Šta je novo?

Prigradske linije javnog saobraćaja – predlozi i rešenja

Iako sam nekada bio podržavalac produžavanja neke od linija poteza 300 do Konjarnika, više nisam.

Navešću tri razloga:

1. Okretnica Konjarnik je takođe postala preopterećena, gotovo isto kao i Ustanička. Dešava se da 17 i 31 ni ne mogu da skrenu na samu okretnicu od broja vozila, pa stoje na izlaznoj stanici čekajući da neko od vozila na okretnici krene na polazak.

2. Iz direkcije nikada neće odobriti taj predlog. Ako se sećate izmene od pre par meseci zbog radova na okretnici Ustanička, 306 i 307 su zvanično išle do Konjarnika, a u realnosti im je poslednja stanica bila Ustanička, tačnije Bulevar Kralja Aleksandra. Nijedno vozilo nije ostavljalo putnike na okretnici na Konjarniku, niti im je tamo bila početna/zadnja stanica. Mnogi koji su ulazili na okretnici su bili izbačeni i rečeno im je da je početna stanica BKA. Čak ni neki autobusi poteza 300 uopšte nisu čekali polazak na okretnici, nego su bili parkirani duž Ustaničke ulice baš iz prethodno navedenog razloga.

3. Za bilo koju izmenu u korist stanovnika opštine Grocka, mora da postoji neko u opštini ko je baš baš uticajan i blizak vlastima pod uslovom da ga zanima da poboljša javni prevoz. Nažalost, u opštini postoje takvi ljudi, ali ih apsolutno ništa ne interesuje. U Rakovici je radi primera i više nego evidentno da postoji ili je postojao neko uticajan iz Resnika ko je obezbedio produžavanje linije 94 i javni prevoz u praktično najzabačenijim delovima tog naselja.

Više puta sam napominjao da je krajnje vreme da potez 300 dobije direktnu vezu ka centralnom delu gradu. Ne podržavam više nikakvo forsiranje na presedanje, jer se to samo još u ovom delu grada praktikuje i nedopustivo je, naročito ako se uzme u obzir broj stanovnika na potezu 300. Tako nešto sa sobom i povlači ogromno opterećenje na druge linije. Konkretno, 17 i 31 su jedine linije u gradu koje se na svom perifernom terminusu napune do te mere da često ni na početnoj stanici ne može da se uđe u vozilo. Okej, opterećene su i 16, 18, 23, 26, 27, 37, 65, 95 i tako dalje, ali niti jedna od tih linija na perifernom terminusu nije puna do toga da se visi na vratima. Dakle, osim što je besmisleno držati linije poteza 300 na Ustaničkoj, postalo je i nesnosno po druge linije i neophodno je produžiti neku liniju do centralnih terminusa ili uvesti novu koja bi pokrivala potez 300. Ali, opet kažem, ništa bez nekog jako uticajnog.
 
17 i 31 su prepune zbog ljudi sa poteza 300. I dok se razvlače priče o tome kako je super da se linije okreću na Ustaničkoj, ništa konkretno se ne dešava po pitanju angažovanja u vezi poboljšanja prevoza, ni od strane građana, ni od strane ljudi iz opštine. Sve se u suštini završi na predlozima koje je @stf pravio i neodgovaranjem od strane SJP. Dobro, dobijene su linije 309L i 313. I jel to rešilo probleme na koje se žale građani Grocke? Sudeći po pisanjima građana, gotovo da i nije. Ako se hoće nešto postići, potrebno je da se izvrši pritisak, ali očigledno ne postoji osoba koja bi to konkretno mogla da pokrene. Zato će Grocka i Gročani biti zadnja rupa na svirali do daljneg.​
 
17 i 31 su prepune zbog ljudi sa poteza 300. I dok se razvlače priče o tome kako je super da se linije okreću na Ustaničkoj, ništa konkretno se ne dešava po pitanju angažovanja u vezi poboljšanja prevoza, ni od strane građana, ni od strane ljudi iz opštine. Sve se u suštini završi na predlozima koje je @stf pravio i neodgovaranjem od strane SJP. Dobro, dobijene su linije 309L i 313. I jel to rešilo probleme na koje se žale građani Grocke? Sudeći po pisanjima građana, gotovo da i nije. Ako se hoće nešto postići, potrebno je da se izvrši pritisak, ali očigledno ne postoji osoba koja bi to konkretno mogla da pokrene. Zato će Grocka i Gročani biti zadnja rupa na svirali do daljneg.​
Ja I dalje verujem da je formiranje linije 309L ustvari dodvoravanje opštine Grocka Kaluđerici, jer godinama pokušavaju da se otcepe.

Time su im se učepili, I smirili ustanak za sada.

A to šta se događa sa ostatkom linija gradskog prevoza koji vozi po toj opštini, nije ih briga.
Ko još realan smanjuje polaske kada se konstantno ljudi doseljavaju, a naselja grade?

I posle, jao gužva je u saobraćaju, jedan čovek po vozilu... pa to je logičan nastavak, niko neće da čeka po pola sata bus na ovim vremenskim uslovima, bez nadstrešnice... Što je na ovoj opštini mnogo.
Dovoljan pokazatelj da ih nije briga.
 
Mislio sam evo prema google mapi imam ovako sa satelita,a i ovu drugu sliku,da mozda tu iza okretnice 17 bude neka okretnica,mislim kad bi se tu izgradila okretnica za potez linije 300.
 

Prilozi

  • Mali Mokri Lug, Belgrade to Mali Mokri Lug, Belgrade - Google Maps.pdf
    4,6 MB · Pregleda: 159
  • 20 Михаила Тодоровића - Google Maps.pdf
    3 MB · Pregleda: 152
Ja I dalje verujem da je formiranje linije 309L ustvari dodvoravanje opštine Grocka Kaluđerici, jer godinama pokušavaju da se otcepe.

Time su im se učepili, I smirili ustanak za sada.

Заправо не, та линија је последица погрешних предспоставки грађана који живе у њеној зони, и њено постојање за директну последицу има лош такт на 313 јер возила која би требала да саобраћају на 313 саобраћају на бесмисленој 309Л.

А што се тиче додоворавања, о томе нема ни говора. Већа је жаља у остатку Гроцке да се Калуђерица отцепи него у самој Калуђерици. То насеље представља камен који вуче целу општину на дно економске каце јер изискује ненормална средства за одржавање саме себе у том облику у коме је саграђена. Из истог разлога она никад неће ни постати засебна општина, јер би представљала већи економски проблем самом граду јер би одговорност за њено стање сносио искључиво град. А овако, одговорност се пребаци на општину Гроцка.
 
Ima ona koristi i ja lično koristim kad idem kod rođaka u Kaludjericu, umesto da pesacim 15 minuta, ja ovako odem 3 stanice minibusem i imam možda 2 minuta pešačenja, ali svakako je 313 korisnija i njen red vožnje je sraman, najviše iz razloga sto jako kasno kreće da radi i prerano završava sa radom, milion puta mi je trebala, ali prosto je bilo ili prerano ili prekasno, pa minibusa nije bilo. Da skratim, linija radi od 06-20 casova i moralo bi da se promeni i da linija radi od 05 do 23, kao i da se uvede stajalište u Nine Kirsanove, ako već nema gde blizu perionice, onda može tamo gore kod restorana Vrteska
 
Da mi zaboravimo na dno ekonomske kace, a i kase, to je već tema za topik Nove opštine ili Grocka mada me baš zanima koja je to stena povukla Grocku u ponor pa nema love da se završi sada već čuvena dvorana na Dunavu (uskoro se završava i sportski centar u Barajevu, tako da samo mi ostajemo bez SC a bazen možemo samo da sanjamo); Dom zdravlja Leštane Vinča ne započinju izgradnju; vinčansko priobalje isto treba da se sredi; uvučeno stajalište kod hotela Radmilovac, fekalije idu niz SD put od Petra Kočića ka Leštanima, isto kao na tek rekonstruisanoj raskrsnici kod 3 tiganja ; nedostatak trotoara od stajališta Dušana Petrovića Šaneta(Leštane) do DIS-a na SD putu ; nastavak proširenja puta Leštane-Kaludjerica od raskrsnice gde je planirano groblje do Trafo stanice Kaludjerica; Ritopek i gradska voda do 2025. . .

i da se vratimo Smart planiranju za potez 300, a da neka od tih linija ne završi kao svaka na istom terminusu- Ustanička...

10 linija, ista trasa i svi busevi stoje

Liniju 38 preusmeriti ka SD putu do 3 tiganja ili možda razmotriti neki od varijanti za uvođenje minibus linije, možda @solecar da doradi ove varijante koje sam okačio... Kada se 302-309 zaglave kao pre 15ak dana, ovo bi bila dobra alternativa.. iza Lidla na semaforu u Kaluđerici je planirano čitavo naselje, a na SD putu prekoputa budućeg Lidla je transformacija kuća u stambene zgrade uveliko u toku ... što znači i veći broj putnika, zato okretnicu 3 tiganja što pre aktivirati dok se i tu nešto ne izgradi..

Meni je varijanta da prodje pored pogona Kosmaj možda bolja, i da okreće na terminusu Medaković III , može i varijanta do Šumica... a može i preko VML ako ne daju 38 do 3 tiganja. Stevana Sindjelića je u mnogo boljem stanju od Smederevskog oranja, pritom bi minibus odvlačio deo putnika koji žive u "rupi" Mokroluško Kaluđeričke kotline, otprilike ovih 3 stajališta koja sam markirao, iz tih ulica izlaze putnici koji idu bar 700 800 metara do stajališta na SD putu...
3 tiganja-sd put-stevana sindjelica-vml-milosev kladenac-cvetanova cuprija-medakovic 3.jpg
3 tiganja-sd put-stevana sindjelica-mml 20 oktobra-Lasta-Milosev kladenac-cvetanova cuprija-me...jpg
3 tiganja-sd put-stevana sindjelica-mml 20 oktobra-Lasta-Milosev kladenac-cvetanova cuprija-br...jpg
 
Poslednja izmena:
ОК, значи југу подједнако значе и 351 и 352? Проблем је што се тешко добијају нови поласци, па је тај предлог о пребацивању полазака био компромис.
To je "Lasta paradoks" koji se ne ispravlja do dana današnjeg. Dok Begaljica koja odavno ima GSP ima autobuse na 15 minuta van špica iako su slabo popunjeni od centra Grocke, naselja južno od Brestovika nemaju ciljni standard ni tipa jednom u sat vremena. Znam da bi bilo nezadovoljnih, ali logična promena bi bila da se smanji broj polazaka na 302, poveća za linije južno od Begaljice, a broj polazaka za Grocku ostane podjednak.
Ја сам на овој теми покушао да објасним како директне линије до центра нису неко бајно решење због чепова у које би упадале по том центру и испадања из реда вожње, али ми је генерално утисак да је већини путника најбитнија ставка у путовање да нема преседања макар путовали три дана....
Čak i na Saobraćajnom fakultetu su jako malo vrednovali kriterijum direktna vožnja kao nešto što putnici traže. Po pitanju ponašanja samih putnika, imam sledeća zapažanja:
- Presedanja su jako nepouzdana, i to je manje problematično sa presedanjem iz predgrađa, a više sa presedanjem za predgrađa. U prvom slučaju ako nešto kasni presedaš na nešto što ide često, a u drugom na nešto što ide retko. Vezana presedanja su u prednaprednom periodu bila u Batajnici, a posle toga je i to ukinuto.
- Jako važan faktor sa velikom tražnjom je slobodno mesto za sedenje. Što je putovanje na liniji vremenski duže, to je potražnja veća. To je jedan od razloga što Gročani hoće 301 samo do Grocke, pored greha, gordosti što na tabli autobusa piše "Grocka". Slično sam mnogo slušao dok sam živeo u Meljaku, iako Meljak ima relativno dobru pokrivenost autobuskim linijama za Vranić, Lazarevac i Veliku Moštanicu.
- Postoji i kriterijum jednostavnosti korišćenja na nivou koji imaš sa biciklom i automobilom, posebno tamo kuda se ređe putuje.
- Sada kada sam porodičan čovek, kada imam bebu u kolicima, kada vučeš kofere na autobusku i železničku stanicu, mnogo znači direktan prevoz i da ti je blizu, pa makar i sa proređenim redom vožnje. Nisu svi muškarci mlađeg i srednjeg uzrasta bez dece kao većina forumaša.
- Često imamo slučaj da se autobus koji putuje bliže ka centru u smeru ka centru jako isprazni negde pre. Ali u smeru ka periferiji, jako puno ljudi preferira upravo početnu stanicu, baš kako bi zauzeli mesto za sedenje ili bar mesto za stajanje podalje od vrata.

Vezano za mogućnost prevoza bez presedanja ili sa minimum presedanja, gročanski pravac najgore stoji. Ima autoput koji maltene ne koristi. Glavni pravac je 1+1 stalno zagušeni Smederevac, koji svaka vlast okleva da širi na potrebni 30+ metara profil. Pruga kači tek južna naselja opštine. Guranjem novih prigradskih linija do Kruga dvojke se može napraviti samo šteta sa izuzetkom logičnog centralnog autobuskog terminala u zoni Ekonomski fakultet-Savski trg. Ali da ne ulazimo u konflikt oko BNV, drugi veći prigradski terminal bi mogao biti Prokop. Da odatle idu autobusi za Surčin, Borču, Obrenovac, Lazarevac, Barajevo, Sopot, Mladenovac i Grocku + Beli Potok, Pinosava i još neki. Za većinu tih naselja bi jedan od osnovnih uslova bio makar do Prokopa prošireni tramvajski krug dvojke, ali za Grocku bi to bio napredak i bez toga. Tipa, 301 Brestovik-Grocka-Leštane-autoput-Autokomanda-Prokop. Ti Gročani u 17 i 31 retko putuju baš na samu Ustaničku, a mnogo više na lokacije zapadnijem severnije i južnije od Autokomande.
Рецимо, лично окретница у БНВ по мени нема неке предности у односу на окретницу у блоку 20 зато што је највећи чеп на АП од Мостара до Душановца.
Terminus BNV je veštačka glupost, udaljena od linija na pravcu Savska, na pravcu Gazela, od tramvajske mreže i od železnice, i od većine ključnih gradskih sadržaja čak i u blizini. Slično i Blok 20, napravljen da bi ga napravili. Logično mesto za terminus je vezivanje za čvorište na kojem se zaustavljaju svi autobusi, tramvaji, vozovi, a što je upravo uništeno u zoni Savski trg-Ekonomski fakultet. Prokop tu ima određeni potencijal, Železnička stanica Novi Beograd, i sama raskrsnica Milentija Popovića i Mihajla Pupina, a ne neka rupa između.
Терминус Шумице је на идеалном месту јер постоје сјајне преседачке везе, а времена путовања уз то преседање нису дужа од одпције да се преседање са Шумица помери на НБГ или БНВ...
Sa sve zagušenjima, automobil (i autobus) na autoputu su ipak posle voza najbrža transportna sredstva u Beogradu. Razlog je što nema semafora, a ni previše autobuskih stajališta. I sa prigradskog zglobnog autobusa ćemo presedati na... gradski zglobni autobus. Da postoje distributivna kretanja koje možeš zadovoljiti prostim presedanjem sa autobusa na potezu 300 na 17, 29, 31, 50, ali da li to poriče potražnju za relativno brzu i dobru vezu sa sadašnjim jednim od najkorišćenijih čvorišta Autokomanda i potencijalnim Prokop ili Blok42?

Naravno, trebalo bi napraviti saobraćajno istraživanje, ali velika šansa da bi brza gročanska linija koja od Bubanj potoka do Autokomande ide autoputem imala potražnju za interval 30 minuta ili češće.
 
Prema informacijama koje imam Sekretarijat razmatra 309 da skrati do Ustaničke i to bi uradio danas da okretnica ima kapacitet, apsolutno je protiv svakog produžavanja linija 300 dalje od Ustaničke.
 
Poslednja izmena:
Очекивано. Неки крајеви су ипак повлашћенији од других. Град нема јасну визију развоја система линија са преседањем, и политичким утицајем неки делови града попут Ресника добијају више превоза, а неки попут Гроцке су занемарени.
Предуслов за рационалну и функционалну мрежу линија са преседачким чвориштима јесте функционална инфраструктура. БГ је источно од Цветка занемарен скроз.
 
309 sa svojim taktom nema šta da traži na Ustaničkoj jer bi se napravio saobraćajni kolaps. Sreća u nesreći sa 50 je to što je toliko nepouzdana i neredovna, tako da sa svojim planiranim taktom ne pravi (toliki) problem jer taj takt ni ne prati.
 
Prema informacijama koje imam Sekretarijat razmatra 309 da skrati do Ustaničke i to bi uradio danas da okretnica ima kapacitet, apsolutno je protiv svakog produžavanja linija 300 dalje od Ustaničke.
To je naravno nemoguće i od toga nema ništa jer bi onda bio prevelik broj vozila na Ustaničkoj, jedino je moguće ako se veći broj vozila skloni na neku drugu okretnicu ili nam jednostvno zakinu još polazaka kao sto su zakinuli 305 i 307. Ja se slažem da je produžavanje linija poteza 300 čista glupost i da bi tek onda linije bile neredovne i tek bi se onda ispadalo iz reda vožnje. Poenta je uvesti normalnu liniju za Mirijevo, a ne 313 koja ide na 40 minuta i radi samo do 20 casova i da se uvede linija koja bi išla autoputem
 
Eh koliko nam samo 309. znači, koliko puta me je spasla kada prokleti tramvaji nisu došli.

Ne bi trebalo da bude skraćena, još i tu da nam zakinu 🤬

Trebalo bi jednu liniju sa Ustaničke produžiti do tamo, jer kod Cvetka ima dosta mesta, čak i sa produžetkom 77.
 
Mogli bi da produže 77 kroz Batutovu da ide kao 79 do Cvetka. Da li je postojala neka peticija za tako nešto? Ja sam poprilično siguran da bi mnogima to odgovaralo, a ovi sto su na okretnici trola 28 i 40 bi opet imali 77 na 5-6 min pešaka ili bi mogli lako da presedaju preko trola koje idu često.
 
Eh koliko nam samo 309. znači, koliko puta me je spasla kada prokleti tramvaji nisu došli.

Ne bi trebalo da bude skraćena, još i tu da nam zakinu 🤬

Trebalo bi jednu liniju sa Ustaničke produžiti do tamo, jer kod Cvetka ima dosta mesta, čak i sa produžetkom 77.
Eto vam prilike da reagujete i da pokušate da se izborite za nešto bolje. Ovo se odnosi na treći deo.
 
Prema informacijama koje imam Sekretarijat razmatra 309 da skrati do Ustaničke i to bi uradio danas da okretnica ima kapacitet, apsolutno je protiv svakog produžavanja linija 300 dalje od Ustaničke.
Цветко је у сваком случају од самог старта привремена окретница, као и сама Устаничка. Када дође до проширења Чангријине и Вјекослава Ковача, за 309 на тој локацији више бити места неће. Планирана нова окретница у Вјекослава Ковача нема довољно простора да прими две тролејбуске линије и две високофреквентне аутобуске линије. Нити је предвиђена.
То је тако замишљено јер је нови, велики и трајни терминус комплетног потеза 300 предвиђен на раскрсници Булевара и Партизанске улице У ММЛ.

Међутим, сада долазимо до чињенице да град планира да мења ПДР за Булевар од Устаничке до ММЛ и избаци трамвај, што такође значи и да избаци нови терминус потеза 300 из планова што даље значи да у коначници 309 неће ни имати где да окреће. А привремена саката окретница Устаничка постаће трајно сакато решење.

Наравно, уверен сам да се тога свега нису ни досетили, нити су промислили о трагикомичној удлуци коју планирају да донесу.
 
@stf
Gde može da se vidi taj plan koji ne predviđa 309 na novoj okretnici kod Cvetka?
 
Значи СМАРТ планери су смислили да метро прође кроз окретницу Устаничка, а са друге стране да окретница потеза 300 буде даље, у ММЛ? Генијално.
 
Па нису, то је план од пре њих. Зато они сад укидају продужетак трамваја, окретница остаје и... све се уклапа :)
 
Цветко је у сваком случају од самог старта привремена окретница, као и сама Устаничка. Када дође до проширења Чангријине и Вјекослава Ковача, за 309 на тој локацији више бити места неће. Планирана нова окретница у Вјекослава Ковача нема довољно простора да прими две тролејбуске линије и две високофреквентне аутобуске линије. Нити је предвиђена.
То је тако замишљено јер је нови, велики и трајни терминус комплетног потеза 300 предвиђен на раскрсници Булевара и Партизанске улице У ММЛ.

Међутим, сада долазимо до чињенице да град планира да мења ПДР за Булевар од Устаничке до ММЛ и избаци трамвај, што такође значи и да избаци нови терминус потеза 300 из планова што даље значи да у коначници 309 неће ни имати где да окреће. А привремена саката окретница Устаничка постаће трајно сакато решење.

Наравно, уверен сам да се тога свега нису ни досетили, нити су промислили о трагикомичној удлуци коју планирају да донесу.
Okretnica nije planirana u Vjekoslava Kovača, već na uglu Milana Rakića i nove ulice koja će ići do Bulevara na mestu radovih baraka.
Takođe je planirano da ostane okretnica u Čingrijinoj i da se na nju produže autobuske linije sa postojećeg terminusa Zvezdara ( pretpostavljam da misle na 55 i 309)

 
Poslednja izmena:
Vrh