Šta je novo?

Prigradske linije javnog saobraćaja – predlozi i rešenja

Ja sam čuo negde da će kasnije biti uspostavljena neka nova linija na potezu 300 , koja će ići od skretanja linije 308 iz Bulevara kralja Aleksandra za VML , 20. oktobra , Pavla Vasića , Nova A4 i Bulevar Kralja Aleksandra.
 
Prvo veliki pozdrav svima :)
Već duže vreme pratim forum, a sada sam najzad rešio i da se registrujem.

Ovaj predlog o pomeranju 30x autobusa na okretnice Šumice i (eventualno) Konjarnik, kao i produžetak 31 i 17 (pa čak i 19ice) do okretnice Ustanička je jedan od najboljih koji sam čuo u poslednje vreme.
Trebalo bi poslati taj predlog direkciji, jer mislim da bi to odgovaralo ogromnom broju građana kako onih koji koriste 30x autobuse, tako i žiteljima Konjarnika i drugih okolnih naselja na trasi 17, 31 i 19, a u kontekstu buduće linije metroa, čija bi se početna stanica na ovaj način masovno "snabdevala" putnicima.
 
Kako bi se resilo zagusenje koje bi se stvaralo jer tamo vec okrece veliki broj autobusa?Da li mozda neki odatle prebaciti na okretnicu konjarnik?
 
vucko":szdl4qx8 je napisao(la):
Kako bi se resilo zagusenje koje bi se stvaralo jer tamo vec okrece veliki broj autobusa? Da li mozda neki odatle prebaciti na okretnicu Konjarnik?

Trenutno nije rešenje da se linije sa poteza 300 produžuju sve do Šumica, a da se neke linije laste izmeštaju na konjarnik , zatošto gradu trenutno sigurno nije u interesu da rade rekonstrukciju okretnice Konjarnik , koja za sada odgovara za ove tri linije , kad znamo da je skoro urađena rekonstrukcija Šumica zbog lastinih autobusa.. Uz spajanje linija 38 & 308 u jednu, na šumice bi mogle da se spuste najmanje 2 linije sa poteza 300.
 
То би могле да буду 303 и 302. 303 нема неки велики интервал, а 302 је 20 мин :)
 
Не треба раздвајати линије потеза 300. А на терминус Шумице не могу да стану све.

О каквом спајању линија 38 и 308 говорите? :rolleyes: Па на 38ици ради један аутобус и ту линију пре свега користе возачи погона Космај, тако да представља њихов локал.
 
Па 2 линије су већ одвојене (308 и 309). Одвајањем би се само направио ред на Устаничкој и тиме би се појачао и осигурао број полазака на свим линијама. :)
 
vucko":243m5i98 je napisao(la):
Kako bi se resilo zagusenje koje bi se stvaralo jer tamo vec okrece veliki broj autobusa?Da li mozda neki odatle prebaciti na okretnicu konjarnik?

Treba razdvojiti pojam polazne/zavrsne stanice i okretnice.

Bitno je da prva/poslednja stanica poteza 300+ bude na raskrsnici Ustanicka-Vojislava Ilica, a sâmo vozilo moze da okrece i pauzira dok ceka red voznje gde god hoce.

Recimo ulica paralelna sa Ustanickom (vodi se kao Ustanicka) severno od Lastine stanice je dusu dala za to jer ima parking celom duzinom. Na taj parking moze da stane autobusa koliko i u okretnice Ustanicka, Sumice i Konjarnik zajedno.

Autobus se spusti sa Bulevara niz Ustanicku do raskrsnice sa Vojislava Ilica, tu putnici izlaze i hvataju presedanje na autobuse/trole, a vozac nastavi nizbrdo pa skrene desno u spomenutu ulicu i tu se parkira, kafana je na 150 m :D .

Kada dodje vreme za polazak, majstor nastavi pravo tom istom ulicom u kojoj se parkirao, bez okretanja, na kraju ulice skrene desno u Vojislava Ilica kao da izlazi iz Lastine stanice, zatim levo u Ustanicku i tu pokupi putnike na pocetnoj stanici.

- Investicija: 0 € , kolovoz, stanice i semafori vec postoje
- niko nista ne gubi (osim komsije par parking mesta)
- potez 300+ dobija presedanje na 17, 31 i trolejbuse

52_okretnica-sumice-300.png
 
zidar":3hklv4v3 je napisao(la):
vucko":3hklv4v3 je napisao(la):
Kako bi se resilo zagusenje koje bi se stvaralo jer tamo vec okrece veliki broj autobusa?Da li mozda neki odatle prebaciti na okretnicu konjarnik?

Treba razdvojiti pojam polazne/zavrsne stanice i okretnice.

Bitno je da prva/poslednja stanica poteza 300+ bude na raskrsnici Ustanicka-Vojislava Ilica, a sâmo vozilo moze da okrece i pauzira dok ceka red voznje gde god hoce.

Recimo ulica paralelna sa Ustanickom (vodi se kao Ustanicka) severno od Lastine stanice je dusu dala za to jer ima parking celom duzinom. Na taj parking moze da stane autobusa koliko i u okretnice Ustanicka, Sumice i Konjarnik zajedno.

Autobus se spusti sa Bulevara niz Ustanicku do raskrsnice sa Vojislava Ilica, tu putnici izlaze i hvataju presedanje na autobuse/trole, a vozac nastavi nizbrdo pa skrene desno u spomenutu ulicu i tu se parkira, kafana je na 150 m :D .

Kada dodje vreme za polazak, majstor nastavi pravo tom istom ulicom u kojoj se parkirao, bez okretanja, na kraju ulice skrene desno u Vojislava Ilica kao da izlazi iz Lastine stanice, zatim levo u Ustanicku i tu pokupi putnike na pocetnoj stanici.

- Investicija: 0 € , kolovoz, stanice i semafori vec postoje
- niko nista ne gubi (osim komsije par parking mesta)
- potez 300+ dobija presedanje na 17, 31 i trolejbuse

Ideja mi izgleda skroz ok. Nisam saobracajni inzenjer, tako da ostavljam strucnijim ljudima da prouce sve poz i neg strane predloga.
 
Матеја Бељан":bffqcu4o je napisao(la):
orion":bffqcu4o je napisao(la):
Обично је обилажење аутобуса који врши измену путника прекршај раван проласку кроз црвено светло.
Van naseljenog mesta sme da ga obiđe.

Malo je off topic: Po kom to članu ZOBS-a? Mislim na oba slučaja navedena.
 
ilicmilovan":3d9yrlfz je napisao(la):
Predlažem da se uvede nova linija (310) sa Trošarine preko hiljadu Ruža ,Bubanj potoka.Leštana pa do Vinče ili Boleča,Ekstra bi značila i rasteretila liniju 50.Npr krenite iz Leštana do 1000 ruža-ima 6 kilometara i treba vam pešaka oko sat vremena a prevozom imate skoro 25-30 km i treba vam više od sat vremena sa tri presedanja a takvih putnika ima monogo
ja sam imao slican predlog samo mnogo bolji, pogledaj par stranica unazad
 
Na moj predlog u Batajnici su osvanula dva nova stajališta: Široki put za 700 i Jugopetrol za 702 i 703. Zaista su brzo odradili posao
 
Jedna zanimljivost:
Lasta je nekada imala mapu svih linija, uključujući četvorocifrene.
Lično sam to video pre tri godine na autobuskoj stanici u Sopotu (bar mislim da je to bilo u Sopotu, nisam 100% siguran). Bila je zalepljena iza stakla na nekim vratima. Ne sećam se detalja ali je delovala da je otprilike iz polovine 90-tih.

Mnoge linije su promenjene od tada, ali bilo bi zanimljivo videti pošto sad ne postoji apsolutno nikakva mapa.
Siguran sam da to nije jedini primerak i da ih je nekad bilo na svakoj stanici.
 
PlanPlus ima ucrtana sva stajalista trocifrenih GSP linija. Valjalo bi kad bi neko napravio mapu istih
 
Ето, као неко ко је јако дуго живео у далеком предграђу, и путовао Ластом, мало сам свеснији тога шта то значи слаба повезаност и одсеченост од оних који нису напуштали градско подручје. Заклопача је један од ређих случајева проређеног реда вожње у зони ГСП, али генерално, зона ГСП је нешто што сањају многа приградска насеља и села око Београда. Ластини аутобуси су увек чистији и боље загрејани од ГСП, поштовање реда вожње је боље, и безобразлука од стране возача је мање него у ГСП, мада их има, али шта је онда тако лоше у насељима која су опслужена Ластом? Због чега су некретнине у тим насељима 30-70% јефтиније него у насељима где има ГСП?

Предности ГСП:
1. Престиж, да ако твоје насеље није део града, да је макар део приграда. Све изван зоне ГСП се сматра вукојебином
2. Јединствен тарифни систем, исти систем наплате са оним ко никада не мрда даље од Старог града и Новог Београда.
3. Иоле тактни ред вожње и доста полазака чак и када нису вршни сати. Ласта на неким линијама чак и петоструко прорећује ред вожње у односу на вршне сате.
4. Доста ранији први полазак из града, и каснији последњи ползак за град.
5. Већина насеља опслужених са ГСП има ноћни превоз.
6. За скоро сва приградска насеља важи да ти до већине важнијих локација у граду можеш стићи са само једним преседањем. У зони коју опслужује Ласта многа насеља имају 6 полазака радним даном, и 3 суботом и недељом, и то само до Сопота или Барајева, на пример.
7. Прилично јефтиније карте него у Ласти, и много боље могућности за шверцовање. :p

Омиљено изборно обећање за насеља опслужена Ластом је да ће добити ГСП. Пишу се многобројне петиције организују грађани, ово оно, али врло мало је насеља којима то успе. Ти грађани су још додатно ускраћени, јер локална власт стимулише строго аутобуски саобраћај, а приградска железница без интеграције и финансијске подршке локалне управе не може да послује позитивно и успешно, односно имамо антижелезничку политику у јавном саобраћају.

Е, сада, питање је како побољшати повезаност ван зоне ГСП?
 
Veliki problem prigradskog prevoza jeste mala gustina naseljenosti i neefikasnost koja sa time dolazi. Izuzetno je skupo u svakom naselju uspostaviti redovnu liniju koja bi imala interval od 1h, što je po meni minimum za koliko-toliko spontano korišćenje prevoza, bez potrebe da se ceo život organizuje oko reda vožnje.

Ono što bi moglo biti rešenje je fleksibilni prevoz - demand responsive transport (ne znam da li postoji ustaljeni tremin u našem jeziku).
http://en.wikipedia.org/wiki/Demand_responsive_transport

Ukratko, ne postoji fiksna linija po kojoj se autobus kreće već oblast koju pokriva. Ako neko želi da se vozi pozove telefon, pošalje SMS, prijavi se na veb sajtu, ili na drugi način informiše prevoznika. Na osnovu toga se planira ruta koja će da pokrije sve koji su zahtevali vožnju i doveze ih do odredišta. Nekada je moralo da se najavljuje jedan dan unapred, ali sa današnjim informacionim sistemima je moguće vršiti rutiranje u realnom vremenu.

Postiže se pokrivanje veće površine jednim vozilom, što smanjuje cenu po putniku i omogućava višu frekvenciju.

Mane su:
Sporost, pošto mora da vrluda da bi pokupio svakoga i
Treba naučiti ljude kako se koristi.

Ovo nije rešenje za velika prigradska naselja sa par hiljada stanovnika (Šimanovci, Meljak, itd.), niti za prevoz do centra Beograda, nego za mala naselja sa ispod 1000 ljudi kojima treba veza sa lokalnim većim naseljem. Pogotovo razuđena šumadijska sela kojih ima mnogo između Mladenovca i Lazarevca.

Naravno, treba utvrditi kako ovaj vid prevoza integrisati u tarifni sistem.
 
Može to, kao dobro ešenje, a može i kombi, koji troši malo više od putničkog automobila, Još je bolje kombi sa sistemom poziva, pa da pokriva 2 - 3 minilinije. Ja sam razmišljao o tome kao nekom dugmetu na stanici, ali sms / telefon je još bolje.
 
Karlo Del Ponte. Sistem ITS2 je sramotan sistem disriminacije jednog dela građana Beograda. Ako im se ne sviđa da oni koji žive dalje od Ralje i Umke imaju ista prava kao i oni koji su bliže gradu (ili dalji, ali igrom slučaja priopadaju GSP-u, kao na primer Begaljica vs Vrčin), onda neka smanje teritoriju grada, koja je prevelika!

Jednostavno, ceo grad bi trebalo podeliti na nekoliko zona i to što ravnomernije. U tom slučaju bi linija poput 408 bila višak, jer bi ista karta važila i u autobusu za Mladenovac preko Ralje ili Sopot preko Ralje! Smešno je da je to isti grad, ista Direkcija, a dva različita sistema.
 
Pozdrav svima, evo i ja da dam jedan doprinos/ideju grocanskom vencu...
Dakle,prenosim svoja zapazanja,ideje... Ovako,potez Kaludjerica-Lestane je po meni neiskoriscen,mislim da je vreme da direkcija za javni prevoz razmotri uvodjenje autobuske linije koja bi se u perspektivi mogla uvesti...
Za nju imam argumente... dakle... Imate odredjen broj stanovnika Kaludjerice koji zive nekih skoro kilometar od okretnice 309 prema lestanima tj trafo-stanici... i to je jedini deo kaludjerice koji jos nije gusto naseljen,stopio se Kalu sa MMLom,uskoro sa Vincom,i ostaje jos ovaj deo nenaseljen
,bilo bi najbolje da se na vreme naprave 1+1trake+ ivicnjaci + prosirenja za autobusko stajaliste(tamo gde je to moguce) ulicama zabranska,pa vojvode stepe,autobus bi izlazio u ulicu stepe stepanovica,na pocetku/kraju Celaminog brda i dalje bi isao trasom 309... Zasto mislim da je ova linija potrebna?
Izmerio sam da je skoro kilometar razlike kada linija 306 ide trasom prema smederevskom putu u odnosu na put koji ja zamisljam kao potez za novu/staru liniju 306,tj kraca je ova varijanta koju ja zamisljam...
Tu bi putnici iz lestana imali izbor,ili da produze sa linijom 306 do ustanicke,ili da presednu na 309 i putuju ka cvetkovoj pijaci...
Najavljeno je i formiranje opstine Lestane+Kaludjerica pa kao stanovnik Kaludjerice koji putuje 20 km do maticne opstine?!
mislim da ne bi bilo u redu da stanovnici Lestana bez potrebe idu okolo posto je pravljenje opstinskih i administrativnih zgrada planirano u perspektivi u blizini Hrama Svetih Joakima i Ane u Kaludjerici..
Pokazacu vam moju zamisljenu/planiranu trasu,pa vi iznesite svoje misljenje...

Zamisljena trasa


Ako sam lose uradio povezivanje url-a sa beobuildom,ne zamerite,novi sam na forumu pa molim admina da ispravi ako moze... :rolleyes:
 
@prigradski

dobro dosao na forum :)

Ne znam nesto dobro Kaludjericu ali plan da se na tom potezu ulica sredi i omoguci prolazak autobusa zvuci smisleno i logicno.

Sadasnja trasa 306 ima smisla preko Smederevskog puta jer vezuje Lestane sa raskrsnicom Bolec/Vinca i istocnom padinom Kaludjerice.


Kada bi se autobus proterao novom trasom mogao bi to da bude produzeni 309, onda niko nije na gubitku :D
(znam, znam za to treba jos vozila ili smanjenje takta)

kada si na imageshack desni klik na sliku pa "view image" i kopiraj adresu u post na beobuildu i dodaj mu

306lq.jpg
 
@zidar

309 nikako ne treba dirati :) eventualno neka nova linija,za pocetak i minibus kad bi mogao, da se vidi da li je narod zainteresovan... Nadam se i da ce jednog dana odraditi kao sto je odavno u planu da se paralelno sa ulicom vojvode stepe uradi put koji ce ici preko kolektora kaludjerackog potoka(sto je i najlogicnije resenje) i smatram da bi tom trasom jednog dana trebala ici 309- novi izlaz iz kalua je planiran negde kod JP pumpe u MMLu... Hvala na dobrodoslici, nadam se da cemo mi forumasi Grocke nam mile doziveti da se smederevska dzada prosiri na 2+2 profil, bar sa unucima da se vozimo ako se bar sad u mladosti mucimo :) :kafa:
 
prigradski":334h3s95 je napisao(la):
309 nikako ne treba dirati :)

Ima li neki poseban razlog za to osim sto je mozda ovakva kakva je zadovoljavajuca pa bolje da se ne cacka.
Uputi, nas malo ko zna taj kraj

prigradski":334h3s95 je napisao(la):
Nadam se i da ce jednog dana odraditi kao sto je odavno u planu da se paralelno sa ulicom vojvode stepe uradi put koji ce ici preko kolektora kaludjerackog potoka(sto je i najlogicnije resenje)

E tuda bih ja proterao BG:voz (bolja opcija od 309 :) mada jedno ne iskljucuje drugo )
52_bgvoz-istok-1.png

pruga je tu predvidjena jos 1948.
31_bgd-1948.gif


prigradski":334h3s95 je napisao(la):
Hvala na dobrodoslici, nadam se da cemo mi forumasi Grocke nam mile doziveti da se smederevska dzada prosiri na 2+ profil, bar sa unucima da se vozimo ako se bar sad u mladosti mucimo :) :kafa:

Potez 300 je poprilicno zastupljen na forumu, mnog vise se bavimo vasom buducnoscu nego Surcinom ili Resnikom, izboricete se za vase :)


posto si sa poteza 300 sta mislis o projektu pomeranja okretnice Ustanicka nize kod lastine okretnice Sumice, slika je na pocetku strane.
 
@Zidar,
Totalno se slazem sa linijom BG-voza koja bi isla trasom autoputa.

Pre dosta vremena sam predlozio cak da se ukine autoput i postavi dvokolsecna pruga na jednoj traci autoputa a da druga traka postane dvosmerna ulica. Smatram da autoput ne treba da ide kroz centar grada i infrastruktura autoputa je po mom predstavljala potpuno spreman koridor kroz jako naseljena mesta idealan da se pretvori u zeleznicki istocni krak . Sve postoji da zeleznica ne ometa grad, denivelisana je u potpunosti, postoje mostovi koji bi premoscavali njen usek, treba samo rasporediti stanice duz te trase.

Drago mi je sto si stavio kartu iz 1948 gde se vidi da je tada u dolini planirana zeleznica mnogo ranije nego sto se neko setio tuda da protera autoput.
 
Vrh