Šta je novo?

Prigradske linije javnog saobraćaja – predlozi i rešenja

[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=749346#p749346:x31jukn9 je napisao(la):
stf » 19 Jun 2020 10:45[/url]":x31jukn9]
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=749089#p749089:x31jukn9 je napisao(la):
solecar » 18 Јун 2020 12:18 pm[/url]":x31jukn9]Nije mi baš najjasnije kako bi se ovim predlogom pokrila Zabranska ulica.
Никако. Ионако су радови на проширењу привремено заустављени због побуне дела станара улице. Линија преко Забранске, односно 316 је ионако на јако дугом штапу, јер сем проширења Забранске са којом очигледно има проблема, неопходно је проширити и улицу Војводе Степе кроз Калуђерицу и пробити улицу Народног фронта која је сад макадам и на територији Звездаре која нема никакав интерес да то уради. За тако нешто мора да се лобира у граду и да град то плати јер није коректно да једна општина даје велика средства од којих користи немају нјени грађани него грађани суседне општине.

Мој нови предлог за Кленак - Миријево је линија која може да се успостави сутра, без икаквих радова на инфраструктури. Сем постављања два саобраћајна знака за једносмерну улицу. А решаваш два проблема: Кленак и везу потеза 300 са Миријевом.
Sa jedne strane imamo to insistiranje na rešenju problema isključivo preko "sporne" Narodnog fronta, dok sa druge strane imamo traženje linije gradskog prevoza kroz Zabransku, ali ne po cenu odricanja dela ogromnog dvorišta žitelja iste ulice, zarad opšteg boljitka, a u neku ruku i ličnog, ali to se izgleda ne računa tako. Znam da smo pričali ranije o tome, ali ne mogu da se setim da li je izvodjivo bez proširenja Zabranske da se tuda provuče minibus?

Šta ima u toj Narodnog fronta ulici, što je od neprocenjivog značaja, pa da nikako linija gradskog prevoza ne može da je zaobiđe i da se linija preusmeri nekim drugim delom Kaluđerice, a da se borba za uređenje pomenute ulice nastavi i kasnije preusmerenje linije tuda?

Koja bi bila trasa te nove 319 koja bi povezivala Klenak i kako bi se to odrazilo na prethodni predlog za 319 koji si dao?
 
A i to proširenje Zabranske je skroz čudno. Ja verujem da su se neke budale pobunile zbog "svojih" dvorišta i ograda. Ali radnici su bukvalno jednog dana došli, naravno kada su krenuli svi mogući radovi na celoj opštini zbog izbora. Niko nije bio ni obavešten, ljudi su samo počeli nešto da kopaju. Kaže ćale da su ih pitali šta rade, kao proširuju ulicu, zašto da li je zbog autobusa, kao ne znaju samo im je rečeno da dođu da kopaju i da prošire. I onda kopaju na nasumičnim delovima ulica, čas gore, čas dole, čas u sredini. Proširenje, a ulica se raspada. I pre neki dan mi rekao ćale da opet nešto kopaju negde, ništa se ne zna.
 
Jezivo je to sto ona cev koju sad rade kod mostica, mora da prodje zabranskom, tako da ce verovatno asfaltirati, a onda je komplet raskopati.

Zbog istih tih ljudi iz ulice, nije uvedena kanalizacija pre desetak godina (prosla je stotinak metara od centra).
 
Jk98EzH.jpg
Evo kako izgleda izlaz iz ulice Narodnog fronta u pravcu ka Partizanskoj tj sirina, da se vidi da se ljudima sa Klenka prodaje magla da opstina Zvezdara nema interes. Pa, naravno da nema interes, i naravno ne bi se lokalno stavnovnistvo ne bi odreklo auta na trotoaru(vidite kako su nanizani na slici) zarad neke minibus linije. Ulica je bukvalno lokalnog karaktera, slepi nastavak ulice Narodnog fronta i tako ce najverovatnije i ostati...

Zeljka Milivojevica je takva kakva je, izmedju ostalog i zbog nemara opstine, koja je dozvolila da se na privatnoj parceli pravi groblje, i to da se pribije skroz uz trotoar. Za kaznu opstina, kad i ako izgradi novo izmedju Lestana i Kaludjerice, mora da izmesti 10ak spomenika na novo groblje ili da se nadje rodbina upokojenih i da se to sve ukloni, da bi mogao da se prosiri trotoar, a to izmesti. Inace na nekim mestima moze da se napravi trotoar(od Beogradske do Rodoljuba Colakovica, bez ikakvih intervencija), da se upotrebi model slican kao u Zemljoradnickoj ulici *panjevi preko Kumodraza kuda prolazi minibus 406l. Posto se ovde stalno poteze neka prica o sirini ulica, voleo bih da isti ti koji pricaju da zbog toga ne moze, prodju linijom 312 preko strazarske kose, ili 409 izmedju kumodraza i spomen parka Jajinci, gde na jednom delu 2 automobila ne mogu da se mimoidju, a ne 2 minibusa... Nisu ulice uske nego je uticaj MZ Kaludjerica mizeran u opstini Grocka jer da je Mz jaka, ulica Stepe Stepanovica, Kralja Petra ne bi bile u rovovima i imali bi bar jednu lokalnu minibus liniju, dok VML koji ima duplo manje stanovnika ima 308,38,20,312.

Dobar je ovaj predlog 319 Rodoljuba Colakovica-Zeljka Milivojevica-VSS-Kralja Petra-SD put-Nine Kirsanove-Mirijevo 4, sa njim bi se resio spust sa naselja Klenak u Kaludjericu i ka SD putu, Mirijevu, tu bi svi bili na dobitku, mislim da bi ta linija imala oko 6 km u jednom pravcu...
Potreban je i minibus koji bi izvlacio sa naselja Klenak ka VML, Medaku, turistickom terminalu Lasta,70,38, a da sa njim pokrijemo i ulicu Stevana Sindjelica u povratku ako se npr vracaju iz grada linijom 38,70 ...

Predlog kruzna linija 313- Stepe Stepanovica-Zeljka Milivojevica-Sretena Vukosavljevica (presedanje na 308)-Partizanska(Nikole Grulovica)-Milosev Kladenac (moze da se presedne na 38, peske 6-7 min odatle 29/18/20/26l)-Lasta (presedanje na 38,70) - Milana Predica (ulica kojom ide 310 minibus)- 20. Oktobra (crkva Svetog Trifuna u MML)- 29. Novembra (par minuta hoda paralelno je SD put a linija se ne preklapa sa ostalim sa poteza 300, sto je omiljen razlog za odbijanje predloga)- Stevana Sindjelica- Kralja Petra- Stepe Stepanovica Zeljka Milivojevica. Delimicnu korist od ove linije imali bi i stanovnici MML koji zive ispod Nis pumpe i ulici Stevana Sindjelica i ulicicama ispod...
Naravno, ovu liniju kada se urade intervencije na potezu Zabranska –VSS-Kaludjerica produziti do Lestana...

Ne znam samo zasto se ljudi iscudjavaju sto se neko buni za prosirenje, da li je deo koji treba da se prosiri drzavni put ili privatno vlasnistvo? Moze i crkveno dvoriste da se zrtvuje, i da se nekako resi parkiranje oko onog TC na okretnici. Pa, da li su se ljudi odricali njiva kod petlje Dobanovci ili je svako lepo placen? Iako objekti u Zabranskoj najverovatnije nisu legalizovani, lepo platiti eksproprijaciju dvorista(cenu zemljista), svakom po metar sirine u dvoriste*duzina i sve reseno. Ionako se hvale da je budzet opstine Grocka istorijski visok, neka ga usmere za resavanje ovog puta... Na nekim deonicama se i tacno vidi ''uvlacenje'' i ''izvlacenje'' ka ulici Picerija-teretana, prekoputa crkveno dvoriste , isto kao prodavnica na uglu sa ulicom Vuka Karadzica... Dalje ka Kaludjerici uopste i nema problematike da se put prosiri na normalnu sirinu sa trotoarima..
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=749416#p749416:4y2f5sdk je napisao(la):
solecar » 19 Јун 2020 12:36 pm[/url]":4y2f5sdk]Sa jedne strane imamo to insistiranje na rešenju problema isključivo preko "sporne" Narodnog fronta,

Šta ima u toj Narodnog fronta ulici, što je od neprocenjivog značaja, pa da nikako linija gradskog prevoza ne može da je zaobiđe i da se linija preusmeri nekim drugim delom Kaluđerice, a da se borba za uređenje pomenute ulice nastavi i kasnije preusmerenje linije tuda?

У Народног фронта нема ничега и никога. Њиве и депоније. На тој улции се инсистира јер је она катастарски "чиста" и једина довољне ширине. Нема потребе за експропријацијом, рушењима нелегалних објеката или успсотављањем једносмерног режима саобраћаја. Она је једина права саобраћајна алтернатива Смедеревском путу, не само за јавни превоз него и за аутомобилски саобраћај.


[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=749416#p749416:4y2f5sdk je napisao(la):
solecar » 19 Јун 2020 12:36 pm[/url]":4y2f5sdk]dok sa druge strane imamo traženje linije gradskog prevoza kroz Zabransku, ali ne po cenu odricanja dela ogromnog dvorišta žitelja iste ulice, zarad opšteg boljitka, a u neku ruku i ličnog, ali to se izgleda ne računa tako. Znam da smo pričali ranije o tome, ali ne mogu da se setim da li je izvodjivo bez proširenja Zabranske da se tuda provuče minibus?

Једва се и кола мимоилазе. Улица једноставно мора да се прошири, али ја не познајем детаљно ситуацију. Она је у катастру довољне ширине, а проблем је овај пут настао због нивелације улице.

[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=749416#p749416:4y2f5sdk je napisao(la):
solecar » 19 Јун 2020 12:36 pm[/url]":4y2f5sdk]Koja bi bila trasa te nove 319 koja bi povezivala Klenak i kako bi se to odrazilo na prethodni predlog za 319 koji si dao?

Траса би била: Жељка Миливојевића - Степе Степановића - Краља Петра и даље исто као и претходни предлог, а у повратку би из Синђелићеве улице минибус скренуо десно у Краља Петра - Војводе Степе - Жељка Миливојевића - Родољуба Чолаковића.



[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=749569#p749569:4y2f5sdk je napisao(la):
Nex » 19 Јун 2020 08:17 pm[/url]":4y2f5sdk]Jezivo je to sto ona cev koju sad rade kod mostica, mora da prodje zabranskom, tako da ce verovatno asfaltirati, a onda je komplet raskopati.

Забранском је примарни цевовод прошао пре неку годину до резервоара у Калуђерици.Остало је да се он споји са Зучком капијом и то је оно што сада раде. Неће бити новог раскопавања Забранске.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=750051#p750051:3pthpxc5 je napisao(la):
stf » 21 Jun 2020 16:02[/url]":3pthpxc5]
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=749416#p749416:3pthpxc5 je napisao(la):
solecar » 19 Јун 2020 12:36 pm[/url]":3pthpxc5]Sa jedne strane imamo to insistiranje na rešenju problema isključivo preko "sporne" Narodnog fronta,

Šta ima u toj Narodnog fronta ulici, što je od neprocenjivog značaja, pa da nikako linija gradskog prevoza ne može da je zaobiđe i da se linija preusmeri nekim drugim delom Kaluđerice, a da se borba za uređenje pomenute ulice nastavi i kasnije preusmerenje linije tuda?

У Народног фронта нема ничега и никога. Њиве и депоније. На тој улции се инсистира јер је она катастарски "чиста" и једина довољне ширине. Нема потребе за експропријацијом, рушењима нелегалних објеката или успсотављањем једносмерног режима саобраћаја. Она је једина права саобраћајна алтернатива Смедеревском путу, не само за јавни превоз него и за аутомобилски саобраћај.
To i dalje nije odgovor na moje pitanje zašto se ne traži linija koja bi išla Zabranskom (uz proširenje, pa onda trasom linije 309, uz Sinđelićevu u smeru ka periferiji) i da se tako proba da se dobije linija gradskog prevoza, pa da se nastavi borba za izgradnju Narodnog fronta, jer tako bi se sigurno pre dobila linija. Ovako mi insistiranje na Narodnog fronta po svaku cenu kao jedinom mogućem rešenju i sada i u budućnosti, pa makar to bilo i kroz 30 godina, za uvođene nove linije, deluje besmisleno, jer ispada da je bolje i ništa nego nešto, ako neće da se ispuni zahtev. Cela ova situacija oko pomenute ulice mi nikako nije u rangu toga da se gubi svaki smisao i poenta lčinije ako bi se sprovela nekom drugom ulicom (u ovom slučaju privremeno).

[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=750051#p750051:3pthpxc5 je napisao(la):
stf » 21 Jun 2020 16:02[/url]":3pthpxc5]
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=749416#p749416:3pthpxc5 je napisao(la):
solecar » 19 Јун 2020 12:36 pm[/url]":3pthpxc5]Koja bi bila trasa te nove 319 koja bi povezivala Klenak i kako bi se to odrazilo na prethodni predlog za 319 koji si dao?
Траса би била: Жељка Миливојевића - Степе Степановића - Краља Петра и даље исто као и претходни предлог, а у повратку би из Синђелићеве улице минибус скренуо десно у Краља Петра - Војводе Степе - Жељка Миливојевића - Родољуба Чолаковића.
U tom slučaju bih stavio da linija ne čeka vreme u Klenku ili Kaluđerici, nego da bude kružna linija koja bi vreme čekala u Mirijevu, a kroz Kaluđericu samo prolazila. Tako se ne bi gubilo vreme na čekanju polaska iz Klenka, i bila bi mnogo funkcionalnija linija. Eto, to je neko moje viđenje stvari. Ako ovako nešto nije praktično ili bilo šta drugo, voleo bih da čujem konkretno šta je to .
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=750046#p750046:1pz2te7z je napisao(la):
prigradski » 21 Јун 2020 02:56 pm[/url]":1pz2te7z]Za kaznu opstina, kad i ako izgradi novo izmedju Lestana i Kaludjerice, mora da izmesti 10ak spomenika na novo groblje ili da se nadje rodbina upokojenih i da se to sve ukloni, da bi mogao da se prosiri trotoar, a to izmesti.

Чекај, дакле неки твој препаметни комшија је без дозволе сахранио ближњег на тротоару а општина за казну да плаћа ескумацију тог покојника? :lool: :lool: :lool:

Е па господо, ово вам је класичан пример становника Калуђерице. Прекршили су сваки могући закон о изградњи, пропис и урбанистички план и за то су им баш сви криви сем њих самих - они су жртве.

Е зато ћете на Кленку добити јавни превоз само у виду астралне пројекције.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=750740#p750740:32i2gg2y je napisao(la):
stf » Uto Jun 23, 2020 12:16 pm[/url]":32i2gg2y]
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=750046#p750046:32i2gg2y je napisao(la):
prigradski » 21 Јун 2020 02:56 pm[/url]":32i2gg2y]Za kaznu opstina, kad i ako izgradi novo izmedju Lestana i Kaludjerice, mora da izmesti 10ak spomenika na novo groblje ili da se nadje rodbina upokojenih i da se to sve ukloni, da bi mogao da se prosiri trotoar, a to izmesti.

Чекај, дакле неки твој препаметни комшија је без дозволе сахранио ближњег на тротоару а општина за казну да плаћа ескумацију тог покојника? :lool: :lool: :lool:

Е па господо, ово вам је класичан пример становника Калуђерице. Прекршили су сваки могући закон о изградњи, пропис и урбанистички план и за то су им баш сви криви сем њих самих - они су жртве.

Е зато ћете на Кленку добити јавни превоз само у виду астралне пројекције.
Dobro zboriš. Sada lepo da se javni prevoz ukine u Jajincima, Miljakovcu 3, Sunčanom bregu, MML-u i tako dalje koji su takođe prekršili svaki mogući urbanistički plan.
 
Не, али ако си већ прекршио сваки могући урбанистички пропис онда немаш немаш права да се буниш против једносмерне улице и да тражиш да ти аутобус саобраћа двосмерно козјом стазом. И притом да на ту козју стазу паркираш и приватни аутомобил а не у своје двориште или гаражу јер имаш права али немаш обавезе.
 
Ali sahraniš bližnjeg na trotoaru je utisak dana. Naravno da je suludo da opština plaća @stf

Послато са Mi A3 помоћу Тапатока
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=745376#p745376:317mrho4 je napisao(la):
stf » 07 Jun 2020 09:31 am[/url]":317mrho4]
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=745212#p745212:317mrho4 je napisao(la):
Karlo del Ponte » 06 Јун 2020 02:31 pm[/url]":317mrho4]Пошто многи од мене очекују струку, морам вам рећи да за стручну анализу бих морао изађи на терен, потрошити доста радних сати и тај рад, наравно, наплатити.
На коју висину ти одлете и зашто? И ко је од тебе тако нешто тражио? Поента струке на форуму је да добре и квалитетне идеје форумаша аматера избрусе и каналишу на исправан начин а не да пишу докторате. :roll:
Расправа око тога да ли да се ова или она линија провуче кроз једну или другу улицу где постоје технички услови за саобраћај дугих и тешких возила није струка. Али јесте када се дође до пројектних детаља и тачних вредности. Колико људи из Умчара гравитира Гроцкој и у које време? Колико људи из Умчара гравитира централним деловима Београда? Какви су мерљиви показатељи слабости садашњег система и на који начин ће се генерисати потиснута тражња у случају побољшања? За то су потребне стотине сати рада, а без тога све оцене су паушалне.

Ја сам сам давао доста паушалних оцена са бројчаним описом, често интервалним, као и концепцијских предлога, а толико сам могао комбинацијом знања (које није неограничено) и потребе и жеље да решење јавно објавим у кратком року и са мало потрошеног времена. Ситуација на територије Општине Гроцка је до те мере сложена, да је за многе предлоге без детаљног истраживања немогуће одредити колико су добри изузев проверено лоших концепцијских промашаја (фидер линије за нефреквентну шатроартеријску линију).

Жао ми је што има оних који то тумаче као уображеност.
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=745212#p745212:317mrho4 je napisao(la):
Karlo del Ponte » 06 Јун 2020 02:31 pm[/url]":317mrho4]Друга тачка прелома токова где би сигурно било могуће направити преседачки аутобуски терминал са везаним преседањима је код везе Кружног пута и Смедеревског пута. У том случају би линија за Живковац и слично могла ићи дотле, под условом да ту постоји могућност везаних преседања (поуздана и брза веза за то је могућа једино ауто-путем).
Та тачка не знам колико је битна. До се возила догегају до аутопута Кружним путем па извуку уз Бубањ поток до града ... изгуби се и километража и време довољно да то није оправдано. Кружним путем једино има смисла повезати потез 300 са потезима 400 и 500, односно са Јајинцима и Раковицом.
Није потребно бити Др. Мр. супер-експерт већ само имати искуство живота и вожње источно од Калуђерице да би се знало о временској и финансијској штедљивости кретања ауто-путем у односу на Смедеревац. Око 5 километара више ту утиче само на потрошњу гума, док је потрошња уља, горива, кочница мања, као и мањи средњи трошкови саобраћајних незгода. Од Плавог моста до Бубањ потока ауто-пут малтене никада није загушен, што омогућава и поуздану везу. Да ли би та и у временском и у трошковном смислу штедљива вожња повукла 15%, 35% или 55% путника источно од Калуђерице, да ли би линија завршавала на Шумицама, код Петље Хитна помоћ, код Цветка преко Војислава Илића или нешто четврто, то би требала да покаже одређена студија. Али чак и 15% је соло аутобус на 15 минута у вршним сатима, сваких 20-30 минута ван вршних сати и викендом.

Везано за Умчаре, Живковац, Дражањ, ту се у цивилизованом свету разматра просторно-развојни критеријум, а не рентабилност линије за превозника. Шта то значи? Линија на сваких сат, или у најгорем случају на сваких 90 минута, директно повезана са оближњим градом и преседањем на фреквентан превоз.

Концепцијски предлог би било:
300 Шумице - Гроцка - Умчари - Живковац сваких 60 минута.
301 Шумице - Гроцка - Умчари - Дражањ сваких 60 минута.
302 Шумице - Гроцка - Брестовик сваких 30 минута.
То је артерија са стандардом сваких 15 минута Шумице - Гроцка и сваких 30 минута Шумице-Умчари. Појачавања у сатима већег оптерећења би била:
- Појачање 302
- Линија 352 (или који већ број) Шумице - Мали Пожаревац - Дражањ - Умчари - Живковац или Камендол, али са доста више полазака него сада, рецимо на сваких сат у вршним сатима.
- Директна линија за Брестовик и/или Камендол преко Смедеревског пута би била оправдана у шпицу.

А минибусе који су везани са барем Гроцком и иду преко целог дана подржавам.
 
Da li može neko da mi kaže koliko vremenski traje vožnja od Beograda do Lazarevca linijom 581?
 
sat vremena, mozda malo vise

Sent from my A5_Pro using Tapatalk
 
Bez 85 minuta teško, najbolje ako ubodeš 580, može da se uštedi i do petnaestak minuta.
 
zavisi koji termin, ako ides uvece onda sat vremena, ali ako ides u spicu, kao sto je miki rekao, moze i do sat i po. 580 ide retko ali ako ti neki njen termin odgovara idi njom, ustedeces vremena.

Sent from my A5_Pro using Tapatalk
 
Ok hvala na odgovorima, to mi je bilo bitno da znam koliko vremenski traje da bi mogao da iskombinujem da u Lazarevcu presednem na 150 do Dudovice.
 
imas i 180, ali ne ide toliko duboko u dudovicu

Sent from my A5_Pro using Tapatalk
 
150ицом је брже и она стаје у центру Лазаревца где може да се преседа са 581.
 
Dosta zavisi i da li će ti doći Lasta ili Lastra na 581. Lastrini vozači redovno umeju da idu 30-40 km/h, da izbacuju menjač u ler kad god mogu, tako da vožnja Lastinim polaskom može da traje i do 10 minuta kraće nego Lastrinim u isto doba dana.
 
Podkrala se greška. Dvaput su pomeniti Lastrini vozači, pa nije jasno na koga si mislio da ima bolje vozače.
 
Свакако зависи конкретно од возача, и разлика није енормно велика. Једино што је сигурно је да је 580 много бржи од 581 и 581Е.

И овде може да се види када иде Ластрин, а када Ластин аутобус: https://www.lastra.co.rs/lokalni_saobra ... arevac.pdf
 
Nakon ukidanja linije 711 Gradskog saobraćajnog preduzeća Beograd na relaciji Šimanovci – Ugrinovci, zbog neisplativosti usled nedovoljnog broja putnika, kao alternativu za putovanje prema glavnom gradu građani Šimanovaca će moći da koriste autobuske linije autoprevoznika Lasta i Masterbus. Prema informacijama koja je pećinačka lokalna samouprava dobila od ova dva prevoznika, Lasta trenutno ima 14 autobuskih linija na relaciji Šimanovci – Beograd, a Masterbus će od 1. septembra na ovoj relaciji saobraćati sa 7 linija.

„Ukupno 21 autobuska linija ka glavnom gradu treba u potpunosti da zadovolji potrebe meštana Šimanovaca koji zbog posla ili školovanja svakodnevno koriste javni prevoz, a kako su nam rekli u Masterbusu, ukoliko prodaja karata pokaže da postoji potreba za više linija, ovo preduzeće je spremno u kratkom roku da uvede još 4 linije od Šimanovaca ka Beogradu“ – izjavio je predsednik opštine Pećinci Siniša Đokić.

On je ujedno najavio da Opština Pećinci priprema novi, optimalniji red vožnje u međumesnom saobraćaju na teritoriji cele opštine, kojim će kroz javno-privatno partnerstvo linije u javnom prevozu bolje uskladiti sa realnim potrebama građana na lokalnom nivou, a istovremeno smanjiti sve veće opterećenje na opštinski budžet koje stvara finansiranje neisplativih autobuskih linija.

izvor: pecinci.org
 
Кад је укинута?

Послато са Mi 9T помоћу Тапатока
 
Prvog septembra po onome što se može pročitati na netu. Opština Pećinci je prema navodima mesečno izdvajala 1.250.000 dinara za održavanje linije 711, i to im kao nije održivo na duže staze, a naravno kako se vidi i iz posta gore, pravdaju se i nedovoljnim brojem putnika. Vrlo moguće da ih i nije bilo, jer zaista većina firmi tamo ima organizovan prevoz. No, bez obzira na sve to, činjenica je da su okolna mesta severno od Beograda dosta sputana organizacijom javnog prevoza. Govorimo o Pančevu, Pazovi, Banovcima, pa evo imamo i Šimanovce i sigurno još koje mesto. Šteta je zasta da birokratija koči razvoj tih mesta i otežava život ljudima, a i realno povećava troškove stanovništvu. Ipak su tu ne radi o relacijama od 50 i kusur kilometara, a i ka jugu imamo udaljene opštine Mladenovac i Lazarevac, koje ipak imaju kako tako uređen prevoz, jer naravno teritorijalno pripadaju Beogradu. O nedovoljnom iskorišćenju i postojeće železnice tek ne treba trošiti reči. Da li je toliki problem rešiti te tarifne zone na malo humaniji način, bez da se toliko gleda na teorijije opština? Recimo, Banovci su interesatni i ne preterano udaljeni od centra Beograda, al opet kad čovek pomisli na takozvani međumesni prevoz i potencijalne probleme u vezi sa pomenutim. Pančevo toliko blizu, a opet relativno komplikovan prevoz, iako 108-ica dolazi na svega nekoliko kilometara od centra grada. Najavljuju godinama da će se tim pitanjima malo više pozabaviti, al od toga još ništa za sad izgleda.
 
Кочи бирократија, као и непостојање једне сасвим логичне, скромне пруге Сурчин - Шимановци - Пећинци - негде између Руме и Шапца.

То парче земље је наше већ 100 година, добили смо га исушеног и свеже санираног од поплава и досад је требало толико да направимо.

А опет, помену Панчево - до тамо имамо пругу, али ту се аутобужџије питају и договарају... Циркус.
 
Vrh