Живео сам дуго у Мељаку, 28 километара јужно од центра Београда и на Ибарској магистрали. Све до 30.12.2005. једини превоз до Београда је била Ласта. Тада је до оближње Велике Моштанице уведен ГСП 551.
Баново брдо - Вранић (Дражевац)591,592
+Застоји, кашњења и отказивање полазака тешка реткост
+Пријатно особље, живи и пријатељски односи са путницима, сусрети са познаницима, досадно путовање реткост.
+Веома брз долазак до Петловог брда Видиковца, Церака, Жаркова и Бановог брда.
+Преседање на трамвај према центру, а на 59 према Вождовцу
+Ред вожње лак за памћење
+Возила чиста и загрејана
+Увек има макар места за стајање
-Нижа фреквентност ван вршних сати, суботом и недељом (сваких 1-2 сата)
-Од центра града трамвај има проређен ред вожње, а фреквентне аутобуске линије су јако непоуздане. Често се губи веза и мора да се чека следећи превоз.
Београд (Економски факултет) - Лазаревац 581
+Директна веза са центром града, често и најбржа веза. Путовањем од 45 минута до центра Мељак има бржу и сигурнију везу од читавог низа насеља повезаних ГСП-ом.
+Интервал радним даном 15-30минута, суботом и недељом 30-60минута.
-Безобразлук возача(тек пре 5 година су возачи на овој линији потпуно престали да прескачу станице). Ово не важи за возаче Ластре.
-Себичан и неуљудан народ, који се отима за места за седење и не устаје старима(ја нисам стар).
-Велика одступања у реду вожње на средини трасе и преко 10 минута, због јако дугачке трасе.
-Заглављивање и застоји између Аде Циганлије и Економског факултета.
-Перонска карта код Економског факултета од 35динара :bash: Могућност да закасните на неки полазак зато што купујете перонску карту.
-Повремено је од гужве немогуће ући у аутобус.
-До кварова долази знатно чешће него код 591.
Ласта генерално:
-Знатно виша тарифа од ГСП.
-Имиџ (где иде Ласта сматра се Вуко....)
-Шароликост возила и често лош избор возила за неку линију.
-Дуго време пешачења до станица за велики број путника
-Социјално неправедан и скуп јавни превоз, који је за јако велики део становништва скуп, и огромна ставка у кућном буџету.
-На великом броју возила су јако лоше обележене линије на којима возило саобраћа.
-Карте јефтиније око 30% од оних у Бусу се могу купити само на већим терминалима.
У суседној Великој Моштаници је уведен 551 са готово идентичном трасом као некадашња ласта 863. Иако су возила ГСП прљавија и лошије загрејана од Ластиних, то је до те мере променило квалитет живота да су цене некретнина у Великој Моштаници удвостручене.
У Мељаку одавно постоји иницијатива да се уведе ГСП до Мељака, неколико пута су прављене петиције, али све се углавном завршавало на уливању лажне наде. Ту стварно јако пуно људи ради за плате 20.000-25.000, и маркица 4000 за запослене плус 2х2000 за два сина средњошколца је огроман издатак. Велики је број социјалних случајева који примају по око 5000 месечно. Стога је 551 јако популаран, пре свега због велике могућности шверцовања.
Ластина станица на Видиковцу је три станице од Мекдоналдса у правцу Петловог брда. Стаје Ласта Лазаревац.