Šta je novo?

Prigradske linije javnog saobraćaja – predlozi i rešenja

@Zidar,spatiotecte

Sto se tice linije 309 ok je takva kakva je,mislim da zasluzuje mnogo bolju okretnicu jedino,tu se malo tripuje linija u Kaludjerici,a i cesto kod Cvetka, nepropisno parkiranje+kamioni,nabavka za maxi+taxisti... Mogla bi se produziti kad bi se uradila ta zamisljena trasa bez problema ja mislim ,cak i da se razmotri produzetak do vuka,nekada je cak i 307 isla do vuka,to su bila lepa vremena :) :kk:
Sto se tice plana pomeranja poteza 300 da se okrece dole preko puta buduceg tc Interexa mogu vam reci ideja je sjajna,samo sto su ljudi gluvi na takve ideje :notok: dakle,vi ste verovatno svedoci da kada zelite da se spustite niz ustanicku ume 50 da zaglavi sa okretnice zbog milion vozila nagomilanih sa poteza 300- i uvek rasna vozila sa Kosmaja koja cesto i ne krenu sa ustanicke,kvarljivi su, vidoh pre neki dan Sanosa cuvenog :) Ne znam stvarno ko je projektovao tu okretnicu,nije dovoljna za 3 linije da se okrenu, zato mislim da je najrentabilnije da se u buducnosti provuku gore 31,17,50, znate li ljudi sta znaci kad ne morate peske niz ili jos gore uz ustanicku u pola 12 uvece,jos ako dozivimo taj metro,mucenje je cekati 308 i 50...
Sto se tice tog bg voza,dobra ideja,ali tesko cemo ga doziveti.. tesko... moralo bi dosta da se rusi tu, tu je Point centar,mada celom trasom bi mogao da se napravi bulevar.. Drug Tito je tada presudio,znate i sami kako je nastala zelezara usred Smedereva,e pa kad je prolazio tuda,pitao je koje je to naselje... i kao rekli mu to je Kaludjerica,ona treba cela da se rusi... On je rekao ne dirajte taj narod... i eto napravilo se to sto se napravilo..

Kad vidim ovu mapu sa planom iz 1948 place mi se... Voz je cudo... Cujem da iz Batajnice do Vuka treba ne vise od pola sata...

Koliko moji matori kazu jednog dana ce se potez 300 okretati kod sadasnje Jabuke preko puta skole Dragojlo Dudic, tu je planiran kraj metro linije...
Ne znam da li ste culi/znali da je jedino naselje u Beogradu koje ima,a nema izlaz na autoput upravo Kaludjerica,a imamo uslova za to,da se napravi petlja na jednoj strani kod nas,a druga strana ka strazarskoj kosi/kumodrazu i to je rak rana ovog naselja,zna se sta je autoput,cak i mnogo udaljenija naselja pa npr moze se od njih mnogo brze stici bilo gde, a zamislite tek kraj koji je 10 km od centra grada,pa tim izlazom na autoput na Nbgu bi bio za npr ne vise od 15 minuta,ovako idem do Mmla ili tako...
No,da ne sirim temu,nadam se kad se bude formirala nova opstina da ce neko procitati ovaj post i uvideti sta nam sve nedostaje...
Onda mislim da je velika greska sto Kaludjerica nije povezana sa Mirijevom kao sto je i bilo u nekom planu... I za kraj,ovog mog ''elaborata'' :D mislim da se mora razmotriti da se uradi prosirenje ulice BKA za jos jednu traku od ustanickog semafora ka MMLu i ostalim naseljima zato sto se tu vrlo cesto pravi usko grlo(zove se bulevar,a ima jednu traku) ,sto zbog nepropustanja autobusa,sto zbog gomile nekulturnih vozaca(ja sam onaj od onih koji propusta autobuse kad ide autom,jer opet bitniji je autobus sa 80ak ljudi nego jedan covek u vozilu)...
 
Добродошао комшија на форум. Што рече Зидар, има нас овде у довољном броју, па се батргамо за будућност наше махале. :)

Линија је потпуно оправдана и сасвим логична. Слаба изграђеност те деонице даје могућност да се направи бар једна улица у Калуђерици која ће личити на улицу.
Без обзира на то, минибус линија може одмах да се протера ради теста. Чак не бих стављао ни класична стајалишта већ заустављање по принципу потребе, коме где треба.

Уколико се Калуђерица-Лештане одвоји од Гроцке, линија 306 са садашњом трасом постаје можда и непотребна, јер више нема потребе да становништво иде у саму Гроцку, па да преседање код Винче треба задржати. У том случају, линију 306 провући кроз предложену деоницу.
 
spatiotecte":2dm4jm2u je napisao(la):
@Zidar,
Totalno se slazem sa linijom BG-voza koja bi isla trasom autoputa.

Pre dosta vremena sam predlozio cak da se ukine autoput i postavi dvokolsecna pruga na jednoj traci autoputa a da druga traka postane dvosmerna ulica. Smatram da autoput ne treba da ide kroz centar grada i infrastruktura autoputa je po mom predstavljala potpuno spreman koridor kroz jako naseljena mesta idealan da se pretvori u zeleznicki istocni krak . Sve postoji da zeleznica ne ometa grad, denivelisana je u potpunosti, postoje mostovi koji bi premoscavali njen usek, treba samo rasporediti stanice duz te trase.

Drago mi je sto si stavio kartu iz 1948 gde se vidi da je tada u dolini planirana zeleznica mnogo ranije nego sto se neko setio tuda da protera autoput.

Secam se tvojih postova i burnih reakcija na ukidanje autoputa.
Mislim da moze i jedno i drugo, uz autoput ima dovoljno mesta i za zeleznicki koridor. Kada vec autoput sece grad na dve pole dodati i zeleznicu nece skoditi. Zeleznica bi cak mogla i da se ukopa u plitki tunel od Autokomande do Plavog mosta.

Zeleznica je planirana kroz dolinu mokroluskog potoka kako bi zamenila prugu kroz Topcider a onda su popularnost automobila i jeftina nafta ucinili da se umesto pruge po istoj trasi napravi autoput.
Autoput nije sam o sebi lose resenje i danas puno znaci gradu, steta sto tada nisu odmah i zeleznicu provukli paralelno sa njim.
 
Tačnije pruga između kolovoznih traka po ,,ostrvskoj,, zelenoj površini ,
ta opcija je i danas otvorena jer gotovo svaka pasarela-nadvožnjak predstavlja potecijalno stajalište
mada nisu isključeni ni podzemni prolazi sa obe strane . . .

Ima lepih sličica o tom ,, projektu,, na jednoj od tema baš ovde na Beobuildu
Avaj , verovatno za takvo malo proširenje u skorijoj buducnosti nema para . . . .
 
@Stf drago mi je sto se slazes sa mnom,mislim da je ostalih 5 linija dovoljno da ide smedereskim putom,a da bi ove 2 mogle u dogledno vreme da se preklapaju... Hvala na dobrodoslici nov sam na forumu pa cu vam uskoro davati i neke nove informacije vezane za moj kraj(ako ih bude bilo) ... Komsije :)

Ljudi imam jos jednu ideju,pa vi recite sta mislite o tome...
Postoji jedna jako dobra,neiskoriscena lokacija posto tu vise ne postoji ta stara skola,napravljena je nova,pogledajte na slici,bila bi idealna za okretnicu autobusa...
Tri stanice pre okretnice 309... Blizu hrama Sv.Joakima i Ane u Kaludjerici,tako da znate moze se napraviti i kod nas nesto uljudno samo volja treba :)
Dakle ovde po forumu se ''suska'' da razmatraju da 77 ''grunu'' u Kaludjericu,ja ipak mislim da je pametnije da je posalju u Mirijevo 4 na okretnicu 79,25P,27e i minibusa,a da nama daju 79.. :)
Sta mislite o toj ideji? Znam da ce mi vecina sa foruma reci da spajanje linije u jednu moze napraviti problem ja mislim da bi ovo bio dobar potez...


scaled.php
 
Što se tiče 79 ne bih se složio , a 77 mislim da je najbolje da se okreće kod Cvetkove pijace , i to na donjoj okretnici , koja bi mogla da se malo proširi.

309 se slažem da ostane ovako kako je sada , Eventualno da se od Cvetka produži do Vuka , kao što je jedno vreme išla 309P (tada je P značilo je u o pitanju linija koju održavaju privatnici , a ima delimično izmenjenu trasu u odnosu na GSP liniju).
Liniju 306 bih ostavio da ide sadašnjom trasom sve do okretnice u Leštanima , pa odatle predloženom trasom "prigradskog" do sadašnje okretnice 309 u Kaluđerici. Takođe bih 306 izmestio da se okreće kod Šumica , dok bih 308 produžio do okretnice Braće Jerković. Liniju 38 bih produžio do okretnice Konjarnik. Uveo bi i liniju 301 , koja bi išla od Cvetkove pijace trasom linije 309 , pa po ulasku u Kaluđericu , Save Kovačevića , Dušana Kostića , Živka Živkovića i Vladimira Rolovića do Leštana , pa Kroz Leštane ulicom Save Kovačevića do okretnice u Leštanima , i odatle sadašnjom trasom linije 306 do Bubanj potoka.
Linije 17 i 31 produžio do okretnice Ustanička. Linije 302 i 303 prebacio na okretnicu Konjarnik. Linije 304 , 305 i 307 na okretnice u Mirijevu. 307 na Mirijevi IV , 305 Mirijevo III , 304 Mirijevo II. 305 Bi mogla da ide trasom linije 20.
Da li je ovo za 301 kroz Kaluđericu izvodljivo "prigradski"? Pretpostavljam da jeste , čim veliki broj ljudi iz naselja traži da se tuda provuče neka linija.
 
zidar":3dhgx03c je napisao(la):
spatiotecte":3dhgx03c je napisao(la):
@Zidar,
Totalno se slazem sa linijom BG-voza koja bi isla trasom autoputa.

Pre dosta vremena sam predlozio cak da se ukine autoput i postavi dvokolsecna pruga na jednoj traci autoputa a da druga traka postane dvosmerna ulica. Smatram da autoput ne treba da ide kroz centar grada i infrastruktura autoputa je po mom predstavljala potpuno spreman koridor kroz jako naseljena mesta idealan da se pretvori u zeleznicki istocni krak . Sve postoji da zeleznica ne ometa grad, denivelisana je u potpunosti, postoje mostovi koji bi premoscavali njen usek, treba samo rasporediti stanice duz te trase.

Drago mi je sto si stavio kartu iz 1948 gde se vidi da je tada u dolini planirana zeleznica mnogo ranije nego sto se neko setio tuda da protera autoput.

Secam se tvojih postova i burnih reakcija na ukidanje autoputa.
Mislim da moze i jedno i drugo, uz autoput ima dovoljno mesta i za zeleznicki koridor. Kada vec autoput sece grad na dve pole dodati i zeleznicu nece skoditi. Zeleznica bi cak mogla i da se ukopa u plitki tunel od Autokomande do Plavog mosta.

Zeleznica je planirana kroz dolinu mokroluskog potoka kako bi zamenila prugu kroz Topcider a onda su popularnost automobila i jeftina nafta ucinili da se umesto pruge po istoj trasi napravi autoput.
Autoput nije sam o sebi lose resenje i danas puno znaci gradu, steta sto tada nisu odmah i zeleznicu provukli paralelno sa njim.

Pa da bilo je puno burnih reakcija, prosto nisam mogao da verujem koliko ljudi ovde podrzava automobilski saobracaj i ne bi se odreklo tog autoputa ni za sta na svetu a sa druge strane kao svi su za ekologiju i zeleznilo...
Bilo mi je bas krivo :notok:
 
Соле, слажем се за 303 и 302, али треба 301 вратити Гроцкој, а не дати Калуђерици. Нега они узму 310 или 309л/п/а, било шта само 301 не! :)
 
Grocka bi mogla da ima liniju 302L , koja bi išla nešto drukčijom trasom kroz Grocku u odnosu na 302. To sam propustio da pomenem. Kad malo bolje razmislim , 302L bi se okretala kod Konjarnika a 303 Šumice.
 
Не, него треба вратити 301 која ће кретати са Коњарника и стајати на улазу у ВМЛ, Калуђерицу, Винча(Лештане), Болеч(Ритопек) и Заклопача и даље нормално јер улази у Гроцку, а окретница би могла да јој буде на обали Дунава (тамо где се одржава вашар у августу) :)
 
Ma svejedno na kojim bi stanicama stajala. Mislim da je bolje da nosi oznaku 302L , zato što 99% ide istom trasom kao 302.
 
А зашто онда та "твоја" линија не би носила ознаку 309Л? :mad: Ако је свеједно онда остави 301 за Гроцку, а ако би стајало на истим станицама као 302 онда не би имала сврху да уопште постоји, овако би била као 302Е(кспрес) и скратила би време путовања од Гроцке до Устаничке/Коњарника!
23112011534.jpg

Вратите нам 301, Гроцка чека!
 
Ustvari , ako ne bi stajala na svim stanicama , mogla bi da ima oznaku 302E.
 
Kayo linija da nosi oznaku 309L , a ide dosta različitom trasom u odnosu na liniju 309 i duža je? Gde je tu logika?
 
solecar":2nu211gp je napisao(la):
Što se tiče 79 ne bih se složio , a 77 mislim da je najbolje da se okreće kod Cvetkove pijace , i to na donjoj okretnici , koja bi mogla da se malo proširi.

Konjarnik. Uveo bi i liniju 301 , koja bi išla od Cvetkove pijace trasom linije 309 , pa po ulasku u Kaluđericu , Save Kovačevića , Dušana Kostića , Živka Živkovića i Vladimira Rolovića do Leštana , pa Kroz Leštane ulicom Save Kovačevića do okretnice u Leštanima , i odatle sadašnjom trasom linije 306 do Bubanj potoka.

Da li je ovo za 301 kroz Kaluđericu izvodljivo "prigradski"? Pretpostavljam da jeste , čim veliki broj ljudi iz naselja traži da se tuda provuče neka linija.


Zasto mislis da ne bi bilo izvodljivo to sa 79? Upravo mislim da bi ova lokacija za okretnicu bila idealna... jer ona je oko 2 km pre okretnice 309,dakle od te stanice do SC Gale Muskatirovic nema ni 12,5 km.. ne znam da li ste culi ali grad ne zeli da autobusi idu kroz Bulevar,samo do Cvetka moze,tako da jedino da 309 ide dimitrijalom pa ovo sto sam predlozio,eventualno na pancevacki most,mada ta varijanta mislim da ne bi bila rentabilna... A mnogo brze bi se stizalo nego iz Mirijeva 4, Mirijevci imaju jednu vezu sa tim delom grada,mi presedamo ceo zivot,a njima 27e staje u 29.novembra... +79 vrlo cesto ''ispada'' iz reda voznje u oblasti Mite Ruzica-cuveni semafor... i mnogo mu treba dok obrne krug kroz Mirijevo,kao 18o godisnjak radio sam u Mirijevu i mislio da idem 79 do mirijevskog venca sa okretnice u nadi da cu stici na vreme... medjutim... kasnio sam,upravo zbog tog kruzenja :D Nemoj se ljutiti na mene,ali ne vidim svrhu da vozi tom trasom kad se u vecini slucajeva preklapa sa 27e... dok sto se tice okretnice 77 gde je okretnica 55,to sto zamisljas jeste lepo ali u domenu naucne fantastike... tu nema mesta ni za okretnicu 55 i minibusa,a kamoli jos 77 da tu dodje... Dakle... ili Mirijevo,ili mi... Medak ne bi mogao zbog strmosti terena i ne znam kuda bi ga provukli,svuda bi ga hvatala guzva... Dok su na ustanickoj i konjarniku ''ludi'' bez 77,setite se samo kad su radili Sc Olimp kad su ''nagurali'' 309 pa to je bio haos 2 meseca...

Slazem se sa tobom da se u perspektivi moramo povezati bilo kojom autobuskom linijom sa Mirijevom...

Sto se tice te linije 301, moje komsije mogu samo da zamisljaju da ce ikada autobus proci tom ulicom... Zasto to kazem? Pa svako se uzidao u ulicu maximalno,tu ne bi mogao ni minibus da prodje dakle... Tesko...
Samo ona trasa koju spominjem kao perspektivu,kad se bude uradilo prosirenje od metar za ulicu i ostatak za trotoare i stajalista...

I sto se mene tice, nemojte nikako da je zovete 301,em sto je somi 303 nostalgican em sto ne zelim da me bilo sta asocira na grocku,opstinu koja uopste nas ne tretira kao njene stanovnike...

Dakle,moj predlog 79 na lokaciji koju sam zaokruzio i 309 sa smanjenim brojem vozila na sadasnju okretnicu,jer ono dole je sve samo ne okretnica...

Jos jedan mali edit...
Misljenja sam da bi ta ''79'' ili sto vi kazete 309 do vuka bila neka express varijanta,znaci staje na stanicama: Zeljka Milivojevica,Stepe stepanovica,7.jula,dom zdravlja,smederevski put,Novo Naselje,Moravac bi mozda trebao da preskoci ili ipak ne :D , preskace stanicu kod MB Gasa, staje kod skole D.Dudic,preskace sledecu stanicu, pa staje kod Bajdine,Prvomajske, Kluza i dalje redovnom trasom, na tim stanicama cirkulise dosta putnika...

Mada su sve ove moje zamisli u domenu naucne fantastike...
 
solecar":hwcqrf7f je napisao(la):
Kayo linija da nosi oznaku 309L , a ide dosta različitom trasom u odnosu na liniju 309 i duža je? Gde je tu logika?
А где је теби логика да узмеш 301 од Гроцке? Е па не може! Узму број било које друге линије, али 301 НЕ МОЖЕ!
 
79 ide kroz Mirijevo ovom trasom zbog toga što su stanovnici Mirijeva tražili da imaju liniju koja bi ih povezivala sa bulevarom. 79 bi bilo bolje da ide kao 27e , a ne da kruži oko pijace. 20 bi mogla da ide pravo od pijace trasom 79 do okretnice u Mirijevu III.
Ja sam čuo priču da baš nameravaju da naprave autobusku liniju koja će ići kroz bulevar , pa od okretnice u Ustaničkoj da ide Prvomajskom , Narodnog fronta i 20. oktobra do NIS - ove pumpe gde se 308 odvaja za VML.
Kada bi se uradila rekonstrukcija okretnice 55 kod Cvetka , kao što je to urađeno sa okretnicom Šumice , mogla bi da dođe 77. Pre rekonstrukcije Šumica , autobusi su se jedva okretali , a sada imaju prostora koliko voliš.
Pošto ne može autobus da ide Save Kovačevića kroz Kaluđericu , onda ne treba ni linija 301 koju sam predlagao , već samo 306 onom trasom koju sam predlagao.
 
solecar":11fgrdwm je napisao(la):
79 ide kroz Mirijevo ovom trasom zbog toga što su stanovnici Mirijeva tražili da imaju liniju koja bi ih povezivala sa bulevarom. 79 bi bilo bolje da ide kao 27e , a ne da kruži oko pijace. 20 bi mogla da ide pravo od pijace trasom 79 do okretnice u Mirijevu III.
Ja sam čuo priču da baš nameravaju da naprave autobusku liniju koja će ići kroz bulevar , pa od okretnice u Ustaničkoj da ide Prvomajskom , Narodnog fronta i 20. oktobra do NIS - ove pumpe gde se 308 odvaja za VML.
Kada bi se uradila rekonstrukcija okretnice 55 kod Cvetka , kao što je to urađeno sa okretnicom Šumice , mogla bi da dođe 77. Pre rekonstrukcije Šumica , autobusi su se jedva okretali , a sada imaju prostora koliko voliš.
Pošto ne može autobus da ide Save Kovačevića kroz Kaluđericu , onda ne treba ni linija 301 koju sam predlagao , već samo 306 onom trasom koju sam predlagao.

Vazi sto ce ga provuci kroz Narodnog fronta,pa tu ne mozes ni autom normalno proci narocito u oblasti Restorana kako se zvasa,cigra ili nekako drugacije i tu pored stovarista i onog sos marketa... To cemo doziveti kad se tu izvrsi neka detonacija,a svi stanovnici tog dela budu isplaceni za metar njihove zemlje i na vreme evakuisani...

Imaju Mirijevci 46 kao vezu sa Bulevarom,jedino sto se na lokaciji Cvetkova pijaca ne povezuje sa tramvajem,vec kod Kariceve zgrade... Ali upravo ti pricam da komsije Mirijevci sada zele vezu sa Nbgom,dakle 77 da dodje kod njih,nama 79... Svi srecni,svi zadovoljni...No,vidim da mislis da moj predlog nema pokrice zato sto mislis da se spajanjem dve linije u jednu pravi cep...
 
Mirijevci žele vezu sa NBG preko Mirijevskog bulevara. 46 ide samo do Mirijeva II , a 79 prolazi maltene kroz celo Mirijevo , a ljudi ne žele da presedaju i plaćaju dve karte.
Spajanje linija je i dobra i loša stvar. Sve zavisi od toga koje se linije spajaju i koliko je to isplativo , uzimajući u obzir turažu , teren (da li može tuda zglobni ili mora isključivo solo) i sl. Najbolji primer za to ti je sadašnja linija 42 , koja je nastala spajanjem stare trase linije 42 i linije 542 , pa sad stanovnici Kijeva kukaju kako im treba još jedna linija , jer 42 zna da užasno kasni. Baš sam se jednom prilikom vozio sa nekim ljudima , bilo je leto u pitanju , i čujem kako priča jedan od njih da je pre neki dan čekao 42 više od sat vremena , i na kraju morao da ga propusti i da se vrati kući , jer je tolika gužva bila , da su vrata jedva mogla da se otvore , i naravno , niko nije izašao iz autobusa , a dok bi sačekao sledeći , već bi mu se zatvorila prodavnica. To je naravno bilo na potezu kroz Kijevo.
Što se tiče autobuske linije kroz bulevar i MML , proširenje tih ulica je i bilo predviđeno , samo ne vidim koja je svrha te linije kad ide samo do skretanja za VML. Opet nije rasterećen najopterećeniji deo Smederevskog puta.
 
Pa da nije malo mnogo toliko linija,Mirijevo 4 je vec sad preoptereceno, Mirijevo 3 trpi 27,Mirijevo 2 je preoptereceno parkiranim vozilima?! :D
Onda teorija da ce 77 doci u mirijevo,pada u vodu,jer ta linija gubi smisao cim ne ide trasom kojom sad ide,ona je realno jedini bekap ako zakazu trole u oblasti politike,sve do raskrsnice gde se 79 ukljucuje na dimitrijalu... Znaci onda 74 pristize tamo...
Mi ceo zivot presedamo a to nam je grad ili ko vec uskratio... Iz mnogo udaljenijih naselja postoji direktan bus do uskog gradskog jezgra,ne kapiram zasto smo uskraceni kad smo slozices se,poprilicno blizu... Od ove zamisljene tacke do okretnice kod vuka ima jedva 10km... Ne znam,ti izgleda da bolje poznajes situaciju ,ali ja mislim da sa ovim brojem vozila kojim raspolaze linija 309 moze da opsluzuje tu liniju bez nekih velikih ''iskakanja'' iz reda voznje...

A taj autobus koji kazes da ce proci u MMlu pa ce se okretati u VMLU vrvt ce sluziti za fenseraj,kao 22l,od centra do slavije,pa nazad... ne kapiram njegovu svrhu... i gde planiraju da se okrece,da nece mozda na ustanicku?! :D

Putovanje 309P u tadasnje vreme je bilo ne duze od 30 minuta do Vukovog Spomenika i mislim da bi bilo u redu da nam vrate tu varijantu...
:kk: Mislim da bi umesto prosirenja ulice narodnog fronta i tako tih trebali da razmotre mogucnost da zatvore potok u Kaludjerici i da urade izlazak u ulicu 29 novembar(Sindjeliceva) gore kod Nisove pumpe,ali avaj ne znam da li si video da su u tom delu trotoari zamalo pa veci od saobracajnice,da se tu lome retrovizori i tako to... slicno kao u Narodnog fronta... Kad bi to uradili, Put iz Kaludjerice bi bio skracen 1,5 km i pritom ne bi moje komsije toliko ''gusile'' smederevsku dzadu,vec bi izlazili otprilike na pocetak mokroluskog dela BKA... :)
 
Поздрав теби, наш драги, нови члане ПРИГРАДСКИ. :vops:

Драго ми је да имамо једног новог члана који је врло уљудан у дискусијама, и са "промишљено-лаичким" ставом. Под "промишљено-лаичким" ставом подразумевам један смислен приступ, од кога се било архитекте, било саобраћајни инжењери или неки други стручњаци одаље при посвећивању питања економичности, превише крутом држању стандарда итд. :kk:

Сада, конкретно везано за боље повезивање Калуђерице, и осталих приградских насеља Терминуси приградских линија су од појаве аутобуса неколико деценија били Вуков Споменик, Славија, Зелени Венац. Тек са нафтном кризом почетком 80-тих приградски терминуси су се померали према периферији, а поента је била што масовнији превоз електричним видовима, и растерећење центра од аутобуских терминуса. Иако је због економских и енергетских ограничења тада било врло оправдано развијати трамвај, у техничко-функционалном смислу је то доста лоше решено. Трамвај је једино капацитетом ту потпуно задовољио, док по питању брзине и поузданости решење је остало средње лоше, а могло се прилично боље уз 10-20% већа улагања, па чак иста улагања са нешто бољим решењима.

Данас би продужавање периферних линија кроз улице у којима већ саобраћају тролејбуси и трамваји било веома тешко прихваћено(шта више углавном неприхватљиво), из разлога буке и екологије. Такође, даље проширивање аутобуских терминуса би такође било неприхватљиво, осим екологије и због простора.

Временом, како се приград стихијски развијао 90-тих, приградски терминуси су постали претрпани, па и сами прилазни путеви Београду. Ту највише мислим на Смедеревски, Авалски и Зрењанински пут. Један од најдрастичнијих примера је 309, који по оптерећености превазилази већину градских аутобуских линија. Евентуално продужење приградских аутобуса би било прихватљиво једино улицама које сада нису претерано оптерећене. То је чак пожељно, ако њима иду већ сада оптерећене аутобуске линије. Конкретно, за Калуђерицу, сматрам да је потребно "Y" повезивање. При томе, доњи део "Y" је велико приградско насеље, а горњи део краци према унутрашњем подручју града. Такав систем имају Сремчица, Сурчин и Батајница. Кад једна линија закаже, друга испомаже, омогућава се више директних вожњи, и смањују преседања. Моја сугестија је да Калуђерица добије бројеве 311 и 312, и то 311 до Цветка, а 312 Устаничком, па од Плавог моста аутопутем све до Прокопа, односно Хитне помоћи. Кокретно, испред БИП-а. Веће приближавање центру би било неприхватљиво, као и прелазак преко моста. Чим се куповна моћ грађана мало побољша, Газела ће опет бити хронично загушена, а Хитну помоћ предлажем зато што је Аутокоманда непогодна за терминус, а испред БИП-а имамо места, и директан прикључак на аутопут. Између Франша и Хитне помоћу аутобуси се ионако крећу зауставном траком.

Линије 17,31 и 50 су у зони оптерећености у којој се возила уништавају, преоптерећена оштећују пут, комфор је катастрофалан, поузданост ниска. Велики део "кривице" за то је што за путнике са великих терминала Смедеревски пут и Шумице представљају најпогодније преседчке линије за путовања кроз град, по питању правца пружања трасе. Зато сугеришем да се и 308 продужи на исти начин до Хитне помоћи. Разлог зашто 91, 92, 551 и 552 долазе до строгог центра је што нигде на том природном правцу пружања према центру града немају пристојан терминал за преседање на капацитивни превоз (трамвај), а имају коридор полу-аутопута. Такође и линије за Сурчин и Добановце. По том питању, насеља са Смедеревског пута су дискриминисана. А мислим да би било добро и преместити скоро све линије које иду Савском да окрећу код Хитне помоћи.

Код Сајма се готово испразне 91,92,551 и 552 према граду, а код Сава центра 601 према Железничкој станици, а у супротном правцу се попуне на првој станици највише због јурњаве на места за седење. Иако је аутобус по превезеном путнику економски и еколошки далеко погоднији од аутомобила, трака са интензивним аутобуским саобраћајем осим неколико пута већег транспорта од аутомобила створи и нешто веће непосредно загађење прашином, издувним гасовима и буком. Савски трг, уместо градског трга, постаје велико аутобуско паркиралиште. :bash: У Савској улици већ имамо трамвај, који је на том делу мреже прилично поуздан. Зато, градски терминал за Сурчин, Калуђерицу, Велики Мокри луг, Умку, Велику Моштаницу и Остружницу ставити испред Прокопа.
 
Hvala na dobrodoslici Karlo, spreman sam da saslusam sve vas matore :grand: sa foruma,ja sam totalno nov i kao sto ti kazes... Laik :D Zato ste vi tu da nas prosvetlite i da izlozite svoje ideje... :)

Nije ti losa ova ideja za iskljucenje kod Hitne pomoci ali mislim da bi ipak 309 mogla do Vuka,lagano, kad vec 6a i a4 idu ponekad ;) :) Smatram da bi bilo ok da stane na stanici 79 kod Batutove i da se do Vuka nigde ne zaustavlja,jer... sta znas,mozda Bg voz uskoro zazivi,voleo bih nekada otici do buvljaka ali kad saberem sva ova presedanja nesto mi se bas i ne isplati da idem Bg vozom do nbg... ovako,kad bi se okretao kod Vuka,lepo izadjem,u podzemni prolaz i baj baj,za 10ak min eto me na nbgu :)
Smaram sigurno sto previse trolujem ali mislim da bi se 309 trebala okretati kod cvetka a 309P da kren od one moje lokacije iz Kaludjerice i da produzi jos te 2 stanice do dole ka Vuku,naravno uz smanjenje takta da 309 ide na 12 minuta, a 309P na nekih 8 minuta... Naselja uz smederevski put su dosta zapostavljena po pitanju povezivanja sa uzim gradskim jezgrom,nekada i tramvaji umeju da zakazu tako da bi ova 309P sluzila i kao neka ispomocna linija, ne znam da li se neko od vas vozi tom trasom ali cesto na potezu radio industija dolazi do kvarova i tramvaji ne funkcionisu po par sati a od radio industrije do cvetka treba 15min peske... :mad:
Da je toplo i da ima uslova isao bih biciklom ali veci deo mog naselja je brdovit,nedovoljno osvetljen i nebezbedan za to,cekam da urade taj potok pa da izlazim kod nisove pumpe,mada to ce vrvt moji unuci docekati... Inace treba mi 35 min bajsom do Vise poslovne tj Vuka tako da kako su poceli sa ''teranjem'' buseva iz uzeg gradskog jezgra,bicikl mi ne gine ;)
 
Prilikom radionice na Mikseru prosle godine razmotrili smo i mogucnosti poboljsanja prigradskih linija

sazetak imate ovde:
http://www.imamoplan.com/index.php?/beobuild-wkshp/radionica--optimizacija-jgp/

dosli smo do dvojnog principa:

- sve linije koje vezuju prigradska naselja idu od naselja do cvorova na periferiji grada (Ustanicka/Sumice, Trosarina, Blok 45) gde se preseda na tramvaj/gradske autobuse. (podrazumeva se da smo poboljsali i gradski saobracaj :) )

Na taj nacin prigradske linije ne opterecuju gradski saobracaj i ne upadaju u gradsku guzvu koja bi im poremetila takt.

- sva velika naselja dobijaju direktnu ekspresnu liniju do prigradskog terminala na Uscu. Te linije stvaraju vezu sa BG:vozom. (Batajnica, Zemun Polje, Surcin, Sremcica/Zeleznik, Kaludjerica/Bolec, Borca).

U slucaju poteza 300 to bi bila recimmo linija Kaludjerica-Usce sa stanicama Ustanicka, Sumice, Autokomanda (BG:voz K. Park), Mostar, Usce.

Time omogucavamo putovanja sa kraja na kraj grada (Surcin-Kaludjerica), linije ne ulaze u sam centar a opet sa Usca je blizu, koristimo saobracajnice koje mogu da prime te nove linije: Ustanicka, autoput (znam Gazela moze da bude problematicna), Most na Adi, Novobeogradske bulevare

Numeracija: ekspresne linije bile bi 301, 302 a ostale 311, 312...
 
@zidar...

Onda razmatraj da ta express ide na buduci izlaz na autoput koji je samo jedan od predizbornih obecanja sto se tice izbora na lokalnom nivou... Ne zanima me,ko god da dodje,taj izlaz na autoput MORA da se uradi,dakle taj express bi pravu vrednost imao tada,jer kada bi isao smederevskim, zatim kroz bka, i dole se ukljucivao na ustanicku to je onda opet isto :blah: Znaci,bez ustanicke :) dakle autoput treba gde je moguce iskoristiti maximalno... :) i numeracija neka bude kako god ;) Jedino gazela i komanda bi mogli tu da prave prblm,ostali krajevi... relativno ok za prolaz busa...

Sad sam se bas izlupetao... kapiram da je poenta da se napravi varijanta da na ustanickoj ili presednes ili produzis dalje... mislim da ipak ustanicka trenutno nije kapacitabilna da primi te e linije... ali vi ste radili ta proucavanja,vi bolje znate ;)
 
Prigradske linije bi okretale na Sumicama kod Laste, tu ima mesta koliko hoces, a gradske (17, 31, 50) na okretnici Ustanicka kako ljudi ne bi morali da pesace gore dole prilikom presdanja.
Ekspres linija bi isla preko Ustanicke i Sumica radi presedanja pa dalje autoputem.

E sad kada bi se bio napravljen prikljucak za autoput u Kaludjerici naravno da bi je tuda terali a ne Smederevskim putem.

Veza preko autoputa danas nije dovoljno iskoriscena. Lasta Sumice-Vrcin je brza i pouzdana, mogao bi isto i GSP

Linije Vinca-Lestane-Bubanj Potok-Autoput-Sumice i Grocka-Zaklopaca-Vrcin-Autoput-Sumice bile bi podjednako efikasne. Vec smo ranije ovde pricali o tim varijantama i valja nastaviti.

Mozda bi cak i tvoja novopredlozena linija iz Kaludjerice mogla na autoput (Bubanj potok), bilo bi malo okolo ali bi se razlika nadoknadila brzinom na autoputu. Neka ide do Sumica ili jos dalje, do Prokopa sto rece Karlo ili cak Usca.
 
Vrh