Šta je novo?

Prigradske linije javnog saobraćaja – predlozi i rešenja

Ja koji je koristim svaki dan sam za to da bude minibus, puna je samo tokom špica, većinu dana vozi prazna, sad će se taman povećati i broj polazaka i to je ono što je potrebno ovoj liniji
 
Imam jedno pitanje tehničke prirode. Linija postane minibus sa čeršćim polascima i poveća se broj korisnika iste toliko da novi kapaciteti postanu nedovoljni i onda se donese odluka o njenom vraćanju na solo, ali sa manje polazaka. Šta onda?​
 
Ako plaćaju isto solo i kombi po kilometru, koji je interes prevoznika da izbaci onda normalan solo bus na liniju? Klasičan solać od 12m može biti i tri, pa i više puta skuplji od prerađenog furgona. O troškovima održavanja, potrošnji, pa eto i registraciji, tek da ne pričam. Nešto mi je to baš nelogično, pa ako i jeste takva politika plaćanja istom sumom po pređenom kilometru za dva potpuno različita tipa vozila, onda stvarno imamo teške buzdovane u Direkciji. Po toj logici, komotno mogu isto da plate i solo i zglob, a realno manja je razlika između njih, nego li kombija i pravog solo autobusa.
 
Po toj logici sve linije pretvoriti u kombi (minibus) linije, jer je najveća ušteda. :D
 
Један предлог за везу југа општине Гроцка и Младеновца. Наиме имамо линију 365 која спаја Гроцку у Младеновац међутим свако ко се бави протоком и прометом путника, ако постоји неко на овом форуму знаће да је веома мали број путника и да се највећи део путника вози искључиво до/од Малог Пожаревца. Чак и онај ко иде за Младеновац изађе у Малом Пожаревцу те пређе на 493 јер је бржа варијанта. Такође сам 365 има 8 полазака (4 по смеру) и плус 2 која саобраћају за Шумице (354Б). С друге стране имамо линију 350 која саобраћа тако како саобраћа и нема никаквог ефекта (има 7 полазака дневно, дужина путовања је око 70 минута, што је готово дужина путовања на линији 351). Један конструктиван предлог је да једно возило са ове две линије буде пребачено да саобраћа на 351, док би друго могло возити трасом Живковац - Умчари - Мали Пожаревац - Дражањ и обртно. Пударчани могу бити спојени са Малим Пожаревцем преко линије 351 до Умчара затим преседањем и много би се боље искористила та два возила имала би неку логику него што су овако празна. И још једно питање за Грочане са овог форума да ли су се икада возили линијом 365 до Младеновца. Писао сам за ове две линије једно 500 милиона пута, можда сам вас и сморио јер сам један од ретких са југа Гроцке који је активан на овом форуму, ал просто ми не да мира јер су већина мојих предлога заиста логична и врло лако изводљива посебно овај сад.
 
@stf ће ме вероватно исправити за трасу 365 тиме што ће ми рећи да је то привремена траса линије због пружног прелаза у Дражњу. У то ни ја више не верујем. Јер постоје многи пружни прелази који немају рампу а преко њих пролазе линије ЈЛПП-А. Прво је Умчари, суседно село, онда Врчин до недавно, а тај аргумент је још више погажен оног дана када је успостављена привремена линија 350л где је од марта до августа пролазио јавни превоз преко пружног прелаза у Дражњу. Чињеница је да не постоји жеља из општине а још мање из града да се ту нешто уради. А изводљиво је, није да није
 
Ko ce da pise nadleznim da trazi liniju od lestana ka novom beogradu nalik 70-ci?

Cekam 70 kod arene i prosto ne mogu da poverujem koji smo mi gradjani drugog reda, 70ca ide do ikee, bukvalno jedna robna kuca, ne kapiram zasto ne mogu da puste jednu liniju da se odvaja na kruzni put, da ne kruzimo vise posle par decenija mlaćenja
 
Ko ce da pise nadleznim da trazi liniju od lestana ka novom beogradu nalik 70-ci?

Cekam 70 kod arene i prosto ne mogu da poverujem koji smo mi gradjani drugog reda, 70ca ide do ikee, bukvalno jedna robna kuca, ne kapiram zasto ne mogu da puste jednu liniju da se odvaja na kruzni put, da ne kruzimo vise posle par decenija mlaćenja
Robna kuća plaća autobusku liniju + reklame u vozilima, a Leštane ne plaća! :p
 
Они не могу да споје пут од Лештана до Траншпеда који је око 2 километра. Шта даље рећи!
 
Ko ce da pise nadleznim da trazi liniju od lestana ka novom beogradu nalik 70-ci?

Cekam 70 kod arene i prosto ne mogu da poverujem koji smo mi gradjani drugog reda, 70ca ide do ikee, bukvalno jedna robna kuca, ne kapiram zasto ne mogu da puste jednu liniju da se odvaja na kruzni put, da ne kruzimo vise posle par decenija mlaćenja
Predlagali smo ovde liniju Vinča - Leštane - Autoput - Šumice / BNV / Prokop / blok 20
 
Један предлог за везу југа општине Гроцка и Младеновца. Наиме имамо линију 365 која спаја Гроцку у Младеновац међутим свако ко се бави протоком и прометом путника, ако постоји неко на овом форуму знаће да је веома мали број путника и да се највећи део путника вози искључиво до/од Малог Пожаревца. Чак и онај ко иде за Младеновац изађе у Малом Пожаревцу те пређе на 493 јер је бржа варијанта. Такође сам 365 има 8 полазака (4 по смеру) и плус 2 која саобраћају за Шумице (354Б). С друге стране имамо линију 350 која саобраћа тако како саобраћа и нема никаквог ефекта (има 7 полазака дневно, дужина путовања је око 70 минута, што је готово дужина путовања на линији 351). Један конструктиван предлог је да једно возило са ове две линије буде пребачено да саобраћа на 351, док би друго могло возити трасом Живковац - Умчари - Мали Пожаревац - Дражањ и обртно. Пударчани могу бити спојени са Малим Пожаревцем преко линије 351 до Умчара затим преседањем и много би се боље искористила та два возила имала би неку логику него што су овако празна. И још једно питање за Грочане са овог форума да ли су се икада возили линијом 365 до Младеновца. Писао сам за ове две линије једно 500 милиона пута, можда сам вас и сморио јер сам један од ретких са југа Гроцке који је активан на овом форуму, ал просто ми не да мира јер су већина мојих предлога заиста логична и врло лако изводљива посебно овај сад.
Povremeno je koristim, znači mi da izbegnem put do centra BG pa onda u Mladenovac ili da kao što sam išao pre uvođenja linije pešačim od Dražnja do naplatne stanice Mali Požarevac 5 km.

Послато са Pixel 6a помоћу Тапатока
 
Povremeno je koristim, znači mi da izbegnem put do centra BG pa onda u Mladenovac ili da kao što sam išao pre uvođenja linije pešačim od Dražnja do naplatne stanice Mali Požarevac 5 km.

Послато са Pixel 6a помоћу Тапатока
Ја некад користим 365 и 499 до стајалишта Прибиш па пешака за Дражањ, изађе ме пола сата пешачења
 
 
Surčinci očigledno nisu upoznati šta se dešava na njihovom sopstvenom terenu...

Na 601 rade najgori solarisi iz garaže, te često crkavaju i bivaju zamenjeni BMCovima (solo vozilima). Takođe, na 601 vole da utrpaju višak BMCova da rade od ranog jutra, iako po pravilu Novi Beograd treba da šalje sve zglobove.

Na 602 rade katastrofalna vozila koja stalno crkavaju, linija je retka i ume da fali polazaka po dva cela kruga.

Na 604 i 605 svaki dan crkavaju BMCovi i vrše se prekomande sa bloka 45.

Na 606 i 607 rade nepouzdana vozila (3241 i 3290), a svaka od tih linija ima po jednog smenca, tako da ako to jedno vozilo crkne - nema cele linije...

Na 610 rade horor vozila koja se lako mogu uporediti sa Mazovima 215 sa 511, čak su i starija od njih. Tu je takođe i najgori Higer iz Zemunske garaže, a moguće i iz celog GSP-a, 3498.

Na liniji 611 rade solo vozila iako ta linija Beograd povezuje sa industrijskom zonom gde radi baš mnogo ljudi, te su gužve na toj liniji neizbežne.

Dolazak privatnika na potez 600 rešava mnoge probleme Surčinaca jer dolaze nova vozila, 601 i 611 dobijaju više polazaka i više zglobnih autobusa, 602 takođe postaje dosta češća, ne vidim razlog za žalbu uopšte, da sam na njihovom mestu sedeo bih i ćutao, ne bih pravio problem bez problema.
 
Zašto se onda te pare koje bi se davale privatniku ne ulože u GSP? To pitanje postavljam od 2016? Zašto se ide linijom manjeg otpora? I onda se čudimo što je stanje u GSP loše.
 
Daleko od toga da je stanje idealno. Ali isto tako mislim da je strah Surčinaca opravdan, jer je za vreme rada Avala bus prevoza (ili kako već), stanje bilo više nego duplo gore. Sećam se zelenih Cobri (ili šta već) na 601 čija su sedišta bila mokra, u isto vreme dok iz autobusa kulja crni dim. Ne znam da li je prošlo 2 dana, a da se nisam vozio u autobusu u kome ne rade zadnja vrata, pa se vozimo sa otvorenim vratima valjda dok neko ne ispadne. Klima je naravno misaona imenica. Jedino bolja situacija je bila na 610 gde su radili zglobni polovni MAN i Solaris sa troje vrata, pa ako ništa imao si makar udobno mesto u autobusu. Pogledajte kakvu muku muče na liniji 511. Po meni je bolje i najgori Solaris iz GSP-a nego štrokava Cobra u kojoj se čadiš i kisneš u isto vreme, sa mogućnošću ispadanja iz busa. Naravno ukoliko dolaze nova vozila, mesta za brigu nema. Ali sudeći po pređašnjim iskustvima, jasna je bojažljivost.
 
To je bio najgori period za potez 600 u skorije vreme, ne znam kako je grad mogao to da dopusti... Matore Cobre, matori Jelcz koga su generalno remontovali i provukli kao mlađeg iako je 1996. godište, ni Solarisi ni Manovi nisu bili idealni, crkavali su stalno, hvala Bogu takve stvari više nećemo gledati
 
Daleko od toga da je stanje idealno. Ali isto tako mislim da je strah Surčinaca opravdan, jer je za vreme rada Avala bus prevoza (ili kako već), stanje bilo više nego duplo gore. Sećam se zelenih Cobri (ili šta već) na 601 čija su sedišta bila mokra, u isto vreme dok iz autobusa kulja crni dim. Ne znam da li je prošlo 2 dana, a da se nisam vozio u autobusu u kome ne rade zadnja vrata, pa se vozimo sa otvorenim vratima valjda dok neko ne ispadne. Klima je naravno misaona imenica. Jedino bolja situacija je bila na 610 gde su radili zglobni polovni MAN i Solaris sa troje vrata, pa ako ništa imao si makar udobno mesto u autobusu. Pogledajte kakvu muku muče na liniji 511. Po meni je bolje i najgori Solaris iz GSP-a nego štrokava Cobra u kojoj se čadiš i kisneš u isto vreme, sa mogućnošću ispadanja iz busa. Naravno ukoliko dolaze nova vozila, mesta za brigu nema. Ali sudeći po pređašnjim iskustvima, jasna je bojažljivost.
I da dolaze nova pitanje je kako će ih održavati, pa i na 511 su došla relativno nova vozila, nije bilo problema prvih par godina, ali je onda nastao haos zbog nemara privatnika prema samim vozilima. Jedino dobro će biti ako sve preuzme Strela, jer em kupuju dobra vozila, em ih odrzavaju.
 
Strela je koliko čujem od vozača 860 uzela Cobre za potez 600, za onih 11 Citara se ne zna gde će, niti za 10 solo Conecata, od zglobova stiže nešto iz Turske, ili Conecto ili Otokar, mislio sam da će biti samo jedna vrsta vozila kao na 860kama, ali izgleda da će biti raznovrsno
 
Kada sam cuo da vozaci Strele i Lastre imaju plate od 120.000-150.000 nisam mogao da verujem,mada mi je sam vozac tog prevoznika to potvrdio.U odnosu na bedan GSP smatram da Obrenovac sa okolinom ima najbolji prevoz u Srbiji i placa svoje vozace kao da su zapadu.Svako selo ima svoje buseve i minibuseve koji su povezani sa centrom grada.Treba sve rasprodati po Grockoj i okolini i pobeci tamo,jer je Grocka kao opstina ima najgori prevoz koji postoji! Pre bih stigap do Nisa,nego sto cu da se iscimam do centra grada iz Umcara preko 15 sela i 3 prevoza.Totalno nefunkcionalno za zivot i rad u glavnom gradu.
 
Vrh