^^^Ako ne zabrane neke linije Kosmaju i Zemunu, prvom zbog nedostatka zglobnih, drugom zbog (ne)održavanja neće biti dugoročnog osetnog poboljšanja usluge. Što se šumadijskih poteza tiče, ne treba sad svaka biti zglobna ali brate preteruju sa "selektivnim pošćenjem zglobova". Ne samo GSP već i Lasta. Vranić nije pod hegemonijom Kosmaja pa je opet skoro svaki polazak pokriven SOR-om (osim kada zglobni Otokar upadne tek na poneki polazak u špicu a u sprezi sa 592 vrši praktično istu primarnu funkciju pokrivanja periurbanog radijalnog pravca kao 302 u kombinaciji s lastinim nebuloznim "gročanskim antibioticima"), a čak ni prigradske linije ka Mladenovcu i Barajevu nisu lišene
visokopodnog solo horora sa 1-2-0 rasporedom vrata. Ko misli da je 37 zlo u špicu nek pokuša da uđe jednom nogom u 493 na Autokomandi ili 560 u Žarkovu.
Lasta je poput GSP-a totalno podbacila. Ne samo što je nakupovala gomilu solo autobusa i šačicu zglobnih, već je i to malo zglobnih nabavila u totalno promašenoj konfiguraciji. Evo setiše se da vrate zavese, al ipak su zaboravili da dodaju desetak sedišta i zatvore četvrta vrata (stave prozor sa sedištima), il bar da traže takve nove ili polovne. Idealno vozilo za linije poput 101, (151 za Pančevo), 302, 405, 461, 591, 610 (ekspres do okretnice 601), 611, 706 i 860 bi takoreći bio
stariji hamburški Citaro sa horizontalnim motorom. Ima takvih polovnjaka na kilo, samo se treba setiti da treba planski nabaviti.
Vezano za pomenuto stajanje na jednoj nozi u interurbanim tipovima (s prtljažnicima) dužine 12-13m poput Otokar Territa, Temse LD ili Sora C12 čak i da su takve polovnjake prepravljali u dvovratne s 36 sedišta u prednjem delu (oko 60 ukupno) uzevši u obzir niskopodnost, veću površinu za stajanje bez gubitka sedišta i exit limit dvoja široka vrata ograničen na 80 (pola četvorovratnog zgloba radi ograničenja zadržavanja na stajalištima) eliminisali bi problem iznuđenih prigradskih solo pri nedovoljnom taktu u špicu. Alternativa nije baš sjajna jer bi bilo potrebno ređati troosovince kao na pokretnoj traci poput Madrida (može da se kombinuje sa zglobom tako da troosovinac ide amo van špica). Dakle čak je i dvovratni zglob praktičnije rešenje za nas od onoga što se koristi u praksi. Još jedan minus za Ikarbus (zamisli IK218M kapaciteta 80 sa 64 sedišta odnosno sedenjem 80% bez gužvanja pri stajanju).
A da, umalo da zaboravim da nijedan naš "prtljažničar" nema predviđen prostor i lift za invalide. Hvala bogu EU će ih pritisnuti da pređu na adekvatno opremljene troosovince, odnosno komotnije low entry ili niskopodne zglobove, zavisno od linije. Gade mi se, gade.