Šta je novo?

Prigradske linije javnog saobraćaja – predlozi i rešenja

Ево једног статистичког податка који би се директно могао доставити граду Београду или говорити јавно.
Поредио сам три насеља сличног броја становника (водио сам се пописом из 2011.) и уписао укупан број полазака ка Београду и од Београда која та насеља имају на дневном нивоу. У питању су насеља Ритопек, Зуце и Умчари. Разлика је што једно од ова насеља припада трећој зони, и превозник је ласта а ево шта каже податак/

Зуце број становника (2001)
Број полазака из Београда
Радни дан: 39
Субота: 25
Недеља: 25

Број полазака за Београд
Радни дан: 39
Субота: 24
Недеља: 24

Ритопек
број становника (2613)
Број полазака из Београда
Радни дан: 54
Субота: 29
Недеља: 29

Број полазака за Београд
Радни дан: 53
Субота: 28
Недеља: 28

Умчари
број становника (2699)
Број полазака из Београда
Радни дан: 27
Субота: 16
Недеља: 15

Број полазака за Београд
Радни дан: 27
Субота: 15
Недеља: 16
 
Ja sam pravio poređenje između Leštana i Vrčina koji imaju približno jednak broj stanovnika i naravno nesrazmeru u broju polazaka i primer ta dva naselja sa linijom 351 koja opslužuje podjednak broj stanovnika kao 461 ili 306/311 (Dražanj, Umčari, Pudarci, Brestovik)

To poređenje je poslato Sekretarijatu sa zahtevom da se pojača 352 i 366 na intervam od 60 minuta. Dobili smo po jedan polazak na obe linije.
 
Ja sam pravio poređenje između Leštana i Vrčina koji imaju približno jednak broj stanovnika i naravno nesrazmeru u broju polazaka i primer ta dva naselja sa linijom 351 koja opslužuje podjednak broj stanovnika kao 461 ili 306/311 (Dražanj, Umčari, Pudarci, Brestovik)

To poređenje je poslato Sekretarijatu sa zahtevom da se pojača 352 i 366 na intervam od 60 minuta. Dobili smo po jedan polazak na obe linije.
Што се тиче тих полазака да ли је то новина или си навео неко претходно појачавање ових линија?
 
@stf Aktuelno pitanje je sada ono (ne)širenje Bulevara od Cvetka do Ustaničke. Tu negde bi trebalo dude jasno da je za opšte dobro formiranje bar minimalne bulevarske mreže. Na drugoj temi sam imao određenu ŠBB-KBB sugestiju vezanu za bolji-veći terminus Cvetko, produženje 302 do istog uz zamenu uglobnim autobusima, 17 do Ustaničke, spištanje jedne od 300 linija na Konjarnik, ali podržavam i sugestiju drugog forumaša, hajde da se urade po starim planovima širenje Bulevara.

Sa obzirom da učestvuješ u vlasti, da li možeš da pokreneš nešto i da utičeš na to da se ide ka ozbiljnim planovima, sa eksproprijacijom većeg obima? Vlast se hvali da ima rekordni budžet. Šta je problem? To je projekat sa kojim se može postići maltene opšti konsenzus.
 
Decenijama gradske vlasti nisu imale dovoljno sluha za probleme stanovnika prigradskih mesta, inače sve humanijih za život u odnosu na "bučnu džunglu od asfalta".

Mi se sada suočavamo sa problemima vezanim za planiranje i to kratkoročno, srednjoročno i dugoročno.

Kratkoročno imamo infrastrukturu poput autoputa, okretnice u Begaljici pa i pored toga Begaljica, Pudarci i Umčari nemaju direktan pristup zglobnoj Lastinoj liniji s krštenim taktom kao Vrčin, dok Dražanj, Živkovac, Kamendol, čak i Brestovik nemaju ni indirektno (presedanjem sa lokala, što da ne minibusa, na zglob). Serijsko rasipanje resursa višedecenijskim zastupanjem ideologije "jedno selo - jedan solo antibiotik" dovelo je do situacije da te glavne, brze linije koje mogu omogućiti bolju vezu sa ostalim delovima grada (obilaženjem prebukiranih terminusa sa problematičnim pristupom poput Šumica i Ustaničke) preko Autokomande i Mostara do Prokopa i bloka 42 nisu ni uzimane u obzir, ponoviću decenijama.

Srednjoročno upravo 302 ni kao solo ne može da prdne u Ustaničkoj tako da bi predlog produženja proširenim bulevarom imao smisla, mada bi i korigovanim taktom bilo moguće sprovesti liniju do Medakovića 3 ili Jerkovića sa istim brojem zglobnih vozila. Dugoročno gledano trebalo bi iskoristiti železnicu u vidu istočnog kraka čvora ili regionalnog metroa, a do tada upristojiti prugu do Male Krsne koja bi omogućila bolju vezu sa jugozapadnim krajem šumadijskog dela grada.

Imajući u vidu lokalizovane pogone sposobne za održavaje zglobnih vozila, autoputnu i magistralnu mrežu logično bi bilo da Lasta pokriva glavne linije i na potezima u šumadijskom delu grada, svakako gde je moguće autoputem. Takva organizacija zahtevala bi izmenu mreže linija i renumeraciju koja bi mogla izgledati ovako (sa linkovima):

350 Brestovik-Grocka-Zaklopača-Tranšped-Blok 42 (umesto 303)
351 Begaljica-Pudarci-Umčari-Tranšped-Blok 42 (umesto ostalih linija, 302 menja broj u 352 koju bi preuzela Lasta, 353 je lokal između Draževca i Živkovca preko Umčara, Grocke i ostalih naselja)
460 Vrčin R-Zuce-Ikea-Tranšped-Blok 42 (umesto 403)
461 Vrčin Ramnice-Tranšped-Blok 42 (produžena do nove BAS)
470 Mala Ivanča-Mali Požarevac-Tranšped-Blok 42 (glavna, sve avalskim putem postaje sporedno nakon renumeracije)
471 Ralja-Popović-Mali Požarevac-Tranšped-Blok 42 (isto kao 470)
560 Barajevo-Lipovica-Banovo brdo-Careva Ćuprija-Blok 42 (produžena do nove BAS)
561 Barajevo-Glumčevo brdo-Banovo brdo-Careva Ćuprija-Blok 42 (nova, postojeća postaje sporedna nakon renumeracije)
570 Ostružnica-Prokop (umesto 91 u delu Ostružnice, drugi deo ostaje 91 kao sporedna zajedno sa 92 Obrenovačkim drumom preko Vodovoda)
571 Sremčica-Železnik-Prokop (umesto 511)
590 Baljevac-Meljak-Banovo brdo-Careva Ćuprija-Prokop (glavna na Ibarskoj dalje od Vranić R, teoretski bi mogla do okretišta u Stepojevcu)
591 Vranić /Taraiš/-Vranić-Meljak-Banovo brdo-Careva Ćuprija-Prokop (produžena)
 
Смедеревац данас достигао свој врхунац 😄
 
Сама чињеница да су градске линије ишле само до Три Тигања док су ластине линије (неке) ишле Кружним путем је изазвала гнев многих претпостављам, уствари сигуран сам у то. Булевар краља Александра се једноставно МОРА са по две саобраћајне траке у оба смера проширити до Калуђерице. Колико год тежак процес био биће само још горе, коловоз је у очајном стању још ово данас што је се догодило, на хиљаде људи је проживљавало агонију
 
Meni je neverovatno da se niko od tih nadležnih stručnjaka nije setio da sve linije poteza 300 preusmeri drugim putevima, a osim autoputa, linije su mogle da idu i preko Mirijeva kad je izbila ovakva situacija, ali im je logičnije bilo da u potpunosti obustave gradski prevoz i da na desetine hiljada ljudi ostave bez javnog prevoza ka gradu. Koliko god da bi se kružilo i ne bi bilo usputno nekima, opet je bilo daleko bolje rešenje nego da se pešači od Kaluđerice do Ustaničke. Mnogo puta smo spominjali da je potez 300 zadnja rupa na svirali i potez gradskog prevoza koji njih ne da ne zanima, nego se ponašaju kao da uopšte i ne postoji, a ako ovo danas nije dokaz toga, onda ništa nije! Iz DJP bi trebalo neko debelo da odgovara za ovo!
 
Meni je neverovatno da se niko od tih nadležnih stručnjaka nije setio da sve linije poteza 300 preusmeri autoputem kad je izbila ovakva situacija, već im je logičnije bilo da u potpunosti obustave gradski prevoz i da na desetine hiljada ljudi ostave bez javnog prevoza ka gradu. Koliko god da bi se kružilo i ne bi bilo usputno bar onima koji žive uz Smederevac, opet je bilo daleko bolje rešenje nego da se pešači od Kaluđerice do Ustaničke. Mnogo puta smo spominjali da je potez 300 zadnja rupa na svirali i potez gradskog prevoza koji njih ne da ne zanima, nego se ponašaju kao da uopšte i ne postoji, a ako ovo danas nije dokaz toga, onda ništa nije! Linije su osim autoputa i preskakanja dobrog dela Smederevca mogle da se preusmere i preko Mirijeva, ali totalna obustava javnog prevoza je nedopustiva! Iz DJP bi trebalo debelo neko da odgovara za ovo!
Vozila poteza 300 iz pravca Ustanička i oni koji nisu bili zaglavljeni kod MML-a su se kretali autoputem i Kružnim putem.
 
Скорашња обустава јавног превоза на потезу 300 омогућила ми је компаративни увид у реалност алтернативе линија преко Кружног пута кроз Лештане па на АП.

Док су ГСП линије, стандардно моментално осакаћене и интелигентно су упорно пола дана окретале код "Три Тигања", ластина екипа је одмах линије преусмерила преко Кружног пута. Путници Ласте нису испаштали, док су путници ГСП-а, по обичају били препуштени сами себи. Градски Секретаријат, такође по обичају, служио није апсолутно ничему. Зашто ГСП није такође преусмерио линије питање је за њих.

Елем, упоредни полазак ласте 351 са Шумица у 08:00 који сам игром случаја користио тај дан упоређен са истим поласком стандардном рутом.

Потребно време до Лештана преко Кружног пута - 18 минута
Потребно време до Лештана преко Смедеревског пута - 24 минута

Потребно време до Гроцке преко Кружног пута - 33 минута
Потребно време до Гроцке преко Смедеревског пута - 40 минута
 
Зато сам и навео један од предлога да се Ластине линије преусмере преко Бубањ Потока као што је то случај са Ластиним линијама за Смедерево
 
Зато сам и навео један од предлога да се Ластине линије преусмере преко Бубањ Потока као што је то случај са Ластиним линијама за Смедерево
Ne treba da se preusmere sve linije, prvom meni su izuzetno korisne linije 351 i 363 koje mi znatno ubrzavaju putovanje do Sumica, treba gurnuti pojedine linije laste, kao i pojedine linije poteza 300
 
Такође сам и предложио линију од Винче до Бирчанинове аутопутем и преко Бубањ Потока као још једна веза
 
Такође сам и предложио линију од Винче до Бирчанинове аутопутем и преко Бубањ Потока као још једна веза
Birčaninova je pretrpana. Jedine centralne okretnice koje mogu da podrže nove linije su Beograd na vodi i Blok 20.
 
Ne treba da se preusmere sve linije, prvom meni su izuzetno korisne linije 351 i 363 koje mi znatno ubrzavaju putovanje do Sumica, treba gurnuti pojedine linije laste, kao i pojedine linije poteza 300
Да се надовежем на ову тему. Као прво просечан мештанин Гроцке, Болеча, Винче, Лештана ће на 3 градска и један 351 изабрати 351 из разлога што је бржа, комотнија варијанта што апсолутно разумем, лично да живим тамо и ја бих се том логиком водио. Али онда долазимо до проблема а то смо ми са југа који немамо алтернативу у виду 302 305 307 које имају добар такт. Ми смо осуђени на тај 351. Мени из Дражња до Гроцке треба у просеку 35-40 минута. До Калуђерице сат времена и јаче некад и притом кад ухвати гужва на Булевару то иде у недоглед. Док с друге стране враћао сам се поласком у 16:00 на 352 са Шумица и у 16:45 сам био у Дражњу што је огромна разлика. Ми чак из Дражња и не тражимо тај 352, желели смо да нам остане тај 350Л који је био врло функционалан, из разлога што си са њим имао везу и са Младеновцем и Сопотом и Београдом па и Гроцком због те везе са тим насељима али нам је исто тако и недостајао 351 због директне везе са Гроцком. За време Грочанских свечаности Дражањ је био једино насеље на територији општине које увече није имало аутобус из Гроцке и буквално је било сналази се како знаш. @stf је предложио да се узме пар полазака на 351 и пребаце на 352 што је мени лично огромна грешка јер опет је и нама са југа и та Гроцка важна једнако колико и град. А онима преко Гроцке и Грочанима је тај 351 исто важан и ако ћемо појачавати линије аутопутем онда бисмо морали и тај 351 појачати.
Birčaninova je pretrpana. Jedine centralne okretnice koje mogu da podrže nove linije su Beograd na vodi i Blok 20.
Искрено Нови Београд није лоша опција али се одмах присетим газеле и ненормалних гужва које буду тамо што значи да би било кашњења ненормалних, тако да бих ту пре пристао на БГД на води
 
Moram da napišem, prestanite da se ložite sa linijom do grada. Prvo BnV neće imati liniju laste zbog skorojevića, a Birčaninova zbog mnogo linija tamo. To je već poznato, jedva su vratili 401 i 402 uz političku odluku. Grocku nema ko da podrži i briga ih. Panta čuva svoju firmu i znamo zbog čega. Ostaje da se nadate nekom pojačanom taktu 352. To je najviše što možete da dobijete i nekom češćem 366. Lično bih pao u nesvest da vrate 301 u bilo kojoj varijanti. Nije važno, može stara pumpa ili brestovik centar, samo da se vrati nakon 28 godina!
 
Па наравно шта год овде написали ништа се неће уважити. Једноставно их не занима било какав помак. Занима ме која ће бити нова линија за предстојеће изборе
 
Moram da napišem, prestanite da se ložite sa linijom do grada. Prvo BnV neće imati liniju laste zbog skorojevića, a Birčaninova zbog mnogo linija tamo. To je već poznato, jedva su vratili 401 i 402 uz političku odluku. Grocku nema ko da podrži i briga ih. Panta čuva svoju firmu i znamo zbog čega. Ostaje da se nadate nekom pojačanom taktu 352. To je najviše što možete da dobijete i nekom češćem 366. Lično bih pao u nesvest da vrate 301 u bilo kojoj varijanti. Nije važno, može stara pumpa ili brestovik centar, samo da se vrati nakon 28 godina!
Sa stavom da se ništa neće promeniti, ništa se neće ni promeniti. Ako je Lipovica mogla sa nekoliko polazaka dnevno da "dogura" do 534 na svakih 20 minuta od 5 do 17, verujem da uz dobru organizaciju Dražanj, Umčari, ... mogu imati i 351 i liniju autoputem do Beograda na vodi, obe sa normalnin taktom. Što se tiče 301, ja bih pre navijao za 354B na svakih sat vremena + produžen do Brestovika, s obzirom da bi povratak 301 značio sakaćenje 302, iako se ne bi poklapali 100%, kao što su oni predlagali pre par godina (njihova ideja je bila da se sa 302 skine određeni broj polazaka i skrati do Bosanskog naselja i numeriše kao 301), čime bi na gubitku bili i žitelji Grocke i žitelji Begaljice.
 
Ја сам предложио нову трасу линије 350 тј првобитна траса линије 350Л од Дражња до Живковца чак сам предложио и ред вожње где би насеља Дражањ, Умчари и Живковац била на добитку. Послао ДЈП-у и одговор никад добио. Пре су имали аргумент да пружни прелаз у Дражњу није безбедан. Затим су те све аргументе погазили онда када је започета реконструкција улице Народног Фронта тиме што су увели линију која је баш том трасом и баш преко тог истог пружног прелаза ишла од марта до августа. А сама иронија тога свега је што у Београдској улици у Дражњу идаље постоје инфо табле на стајалиштима и ако нема јавног превоза
 
Manir novog saziva skupštine Sekretarijata za javni prevoz je da ne koriste mail, pa samim tim ni ne odgovaraju na mail. Postavio sam nekoliko pitanja, ali kako nisam dobio odgovor na iste, odlučio sam da pokušam preko Beokoma. I zaista, dobio sam odgovore, koji su u rangu osobe kojoj nisu sve koze na broju. Prvo ti kažu da nešto može, a u sledećoj rečenici da to isto ne može. Kada sam postavio dodatna pitanja, uputili su me na mail sekiretarijata.​
 
Moram da napišem, prestanite da se ložite sa linijom do grada. Prvo BnV neće imati liniju laste zbog skorojevića, a Birčaninova zbog mnogo linija tamo. To je već poznato, jedva su vratili 401 i 402 uz političku odluku. Grocku nema ko da podrži i briga ih. Panta čuva svoju firmu i znamo zbog čega. Ostaje da se nadate nekom pojačanom taktu 352. To je najviše što možete da dobijete i nekom češćem 366. Lično bih pao u nesvest da vrate 301 u bilo kojoj varijanti. Nije važno, može stara pumpa ili brestovik centar, samo da se vrati nakon 28 godina!
Mostar je idealan i ne znam zašto tu ne bi bila okretnica umesto sto se prica o nekom Beogradu na vodi ili Bircaninovoj, ode do Mostara, okrene se tu ko nekad 38L i ide nazad autoputem. Takt od tipa 30 minuta bi bio dovoljan da nama putovanje bude znatno lakše i imali bi alternativu u slučaju raznih kvarova i skraćivanja linija. Mogu oni i da uvedu nešto kao sto je linija do Mirijeva, ali će to biti neko krš rešenje sa ocajnim taktom i to će biti nešto pred izbore
 
Opstina Grocka je nakaradna i najgora opstina koja postoji u Beogradu.Najgori prevoz,korumpirani svi od mesne zajednice do predsednika opstine.Najgori talog ljudski je ovde godinama na vrhu vlasti.Vi imate jedan Vranic,koji je takodje solidno udaljen od Bg,a ima cak 2 gradske linije koje saobracaju na svakih sat vremena.Ljudi se u juznim delovima opstine snalaze kako umeju.Vecina ide na Mali Pozarevac parkira tu auto da bi se prevezao na 493/465.Ostatak ili putuje svojim kolima,ili ima r.vreme od 07-15/16h pa se nekako dovitla do posla i nazad.Ostatak gliba preko 55 sela da bi se dokopao Beograda i zaradio svoju dnevnicu gubeci dnevno po 3,4h ukupno u oba smera.
 
Vrh