Kako je tokom vikenda najavljena nova linija 600, a živim pored Prokopa, odlučih danas da se sa istom provozam. Juče sam predveče sišao do ŽS da vidim da li su postavili red vožnje i oznake za liniju, ali ni traga od istih. Kada sam danas sišao do stanice, bilo je par minuta do polaska. Oznake za novu liniju uredno postavljene, ali nigde reda vožnje. O neophodnosti postavljanja mape sa trasom da i ne govorim. Na stajalište nailazi Guleryuz, GB 70217. U pitanju je
polazak u 14:45, o kome je govorio @NecaBG. Sudbina je tako udesila da sam od svih polazaka ubo baš jedan od onih na kojima radi problematičan vozač, uslovno rečeno.
Čekao sam polazak na početnoj stanici kod Prokopa, gde je bio parkiran 36 i čekao vreme svog polaska. Vozač na liniji 600 je stao tek kada je video da sam potrčao za njim da uđem. Pošto sam ušao, bio sam jedini putnik sve do stajališta Bežanijska kosa, gde sam izašao. Za 20 minuta smo stigli do pomenutog stajališta.
Na već pomenuto stajalište „Ortopedski zavod“ uopšte nije stao, nego je samo produžio pravo. Kao što je pomenuo NecaBG, putnici nisu stigli ni da reaguju na vreme i da ga zaustave. Čini mi se da je neko vozilo bilo parkirano ispred stajališta, bliže samom ortopedskom zavodu, ali nisam 100% siguran, jer nisam toliko obraćao pažnju na samu trasu, i da je zato preskočio stajalište.
Dok smo se spuštali ka Mostaru, u poslednjem trenutku se isključio sa skretanja za Gazelu. Tada sam čuo da priča sa nekim preko mobilnog telefona. Istog trenutka sam skapirao da taj sa kime priča mu govori kuda treba da vozi i gde su stajališta.
Pošto smo se spustili na najdonji nivo Mostarske petlje, stvari su se činile da idu na bolje. Međutim, nakon što je prošao uključenje iz Kneza Miloša, zaobišao je dva autobusa koji su bili na stajalištu i skrenuo ka Sajmu. Nisam siguran da je iko i konstatovao autobus od prisutnih ljudi na stajalištu.
Približavamo se Sajmu ali vozač uopšte ne usporava, već prolazi pored stajališta na kome je bio samo jedan autobus i primao putnike. Videlo se da ima ljudi koji su hteli da uđu, jer su krenuli ka autobusu. Kako smo se približavali stajalištu "Ruska", tako je počeo da usporava. Pretpostavljam da je mislio da tu treba da stane, a ne na Sajmu.
Kada smo se spustili sa Mosta na Adi u Jurija Gagarina, već mi je kroz glavu prolazilo da ne omaši i skrene u Antifašističke borbe, ali je na svu sreću produžio pravo. Nakon toga je pitao onog sa kojim je bio na telefonskoj vezi, da li treba da skrene u Marka Hristića ili da produži još pravo. Pošto je skrenuo kako treba, uputio se ka petlji kod Arene. Naravno, ni na jedno stajalište na NBG nije stao. Na stajalištu kod Buvljaka, u Jurija Gagarina, samo jedan čovek je krenuo ka autobusu. Drugi ako su i hteli da uđu, kasno suz to konstatovali. Na stajalištu u Marka Hristića je nekoliko ljudi stajalo i hteli su da uđu u autobus, ali vozač nije uopšte usporavao. Uspeo sam da primetim kako jedan od putnika proverava oznake za linije, pošto je autobus prošao pored stajališta. Na stajalištu „Blok 28“ je samo bio jedan mladić sa slušalicama u ušima i koji nije uopšte dizao pogled sa mobilnog telefona.
Kada smo bili na petlji kod Arene, malo je falilo da produži da vozi trasom linije EKO 1. Već je krenuo da se isključuje sa petlje, ali se vratio na istu i spustio na autoput, nakon što mu je tako rekla osoba preko telefona.
Po spuštanju na autoput, nastavlja da priča preko mobilnog. Naravno i dalje ne staje na stajalištima, sve dok ja nisam ustao i sišao na pomenutom stajalištu kod BK, iako se svaki put uredno isključi za stajalište. Tu već nisam stigao da ispratim na svim stajalištima da li je bilo ljudi koji su hteli da uđu. Ono što je evidentno, to je da su na stajalištu kod Studentskog grada nekolicina njih kasno konstatovala da je u pitanju autobus koji im odgovara.
Po izlasku iz autobusa, na samom stajalištu me je dočekala tabla na kojoj uredno stoji oznaka za liniju 607. Isti slučaj i sa nadstreßnicom. Fotografije na kraju posta.
Malo sam se promuvao po samoj BK i vratio se na stajalište da čekam polazak u 17:15 sa aerodroma. Tu me je dočekalo potpuno drukčije iskustvo. Vozio sam se sa
mercedesom kojeg je uhvatio
@Jelancha. Po samom dolasku, u autobusu je bilo 10 – ak putnika. Nekoliko nas je ušlo. Vozač je stajao na svim stajalištima osim kod Gospodarske mehane, gde je bila jedna devojka koja je čitala knjigu i samo bacila pogled da vidi da li je to njena linija. Kako nije bila, nastavila je da čita knjigu.
Kako je nova linija u pitanju i nisu ljudi najbolje upoznati sa njenom trasom, tako su pitali vozača kuda ide. Taj stepen poznavanja trase i samih stajališta, ne pamtim kada sam zadnji put video, a da je u pitanju prvi radni dan na trasi. Jedna žena ga je pitala kako da dođe do 88 pošto je trebala da ide na Žarkovo. Vozač ju je posavetovao da ide sa njim do Sajma i da onda prođe kroz podzemni prolaz i na stanici u suprotnom smeru čeka linije ka Žarkovu, da joj je to brža i bolja varijanta jer ima više linija. Ona je to prihvatila i sišla je kod Sajma. Duž same trase ljudi su izlazili, da bi se nakon Mostarske petlje sam nas dva putnika uputilo ka Prokopu, gde smo i izašli.
U odlasku mi je trebalo 20 minuta do BK, a u povratku 25 minuta. Utisak mi je da iako je bio popodnevni špic kada sam se vraćao, da je ovo brža varijanta nego da linija ide preko Sava centra. Ovde bih se složio sa konstatacijom
@Пантограф . Moja slobodna procena je da je potrebno oko 35 minuta od jednog do drugog terminusa.
Ostaje mi još samo da pogledam stajalište u Gučevskoj, da nije tamo okačen red vožnje za liniju 600, obzirom da se ono vodi kao početno, za razliku od linije 38L, kojoj je početno stajalište kod ulaza u staničnu zgradu Prokopa.
Autobus sa kojim sam se vratio, primio je 10 – ak putnika sa torbama, po dolasku na stajalište kod Prokopa u smeru ka Mostaru. Nekoliko ljudi je ostalo da čeka drugu liniju.
I samo da napomenem da nisam upisao GB Mercedesa sa kojim sam se vozio, tako da ne znam kojih od pomenuta dva modela ima 2, a kojih 1 vozilo na liniji.