Šta je novo?

Prigradske linije javnog saobraćaja – predlozi i rešenja

Ajde što iz Sekretarijata ne odgovaraju građanima na mailove, ali ne odgovaraju ni opštini. Nikad nijedan odgovor ni na jedan zahtev i dopis nismo dobili.
Opština Grocka, na kojoj nažalost živim, je zaista najgora I najneažurnija od svih.

Ne rade ništa da poboljšaju život, mrtvo sivilo I pasiva su odlika, za prevoz na svojoj opštini ih nije briga uopšte.

I kako izbori prođu, sve utihne, kao neki zimski san samo ne 3 meseca, već 4 godine.
 
@stf је предложио да се узме пар полазака на 351 и пребаце на 352 што је мени лично огромна грешка јер опет је и нама са југа и та Гроцка важна једнако колико и град. А онима преко Гроцке и Грочанима је тај 351 исто важан и ако ћемо појачавати линије аутопутем онда бисмо морали и тај 351 појачати.
ОК, значи југу подједнако значе и 351 и 352? Проблем је што се тешко добијају нови поласци, па је тај предлог о пребацивању полазака био компромис.

Искрено Нови Београд није лоша опција али се одмах присетим газеле и ненормалних гужва које буду тамо што значи да би било кашњења ненормалних, тако да бих ту пре пристао на БГД на води
Ја сам на овој теми покушао да објасним како директне линије до центра нису неко бајно решење због чепова у које би упадале по том центру и испадања из реда вожње, али ми је генерално утисак да је већини путника најбитнија ставка у путовање да нема преседања макар путовали три дана....

Рецимо, лично окретница у БНВ по мени нема неке предности у односу на окретницу у блоку 20 зато што је највећи чеп на АП од Мостара до Душановца.

Терминус Шумице је на идеалном месту јер постоје сјајне преседачке везе, а времена путовања уз то преседање нису дужа од одпције да се преседање са Шумица помери на НБГ или БНВ...
 
...Шумице - Устаничка - Карађорђев парк - Славија?

Добила би се везе и са центром, и са БГ возом.
 
@stf
Kako linija za Mladenovac preko autoputa odlično funkcioniše do centra, a ni jedna sa teritorije Grocke ne bi mogla? Takođe, imamo i linije iz Obrenovca i Lazarevca do centra, koje idu preko Sajma, gde je takođe čep, pa su građani zadovoljni sa njihovim funkcionisanjima?

Ako se izuzme Barajevo, Grocka je jedina opština sa prigradskim linija koja nema makar jednu liniju do centra. A što kaže @Пантограф , mogla bi preko Ustaničke, i to da ima stanice kod Dušanovačke pošte, kod Karađorđevog parka i kod Narodne banke, gde čeka A1, pošto je dosta linija na okretnici kod Birčaninove. Opciono da se uvede stajalište kod Hrama u pravcu ka periferiji, kako bi se dobila jednostavnija veza sa linijama koje tuda prolaze, obzirom da kod Karađorđevog parka to nije jednostavno izvodljivo (u smislu da se moraju koristiti stepenice i prolazi ispod najgornjeg nivoa petlje da bi se stiglo do stajališta kod Franša).
 
Poslednja izmena:
@stf
Kako linija za Mladenovac preko autoputa odlično funkcioniše do centra, a ni jedna sa teritorije Grocke ne bi mogla? Takođe, imamo i linije iz Obrenovca i Lazarevca do centra, koje idu preko Sajma, gde je takođe čep, pa su građani zadovoljni sa njihovim funkcionisanjima?

Ako se izuzme Barajevo, Grocka je jedina opština sa prigradskim linija koja nema makar jednu liniju do centra. A što kaže @Пантограф , mogla bi preko Ustaničke, i to da ima stanice kod Dušanovačke pošte, kod Karađorđevog parka i kod Narodne banke, gde čeka A1, pošto je dosta linija na okretnici kod Birčaninove. Opciono da se uvede stajalište kod Hrama u pravcu ka periferiji, kako bi se dobila jednostavnija veza sa linijama koje tuda prolaze, obzirom da kod Karađorđevog parka to nije jednostavno izvodljivo (u smislu da se moraju koristiti stepenice i prolazi ispod najgornjeg nivoa petlje da bi se stiglo do stajališta kod Franša).
Sto se tice Barajeva oni imaju liniju 560A koja ide na relaciji Barajevo-Banovo brdo(okretnica)-BAS ali to sam par polazaka bezveze.Možda bi moglo da polasci sa te linije prebaci na liniju 560 koja ide do Banovog brda.Linija 560 bi mogla na Banovom brdu da staje samo kod okretnice na BB i da produzi pravo preko Pozeske al da staje tek kod Ade,pa kod sajma i onda kod BAS gde idu busevi iz Obrenovca,Lazarevca i Mladenovca.
A sto se tice linije 351 ona bi mogla na Konjarniku da staje samo kod Ustanicke, kod Sumica,pa tek onda kod Autokomande,pa Mostar i onda BAS
 
ОК, значи југу подједнако значе и 351 и 352? Проблем је што се тешко добијају нови поласци, па је тај предлог о пребацивању полазака био компромис.


Ја сам на овој теми покушао да објасним како директне линије до центра нису неко бајно решење због чепова у које би упадале по том центру и испадања из реда вожње, али ми је генерално утисак да је већини путника најбитнија ставка у путовање да нема преседања макар путовали три дана....

Рецимо, лично окретница у БНВ по мени нема неке предности у односу на окретницу у блоку 20 зато што је највећи чеп на АП од Мостара до Душановца.

Терминус Шумице је на идеалном месту јер постоје сјајне преседачке везе, а времена путовања уз то преседање нису дужа од одпције да се преседање са Шумица помери на НБГ или БНВ...
Истицао сам да је потребно да на 352 и 366 треба већи број полазака,међутим не и да се узимају поласци са 351, шта би то изазвало? Па тим потезом би у наредним данима већ испред врата општине имао људе који путују до Гроцке који би се истог тренутка жалили на тај потез, јер њима и овакво стање није савршено из разлога што од Гроцке до Умчара у шпици морају стојати, с друге стране имао би задовољније оне који иду искључиво до града. Ионако је 351 као главна линија југу са очајним и не дефинисаним интервалом, некад га имаш на 45 мин, некад на сат времена а некад и на два сата. Викендом да не говорим где су последња 4 поласка са Шумица у: 17:00 19:00 21:15 23:00. А ДЈП ће једном морати да реагује јер не могу пред сваке изборе да уводе нове линије што такође значи ангажовање већег броја возила имамо пример линија 309Л и 313. Општина мора на следећем изјашњавању да буде јасна и упорна са неким предлозима. Ово су сада неки моји предлози са којима ће се сложити и неки са форума:
1. Успостављање линије 301 до старе пумпе или до центра Брестовика, да линија до Босанског насеља не дође у обзир с тим да се не сакати 302
2. Продужење линије 302 до Цветкове пијаце
3. Увођење стајалишта у Нине Кирсанове са линију 313
4. Појачавање линија за Лештане (померањем 302 са Устаничке би се могао добити простор за појачавање линија које би опстале на Устаничкој а првенствено мислим на 306 и 311
5. Дефинисати интервал полазака за 351 и увести додатан полазак аутопутем (пожељно би било макар 60 минута) тј увести поласке у 07:00 12:30, Полазак у 17:45 померити у 18:00, а у 14:00 и 17:30 увести полазак на 366. Док би викендом било идеално имати неки полазак аутопутем, пре свега мислим на 352
6. Изменити трасу линије 350. На овај предлог би ДЈП реално могао пристати (Живковац - Мали Пожаревац - Дражањ), пре свега возило би прелазило мању километражу, не ствара се додатан трошак а Живковац, Умчари и Дражањ би били на добитку у овом случају и 350 би постала врло корисна линија због те везе са Малим Пожаревцом.
 
1. Успостављање линије 301 до старе пумпе или до центра Брестовика, да линија до Босанског насеља не дође у обзир с тим да се не сакати 302
У Секретаријату су за ту варијанту до пумпе рекли да та страна Гроцке нема путника. Они су за Босанско насеље, наравно, зато што им је циљ да осакате 302. Друго, траже да се изради ПДР за ту окретницу јер другачије не могу да је успоставе а да би се урадио ПДР претходно треба урадити ПГР јер Гроцка ни то нема, а просторни план је истекао 2021. Нико од главешина нема слуха да скапира колико су та документа важна те нема ни у најавама да ће да се израде.
Са друге стране до Брестовика би се бунили Грочани јер, веровао ти или не, Грочани не траже 301 да би имали бољи превоз, него да би на аутобусу писало ГРОЦКА а не неко друго место.

2. Продужење линије 302 до Цветкове пијаце
Ово је скроз ок, иако путници 302 не би добили ништа, свакако би се терминус Устаничка растеретио за појачање неке од линија.

3. Увођење стајалишта у Нине Кирсанове са линију 313
Слажем се.
4. Појачавање линија за Лештане (померањем 302 са Устаничке би се могао добити простор за појачавање линија које би опстале на Устаничкој а првенствено мислим на 306 и 311
Мислим да је боље решење да се 307 преусмери Кружним путем па на АП, 306 укине а њени поласци пребаце на 311.

5. Дефинисати интервал полазака за 351 и увести додатан полазак аутопутем (пожељно би било макар 60 минута) тј увести поласке у 07:00 12:30, Полазак у 17:45 померити у 18:00, а у 14:00 и 17:30 увести полазак на 366. Док би викендом било идеално имати неки полазак аутопутем, пре свега мислим на 352
351 би могао да се од Лештана преусмери на Кружни пут и АП.

6. Изменити трасу линије 350. На овај предлог би ДЈП реално могао пристати (Живковац - Мали Пожаревац - Дражањ), пре свега возило би прелазило мању километражу, не ствара се додатан трошак а Живковац, Умчари и Дражањ би били на добитку у овом случају и 350 би постала врло корисна линија због те везе са Малим Пожаревцом.
Тражићемо поново ово, мада мрка капа.
 
@stf
Čemu to potenciranje da se ništa ne bi dobilo izmeštanjem neke od autobuskih linija sa Ustaničke na okretnice u okolini (Konjarnik, Šumice, Cvetkova pijaca)? Sa druge strane, ako se ništa ne dobija produženjem 302, što onda ne bi smo skratili linije 308 i 309 do Ustaničke?​
 
Sutra bih potpisao da 307 ide autoputem i kada bi država imala sluha da preuzme institutski put od instituta, asfaltira ga i proširi, tu bi mogla da se uvede minibus linija do Kaludjerice ili Mirijeva i tim bi rešili prevoz u Vinci, imali bi autoput, a minibus bi kupio ljude za Ustaničku, Kaludjericu ili Mirijev, njegova okretnica bi bila kod Crkve u Vinci, a 307 bi ostala na ovoj okretnici
 
Samo da ponovim i ovu cinjenicu, stanovnici kaludjerice, lestana, vince, boleca, vrcina i ritopeka nemaju autobusku vezu sa Ikeom i tržnim centrom Ikea kao npr stanovnici b.kose, novog beograda, medaka i dušanovca...

Meni je sve jasno
 
@stf
Čemu to potenciranje da se ništa ne bi dobilo izmeštanjem neke od autobuskih linija sa Ustaničke na okretnice u okolini (Konjarnik, Šumice, Cvetkova pijaca)? Sa druge strane, ako se ništa ne dobija produženjem 302, što onda ne bi smo skratili linije 308 i 309 do Ustaničke?​
А шта се тачно добија тим продужењем до Цветка? Шумице сам већ рекао да је терминус са најбољим преседањем, али Цветко нема неког претераног смисла. Кад год сам користио 309, више људи изађе код Устаничке него код Цветка.
Sutra bih potpisao da 307 ide autoputem i kada bi država imala sluha da preuzme institutski put od instituta, asfaltira ga i proširi, tu bi mogla da se uvede minibus linija do Kaludjerice ili Mirijeva i tim bi rešili prevoz u Vinci, imali bi autoput, a minibus bi kupio ljude za Ustaničku, Kaludjericu ili Mirijev, njegova okretnica bi bila kod Crkve u Vinci, a 307 bi ostala na ovoj okretnici
Институтски пут не припада више институту него граду Београду, односно ЈП "Путеви Београда" и већ је тражено да се он прошири до окретнице 307.
Samo da ponovim i ovu cinjenicu, stanovnici kaludjerice, lestana, vince, boleca, vrcina i ritopeka nemaju autobusku vezu sa Ikeom i tržnim centrom Ikea kao npr stanovnici b.kose, novog beograda, medaka i dušanovca...

Meni je sve jasno
Лично ми није најјаснији концепт те везе. Лештанци су тражили да се 306 продужи до Икее али не видим шта би добили сем још горег такта. Најбоља опција по мени би била да се улица Раван пробије преко ПКБ до петље Траншпед и 311 онда само продужи.
 
Ikea svakako nije toliko bitna i 90% ljudi tu ide kolima, najbolje bi bilo da neka linija ide autoputem i da ima stanicu kod Kosmaja i onda ko hoće u Ikeu sačeka 70 i to je to. Bitnije je gledati vezu sa Novim Beogradom i centrom grada, nego da se gleda neka veza sa jednim trznim centrom
 
А шта се тачно добија тим продужењем до Цветка? Шумице сам већ рекао да је терминус са најбољим преседањем, али Цветко нема неког претераног смисла. Кад год сам користио 309, више људи изађе код Устаничке него код Цветка.​
Gde mu dođe ta stanica 309 kod Ustaničke?

Kako sam često oko Cvetka, a i pratim šta drugi pišu, jako veliki broj ljudi , što sa 309, što sa 46 / 55 preseda na trole i 77 kod okretnice u Čingrijinoj. Više puta je traženo da se linija 77 izmesti da se okreće kod Cvetkove pijace (okretnica 309). Takođe sam nemali broj puta video da su u autobusima na 309 na početnoj kod Cvetka, popunjena sva mesta za sedenje i dobar broj ljudi stoji. Shodno svemu pomenutom, ne mogu da se složim sa tvojom konstatacijom.​
 
@stf drago mi da čujem da djp traži pomenuta dva dokumenta. Obično su odbijali na keca sa nepregledna okretnica, krivina, održava put drugo preduzeće itd. Sada, što opštinu mrzi da nešto uradi, znamo. Da nema putnika, ma nemoj, jel su probali da puste liniju ili anketirali da su sve kuće popunjene u tom delu i da ljudi žive cele godine u njima. Imaju Novu Šumadiju sa dosta radnika koji rade cele godine.

Za natpis si u pravu, tako je, to je simbol grocke koji postoji pola veka, čak je prva tzv prigradska opština sa gradskim prevozom i to bez klasične okretnice ili autobuske stanice. Brestovik i nema okretnicu već bi okretao ispred ambulante kao 351 kada svraća i tako mogu glatko da odbiju da tamo ide gradski.

Pošto su mogući izbori za 6 meseci, mogu glatko da preskoče te planove i nekim čudom puste staru pumpu kao okretnicu bez silnih planova. Pa, kakva je okretnica 87 na padini, bus stoji na parkingu ispred stambene zgrade gde radi motor ili 89 isto nekom pod prozor. Gde su tu planovi, projekti itd?
 
Лично ми није најјаснији концепт те везе. Лештанци су тражили да се 306 продужи до Икее али не видим шта би добили сем још горег такта. Најбоља опција по мени би била да се улица Раван пробије преко ПКБ до петље Траншпед и 311 онда само продужи.
Nebitno je samo lestane i sta su lestanci trazili. Ja bas vidim potrebu za linijom NPR od ustanicke do ikeje sa manje stajalista npr mml, kaludjerica, vinca, lestane zbog boljeg takta.
Garantujem da bi popunjenost bila na nivou paralelne linije 70 ili blizu iste
 
302 до Цветкове има својих предности а то су: да и остатак општине (осим Калуђерице) добија директну линију до цветка, док с друге стране "олакшавамо Устаничку" и тамо онда постоји опција за појачавање линија које би опстале тамо.
Што се тиче 351 да могу истог трена бих негде потписао да се преусмери на аутопут и Бубањ поток, да се успостави стајалиште код семафора у Лештанима или да 351 користи стајалиште "Болеч /пумпа/" али такође и да се појача 351 бар на 60 минута (у шпицу 30 минута) да не буде рупа од по 2 сата. А што се тиче 350 ту сам веома збуњен јер ту ни ДЈП не зна шта хоће
 
Ja nemam ništa protiv da se Ustanička rastereti, ali može neki drugi da se prebaci, samo ne 302. Ionako je patnja presedati na 17/31 i bez da se ta presedačka tačka još više udalji. A presedanje na 17/31 je neuporedivo korisnije od presedanja na 77.
 
302 je najduža linija poteza 300 sa najviše vozila, najviše vozila i najpouzdanija i zato je ne treba menjati, a tek ne treba produzavati
 
@stf
Podjednako su korisna presedanja na 17/19/31 i 77, plus direktno 50, a sve zavisi od toga šta je kome potrebno.
 
Najbolje da busevi iz poteza 300 okrecu na Konjarniku,a 17 i 31 da se produze do Ustanicke
 
Vrh