ дуже причам. На исти начин смо изгубили поласке преко Авале за град и практично остали без директне везе са комшијским авалским насељима и горњим делом Вождовца. Ласта је тим понашањем одбила путника са тог правца. Сећам се кад сам зимус ишао у Б. Поток по документа, возач ми је признао да је полазак у 17.10 на линији 466 сам један дан те седмице био реализован. И онда Ласта кука Секретаријату како нема путника, па им дозволе да укину поласке. Тако смо остали без укупно три поласка на 466 и 468, као и два на линији 467. То је тренутно још мање полазака преко Авале због летњег реда вожње. Тако да нам је ту што пре неопходна редовна интервална линија Авалским путем.
 
Управо о овоме већ дуже причам. На исти начин смо изгубили поласке преко Авале за град и практично остали без директне везе са комшијским авалским насељима и горњим делом Вождовца. Ласта је тим понашањем одбила путника са тог правца. Сећам се кад сам зимус ишао у Б. Поток по документа, возач ми је признао да је полазак у 17.10 на линији 466 сам један дан те седмице био реализован. И онда Ласта кука Секретаријату како нема путника, па им дозволе да укину поласке. Тако смо остали без укупно три поласка на 466 и 468, као и два на линији 467. То је тренутно још мање полазака преко Авале због летњег реда вожње. Тако да нам је ту што пре неопходна редовна интервална линија Авалским путем.
А фора у свему томе је што ти из Ласте никад неће рећи то већ "ми радимо како нам секретаријат каже" унакажен је локални превоз, неозбиљни су као предузеће и треба им одузети те линије.
 
Neozbiljan im je akcionar koji je do skora bio sam Grad Beograd, tako da teoretski gledano to možemo da prepišemo Ganguli.

Ne zaboravite da akcionari nisu želeli da se Lasta zaduži za nova vozila koja bi pokrila linije.
 
Шаљу 7500 јуче и прекјуче на 581,толико о тој старосној граници коју треба да поштују.
 
И онда Ласта кука Секретаријату како нема путника, па им дозволе да укину поласке.
Ово баш и нема логике будући да се и Ласта, као и остали превозници плаћају по километру а не по превезеним путницима. Ласти је можда било битно да има путнике када су имали свој тарифни систем и своје кондуктере и своју наплату. Сад их баш брига.
 
И да,ко ће да замени Секулу сад? Неки поданик и послушник странке вероватно.
 
Ово баш и нема логике будући да се и Ласта, као и остали превозници плаћају по километру а не по превезеним путницима. Ласти је можда било битно да има путнике када су имали свој тарифни систем и своје кондуктере и своју наплату. Сад их баш брига.
Није да нема с обзиром да из месеца у месец улазе са мање возила, шаљу дословно било шта што имају и онда да их не би гањали за неодрађене поласке они их укину. За годину дана само ка Гроцкој су са три возила мање (два Сора запаљена и једном Отокару црко мотор)
 
Па нема шта да их неко "гања" за неодрађене поласке, само им се неостварени поласци не плате. Ниједном превознику нију у циљу да има мање полазака јер то значи и мање пара - то је циљ искључиво Секретаријату за ЈП. Они гледају да уштеде, да поукидају све што могу и да не дају нове линије и поласке јер то значи веће оптерећење буџета.
 
Da gledaju da uštede ne bi produžavali liniju 606, uvodili silne slovne linije 860, uspostavljali linije 102P, 103 i 112, produžavali 105L, uspostavljali linije 600 i 607, pretvarali liniju 56L u celodnevnu, uvodili liniju 610E, stavljali ponovo 2 vozila celodnevno na 57, uspostavljali liniju 581, uvodili 87A, vraćali ukinuta vozila na linije poteza 300, ukidali kraće linije a uspostavljali duže...​
 
Poslednja izmena:
Па нема шта да их неко "гања" за неодрађене поласке, само им се неостварени поласци не плате. Ниједном превознику нију у циљу да има мање полазака јер то значи и мање пара - то је циљ искључиво Секретаријату за ЈП. Они гледају да уштеде, да поукидају све што могу и да не дају нове линије и поласке јер то значи веће оптерећење буџета.
1000094757.jpg
 
Da gledaju da uštede ne bi produžavali liniju 606, uvodili silne slovne linije 860, uspostavljali linije 102P, 103 i 112, produžavali 105L, uspostavljali linije 600 i 607, pretvarali liniju 56L u celodnevnu, uvodili liniju 610E, stavljali ponovo 2 vozila celodnevno na 57, uspostavljali liniju 581, uvodili 87A, vraćali ukinuta vozila na linije poteza 300, ukidali kraće linije a uspostavljali duže...​
Гроцка је талац Ласте, као што је то давно објаснио Карло. Једноставно је "подела колача" таква да потезе 300 и 400 ради "Ласта". Тако је то још од СФРЈ. Годинама смо имали грдне муке да увучемо ГСП у Врчин јер је то "ластин реон" па је то са 303 успело тек када је уведен интегрисани тарифни систем....

Парадокс целе ситуације је што потези 300 и 400 одлазе приватницима, али ГСП-ов део који је коректан, а не ластин који је катастрофалан, уместо да је обрнуто.

Ја сам овима из Секретаријата цећ рекао, људи, ако треба неки конкретан приватник да вози да бисмо добили линију, па нек вози, само нам дајте линију ... небитно ко вози ...
 
Ја сам овима из Секретаријата цећ рекао, људи, ако треба неки конкретан приватник да вози да бисмо добили линију, па нек вози, само нам дајте линију ... небитно ко вози
I onda dobijete Lastu i liniju 313.
 
Гроцка је талац Ласте, као што је то давно објаснио Карло. Једноставно је "подела колача" таква да потезе 300 и 400 ради "Ласта". Тако је то још од СФРЈ. Годинама смо имали грдне муке да увучемо ГСП у Врчин јер је то "ластин реон" па је то са 303 успело тек када је уведен интегрисани тарифни систем....

Парадокс целе ситуације је што потези 300 и 400 одлазе приватницима, али ГСП-ов део који је коректан, а не ластин који је катастрофалан, уместо да је обрнуто.

Ја сам овима из Секретаријата цећ рекао, људи, ако треба неки конкретан приватник да вози да бисмо добили линију, па нек вози, само нам дајте линију ... небитно ко вози ...
Само што је сада ситуација мало другачија јер је Ласта у никад горем стању и ако им Стрела не купи возила ускоро, они неће моћи да одржавају више то што имају, а све иде ка томе јер се нови аутобуси не назиру. А осим Стреле и Ластре не постоји више ниједан превозник поред Ласте који се бави приградским превозом по селима (исправите ме ако грешим)
 
Osim ako vozač (Šrilančanin) nije pogrešio trasu, 705 je promenjena da ide Karamatinom u oba smera.​
Prema mapi koja stoji na sajtu SJP, linija uopšte ne ide Karamatinom, već preko Glavne i Dr Petra Markovića / Marka Nikolića u oba smera. Isto tako stoji i za liniju 612 da ne ide Emilije Jakšić, kako je bilo najavljeno i predstavljeno mapom, većom Batajničkim drugom (1. deo).
Да трасом може да прође обичан аутобус - врв би је добио ГСП.​
64 je minibus iako je drži GSP.​
 
Гроцка је талац Ласте, као што је то давно објаснио Карло. Једноставно је "подела колача" таква да потезе 300 и 400 ради "Ласта". Тако је то још од СФРЈ. Годинама смо имали грдне муке да увучемо ГСП у Врчин јер је то "ластин реон" па је то са 303 успело тек када је уведен интегрисани тарифни систем....

Парадокс целе ситуације је што потези 300 и 400 одлазе приватницима, али ГСП-ов део који је коректан, а не ластин који је катастрофалан, уместо да је обрнуто.

Ја сам овима из Секретаријата цећ рекао, људи, ако треба неки конкретан приватник да вози да бисмо добили линију, па нек вози, само нам дајте линију ... небитно ко вози ...
О овој теми на овом форуму се већ доста причало, Ласта је пар екселанс била монополиста на оба потеза. О томе како је било "увлачење ГСП-а у Врчин" пре 8 година, то моја душа најбоље зна. Мојих двадесетак година борбе за бољи превоз у Врчину, за формирање ГСП линије ка Врчину. Небројени састанци давних година у Ласти, ГСП-у, СЈП, остали начини борбе итд. 2016. имали смо подршку општине за продужење 303 до Врчина, али пре тога сам све учинио (почев од 2009. године) да направим план, све организујем, алармирам да нам помогну знани и незнани. Ласта је до те мере била дрска те године (2016), да је чак и политичким путем покушала да осујети да ГСП уђе у Врчин. (Да се разумемо, у том тренутку су већ постојале 403 и 408 које су качиле ободе Врчина, крајем 2017. линија 70 добија стајалиште на Траншпеду). У очи су ми се смејали и говорили у току много година да ГСП никад неће ући поново у Врчин. По Божијем промислу било је другачије. Искрено ови проблеми са превозом, до доласка 303, заједно са свим другим комуналним проблемима по којима је несрећна општина Гроцка чувена, чинили су живот у Врчину доста тешким, а нажалост, није се ни данас много поправила ситуација, говорећи на нивоу целог насеља.
Слажем се, то јесте парадокс, јер реорганизација линија и промена превозника треба оном делу линија које опслужује Ласта.
 
Poslednja izmena:
Проблем код линија које опслужује Ласта је огроман број линија са шачицом полазака, није то само у Гроцкој већ у свим приградским општинама које ради Ласта, генерално Ласта свуда тако функционише, не установи се једна траса и једна линија повезивања него милион. Што је по мени апсурдно јер шта мени значи што у Дражњу имам 10 линија или неко у Живковцу 9 кад аутобуса нема по 2 сата у Дражњу (У Живковцу да не говорим). Гроцка је најбољи пример тога јер имамо нпр Бегаљицу која има 302 и зна се да она иде тамо и исто тако Умчаре који имају 350, 351, 352, 352А, 353, 354А, 355, 355А, 355Б, 355Л, 361, 361Б, 361Л, 362, 363, 363Л, 365, 366, 366А и погодите ко има бољи превоз? И онда се појаве наслови како Гроцка има 30+ линија а нико се не запита како је то могуће или ће рећи "е па они имају доста линија добар је њихов превоз тамо" Једноставно је то политика Ласте коју је град одобрио и то је прва ствар коју бих сасекао у свим приградским општинама тако што би свако насеље имало по просеку 2-3 линије (зависи од величине насеља и доступних веза)
 
То је дефинитивно највећи проблем код Ластиног потеза 300,гомилу линија са једним,два,три поласка.5-6 јаких линија одатле би можда решио проблем,само би ми 351 остала нормална траса.352 би ишла Дражањ - Умчари - аутопут - Шумице,353 би ишла Дражањ - Умчари - Камендол - Брестовик - Гроцка - Шумице 354 Живковац - Умчари - Пударци - Брестовик - Гроцка - Шумице 355 би била садашња 365 Гроцка - Младеновац само што не би ишла кроз Шепшин и Дубону него право од Малог Пожаревца ка Младеновцу 356 Живковац - Умчари - аутопут - Шумице и 357 Камендол - Пударци - Умчари - аутопут - Шумице.По мом мишљењу све остало је вишак,а Заклопачу нисам рачунао јер она не зависи искључиво од Ласте,имају 303 и ГСП
 
То је дефинитивно највећи проблем код Ластиног потеза 300,гомилу линија са једним,два,три поласка.5-6 јаких линија одатле би можда решио проблем,само би ми 351 остала нормална траса.352 би ишла Дражањ - Умчари - аутопут - Шумице,353 би ишла Дражањ - Умчари - Камендол - Брестовик - Гроцка - Шумице 354 Живковац - Умчари - Пударци - Брестовик - Гроцка - Шумице 355 би била садашња 365 Гроцка - Младеновац само што не би ишла кроз Шепшин и Дубону него право од Малог Пожаревца ка Младеновцу 356 Живковац - Умчари - аутопут - Шумице и 357 Камендол - Пударци - Умчари - аутопут - Шумице.По мом мишљењу све остало је вишак,а Заклопачу нисам рачунао јер она не зависи искључиво од Ласте,имају 303 и ГСП
365 не иде у Дубону, одређен део предлога бих уважио, а ево моје замисли

350 Живковац - Умчари - Мали Пожаревац - Дражањ
351 Шумице (Мотопутем) - Гроцка - Дражањ
355 Шумице (Калуђерица) - Гроцка - Брестовик - Камендол - Дражањ
356 Пударци - Бегаљица - Гроцка - Брестовик - Камендол - Пударци
363 Живковац - Камендол - Брестовик - Гроцка
365 Гроцка - Умчари - Влашка - Младеновац
366 Шумице - Умчари - Камендол (аутопутем)


А што се тиче Заклопаче и Гроцке, неко од чланова је предложио градску од БНВ аутопутем преко Заклопаче до Гроцке што би заменило 354Б
 
Vrh