Šta je novo?

Prigradske linije javnog saobraćaja – predlozi i rešenja

Фотографија усликана прошлог августа у Дражњу, данас је ситуација иста линије 350Л више нема, табле на стајалиштима дуж Београдске улице су остале а из секретаријата никад није дат одговор због чега је 350Л укинут, а инфо-табле на стајалиштима остављене.
Screenshot_20230514_164621_Gallery.jpg
 
Фотографија усликана прошлог августа у Дражњу, данас је ситуација иста линије 350Л више нема, табле на стајалиштима дуж Београдске улице су остале а из секретаријата никад није дат одговор због чега је 350Л укинут, а инфо-табле на стајалиштима остављене.
Одговор је прост - општина није послала захтев за задржаванје привремене линије, а Секретаријат је по аутоматизму вратио линију на стару трасу након радова.
 
Одговор је прост - општина није послала захтев за задржаванје привремене линије, а Секретаријат је по аутоматизму вратио линију на стару трасу након радова.
Поједини људи у општини су на захтев Дражњана за задржавање везе са Малим Пожаревцем рекли "шта ће вама аутобус за Мали Пожаревац?" тако да ме уопште не чуди 😊
 
Ко преузима, Ласта? У суштини изузев 601 и 610 тај потез и јесу приградске линије.
 
Узеће Арива или Стрела, онај кога боље наместе.
 
Ко преузима, Ласта? У суштини изузев 601 и 610 тај потез и јесу приградске линије.
Pa i nisu baš. 611 ide od Keja, 612 kruži Novim Beogradom i Zemunom, 604 i 605 idu do Bloka 45. Ovo je samo nastavak sistematskog uništavanja javnog prevoza, ništa novo. Ja sam to pisao još 2016. godine.
 
612 je погрешно сврстана у тај потез, 611 ипак спаја насеље које је крајње периферно, а линије 604 и 605 иду од краја НБГ као што линије потеза 300 иду од Устаничке. Мада није добро што се мења превозник на овом потезу негде 4 пут од 2016. чини ми се.
 
612 je zadržala numeraciju zato što je zadržala deo stare trase (od Pohorske do Bul. Zorana Đinđića i trasa kod Kvantaša).
 
Мислиш само Стрела и Ласта јер је Ластра у власништву Стреле?
 
Tako je, zapravo se to vodi na isto, ali je jasno gde će otići linije. A videćemo šta će biti i u celom gradu, sledeće godine nas ocekuje tender gde će biti raspodela linija u javnom prevozu, sigurno će biti nekih promena.
 
^^^Ako ne zabrane neke linije Kosmaju i Zemunu, prvom zbog nedostatka zglobnih, drugom zbog (ne)održavanja neće biti dugoročnog osetnog poboljšanja usluge. Što se šumadijskih poteza tiče, ne treba sad svaka biti zglobna ali brate preteruju sa "selektivnim pošćenjem zglobova". Ne samo GSP već i Lasta. Vranić nije pod hegemonijom Kosmaja pa je opet skoro svaki polazak pokriven SOR-om (osim kada zglobni Otokar upadne tek na poneki polazak u špicu a u sprezi sa 592 vrši praktično istu primarnu funkciju pokrivanja periurbanog radijalnog pravca kao 302 u kombinaciji s lastinim nebuloznim "gročanskim antibioticima"), a čak ni prigradske linije ka Mladenovcu i Barajevu nisu lišene visokopodnog solo horora sa 1-2-0 rasporedom vrata. Ko misli da je 37 zlo u špicu nek pokuša da uđe jednom nogom u 493 na Autokomandi ili 560 u Žarkovu.

Lasta je poput GSP-a totalno podbacila. Ne samo što je nakupovala gomilu solo autobusa i šačicu zglobnih, već je i to malo zglobnih nabavila u totalno promašenoj konfiguraciji. Evo setiše se da vrate zavese, al ipak su zaboravili da dodaju desetak sedišta i zatvore četvrta vrata (stave prozor sa sedištima), il bar da traže takve nove ili polovne. Idealno vozilo za linije poput 101, (151 za Pančevo), 302, 405, 461, 591, 610 (ekspres do okretnice 601), 611, 706 i 860 bi takoreći bio stariji hamburški Citaro sa horizontalnim motorom. Ima takvih polovnjaka na kilo, samo se treba setiti da treba planski nabaviti.

Vezano za pomenuto stajanje na jednoj nozi u interurbanim tipovima (s prtljažnicima) dužine 12-13m poput Otokar Territa, Temse LD ili Sora C12 čak i da su takve polovnjake prepravljali u dvovratne s 36 sedišta u prednjem delu (oko 60 ukupno) uzevši u obzir niskopodnost, veću površinu za stajanje bez gubitka sedišta i exit limit dvoja široka vrata ograničen na 80 (pola četvorovratnog zgloba radi ograničenja zadržavanja na stajalištima) eliminisali bi problem iznuđenih prigradskih solo pri nedovoljnom taktu u špicu. Alternativa nije baš sjajna jer bi bilo potrebno ređati troosovince kao na pokretnoj traci poput Madrida (može da se kombinuje sa zglobom tako da troosovinac ide amo van špica). Dakle čak je i dvovratni zglob praktičnije rešenje za nas od onoga što se koristi u praksi. Još jedan minus za Ikarbus (zamisli IK218M kapaciteta 80 sa 64 sedišta odnosno sedenjem 80% bez gužvanja pri stajanju).

A da, umalo da zaboravim da nijedan naš "prtljažničar" nema predviđen prostor i lift za invalide. Hvala bogu EU će ih pritisnuti da pređu na adekvatno opremljene troosovince, odnosno komotnije low entry ili niskopodne zglobove, zavisno od linije. Gade mi se, gade.
 
Значи можда буду све соло возила на тим линијама како ствари стоје.
 
Овај летњи ред вожње само још боље осликава очајан интервал полазака на 351. По реду вожње из Дражња за Шумице од 07:30 до 10:30 нема ниједан полазак (са Шумица за Дражањ од 06:00 до 09:00). Рупа је три сата. Као шлаг на торту није било поласка у 07:30. Дивота :)
 
Logika rada lastinih linija je oduvek takva. One su poseban segment🙄 Nemoguće na većini uspostaviti normalan intervalski sled polazaka. Čak i na vrlo frekvetnim linijama ima solidnih rupa van špica, pogotovu u večernjim časovima.
 
Још једна занимљива чињеница Живковац који је у општини Гроцка и припада Београду има на дневном нивоу 10 полазака за Смедерево (поласци из Малог Орашја) док за Гроцку/Шумице има 7.
 
Још једна занимљива чињеница Живковац који је у општини Гроцка и припада Београду има на дневном нивоу 10 полазака за Смедерево (поласци из Малог Орашја) док за Гроцку/Шумице има 7.
Opstina Grocka je jedna mala bara prepuna krokodila.

Ko mrtav konj :mad:
 
601, 610 i 611 - pola solo, pola zglob
602 - minibus
603, 604, 605, 606 - solo

tehnička specifikacija: https://attachment.tapatalk-cdn.com/67758/202307/2_96806fb28adf03760b5d3f0bfd813a2e.docx

poziv sa sajta grada: https://www.beograd.rs/cir/gradski-...grada-u-postupku-javno-privatnog-partnerstva/

izvor: gspbeograd.net

P. S.
Samo za pasionirane kontrolore ispravnosti linkova. Link je ispravan, ali je potrebno da se bude registrovan da bi se video sadržaj. Takođe, da se zahvalim što se vodi računa o razumljivosti teksta za linkove, za sve članove foruma i sve teme.​
 
601, 610 i 611 - pola solo, pola zglob
602 - minibus
603, 604, 605, 606 - solo

tehnička specifikacija: https://attachment.tapatalk-cdn.com/67758/202307/2_96806fb28adf03760b5d3f0bfd813a2e.docx

poziv sa sajta grada: https://www.beograd.rs/cir/gradski-...grada-u-postupku-javno-privatnog-partnerstva/

izvor: gspbeograd.net

P. S.
Samo za pasionirane kontrolore ispravnosti linkova. Link je ispravan, ali je potrebno da se bude registrovan da bi se video sadržaj. Takođe, da se zahvalim što se vodi računa o razumljivosti teksta za linkove, za sve članove foruma i sve teme.​
Cela tenderska dokumentacija je dostupna na linku ispod

 
Vrh