Šta je novo?

Prigradske linije javnog saobraćaja – predlozi i rešenja

[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=742703#p742703:phctwxzj je napisao(la):
stf » Čet Maj 28, 2020 8:52 am[/url]":phctwxzj]Ево и мапе предложених новим линија ЈГП. Предлог је урађен као комбинација захтева грађана, општине и мојих предлога. Предложене линије су јасно издвојене црвеном бојом.

Prokomentarisao bih dve prigradske linije sa ove mape (301 i 360) koje, po mom mišljenju, nemaju mnogo smisla:

* 301 - super ideja da Brestovik dobije vezu sa Grockom, ali to su već uradili tako što su 351 i 363 dobili "džep".
* 360 - potpuno besmisleno povezivati Trajnu jarugu i Ilinski kraj, ko ne veruje, neka se malo vozi sa 467 recimo ili 351/361/363 u vreme kad nema 467 - putnici uglavnom idu peške to malo parče od Trafoa do Ilinskog kraja i generalno, nema potrebe za takvom linijom.

Pogledajte recimo liniju 365, dosta ljudi je koristi na deonici Grocka - Umčari, a deo je koristi do Malog Požarevca (uglavnom putnici iz Pudaraca, Umčara), odakle preseda na 493.
Tamo je najbolje uvesti "koridorski sistem", gde lokalne linije napajaju centralnu, sa velikom frekvencijom polazaka, recimo Šumice - Brestovik u polu-ekspres režimu (ne staje na sve stanice na Smedervskom putu)
 
Колико видим, јесте, боље се покривају завучена насеља, али се не праве никакве веће промене, осим линије 300. Ту су неке чудне микролиније у зони у којој артеријске линије иду на сваких сат-два. Док сам 2015. ишао често аутом на релацији Београд - Болеч, ако идем са Вождовца најбоље ми је било да идем преко Јајинаца, а из централних делова Београда ако идем аутопутем и преко Бубањ потока. Све једно што је то више километара, чак сам и мање горива трошио. Сада ту остаје логично питање, зашто тим најбржим и штедљивим правцима нема јавног превоза?

Други је Врчински парадокс, оних пар линија кроз Јарчиште са по пар полазака. А сам Врчин је јаче оријентисан ка Вождовцу него ка Гроцкој. Довољно је једна, и то Трошарина - подножје Авале - Врчин Јарчиште - Врчин центар - Заклопача - Гроцка - Брестовик, рецимо. Ето, Врчин се везује са Гроцком, Брестовик добија линију, Јарчиште добија нормалан превоз, Заклопача и Гроцка добијају додатне везе.

Аутопутем би требала линија, рецимо, Винча - Лештане, па аутопутем све до Аутокоманде, и да окрене код Петље Хитна помоћ.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=743200#p743200:12z1weeo je napisao(la):
jetliner » 29 Мај 2020 04:11 pm[/url]":12z1weeo]

Prokomentarisao bih dve prigradske linije sa ove mape (301 i 360) koje, po mom mišljenju, nemaju mnogo smisla:

* 301 - super ideja da Brestovik dobije vezu sa Grockom, ali to su već uradili tako što su 351 i 363 dobili "džep".

363 сама по себи са 6 полазака дневно није довољна а увлачење 351 у Брестовик је била од старта велика грешка. 351 је кичма превоза "на југу" и као такву је не треба продужавати и оптерећивати непотребним завлачењима, већ завучена насеља са њом треба повезати фидер линијама што је замишљено са 301, 350 и 360 на предложеној мапи. Од кад је 351 увучена у Брестовик имали смо отворене побуне људи из Умчара и Дражња те смо једно време мислили и да то увлачење укинемо јер је глупо да подилазимо потребама села од 1500 људи а жртвујемо 5 -6 000 људи. Једноставно, Умчарчанима и без завлачења у Брестовик треба сат времена од Шумица и тих 5 минута што губи у Брестовику је превише.

[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=743200#p743200:12z1weeo je napisao(la):
jetliner » 29 Мај 2020 04:11 pm[/url]":12z1weeo]* 360 - potpuno besmisleno povezivati Trajnu jarugu i Ilinski kraj, ko ne veruje, neka se malo vozi sa 467 recimo ili 351/361/363 u vreme kad nema 467 - putnici uglavnom idu peške to malo parče od Trafoa do Ilinskog kraja i generalno, nema potrebe za takvom linijom.

Својевремено су линије 350 и 467 уведене јер годинама имамо захтеве за појачањем превоза из завучених насеља. Проблем је настао што су те две линије очајно замишљене од стране неког ко не разуме јавни првоз и од старта саобраћају потпуно празне. Линија 360 је као и 301 фидер линија за 351 са којим повезује пола Пудараца и цео Камендол који имају слаб јавни превоз. Обе линије су замишљене да имају једнак број полазака као и 351 и да се вежу за његове поласке, односно да извлаче путнике из тим места на 351 који је кичма.

[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=743200#p743200:12z1weeo je napisao(la):
jetliner » 29 Мај 2020 04:11 pm[/url]":12z1weeo]Pogledajte recimo liniju 365, dosta ljudi je koristi na deonici Grocka - Umčari, a deo je koristi do Malog Požarevca (uglavnom putnici iz Pudaraca, Umčara), odakle preseda na 493.
Питање је колико значи то преседање на 493 будући да линија 365 саобраћа само два пута дневно. 365 је од старта замишљена да иде преко Дражња јер су Дражањци то тражили, будући да је доабр део становништва везан за Младеновац. Међутим, ДЈП не дозвољава да аутобус прелази преко пружног прелаза у Дражњу због безбедности самог прелаза. Очекујемо да се та линија коначно преусмери преко Дражња када се заврши реконструкција пруге.

[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=743200#p743200:12z1weeo je napisao(la):
jetliner » 29 Мај 2020 04:11 pm[/url]":12z1weeo]Tamo je najbolje uvesti "koridorski sistem", gde lokalne linije napajaju centralnu, sa velikom frekvencijom polazaka, recimo Šumice - Brestovik u polu-ekspres režimu (ne staje na sve stanice na Smedervskom putu)
Тако је и замишљено да систем функционише. Коридорска линија је 351 а предложене линије су фидери. Постоји и друга верзија мапе где је 301 уместо да буде локална, замишљена да иде у полуекспрес режиму до Цветкове пијаце. Међутим у том случају нема шансе да јој такт буде чешћи од сат времена. Једно су влажни слови и наше форумско утопистичко размишљање а сасвим је друга ствар шта ће ДЈП дати а шта неће. Њихову политику треба имати у виду када се планира мрежа линија.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=743292#p743292:2opvxhcd je napisao(la):
Karlo del Ponte » 29 Мај 2020 10:32 pm[/url]":2opvxhcd]Колико видим, јесте, боље се покривају завучена насеља, али се не праве никакве веће промене, осим линије 300.
Како се не праве веће промене? Овим предлогом се сви правци који имају неколико полазака дневно покривају локалним фидер линијама који их вежу на 351. Уместо неколико полазака дневно, Живковац, Ковачићи, Камендол, Илинци и Брестовик имају превоз до Гроцке и град ана сваких сат времена.

[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=743292#p743292:2opvxhcd je napisao(la):
Karlo del Ponte » 29 Мај 2020 10:32 pm[/url]":2opvxhcd]

Други је Врчински парадокс, оних пар линија кроз Јарчиште са по пар полазака. А сам Врчин је јаче оријентисан ка Вождовцу него ка Гроцкој. Довољно је једна, и то Трошарина - подножје Авале - Врчин Јарчиште - Врчин центар - Заклопача - Гроцка - Брестовик, рецимо. Ето, Врчин се везује са Гроцком, Брестовик добија линију, Јарчиште добија нормалан превоз, Заклопача и Гроцка добијају додатне везе.
То што си предложио је мамутска линија а ти као саобраћајни инжињер први треба да будеш противник истих као најнепоузданијих у систему.

Друго, питање је колико је Врчин оријентисан ка Вождовцу и колико би таква линија имала смисла. Рецимо, линији 403 до Зуца које је ближе треба за полуобрт читавих 50 минута а Врчин је даљи, дакле тој линији би до центра Врчина требало барем 60 минута. А садашња линија 462 до Шумица треба 40 минута. А од центра Врчина до Шумица само 30 минута.

Треће, Јаричиште је викенд засеок за разлику од Рамница где саобраћа 461, и све што треба урадити јесте се линији 462 повећа број полазака.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=743486#p743486:15zcoker je napisao(la):
stf » Sub Maj 30, 2020 5:17 pm[/url]":15zcoker]

363 сама по себи са 6 полазака дневно није довољна а увлачење 351 у Брестовик је била од старта велика грешка. 351 је кичма превоза "на југу" и као такву је не треба продужавати и оптерећивати непотребним завлачењима, већ завучена насеља са њом треба повезати фидер линијама што је замишљено са 301, 350 и 360 на предложеној мапи. Од кад је 351 увучена у Брестовик имали смо отворене побуне људи из Умчара и Дражња те смо једно време мислили и да то увлачење укинемо јер је глупо да подилазимо потребама села од 1500 људи а жртвујемо 5 -6 000 људи. Једноставно, Умчарчанима и без завлачења у Брестовик треба сат времена од Шумица и тих 5 минута што губи у Брестовику је превише.

Својевремено су линије 350 и 467 уведене јер годинама имамо захтеве за појачањем превоза из завучених насеља. Проблем је настао што су те две линије очајно замишљене од стране неког ко не разуме јавни првоз и од старта саобраћају потпуно празне. Линија 360 је као и 301 фидер линија за 351 са којим повезује пола Пудараца и цео Камендол који имају слаб јавни превоз. Обе линије су замишљене да имају једнак број полазака као и 351 и да се вежу за његове поласке, односно да извлаче путнике из тим места на 351 који је кичма.

Питање је колико значи то преседање на 493 будући да линија 365 саобраћа само два пута дневно. 365 је од старта замишљена да иде преко Дражња јер су Дражањци то тражили, будући да је доабр део становништва везан за Младеновац. Међутим, ДЈП не дозвољава да аутобус прелази преко пружног прелаза у Дражњу због безбедности самог прелаза. Очекујемо да се та линија коначно преусмери преко Дражња када се заврши реконструкција пруге.

Nažalost Grocka i mnoga druga prigradska naselja dobiše neke nepotrebne linije pretežno po političkoj osnovi (udovoljiti narodu), a daleko od inženjerskog pristupa. Koridorska linija treba da prati najveće tokove putnika (idealno kad bi postojao neki vid dobrog povezivanja recimo Grocke i centra, recimo šinski LRT sistem), a sve Feeder linije bi dalje povezivale Grocku i periferna naselja (sa ili bez svraćanja u jedno ili više naselja). Mogla bi da se preklopi sa nekim Feeder-om delimično, ako postoji potreba za tim.

Mladenovac i Lazarevac su primer da okolna sela sa lokalnim linijama napajaju 493 i 580 (581E, 581), to ima nekog smisla. Voz koji ima veliki kapacitet i veću brzinu (brza veza Lazarevca i Mladenovca se Beogradom) je još bolje i to treba razvijati.

Treba imati u vidu da svaki putnik želi direktnu liniju i što manje putnika i stajališta, a politika često to udovolji bez prethodne studije i analize (ko ne veruje neka se provoza malo sa svim varijacijama linije 860). Svako ko živi u Dražnju će reći "Da da, super je ideja da 351 bude glavna linija i što bi svraćala u Brestovik mislim stvarno?" A zašto nije 356 glavna? A 363? Da li su Pudarci i Živkovac nevažni?
 
Имамо две крајности. Прва су линије 860 цела азбука, које возе директно у центар, а друга су прћи-прћ локалне линије као 350, 467, и оне новопредлежене 301 и 360. Те друге су сасвим налик на ону катастрофу по селима Општина Барајево, Обреновац, Лазаревац, Младеновац са разликом да се ипак преседа на иоле фреквентну главну линију.

Како је настала 467? Жалили се у Јарчишту на проређен ред вожње, жалили се у Врчину на недостатак везе са Гроцком, жалили се у Брестовику, Илинском крају и Камендо на скоро никакав јавни превоз, и политички комесари одлучише: "хајмо све од једном". Онда добијемо у Јарчишту укупно 16 пари полазака, а у ствари прчвајз од 4 линије са 6, 5, 4 и 1 полазака.

Да ли је директна веза преко Авале тако спора?
Полуобрт 403 јесте 50 минута, али због стајања "код сваке бандере" у Јајинцима и на Бањици. Реално време путовања од центра Врчина до Трошарине је 40 минута уколико стаје само тамо где стаје Ласта на Авалском путу. Иначе, већина линија кроз Јајинце би требала да испрескаче већину стајалишта. Као и многа друга села Шумадије, пар стајалиште у центру Врчина су врло изразито оптерећено, а ту житељи Јарчишта имају везу не само са 461 већ и 303. Оно што се нуди је могућност успостављања интервала од сат времена за све од Јарчишта до Брестовика.

Да би "рогобатна предугачка линија" била проблем, потребно је да буду испуњени следећи услови:
- Да очекивани утицај на поремећај због услова и начина вожње буду већи од интервала.
- Да линија врло често качи саобраћајна загушења.
То у градском подручју имамо на много линија, али не бисмо имали на линији Трошарина - Јарчиште - Врчин - Гроцка - Брестовик.

Даље, пречешљао сам везе које су постојале пре 350 и 467 у Подсахарској Африци под монополом Ласте источно и јужно од Гроцке и Бегаљице. Број полазака је:

Умчари центар има 29 полазака радним даном, 19 суботом, 16 недељом.
Дражањ има 19-14-12
Живковац 10-7-6
Од тога, има из Умчара 6 полазака дневно аутопутем и 1 викендом у различитим комбинацијама из осталих насеља (Живковац, Дражањ, Камендо). Све је то нека шума линија са по 1-3 полазака, а чак и главна 351 има "рупе" по 2 сата чак и радним даном. Суседна Бегаљица има преко 80 пари полазака, при чему се после центра Гроцке углавном котрљају празни. У тим условима, логички модел би био да постоје две основне линије на сваких сат ипо времена, и иду неизменично:
351 Шумице - Гроцка - Умчари - Дражањ - Мали Пожаревац (веза са Младеновцем, експресна веза за Београд).
352 Шумице - Гроцка - Умчари - Живковац

Последњих пар полазака могу бити комбиновани, као и неки поласци викендом. У шпицу додати Живковац - Умчари - Дражањ - Шумице када се поправи тај прелаз у Дражњу, али да ставрно покрије цео шпиц, не пар полазака.

Е сада, колико то кошта? Више него постојећи систем, али мање од оних 860+азбука и Ресничких напамет линија. Циљ је обезбедити колико толико равномеран развој кроз минималне циљне стандарде, па макар то било на сваких сат ипо. Не треба нам као у Руцкој једна линија на 60, друга на 70,трећа на 95 минута, а у Руцкој једва 300-400 људи.

У реду, Илински крај и Камендо, мало су завчени, али ни њима не вреди ништа линија ако не иде директно макар до Гроцке.
 
Карло, твоје знање као саобраћајног инжињера је неспорно, али увек превиђаш битну компоненту приликом планирања интервенција на мрежи ЈГП - шта ће ДЈП дати а шта неће. Може теби као стручњаку или као човеку да се та компонента не свиђа, али она је реална и јако важна. Једнако важна као тип и број аутобуса, број неопходних возача и пропусна моћ улица. Једнако важна! Зато јавни превоз мора да планира тим различитих људи и струка.

Сад ћу да покушам да објасним разлоге фијаска линија 350 и 467 и зашто сам уместо те две, предложио три, 301, 350 и 360. То сам остао дужан јер мапа као мапа без образложења не значи много.


Линије 350 и 467 су настале тако што је покушано да се са две мамутске линије реше сви проблеми и реалне потребе. Већина тих проблема је била лако решива (и даље је) простим и минималним интервенцијама на постојећој мрежи, корекцијама трасе, убацивањем покојег стајалишта или убацивањем нових полазака на постојећим линијама. Међутим, политички јаче звучи "нова линија" од "појачавања постојеће линије". Стога су ове две линије ушле свуда где је затражено да се појача превоз. Међутим, нико није рачунао да је ће ДЈП по обичају да определи само 1 аутобус по линији и сада у пракси имамо две линије са по неколико позаказа дневно. Зато становништво не рачуна на њих што због бедне фреквенције што због завлачења у сваку рупу па се путовање одужи као гладна година док линија запиша сваку бандеру.

Линија 467 саобраћа само са једним возилом, 8 полазака и дневно направи 491.2 километра.
Линија 350 саобраћа само са једним возило, 7 полазака и дневно направи 359.8 километара.

Укупно 821 километар дневно возе празни.

Када сам планирао и рачунао три фидер линије, хтео сам да добијем максимум са истим ресурсима, што сам и успео.

Линија 301 саобраћа са једним возилом, 15 полазака и дневно направи 297 километара;
Линија 360 саобраћа са једним возилом, 15 полазака дневно и направи 138 километара;
Линија 350 саобраћа са једним возилом, 15 полазака дневно и направи 270 километара.

Укупно ове три линије дневно направе 705 километара.

Поента целе реорганизације јесте у томе да ДЈП нема додатни трошак, а сва насеља на југу имају неупоредиво бољи превоз.


Што се тиче твоје линије до Трошарине, рећи ћу ти да она већ постоји и носи број 468 Гроцка - Врчин - Трошарина - Савски трг. А постоји и линија 466 Врчин центар - Трошарина - Савски трг. Дакле, није потребна никаква нова линија већ само увести на обе линије нове поласке јер 466 има 4 полазака дневно а 468 само један. "Само"

Сложићеш се да иоле поуздана линија мора ићи са интервалом од минимум сат времена. Значи минимум 15 полазака. Када би линију 468 продужили до Брестовика, њена километража за обрт би износила 106 километра. Са 15 полазака дневно то је 1 590 километара. Њена данашња дневна километража је 85 километара.

Да ли ће ДЈП то дати? Обојица знамо одговор.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=743916#p743916:3rv8r51u je napisao(la):
stf » Pon Jun 01, 2020 1:48 pm[/url]":3rv8r51u]
Када сам планирао и рачунао три фидер линије, хтео сам да добијем максимум са истим ресурсима, што сам и успео.

Линија 301 саобраћа са једним возилом, 15 полазака и дневно направи 297 километара;
Линија 360 саобраћа са једним возилом, 15 полазака дневно и направи 138 километара;
Линија 350 саобраћа са једним возилом, 15 полазака дневно и направи 270 километара.

Stf, upravo u tome je stvar, SJP placa po kilometru i oni gledaju koliki je to trosak za njih (naravno, ima situacija kad neko "odozgo" naredi pa se uvede ekspresno). Najjeftinije za SJP bi bilo da 491 recimo postane koridorska (a mozda i 408 da izgubi nepotrebna stajalista duž Avalskog puta), a Jaričište - Grocka (-Brestovik) postane lokalna linija sa mnogo više polazaka nego što sad ima.

Isto važi i za potez Grocka, 302 postane polu-ekspres, brza i dobra veza sa gradom (ovo je veoma teško jer gužve na Smedervskom putu su sve gore jer se tamo gradilo neplanski i nema kapacitet da primi sav saobraćaj), dakle Grocka postane Hub kao najveće naselje, gde najviše putnika ide, a sve ostalo budu lokalne linije (Grocka - Ilinski kraj, Grocka - Dražanj, Grocka - Živkovac ili kombinacije). Takvo smanjenje kilometraže bi ostavilo dodatni prostor za uštede, a dobili bi se i važni benefiti (znatno povećanje broja polazaka na lokalu). Preduslov - povećanje kapaciteta na liniji 302 i smanjenja vremena vožnje tako da parira vožnji na 351 recimo
 
Када год делегација из ДЈП дође у општину на преговоре, и када ми изнесемо захтеве, господа прво ваде дигитрон. Ако је разлика у цифрама велика, захтеви се одбијају. Зато сада покушавамо да направимо неки низ захтева који су реални и за које нас неће одбити.

Подсетићу на моменат када је уведена линија 311 за Лештане. Годинама пре тога је та линија тражена и одбијана из разноразних разлога, углавном ширине улица. Временом су све улице на траси проширене и сређене, као и окретница. Међутм, шта ДЈП уради? Узме поласке са линије 306. И данас имамо две линије са слабим тактом уместо једне са јаким. ДЈП нема додатни трошак а ми добили линију. То што то не решава проблем како треба, то њих не занима много.

Сад тренутно имамо "проблем" са дугогодишњим захтевом да се врати линија 301 за Гроцку укинута 1995. ДЈП је годинама раслопожена да је врати и чекају да ми изградимо окретницу. Шта је ту "проблем". Што овде ретко ко капира, а понајмање Грочани да ће ДЈП да узме поласке са 302 јер се предложена траса 301 100% поклапа са линијом 302. Гроцка неће добити ништа а Бегаљица ће изгубити много. ДЈП ће бити у добитку због смањене километраже. Зато сада размишљамо да захтевамо 301 са трасом ка Брестовику, а градски терминус да буде на Цветковој пијаци да саобраћа у том полукекспрес режиму. Или да је преусмеримо преко Заклопаче и на Аутопут до рецимо Савског трга. Или до Винче па Кружним путем на аутопут па на Шумице.

У сваком случају, тај полуекспрес режим преко Смедеревског пута нема претераног смисла. Дуго сам ја заступао тај став али пропусна моћ Смедеревског пута од Винче до Устаничке се сваке године смањује и данас у шпицу 351 више није бржи од 302. Разлика у времену до Гроцке се доста смањила и једино где ласта направи разлику јесте деоница од Болеча до Гроцке и то само зато што ластини возачи не поштују ограничења брзине и возе као манијаци. Када сам ишао у средњу, временска разлика између 302 и 351 од УСтаничке до Гроцке је била 15 минута. Данас је једва 5 минута. А ни комфор у ласти више не постоји јер од увођења ИТС ласта је крцата једнако као и ГСП.

Други разлог зашто полуекспрес режим на 302 не би требало увести јесте пре свега Средња школа Гроцка коју похађа велики број Лештанаца и Калуђерчана. Средњошколци подједнако улазе на свим стајалиштима дуж Смедеревског пута и због њих не би требало увести тај режим на 302.
 
Ovo postaje odlična diskusija.

Slažem se, 302 ima svoju svrhu i sadašnjom trasom i brojem stajališta, ali 301 kao (polu)ekspres verzija Vrčin - Zaklopača - Grocka (ili Bubanj potok da izađe sa AP) rešava deo problema (Grocka i Zaklopača dobijaju bržu vezu), a stvaraju se uslovi za promene na lokalu (prigradske linije).

Polsedica 1: Putnici koji imaju direktna putovanja Beograd - Grocka i dalje će se preliti na 301
Posledica 2: Putnici koji idu do stajališta Zaklopača R (Strnj.) ili lokalno Vinča/Kaluđerica/Leštane - Grocka ostaju na 302 (pretpostavka).

E sad, na uštrb čega bi se uveo 301? Ako ne želimo da smanjimo ionako mali broj vozila na 302, jedino se nameće prigrad, što se mene tiče, neka je održava Lasta, a mogu i privatnici (Saga bi jedva dočekala). Konačno, treba u Grockoj omogućiti efikasno presedanje, da se uredi jedno veće stajalište itd.
 
I potez od Banjice do Avale je jako usporen poslednjih nekoliko godina. Brzine su male, a semafora je postavljeno destak na deonici od isto toliko kilometara. Kolone su česte, i nema tu više onog preticanja "gradskih" od strane lastinih autobusa kao nekad, tim pre što i lastine linije funkcionišu maltene isto kao gradske sa dosta stajališta na pomenutom potezu. Tako da i na potezu 400 teško da može biti nekih benefita od ekspres režima pojedinih linija. U zavisnosti od doba dana, možda bi se mogla ostvariti ušteda od par minuta, a i inače se stajališta često preskaču van vršnog perioda. I kod nas je problem u gomili linija sa svega nekoliko polazaka dnevno. 450-8, 451-4, 470-8 i 474 sa po tri para polazaka, s tim što je jedina linija bez i jednog prolaska nedeljom. 491-ica jedina ima iole pristojan broj polazaka bar radnim danom, i tu je naravno i 408-ica. Pisao sam još pre ko zna koliko godina DJP-u da se ceo potez pokriva 408-icom u većini, plus i 491 ili pojačana 450-ica umesto 491-ice, dok bi se lokal na relaciji Sopot - Mladenovac pojačao u slučaju ukidanja i skraćenja 491-ice. Bilo je priče svojevremeno i o eventualnom produženju 408-ice do Sopota. Parcani, Stojnik i Mala Ivanča bi se mogle efikasnije pokriti frekventnim fider linijama, Mala Ivanča i kružnom od Trešnje preko Male Ivanče, pa starom trasom preko Popovića do Ralje i opet dalje prema Trešnji i tako u krug. Put za Malu Ivanču je samo za midi bus, al kako je to bliža alternativa Maloj Ivanči, plus što tu i nema nikakvog prevoza i pored ne baš tako malog broja stanovnika, kružna linija sa dva midi busa bi po meni bilo dobro rešenje za tih nekoliko naselja. Sve pod uslovom da postoji jedna frekventna linija na potezu od Ralje prema gradu, ili dve čiji bi se polasci morali uskladiti. Ovako je tu gomila retkih linija sa vrlo čestim preklapanjima, čak i nedeljom. Po tri polaska u pet minuta, pa onda rupa od pola sata, a i više, a najviše je putnika na trasi 408-ice. Mladenovac i Sopot, logično, oslonac imaju u linijama 465 i 493.
 
@jetliner

ДЈП је лако пристала на враћање 301 баш зато што имају план да узму возила са 302 а то се не би много осетило јер су трасе поклопљене. Сем у Бегаљици. 302 је пре укидања 301 и ишао као антибиотик па би га они вратили у тај режим. То можда има смисла према њиховом дигитрону и броју путника између Гроцке и Бегаљице али није коректно узимати људима нешто што имају већ 15 година.

Једино ређење да не осакате 302 јесте да се траса што мање поклапа. Брестовик је најлогичнија крајња тачка јер је то насеље потпуно везано за Гроцку. Остаје да се мудро осмисли траса од Гроцке ка граду. Мени лично је најлогичније да иде до Стрњика и онда скрене у Заклопачу па у Врчину на аутопут. Ту се сад поставља питање где да буде градски терминус? Шумице није технички могуће јер већ сада функционише на граници капацитета. Једино што ми пада на памет јесте нови терминус у блоку 20.

@Kesha

Авалски и Смедеревски пут више једноставно немају капацитета за ефикасан јавни превоз. Убацивање додатних линија тим трасама нема никаквог смисла. На потезу 300 је основа система добра, најдуже линије су кичма и оне су најфреквентније. Тако исто треба урадити и са потезом 400. Линија 408 би морала бити најфреквентнија.

Е сад, остатак система је потпуно погрешан. Бочна мања насеља имају антибиотик директне линије до града, а уместо њих са истим трошковима и ресурсима могу имати локалне минибус фидер линије које би извлачиле путнике на 408.
 
Dobar dan svima.Ajde i da ja dam neki predlog jer imam drugaricu u Grockoj pa znam za vas problem.Koristicu podatke sa sajta busevi.com,koliko su merodavni recite sami. Broj u zagradi je broj autobusa na liniji.

Nova 38(3)- Topcider-Vml= 38(1) + 38a(2)

Nova 70(7)- Mostar/okr 38L-vrcin-zaklopaca-centar Grocke=70(6)+38L(1)
Ako je potrebno da navedem izmene za liniju 70 na Nbgd mogu u sledecem postu.

Od 303(4) i 302(14) prave se dve polu-ekspres linije:
Nova 302 (9)-ista trasa kao i sad

Nova 303/301(9)-ista trasa do centra Zaklopace pa ulicama jna i hajduk stanka do Brestovika
Ovde moze biti problem dal autobus moze kroz ove ulice.

I za kraj kombinacija 306(3) i 302(14)
302(11) kao u gore navedenom predlogu.

306(6)-brestovik pa sve do lestana kao poluekspres .Zatim bi usla u lestane i isla svojom trasom do b potoka ,a zatim ka gradu do neke okretnice(medak 3 ili neki drugi predlog po vasem izboru
 
Ал си га закомпликовао свака ти част.

Послато са Mi 9T помоћу Тапатока
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=744460#p744460:2fvzj9t8 je napisao(la):
Djole Pevcanin » Sre Jun 03, 2020 2:33 pm[/url]":2fvzj9t8]Ал си га закомпликовао свака ти част.

Послато са Mi 9T помоћу Тапатока


Slazem se sa vama Djole da ovo resenje nije najjednostavnije,al sam se vodio sledecom logikom.

Valjda ce ovi iz Djp biti popustljiviji da pristanu na ovakav predlog kad vec on povezuje vise naselja.(mogu da se hvale da brinu o vise naselja istovremeno ,a ne da imamo scenario Resnik gde sesljudi ljudi ljute zbog 506 -linije dodate pored vec mnogobrojnih).

Takodje sam imao na umu da bi mozda bili spremniji da na ovakav predlog dodaju i bar jos 1 dodatno vozilo
 
Mnogo je toga nelogično Stf kad je organizacija prigradskih poteza u pitanju. Potez 400 naročito ima problem sa odsustvom logike i organizacije. U suštini, što je linija kraća ima šanse da ima bolji takt bez obzira na broj putnika, jer traži manje vozila, pa tako 401-ica i 402-jka, inače dobro popunjene koju stanicu pre isključenja za Beli Potok i Pinosavu, idu na pola sata nedeljom, a 408-ica na celih 68 minuta i skoro uvek je dobro popunjena. Namerno sam uzeo nedelju za primer. Sve što bi prevezle 401-ica i 402-jka, prevezla bi i 408-ica, i pride nikakvih smetnji nema da na njoj rade i zglobna vozila, s obzirom da se na Druminama može i trozglob lagano okrenuti. Kad je uvedena imala je maltene bolji red vožnje nego sada, naročito vikendom iako je išla samo do Trešnje.

Nikada mi neće biti jasna poenta linija poput 451-ice i 474-ke i da ne nabrajam dalje, sa svega par direktnih polazaka do centra grada. Valjda bi i za Malu Ivanču i za Parcane i za Stojnik bilo bolje da imaju fidere bar na svakih sat vremena, nego li direktnu liniju do centra na dva ili tri sata razmaka. A realno je da bar Mala Ivanča može bez problema imati i fider liniju na svakih pola sata. Opet, tada je stvarno potrebna bar jedna linija sa pristojnim taktom, a logično bi bilo da to bude 408-ica, kao linija čija trasa pokriva sva veća veća naselja duž Kragujevačkog puta od isključenja za Zuce do Ralje. Nerealno je očekivati da bi sad stanovnici Pinosave, Belog Potoka i Zuca presedali na Avalskom putu na 408-icu ili na 405-icu, realno dve linije koje jesu i trebale bi biti nosioci poteza 400. 408-ica je skrajnuta zbog lastinih linija, koje imaju dosta polazaka kad se svi oni saberu, al nepravilno su raspoređeni i vikendom bukvalno desetkovani.

Da spomenem ponovo i Bg~voz kad smo se već dohvatili logike i organizacije. Čemu uopšte ovakva linija za Mladenovac sa svega par polazaka? O sporosti i da ne govorim. Putovao jednom prilikom do Ralje, kao da sam krenuo za Niš. Vozom u 21. veku sa jedva 60km/h. Da bar ide do Pančevačkog mosta. Samo da se uvede, pa nema veze koliko je to nešto korisno i smisleno. Da ponovim da bi i takav voz do Ripnja zasta mnogo značio, al kako odmiče dalje prema Mladenovcu tu mu se sve više gubi svrha, ako se njime putuje i preko dvadeset minuta duže u odnosu na autobus. Značio bi on dosta i za Ralju, a i za Đurince i samim tim i za Sopot, al za sam Mladenovac sa ovakvim predviđenim vremenima putovanja teško. Ajde na stranu sporost da imamo kakav takav takt u toku celog dana, al bitno je da postoji i da neko može da kaže da je uveden, pa nema veze dal služi onome čemu je nemanjen. Na stranu što time upropaštavaju postojeće linije koje imaju daleko više smisla i izuzetno su korisne. Kad već nema voznih sredstava, neka bar održavaju normalan takt za Batajnicu i Resnik. I jednoj i drugoj strani voz je izuzetna alternativa autobusima. Doduše, verujem da je tako i za Lazarevac, al šta vredi kad i tu ima par polazaka, al bar neki idu i do Ovče ako ne grešim.
 
Resenje za potez 300 moze da bude u produzavanju linije 31 do zdravstvene stanice Vinca na smederevskom putu. To je deo puta gde se sve linije preklapajuna potezu 300. Ili uvesti novu liniju koja bi kretala od ZS Vinca i vozila prema centru(Slavija, Savski trg, N Beograd...) to bi bila neka nova linija kao linija 23, 95 gde je potreban veci broj zglobnih buseva.
A linije sa poteza 300 mogu tad da budu kao fider linije( 307, 306 jedna linija koja krece od Vince i moze ici krznim putem do Banjice)
Linija 304, 305 moze povezivati Ritopek i Bolec sa ZS Vinca
Linija 302 moze ostati na istoj trasi samo uvesti expres rezim od ZC Vinca.
Linija 303 bi mogla ici do
Kaludjerice, preko Mirijeva, pa na okretnicu na Bogosloviji...

Na ovaj nacin konacno bi gradjani Grocke dobili brzi prevoz prema gradu, gde najvise ljudi i gravitira bez prevelikog broja presedanja.
 
@Petar84

Odnos Šumice-Ustanička je godinama problem, veliki broj putnika iz 17 i 31 nastavlja gore ka Ustaničkoj, pa na samom kraju moraju presedati 1-2 stanice na 50 i 308 (nekada davno je bio plan da se ove linije produže do Ustaničke, ali za to nema tehničkih mogućnosti). Produženje ima smisla, ali nije izvodljivo, meni prvo padne na pamet koliko bi samo 31 ispadala iz vremena kad bi išla i Smederevskim donekle, pa kad krenu da se ubrzavaju, krate, uklapaju (čitaj dalje voze prazni) izgubile bi se sve prednosti.

@Kesha

Rešenje za Avalski potez jeste 408, sa velikom frekvencijom, većim kapacitetom (zglobna vozila) jer se trenutno potpuno poklapa sa 491 od Banjice do Drumina. Fora je što deo putnika iz Parcana i M. Ivanče ide u Sopot, a ne u BG (zato su ovi iz SJP umuvali u "rupe" između polazaka na 451, 470, 474 polaske na lokalnim linijama), ali napajanje jake 408 itekako ima smisla, tako bi sva ova naselja dobila češći prevoz na račun presedanja na 408. Kesha, ja sam primetio da ljudi izbegavaju 408 ako nailazi Lasta, sad više ne toliko zbog uštede u vremenu, nego i tipa vozila (radije se voze u SOR-u, OTOKAR TERRITO, pa i onim turističkog tipa koji češće zalutaju), pa ima perioda kada je Lasta pun, a 408 se kotrlja iza polu-prazan.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=744668#p744668:1ew0c7c6 je napisao(la):
Kesha » 04 Јун 2020 07:44 am[/url]":1ew0c7c6]Mnogo je toga nelogično Stf kad je organizacija prigradskih poteza u pitanju. Potez 400 naročito ima problem sa odsustvom logike i organizacije.

Nikada mi neće biti jasna poenta linija poput 451-ice i 474-ke i da ne nabrajam dalje, sa svega par direktnih polazaka do centra grada.

Све те линије са пар полазака дневно су итекако имале смисла када су уведене. Причао сам пре пар година са чикицом који је осмислио мрежу линија ласте за потез 300 пре 40 година. Свака од тих антибиотик линија је имала смисла. И сваки од тих ретких полазака је лепо попуњен. А да рецимо данас уведеш додатне поласке на те линије, ти поласци би били празни. А ако би укинуо неки од њих, избила би побуна.

Тих пар антибиотик полазака за мања места су предвиђена да развозе раднике у време смене у предузећима и фабрикама, или ђаке у време смене у школама. Па се и остатак грађанства прилагођавао тим терминима.

Данас, 40 година касније, барем је радничка класа постала клизна. Не постоје више само државне фирме које све одреда почињу да раде у истој сатници. Приватници имају и по три смене, почеци и завршеци смена се разликују. Сви ти људи, данас из својих места иду колима до прве станице 351 и њоме даље функционишу. Предвече су доласци из града још карактеристичнији. На сваком од искључења за бочна насеља редовно чека по неколико возила да покупе људе.

Због тога су неопходне чешће локалне кретке фидер линије. Да број полазака фидер линије буде идентичан броју полазака централне линије и да извлачи људе из бочних места.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=742703#p742703:u7r8bjez je napisao(la):
stf » 28 Maj 2020 08:52[/url]":u7r8bjez]
49938752198_7dbc3e2d65_o.jpg
Predlozi, kritike, ispravke, sugestije i dopune su dobrodošli. Bitna napomena da nisu sve moji predlozi.


Pitanja:

  • Trasa linije 319 kroz Kaluđericu i kojim ulicama bi išla od okretnice Mirijevo IV?
  • Da li je izvodljivi i isplativo provući liniju kroz ulice Petra Kočića i Živka Živkovića u Kaluđerici / Leštanima?

Predlozi / dopune:

  • 38 + 38L + 38A

    Linije 38, 38L i 38A se spajaju u jednu liniju. Na liniji bi radila 3 vozila na 30 minuta.

    38 ŽS Topčider – ŽS Prokop – Šumice – VML

    Varijanta 1:



    Varijanta 2:



    - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -
    - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -
  • 300

    300 Cerak Vinogradi - Bubanj potok - Leštane – Vinča

    Delimična promena predložene trase u cilju bolje povezanosti sa Vidikovcem i neopterećivanja linija 50 i 59. Veza sa opštinom Rakovica i dalje ostaje u funkciji.



    - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -
    - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -
  • 304 + 306 + 311

    Linija 306 se ukida. Linija 304 se preusmerava trasom linije 306 kroz Leštane, pa autoputem do okretnice Konjarnik. Linija 311 se pojačava sa vozilima sa linije 306 i produžava do okretnice Cvetkova pijaca.

    304 Konjarnik – Leštane – Ritopek



    311 Cvetkova pijaca – Leštane /Ravan/



    - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -
    - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -
  • 313 + 314

    Dve nove linije koje bi pokrivale trenutno nepokriven deo Kaluđerice i Vinče. Linija 313 je zamišljena da bude solo autobus. Ukoliko nije izvodljivo, onda minibus. Linija 314 je zamišljena da bude minibus linija i služi kao veza Vinče i Smederevskog puta sa Mirijevom. Linija 314 je zamišljena da saobraća na 30 minuta. Cilj je da liniju koristi onaj kome je zaista potrebna veza sa Mirijevom, a ne da bude linija koja će izvlačiti ljude sa Smederevskog puta i dodatno opterećivati već opterećene Mirijevske linije. Predlozi nastali daleko pre predloga za liniju 319.

    313 Pljevaljska – Vinča institut – Vinča /crkva/



    314 Cvetkova pijaca – Leštane /Ravan/



    - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -
    - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -
  • 316

    Predlog za promenu trase linije 316. Linija bi povezivala Leštane, Kaluđericu i Klenak sa Miloševim Kladencem, Cvetanovom Ćuprijom, Medakovićem III i Braće Jerković. Sve saobraćajnice su već izgrađene. Dobija se veza sa većim brojem linija gradskog prevoza i delovima grada.

    316 Braće Jerković – Leštane /Ravan/



    - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -
    - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -
  • 351 + 354 + 354A + 354B

    Linije 354, 354A i 354B se ukidaju. Linija 351 se prebacuje preko Zaklopače. Ukidanje linija moj predlog, a preusmerenje 351 predlog Stf.

    351 Šumice – autoput – Zaklopača – Grocka - Dražanj



    - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -
    - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -
  • 467

    Linija bi saobraćala na skraćenoj trasi do Grocke, pokrivajući delove Zaklopače i Grocke koji trenutno nisu pokriveni gradskim prevozom. Na ovaj način se dobija bolja veza Vrčina sa opštinom. Ulica Hajduk Veljkova, gde bi se okretala linija u Gockoj, ima veće proširenje na kraju ulice. Na liniji bi radilo jedno vozilo na 90 minuta ili dva vozila na 45 minuta.

    P.S.
    Moguća i zamena trasa linija 351 i 467 kroz Zaklopaču. Na ovaj način bi se 351 još dodatno ubrzala.

    367 Vrčin – Ramnice – Zaklopača – Grocka

 
Пошто многи од мене очекују струку, морам вам рећи да за стручну анализу бих морао изађи на терен, потрошити доста радних сати и тај рад, наравно, наплатити. Саобраћајни факултет је радио анализу превоза у Подсахарској Африци под монополом Ласте, и колико видим, ништа суштински нису изменили.

Са једне стране постоје тешка натезања да се негде продужи линија или дода по неки полазак више, да се направи практичнија линија... и онда БУП. Налупала се пред изборе 2018. појачавања линија и неке нове линије често без економске користи и било каквог разума у концепту. А Мала Иванча и даље има "рупу" без полазака 4 сата у сред радног дана! Рецимо, Стара Липовица је раније имала свега 5-6 полазака дневно, које је "неки стари чикица" смислио пре 40-50 година, а у пракси многи су пешачили по 30-40 минута до Глумчевог брда или Мотела Шарић. Онда је након деценија жалби уведен прво 406 на 70 минута (Трошарина-Стара Липовица), па онда 534 Видиковац - Рипањ на 50 минута. Врло брзо је сваки полазак био пун, а у шпицу није могло да се уђе. Две године се кукало да би се искукало да се додају једно 4-5 полазака у шпицевима. Онда долази политиканство у два круга, прво да се појача 534 на сваких 25 минута од рано ујутро до 5 поподне, а након тога на сваких 18 минута од рано ујутро радним даном до 5 поподне. После 5 и викендом је остало на 50 минута. Много богатије земље не праве на силу високу учесталост полазака тамо где нема прилива путника који би правдао такав приступ. Циљни стандарди се постављају на 60, 30 или 15 минута у зависности од обима токова и места линије у транспортној мрежи. А локалне, приградске, "фидер" линије се налазе у систему везаних преседања и иду бар до једне од главних аутобуских станица(аутобуско-метро, аутобуско-железничких, аутобуско-трамвајских).

Како стоје ствари, врло су мали изгледи да ће се Смедеревски пут ширити на делу између Терминуса Смедеревски пут и Калуђерице 2, док источно од Калуђерице 2 има мање потешкоћа да се пут шири. Постоје одређени бољи изгледи да се изгради СМТ и Калуђерица 2 споји са проходним путевима са Вишњицом и Медаковићем, али то је све у овом тренутку ШББ-КББ. Сада и краткорочно треба нам више превоза аутопутем за насеља југоисточно од Винче. Не сме се занемарити да читав систем насеља Општине Гроцка гравитира управо ка Гроцкој, тако да "фидер" линије за Живковац, Камендин, Илински крај имају смисао само ако директно вежу насеља макар са Гроцком. Чак и ако су те линије само до Гроцке, у том случају би ту морала постојати уређена преседачка аутобуска станица, за коју по мом утиску нема места. Нека ме исправе они који добро познају Гроцку. Друга тачка прелома токова где би сигурно било могуће направити преседачки аутобуски терминал са везаним преседањима је код везе Кружног пута и Смедеревског пута. У том случају би линија за Живковац и слично могла ићи дотле, под условом да ту постоји могућност везаних преседања (поуздана и брза веза за то је могућа једино аутопутем).
 
Evo nekih ideja za ove minibus linije.

506=E Griga-Pinosava(svraca do J.Cernog)-B Potok-Zuce-Ikea .
Da se spoje vozila sa 506+406 i mozda dodati koje.

Ideja za liniju:Spajanje zs Resnik i zs Zuce (ako pokrenu bg voz ka umcarima) da mogu da obe koriste ljudi iz gore navedenih naselja. Plus da ljudi koji rade u JC mogu da koriste resnicke linije pa sa jos jednom linijom da posla.

503(ako ne gresim i ona je minibus)=produzena do p majdan i promena kroz Jajince ulicom stojana cirica kao i 409.

Nova 409(409+312)=stara trasa do ulice Ruza,pa posle kroz kumodraz-straz kosa -v corovica(ako moze dvosmerno)-okr 308

Time VML d obija vezu sa trosarinom,tramvajima i trolejbusima 40 i 41
 
316(26l+jos vozila- ukupno4/5)=trasa 26l-T. Zdravkovica-c cuprija -ristin potok(ako moze dvosmerno)-m kladenac-lipovacka-barutana (oko skole )-vizantijska -okr 308

Nova 312-ravan-zabranska -V.S.Step-beogradska-N Grulovica-vizantijska-v corovica-straz.kosa-mitkov kl-ork 20.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=745197#p745197:34vvv96b je napisao(la):
solecar » 06 Јун 2020 12:47 pm[/url]":34vvv96b]
  • Trasa linije 319 kroz Kaluđericu i kojim ulicama bi išla od okretnice Mirijevo IV?
  • Da li je izvodljivi i isplativo provući liniju kroz ulice Petra Kočića i Živka Živkovića u Kaluđerici / Leštanima?

Михаила Булгакова - Ребелова - Миријевски венац
Линију је немогуће провући кроз поменуте улице због њихове ширине. Могло би да се изведе као са 310 да саобраћа комби а да улице постану једносмерне, али на једносмерни режим неће становништво пристати.

[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=745197#p745197:34vvv96b je napisao(la):
solecar » 06 Јун 2020 12:47 pm[/url]":34vvv96b]

300 Cerak Vinogradi - Bubanj potok - Leštane – Vinča

Delimična promena predložene trase u cilju bolje povezanosti sa Vidikovcem i neopterećivanja linija 50 i 59. Veza sa opštinom Rakovica i dalje ostaje u funkciji.
Скроз ОК измена.

[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=745197#p745197:34vvv96b je napisao(la):
solecar » 06 Јун 2020 12:47 pm[/url]":34vvv96b]Linija 306 se ukida. Linija 304 se preusmerava trasom linije 306 kroz Leštane, pa autoputem do okretnice Konjarnik. Linija 311 se pojačava sa vozilima sa linije 306 i produžava do okretnice Cvetkova pijaca.

306 бих свакако укинуо због линије 300. А зашто баш 304 да се преусмери? Можда би било сврсисходније преусмерити 305 јер има више путника. Али само преусмеравање нема претераног смисла. Времеснки се не добија ништа а губи се ефикасна преседачка тачка на Винча млину. Ипак становништво свих околних места гравитира ка том стајалишту, што због школе, што због здравствене станице, што због набавки. Та локација је на неки начин центар за 4 насеља.

[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=745197#p745197:34vvv96b je napisao(la):
solecar » 06 Јун 2020 12:47 pm[/url]":34vvv96b]311 Cvetkova pijaca – Leštane /Ravan/
Мислим да нема потребе. Чак ни 309 нема претеране потребе да буде на "Цветку". Она је преусмерена тамо је Устаничка нема капацитет. Зашто нема потребе? Јер се онемогућава ефикасна и безбедна веза са 17, 31 и 50. Довољно проблема прави стајалиште Првомајска на 309. Ем кочи саобраћај, ем путници претрчавају главом без обзира. Безбедоносно је јако проблематична тачка. А ништа се специјално не добија са Цветком што се тиче везе са трамвајима јер она свакако постоји на Устаничкој. Путници свакако морају да преседају на трамвај. На Устаничкој барем могу да ухвате и седну а код Цветка је добро ако успеју да уђу у трамвај.

[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=745197#p745197:34vvv96b je napisao(la):
solecar » 06 Јун 2020 12:47 pm[/url]":34vvv96b]Dve nove linije koje bi pokrivale trenutno nepokriven deo Kaluđerice i Vinče. Linija 313 je zamišljena da bude solo autobus. Ukoliko nije izvodljivo, onda minibus. Linija 314 je zamišljena da bude minibus linija i služi kao veza Vinče i Smederevskog puta sa Mirijevom. Linija 314 je zamišljena da saobraća na 30 minuta. Cilj je da liniju koristi onaj kome je zaista potrebna veza sa Mirijevom, a ne da bude linija koja će izvlačiti ljude sa Smederevskog puta i dodatno opterećivati već opterećene Mirijevske linije. Predlozi nastali daleko pre predloga za liniju 319.

Није оправдано у броју путника а опет постоје проблеми са ширином улица. Институтски пут поготово. Линија 319 је замишљена да извлачи људе из старе Калуђерице на Смедеревски пут и да истовремено повеже цео потез 300 са Миријевом. Међутим, сем Калуђерчана, мало људи из осталих насеља гравитира ка Миријеву. Зато су те две потребе спојене у једну кратку и ефикасну линију која се лако може увести. Она по Калуђерици, као што видиш кружи, опет због ширине улица. Конкретном трасом кроз Калуђерицу се може извести да линија саобраћа једносмерно али да улице остану двосмерне (као на 310 кроз Народног фронта.)

[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=745197#p745197:34vvv96b je napisao(la):
solecar » 06 Јун 2020 12:47 pm[/url]":34vvv96b]Predlog za promenu trase linije 316. Linija bi povezivala Leštane, Kaluđericu i Klenak sa Miloševim Kladencem, Cvetanovom Ćuprijom, Medakovićem III i Braće Jerković. Sve saobraćajnice su već izgrađene. Dobija se veza sa većim brojem linija gradskog prevoza i delovima grada.

Свиђа ми се предлог али је неизводљив. У Београдској и Сретена Вукосављевића се данас једва аутомобили мимоилазе. Морале би постати једносмерне што је немогуће јер су оне јако битне за извлачење саобраћаја из Калуђерице на аутопут.

[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=745197#p745197:34vvv96b je napisao(la):
solecar » 06 Јун 2020 12:47 pm[/url]":34vvv96b]Linije 354, 354A i 354B se ukidaju. Linija 351 se prebacuje preko Zaklopače. Ukidanje linija moj predlog, a preusmerenje 351 predlog Stf.
Ја сам предложио да се 301 усмери преко Заклопаче на аутопут, не 351. 351 мора остати Смедеревцем због људи који гравитирају на Винчи и обратно. 354, а и б такође не бих укидао јер оне имају неког смисла који је нама непознат. Све те чудне линије са пар полазака које постоје 40 година имају смисла.

[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=745212#p745212:34vvv96b je napisao(la):
Karlo del Ponte » 06 Јун 2020 02:31 pm[/url]":34vvv96b]Пошто многи од мене очекују струку, морам вам рећи да за стручну анализу бих морао изађи на терен, потрошити доста радних сати и тај рад, наравно, наплатити.
На коју висину ти одлете и зашто? И ко је од тебе тако нешто тражио? Поента струке на форуму је да добре и квалитетне идеје форумаша аматера избрусе и каналишу на исправан начин а не да пишу докторате. :roll:
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=745212#p745212:34vvv96b je napisao(la):
Karlo del Ponte » 06 Јун 2020 02:31 pm[/url]":34vvv96b]Како стоје ствари, врло су мали изгледи да ће се Смедеревски пут ширити на делу између Терминуса Смедеревски пут и Калуђерице 2, док источно од Калуђерице 2 има мање потешкоћа да се пут шири. Постоје одређени бољи изгледи да се изгради СМТ и Калуђерица 2 споји са проходним путевима са Вишњицом и Медаковићем, али то је све у овом тренутку ШББ-КББ.
За проширење Смедеревског пута се ради пројекат, а за СМТ није почела ни експрорпијација. Видећемо шта ће бити пре. За сада је стање такво да не треба рачунати на Смедеревски пут када говоримо о неком унапређењу јавног превоза или убацивљању нових линија.

[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=745212#p745212:34vvv96b je napisao(la):
Karlo del Ponte » 06 Јун 2020 02:31 pm[/url]":34vvv96b]Сада и краткорочно треба нам више превоза аутопутем за насеља југоисточно од Винче. Не сме се занемарити да читав систем насеља Општине Гроцка гравитира управо ка Гроцкој, тако да "фидер" линије за Живковац, Камендин, Илински крај имају смисао само ако директно вежу насеља макар са Гроцком. Чак и ако су те линије само до Гроцке, у том случају би ту морала постојати уређена преседачка аутобуска станица, за коју по мом утиску нема места. Нека ме исправе они који добро познају Гроцку.
Па не гравитирају сва насеља ка Гроцкој. "Север" гравитира ка Винчи, "југ" ка Гроцкој а Калуђерица ка Звездари. А у Гроцкој нема места да се направи икакав озбиљан терминал. Једино где има места за окретницу јесте простор некадашње НИС-ове пумпе ка Брестовику али то није добра тачка за тачку преседања јер је скоро 2 километра од центра.

[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=745212#p745212:34vvv96b je napisao(la):
Karlo del Ponte » 06 Јун 2020 02:31 pm[/url]":34vvv96b]Друга тачка прелома токова где би сигурно било могуће направити преседачки аутобуски терминал са везаним преседањима је код везе Кружног пута и Смедеревског пута. У том случају би линија за Живковац и слично могла ићи дотле, под условом да ту постоји могућност везаних преседања (поуздана и брза веза за то је могућа једино аутопутем).

Та тачка не знам колико је битна. До се возила догегају до аутопута Кружним путем па извуку уз Бубањ поток до града ... изгуби се и километража и време довољно да то није орпавдано. Кружним путем једино има смисла повезати потез 300 са потезима 400 и 500, односно са Јајинцима и Раковицом.
 
Притом ни кружни пут није имун на гужве, јуче је толика гужва била да су се колоне возила стварале зауставном траком на аутопуту у оба смера. Преусмерење 351 преко Заклопаче мислим да нема неког смисла.
Што се тиче окретнице у Гроцкој, има места код Дома Здравља, парцела на углу Вучка Милићевића и СГП би рецимо могла да послужи за тако нешто. То је једино могуће место тренутно, али претпостављам да је у приватном власништву (као да би нешто било другачије да је у јавном власништву, ал добро ајде да фантазирамо мало).

Послато са SM-G960F помоћу Тапатока
 
Vrh