Šta je novo?

Prigradske linije javnog saobraćaja – predlozi i rešenja

Nije 711 ukinuta skroz, nego opet ide samo do Ugrinovaca.
 
711 je skraćen isto tako što je i produžen - bez ikakvog dugoročnog plana i logike (i legalnosti). Uveden od strane ljudi koji ne razumeju transportne potrebe na različitim tipovima trasa i misle da je postojanje gradskog prevoza grada Beograda u nekom naselju rešenje svih problema.

Jedan od faktora zašto se 711 nije koristio koliko bi trebalo je zato što je imao zdravu konkurenciju u vidu drugih linija koje ne drži GSP. Te linije direktno autoputem dovode ljude do Sava Centra i BAS-a, bez lutanja po Krnješevcima i Ugrinovcima. Koliko god se ovde teoretisalo o tome gde prigradske ili međumesne linije treba da završavaju u okviru grada, očigledno je da ljudi na takvim relacijama preferiraju da idu što direktnije i što dublje u grad. Koliko god opština Novi Beograd bila dobro saobraćajno povezana, Sava Centar će uvek biti jači. I da, može se izaći iz 711 negde ranije, pa uz dodatno presedanje doći do Sava Centra, ali to nije isto (objasniću posle zašto). Ne može 711 koja vozi sat+ vremena da bude konkurencija Masterbus-u koji vozi pola sata.

711 u svom produženom obliku je pokrivala određeni novi deo trase za razliku od postojećih međumesnih linija. Dobili smo vezu Šimanovci - Ugrinovci - Batajnica, koja pre toga nije bila moguća javnim prevozom, već samo privatnim automobilom. Pokriveni su određeni industrijski delovi, itd. Kvalitet javne saobraćajne komunikacije i interkonekcije naselja je poboljšan. To je u redu i treba ta veza da postoji u nekom obliku. Problem je što su neuki ljudi pokušavali od ovoga napraviti glavnu liniju koja će dovoziti ljude iz Beograda i odvoziti ka Beogradu. To nikad nije moglo da uspe. A pogotovo nije moglo da uspe da preuzme primat u transportu radnika jer nije linija krojena prema radnicima.

I da nadovežem nešto za presedanje. Ne sme se zaboraviti da su prigradska i bliska međumesna putovanja potpuno drugačija od gradskih. Lako može neko iz grada da kaže preferira da preseda kada ide negde zato što stiže brže tako, umesto da čeka direktnu liniju. Naravno da može, kada ima brdo linija, gust red vožnje i kratku relaciju. Na dugim relacijama svako presedanje je izvor neizvesnosti, stresa i izgubljenog vremena. Kada se planiraju ovakve linije moramo se staviti u kožu nekog ko radi na Mirijevu a živi u Prhovu, nekog ko živi u Sremčici a radi u Pazovi, nekog ko živi u Ralji a radi na Bežaniji, itd. To su sve dnevni obrti od 80 do 100 kilometara. Tu 3 minuta kašnjenja mogu značiti propuštenu vezu i stizanje sat vremena kasnije kući. Niko nije lud da ide sporijom i nepouzdanijom linijom sa više presedanja, pa makar sto puta ona bila "gradska".

Takav pristup se mora imati i za druge potencijalne eksperimente "stručnjaka" koji će neminovno završiti katastrofalno. Ne može nikad 108 da bude glavna linija za Pančevo, ne može nijedna linija sa poteza 700 koja stoji pri svakoj banderi da se produžava za Pazovu. Nije rešenje u impulsivnom produžavanju gradskih linija već u boljoj integraciji postojećih međumesnih linija u celokupni sistem javnog gradskog saobraćaja u gradu Beogradu.
 
Може онда ГСП да направи експрес линије, рецимо за Пазову линија 712 која ће ићи на пример са Зеленог Венца и стајати само код Поште у Земуну, код Саобраћајне, у центру Батајнице и у Пазови.
 
Ta linija već postoji i nosi broj 751. Ima sledeća stajališta: BAS, Ušće, Zemun Pošta, Nade Dimić, Saobraćajna škola, Batajnica centar, Nova Pazova - Elektrometal, Nova Pazova - Centar, Nova Pazova - Mlin, Stara Pazova - Dunav, Stara Pazova - AS.

Takođe postoji i linija 781 i linija 701 koje se preklapaju na dobrom delu. To što ih ne drži GSP, ne znači da te linije ne postoje. Nije potrebno da GSP preuzima ništa niti da se uvode nove linije, to neće doneti poboljšanje u kvalitetu prevoza. Ovo kažem kao dugoročni aktivni pobornik integracije saobraćaja u Pazovačkoj opštini sa Beogradom koji poznaje stanje na terenu.
 
Što se tiče Grocke
Treba promeniti trase kod linije 350 ( Živkovac - Dražanj - Brestovik - Kamendol - Živkovac), linija treba da saobraća do Grocke, ovako linija ima veoma mali broj putnika jer je mali procenat izlaska u Brestoviku.
Kod linije 365 ( Grocka - Umčari - Mladenovac)
Linija treba da saobraća preko Dražnja i trebalo je tako da bude, ali iz sekretarijata za javni prevoz nije dozvoljeno jer "pružni prelaz u Dražnju nije bezbedan i adekvatno obeležen" ne razumem šta je problem ako vozovi uopšte i ne saobraćaju tom stranom jer se pruga trenutno radi i kad se pruga uradi i kada krenu vozovi biće i rampe, takođe jedan deo Dražnjana pogotovo onih koji žive kod pruge uopšte nije blizu stajališta i značilo bi kada bi makar 365 prolazio, al eto kad se uradi ta pruga evo kako bi to moglo da izgleda:
Grocka - Umčari - Dražanj - Mali Požarevac (Naplatna rampa) - Šepšin - Mladenovac
Kod linije 352 i 352A Šumice - Dražanj (Autoputem)
Bilo bi bolje da saobraća ovako:
Šumice > Mali Požarevac > Dražanj > Umčari


Послато са SM-A202F помоћу Тапатока
 
Miki BGD":22uo3q62 je napisao(la):
Videh danas na aplikaciji da 365 ide preko Dražnja.
Ide, al nigde ne staje u Dražnju, to je samo trenutno, tačnije do 31. Oktobra jer je zatvorena Naplatna rampa u Umčarima, pisao sam ja koliko puta sekretarijatu za javni prevoz ali oni ne žele da promene odluku zbog "ne bezbednog" pružnog prelaza na kojem nema voza, al opet nije nekako bezbedno evo ti uveri se sam..
3d7d6172b94fbf4cb8fda85ffdafb118.jpg


Послато са SM-A202F помоћу Тапатока
 
Što znači da vozač na svoju ruku vozi preko Dražnja, pošto po ovome treba preko naplatne kod Vodnja. :-D
Tako je bilo i za 507 da ne sme do Rušnja dok se ne sredi prelaz u Resniku, pa je posle to sačekalo izbore mnogo posle sređivanja prelaza...
A prugu za Malu Krsnu neće završiti još sto godina...
 
Miki BGD":2o3zgzym je napisao(la):
Što znači da vozač na svoju ruku vozi preko Dražnja, pošto po ovome treba preko naplatne kod Vodnja. :-D
Tako je bilo i za 507 da ne sme do Rušnja dok se ne sredi prelaz u Resniku, pa je posle to sačekalo izbore mnogo posle sređivanja prelaza...
A prugu za Malu Krsnu neće završiti još sto godina...
Nažalost, ovo je bukvalno sramota, al stvarno

Послато са SM-A202F помоћу Тапатока
 
Bilo bi dobro da linija 350 saobraća do Grocke, inače za one koji ne znaju linija 350 ide trasom Živkovac - Dražanj - Kamendol - Brestovik - Živkovac, iskreno ovako kako sada ide je besmisleno jer je veoma mali broj putnika koji putuju i da se red vožnje te iste linije izmeni, npr:
Polazak za Grocku:
6:00 8:20 10:00 12:30 14:00 19:20 21:20
Polazak za Živkovac:
8:00 10:00 12:15 14:10 16:30 19:20 22:15
Ovo sam otprilike napravio sad ne mora baš ovako, ali svejedno 350 do Brestovika nema nikakvog smisla, a do Grocke bi imao jer bi ljudi koji idu za BG presedali na 302

Послато са SM-A202F помоћу Тапатока
 
Zna li neko odgovor na pitanje koliko stanovnika Mladenovca I svih naselja u okolini Grocke I samoj Grockoj radi u Ikei? Sta mislite da 365 ide Mladenovac -Ikea? Time bi ova linija bila I veza Vrcina I Grocke I dobija se mogucnost presedanja na 70 do grada I Nbgd?
 
ovako nesto?
 

Prilozi

  • mladenovac-ikea.png
    mladenovac-ikea.png
    114,6 KB · Pregleda: 2.156
lolitha":3dxwyjlc je napisao(la):
Bila bi dobra veza, ali pitanje je koliko bi trebalo autobusu da stigne od Mladenovca do Ikee preko Dražnja, Umčara i Grocke, a i zbog pružnog prelaza, autobusi ne mogu preko tog dela Dražnja.

Послато са SM-A202F помоћу Тапатока
 
Ili na primer 354b bude
Grocka - Zaklopača - Vrčin - Ikea
I može stajati i na Tranšpedu gde će građani koji idu do grada presedati na 461 ili 462

Послато са SM-A202F помоћу Тапатока
93c119ba59e017d9e300eda38e548554.jpg
 
nepoznato16":2uxsi1st je napisao(la):
lolitha":2uxsi1st je napisao(la):
Bila bi dobra veza, ali pitanje je koliko bi trebalo autobusu da stigne od Mladenovca do Ikee preko Dražnja, Umčara i Grocke, a i zbog pružnog prelaza, autobusi ne mogu preko tog dela Dražnja.

Послато са SM-A202F помоћу Тапатока
onda da ide autoputem i da ne svraca do draznja i severnog dela senaje?

Sent from my A5_Pro using Tapatalk
 
valjda mogu presedati ljudi iz draznja ako im treba.

Sent from my A5_Pro using Tapatalk
 
lolitha":2ue9nw50 je napisao(la):
valjda mogu presedati ljudi iz draznja ako im treba.

Sent from my A5_Pro using Tapatalk
Pa može naravno samo treba imati liniju koja se u isto vreme pojavljuje u Umčarima

Послато са SM-A202F помоћу Тапатока
 
pa ako se uskladi red voznje moglo bi

Sent from my A5_Pro using Tapatalk
 
stf":38fopfbn je napisao(la):
Гроцка је специфична из више разлога, који јако компликују ефикасно планирање јавног превоза.
Пре свега, немамо БГ воз као велики хендикеп.

Па онда сама организација општине. Централно административно насеље је тек 3. по величини, а такође је једно од последњих насеља, тј. није близу географког цента општине. Потом, мања насеља су завучена.

Зидар, Ц.С.И и ја смо разматрали шта би било најбоље за потез 300, па смо дошли до следећег:
примарне линије:
Калуђерица-Ушће,
Болеч-Устаничка,
Бегаљиаца/Гроцка-Устаничка (експрес). Ова линија би користила сва стајалишта од Бегаљице до Болеча, па онда стајалишта: Винча, Пут за Калуђерицу, Пут за ММЛ, Устаничка.

Бочна насеља би имала кминибус превоз од центра насеља до Смедеревца, потом би преседали на 305 који би ишао на свака 3 минута.

Ово је само костур предлога, па ако има комшија, нек кажу шта мисле. ;)
jeste da je ovo napisano pre 9 godina, ali mi je nelogicno da neko iz na primer ritopeka treba ici 304 - 305 - xx da bi stigao do centra. bolje produziti 305 do trga republike da bi presedanje bilo bolje.

Sent from my A5_Pro using Tapatalk
 
Da ponovim još jednom da je ovo loša ideja. Ako bi se produžila 305 ili bilo koja druga linija (bilo predloga da to bude 309), to onda ne bi koristilo nikome, zato što bi se onda svi gurali u tu jednu liniju, pa bi sami stanovnici Boleča ili nekog drugog naselja, bili na gubitku, plus što bi moralo mnogo više autobusa, plus što bi bilo potrebno više vremena da se putuje, pa onda i povećanje poluobrta, a to za sobom povlači proređivanje polazaka, a tu imamo i manjak vozača... I to sve dok bi druge linije zvrndale prazne ili jedva popunjene, izuzev onih koje saobraćaju dalje od naselja koje pokriva produžena linija.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=782545#p782545:11h8g36a je napisao(la):
nepoznato16 » 10 Окт 2020 11:51 am[/url]":11h8g36a]Bilo bi dobro da linija 350 saobraća do Grocke, inače za one koji ne znaju linija 350 ide trasom Živkovac - Dražanj - Kamendol - Brestovik - Živkovac, iskreno ovako kako sada ide je besmisleno jer je veoma mali broj putnika koji putuju i da se red vožnje te iste linije izmeni, npr:
Polazak za Grocku:
6:00 8:20 10:00 12:30 14:00 19:20 21:20
Polazak za Živkovac:
8:00 10:00 12:15 14:10 16:30 19:20 22:15
Ovo sam otprilike napravio sad ne mora baš ovako, ali svejedno 350 do Brestovika nema nikakvog smisla, a do Grocke bi imao jer bi ljudi koji idu za BG presedali na 302

350 има предугачку трасу и превише времена губи завлачећи се по свим селима и зато губи поенту. Неко из Живковца ако иде до Гроцке, он мора прво до Дражња и назад, па онда док уђе и изађе из Камендола, па онда и из Брестовика, преседне ти и дан и живот док дођеш до Гроцке.

Можда би требало избацити Живковац из комбинације. Или јој потпуно изменити трасу. Рецимо да иде на реалцији Пударци /Илинци - Камендо, или Брестовик - Гроцка - Заклопача, или Дражањ - Умчари - Живковац.

Линија мора да се скрати како би се на њој повећао број полазака и самим тим и ефикасност.

А то што 365 не саобраћа преко Дражња је срамота Дирекције за јавни превоз. Та линија је тражена искључиво због Дражањаца и идиоти је уведу да не иде туда због трећеразредних изговора. А онда се посеру сами себи на своје аргументе тиме што она привремено сада саобраћа туда иако је "небезбедно". Чиста провокација за грађане Дражња.
 
stf":1dvtuakn je napisao(la):
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=782545#p782545 je napisao(la):
nepoznato16 » 10 Окт 2020 11:51 am[/url]":1dvtuakn]Bilo bi dobro da linija 350 saobraća do Grocke, inače za one koji ne znaju linija 350 ide trasom Živkovac - Dražanj - Kamendol - Brestovik - Živkovac, iskreno ovako kako sada ide je besmisleno jer je veoma mali broj putnika koji putuju i da se red vožnje te iste linije izmeni, npr:
Polazak za Grocku:
6:00 8:20 10:00 12:30 14:00 19:20 21:20
Polazak za Živkovac:
8:00 10:00 12:15 14:10 16:30 19:20 22:15
Ovo sam otprilike napravio sad ne mora baš ovako, ali svejedno 350 do Brestovika nema nikakvog smisla, a do Grocke bi imao jer bi ljudi koji idu za BG presedali na 302

350 има предугачку трасу и превише времена губи завлачећи се по свим селима и зато губи поенту. Неко из Живковца ако иде до Гроцке, он мора прво до Дражња и назад, па онда док уђе и изађе из Камендола, па онда и из Брестовика, преседне ти и дан и живот док дођеш до Гроцке.

Можда би требало избацити Живковац из комбинације. Или јој потпуно изменити трасу. Рецимо да иде на реалцији Пударци /Илинци - Камендо, или Брестовик - Гроцка - Заклопача, или Дражањ - Умчари - Живковац.

Линија мора да се скрати како би се на њој повећао број полазака и самим тим и ефикасност.

А то што 365 не саобраћа преко Дражња је срамота Дирекције за јавни превоз. Та линија је тражена искључиво због Дражањаца и и***** је уведу да не иде туда због трећеразредних изговора. А онда се посеру сами себи на своје аргументе тиме што она привремено сада саобраћа туда иако је "небезбедно". Чиста провокација за грађане Дражња.
Ne razumem šta nije u redu , ali očigledno je problem da Dražnjani koji žive bliže prugi dobiju stanice, koliko se samo peticija pisalo da se naprave stanice, koliko puta da se izmeni trasa 351 u Dražnju, koliko se puta slalo opštini i ništa, apsolutno ništa. Ljudi koji žive blizu železničke stanice, treba im 30 minuta pešaka da bi stigli do prve stanice u Dražnju, ali to nikoga ne zanima, trebaju da postoje lokalne linije iz Dražnja i Živkovca koje će ići posebno do Grocke, a posebno autoputem, jer kada su gužve u gradu, a često su evo primera:
351 i 363 imaju polazak u 6:00 za Šumice, kada je gužva dešavalo se da autobusi na Šumicama budu tek u 7:40, kada idu autoputem, budu za manje od sat vremena na Šumicama, ali problem je što nema puno polazaka za grad i od grada autoputem evo kad ima:
ZA Grad:
4:00 (353 Dražanj - Živkovac - Šumice)
5:20 (352A Dražanj - Vrčin (centar) - Šumice)
5:30 (366A Kamendol - Pudarci (Ilinski Kraj) - Šumice)
7:25 (366 Kamendol - Umčari - Šumice)
12:10 (366 Kamendol - Umčari - Šumice)
16:00 (362 Živkovac - Umčari - Šumice)
21:30 (352 Dražanj - Umčari - Šumice)
Od Grada:
5:40 (352 Šumice - Umčari - Dražanj)
11:00 (366 Šumice - Umčari - Kamendol)
15:00 (352A Šumice - Vrčin (centar) - Dražanj)
16:00 (352 Šumice - Umčari - Dražanj)
22:00 (352 Šumice - Umčari - Dražanj)
Evo mogućih rešenja kako bi trase mogle da izgledaju:
351: Dražanj - Brestovik - Grocka
355: Dražanj - Kamendol - Grocka
361: Grocka - Živkovac
363: Grocka - Brestovik - Kamendol - Živkovac
A linije Autoputem iz i za Kamendol, Dražanj i Živkovac da idu dosta češće
A što se tiče Brestovika kao prvo ne razumem zbog čega 467 ne svraća u Brestovik, a kao drugo Linija 354 da ide do Brestovika i da ima više polazaka tako bi zamenila 351 i 363 i mnogo bi se stvari promenile na bolje.
A što se tiče linije 365 to je težak kriminal i čini mi se da linija u inat Dražnjanima bukvalno obilazi Dražanj, evo kako to izgleda:
85857997c03fdb5112ec5f4af46b41a2.jpg


Послато са SM-A202F помоћу Тапатока
 
Ovako je to trebalo da izgleda:
4ea6ba19e8904696bea307e47ead56c4.jpg
e58e21fdc3b8fc13f71ae9874971699f.jpg


Послато са SM-A202F помоћу Тапатока
 
Ja ne znam da li pušer uopšte može do Begaljice preko Zaklopače? 2000-neke bi 357 sa IK201 od Šumica do Begaljice autoputem mnogo dobro zvučao.

Danas pak, možda ne bi bila loša ideja uvesti 322 od Begaljice do Vrčina tako da zajedno sa 303 fiduje 461.

Ne znam šta bi radio sa Vrčinom. Sada imamo 461, 462 i 463 od kojih druge dve idu kao antibiotik. Bilo bi pametnije ukinuti 462, 463 renumerisati u 462 i pojačati na isti takt kao 461, a 461 produžiti do BnV tako da svraća u Šumice a preskače Deligradsku (i DZ Voždovac u smeru ka gradu). 312 nek ide na 15min, 302 da bude u špicu redukovana sa 10 na 15, 461 isti takt na 20min, dok bi 462 (postojeća 463) bila pojačana tako da saobraća na 20min.

Na ovaj način imali bi 6 pari polazaka od Strnjika do Vrčina, 6 na kraku za Ramnice a 3 za Jaričište, 6 na Smederevcu (302+303, 4 od Begaljice preko Smederevca) i 8 Begaljica-Grocka-Strnjike. Postojala bi ekspres veza kroz grad. Šumice i Konjarnik imali bi bržu alternativu 17, Medaković II imao bi u Mokroluškoj stajalište u smeru iz grada, a za grad do Šumica (alternativa 29 i 30).

Ima tu više problema, recimo:

1) Lasta nema dovoljno zglobova
2) zalaženjem doblje u grad opala bi pouzdanost 461, mada opet voze i 493, 464, 465...

Šta mislite? Može pola polazaka 322 i do Jaričišta uz ukidanje 462 i 463, a pojačavanje 461 tako da pola polazaka vozi do BnV, ili čak svi.
 
Evo jednog opsirnog predloga za autobusku mrezu po Grockoj. Podeljena je u cetiri kategorije
I) Linije preko smederevca-
Taj potez bi bio komplet pod linijama gsp.Cinile bi je dve sadasnje linije,dok bi lasta isla preko autoputa
302Begaljica-Ustanicka
303Vrcin-Zaklopaca-Ustanicka

II)Lastine duze linije
One bi bile centralne linije koje bi vozile do centra (BAS)
354-Grocka-Zaklopaca-Vrcin-BAS
366-Ilinski kraj-Kamendo-Umcari-BAS
362-Zivkovac-Drazanj-BAS
461-Ramnice-Vrcin- BAS

III)Lastine periferne linije
To bi bile linije koje bi vozile do perifernih terminusa.
353-Zivkovac-Drazanj-Sumice
356-Ilinski kraj-Kamendo-Brestovik -Grocka-Zaklopaca-Vrcin-Sumice
462-Jacariste-Ramnice-Sumice
468-Grocka-Zaklopaca-Vrcin-Jacariste-Trosarina

IV)Lastine lokalne linije
363L-Zivkovac-Umcari-Grocka
361L-Drazanj-Umcari-Grocka(ova linija moze i preko Begaljice umesto dole predlozenog 350L)
350L-Ilinski kraj-Kamendo-Brestovik-Grocka/Begaljica(Begaljica je samo u slucaju ako ima potrebe za lokalom do Grocke jet ce imati 302)
365-Mladenovac-Drazanj-Umcari-Grocka
467-Umcari-Kamendo-Grocka-Zaklopaca-Vrcin-Ikea( zbog presedanja na liniju 70)
 
Vrh