Šta je novo?

Prigradske linije javnog saobraćaja – predlozi i rešenja

Исто и БГ - Обреновац на 860, немам прилику да идем по приградским насељима у зонама 3 и 4, али поред 860 додао бих и 70, одморио сам очи од Бетонграда на 3 сата.
 
Ја сам данас био мало на плиниарање па се возио на 4409 и трасе линије је буквално као да идеш у неку авантуру уз то је узан пут плус што бус је морао да се упали на акумулаторе помоћне јер Икар је то. У повратку сам се возио 4161, нажалост нисам га сликао али радио је мали Отокар и бус је страва што изледом, што распоредом седиште, удобности а клима разбија. Мислим 560А и 493 не рачунам.
 
Svaki autobus kojima ima 4 broja je avantura.
Meni je u sećanju ostao 4161.To ide nekim putem boga pitaj.Možda i nije bio toliko uzak(ne sećam se najbolje vozio sam 2016),ali je vozač jurio ko lud.
 
Па возио сам се с њим јуче али у поређењу са 4409 кад крене из Барајева то је један поприлично досадна линија.
 
499 kad ide paralelno sa autoputem i 5570 negde između Mislođina i Ibarske je isto za uživanje.
 
Trenutno četiri mesta van Beograda imaju linije javnog saobraćaja:Šimanovci,Opovo,Sefkerin i Čenta.
Ali zašto samo oni moraju da imaju javni prevoz?
Znam,njihove opštine imaju ugovor sa GSP-om,ali ljudi živimo u 21.veku.
Zašto mesta kao Baranda,Stara i Nova Pazova,Sakule,Idvor i sl. ne mogu da imaju linije kao gore navedena mesta,a svi oni ovise od Beograda.
Recimo uzmimo primer Hrvatsku,koja nam je slična.Sva njihova mesta tipa Šimanovci,Opovo i sl. imaju linije javnog saobraćaja.
Sad te linije ne idu do centralnih terminusa,već se nadovezuju.
Zašto onda to mi nebi mogli npr.
Imamo liniju 118 koja bi išla od Idvora do Opova,preko Sakula.Odatle bi moglo na 110 i rešen problem.Navedena mesta imaju prevoz,koji ima super takt i vezu sa gradom.
Tako i za ostala mesta.
 
Neće svaka opština da plaća za taj gradski prevoz. Inače ima i jedno mesto u blizini Obrenovca (van terirorije Beograda).
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=637457#p637457:26s94od7 je napisao(la):
Mitroslav » 08 Jul 2019 22:22[/url]":26s94od7]Trenutno četiri mesta van Beograda imaju linije javnog saobraćaja:Šimanovci,Opovo,Sefkerin i Čenta.
Ali zašto samo oni moraju da imaju javni prevoz?
Znam,njihove opštine imaju ugovor sa GSP-om,ali ljudi živimo u 21.veku.
Zašto mesta kao Baranda,Stara i Nova Pazova,Sakule,Idvor i sl. ne mogu da imaju linije kao gore navedena mesta,a svi oni ovise od Beograda.
Recimo uzmimo primer Hrvatsku,koja nam je slična.Sva njihova mesta tipa Šimanovci,Opovo i sl. imaju linije javnog saobraćaja.
Sad te linije ne idu do centralnih terminusa,već se nadovezuju.
Zašto onda to mi nebi mogli npr.
Imamo liniju 118 koja bi išla od Idvora do Opova,preko Sakula.Odatle bi moglo na 110 i rešen problem.Navedena mesta imaju prevoz,koji ima super takt i vezu sa gradom.
Tako i za ostala mesta.

Немамо административну структуру за то. А дај ти дирни у ухљебе са политичким системом којим управљају којекакви судови за људска права и НВОи
 
Како су Пољане добиле превоз није ми јасно а налазе се у зони 4 после кружног тока за Лајковац.
 
Главни критеријум је политичка одлука зарад куповине гласова. Замислите да студијо где је Имагинаријум Ж.М. нема превоз до града?
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=637457#p637457:g5a7u5ng je napisao(la):
Mitroslav » Pon Jul 08, 2019 11:22 pm[/url]":g5a7u5ng]Zašto mesta kao Baranda,Stara i Nova Pazova,Sakule,Idvor i sl. ne mogu da imaju linije kao gore navedena mesta ....
Jos vaznije: Pancevo!
 
Realno treba i njih skinuti sa mape gradskog prevoza obzirom na kapacitete istog.
 
Реално је глупо арчити капацитете ГСПа. Нек лепо интегришу и те суседне општине у бус плус систем и дају и локалним превозницима да се мало развију. А ту су и Ласта и АТП Панчево који би исто могли да држе те линије.
 
Nek prevozi ko god, samo bi red bio više da se napravi nekakav gradski prevoz do Pančeva. Sramotno je i apsurdno da grad na 15 km od prestonice pola veka ne može da dobije normalan gradski prevoz a bliži je Trgu Republike nego Železnik. (bez namere da nipodaštavam Železnik, samo kažem)
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=637521#p637521:r06ijlf4 je napisao(la):
Дошљак » Uto Jul 09, 2019 8:09 am[/url]":r06ijlf4]Реално је глупо арчити капацитете ГСПа. Нек лепо интегришу и те суседне општине у бус плус систем и дају и локалним превозницима да се мало развију. А ту су и Ласта и АТП Панчево који би исто могли да држе те линије.
Sjajna ideja.Recimo neka sve te linije tipa 109 i 110 neka odžavaju ATP ili Lasta ili Neki lokalni prevoznik.Oni dobiju liniju do grada koja je u Bus Plus Sistemu,GSP ne mora da troši svoje resurse i ti lokalni prevoznici se razvijaju.Naravno sve to ulazi u načelje Direkcije.
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=637530#p637530:r06ijlf4 je napisao(la):
Дошљак » Uto Jul 09, 2019 8:46 am[/url]":r06ijlf4]До Панчева најрационалније - воз.
To si upravo.Imamo postojeću infrastrukturu,brzo je i ne bi bilo potrebe za autobuskom linijom do Pančeva.
-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Da dam jedan predlog za prigradske linije:
Postoji barem 100 prigradskih linija,od kojih je većina četvorocifrena,a neke još imaju i slovo.Direkcija iz Beograda može da upravlja njime,ali da li oni stvarno znaju potrebe nekog putnika sa linije tipa 44141?NE,kao to ste i sami verovatno zaključili.Ne znaju za situaciju u Beogradu,a kamoli u nekom mestu sa četvorocifrenom linijom.
Sad pre nego što uđemo dublje u predlog moramo da zamislimo da u Direkciji sve dobro funkcioniše i sl.
Direkcija bi se podelila u nekoliko pod-direkcija i dobili bi:
- Pod-direkciju za Javni Prevoz u Beogradu.
Ona bi održavala gradske linije u Beogradu i u njenu oblast bi se dodale prigradske linije Beograda(https://www.busevi.com/red-voznje-prigr ... vi-linija/)koje bi bile izjednačene sa gradskim.
- Pod-direkciju za Javni prevoz u Barajevu
Održava linije u Barajevu.Pošto linije u Barajevu imaju retardiranu numeraciju,dobile bi novu logičniju i bolju.
- Pod-direkciju za Javni prevoz u Lazarevcu
Numeracija može da ostane ista.Održava linije u Lazarevcu.
- Pod-direkciju za Javi Prevoz u Mladenovcu
Održava linije u Mladenovcu.Pošto linije u Mladenovcu imaju retardiranu numeraciju,dobile bi novu logičniju i bolju.
- Pod-direkciju za Javni Prevoz u Obrenvcu
Održava linije u Obrenovcu.Numeracija može da prođe.Linija 904 (Surčin - Obrenovac) ne bi ušla u njihovu pod-direkciju,već beogradsku.
- Pod-direkcija za Javni Prevoz u Sopotu.
Održava linije u Sopotu..Pošto linije u Sopotu imaju retardiranu numeraciju,dobile bi novu logičniju i bolju.
Nad svim tim pod-direkcijama bi bila Direkcija za Javni Prevoz grada Beograda,koja bi održavala red i mir među tim pod-direkcijama,ali ne bi imala neki posebni uticaj na linijama.
Zašto ovako?
Ovako bi se dobila bolja funkcionalnost,jer realno ovi iz Beograda sigurno ne znaju za probleme na četvorocifrenim linija.
Ovako se u pod-direkcijama zaposle ljudi iz tog mesta i svi dobijaju bolji prevoz.
 
Jednostavno u SZJP napravis timove koji su zaduzeni za neki dio mreze i kordinatore
A onda peglas sta treba osluskujes primjedbe gradjana vrsis analizu i vrsis korekcije
Direkcija vise ne postoji...kao organizacjona jedinica...
 
Људи, знам да ће ово моје писаније да покрене мали милион контроверзи, али...
Не може баш свако место да припада Београду и да се интегрише са њим. Немамо довољно аутобуса ни за ово муке, а камоли да ширимо територију. Разумем муке људи који желе да се припоје, стварно се новац годинама није равномерније расподељивао по градовима, али постоји једно значајно решење - отварање седишта београдских фирми и школа у другим градовима. То се посебно односи на одређене стручне школе које постоје само у БГ, генерално мислим да није фер да је некоме школа пред носом, а да неко други мора да се мучи и путује ~200 km до Београда, при чему се одваја од породице, што није нимало лако ни за оне емотивно најстабилније. Стварно мислим да такве школе морају да добију своја истурена одељења у другим градовима.
Дакле - равномеран регионални развој је кључ решења свих проблема. :wink:
 
Не треба припојити свако место Београду, али мислим да аутобуса за превоз до околних општина има, само треба да се организује оно кључно, а то је наплата. Е сад што се тиче децентрализације, или равномерног регионалног развоја, то је нажалост и даље на нивоу бајке. Читава мања места се селе у Београд, отуд и никоше онолике Борче, Миријева, Ледине, Алтине и остала ободна насеља где махом имамо млађи свет. Зашто? Зато што по мањим местима има мање могућности за запошљавање. Е сад, замислите ви да пошаљете нпр. НЦР у Младеновац уместо на НБГ?
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=637984#p637984:34p1xc8a je napisao(la):
Рипањац 405 » Sre Jul 10, 2019 5:15 pm[/url]":34p1xc8a]Људи, знам да ће ово моје писаније да покрене мали милион контроверзи, али...
Не може баш свако место да припада Београду и да се интегрише са њим. Немамо довољно аутобуса ни за ово муке, а камоли да ширимо територију. Разумем муке људи који желе да се припоје, стварно се новац годинама није равномерније расподељивао по градовима, али постоји једно значајно решење - отварање седишта београдских фирми и школа у другим градовима. То се посебно односи на одређене стручне школе које постоје само у БГ, генерално мислим да није фер да је некоме школа пред носом, а да неко други мора да се мучи и путује ~200 km до Београда, при чему се одваја од породице, што није нимало лако ни за оне емотивно најстабилније. Стварно мислим да такве школе морају да добију своја истурена одељења у другим градовима.
Дакле - равномеран регионални развој је кључ решења свих проблема. :wink:
Naravno ne treba svakoga pripojiti,ali zašto tamo neka bogaj pita mesta imaju prevoz,a mesto koje dva puta bliže nema prevoz.
Ravnomerni regionalni razvoj - Bajka
 
Када је у питању превоз између различитих општина, округа, провинција, области, губернија, баронија у питању, пренећу вам искуство неких других земаља.

Холандија: Увели су "чипкарту" јединствену за целу Холандију. Основна цена превоза је доста висока, али ипак приступачна за њихов стандард. Железнице и сав остали превоз су потпуно два различита света када су у питању повластице. Генерално, железничке повластице су везане или за правце којима редовно путујеш, или за попусте које важе викендом, или ван шпица. За остали превоз постоје месечне карте- Рецимо, 90 евра је месечна за градско подручје Амстердама, а 120 за "Панчево, Опово и Бановце". Међутим, како би постојао преглед наплате, у све аутобусе се улази на предња врата, и обавезно је учитавање карата и приликом уласка, и приликом изласка. То важи и за месечне карте. Све метро станице имају капије на уласку и изласку, а железничке станице и стајалишта имају или капије, или стубиће на перону на којима се налазе валидатори.

Белорисија: Нема супер-хипер модерне системе контроле и наплате, и нисам се распитао везано за месечне карте. Али, централна државна власт дотира превоз у целој држави! Са те стране и због тога превоз је страшно јефтин. Карта за градски превоз, укључујући и метро је око 30 динара, а за те паре имаш одличан градски превоз у поређењу чак и са многим великим градовима "развијене Европе". Карта за то неко "Панчево, Опово и Бановце" кошта вероватно неких 50-60 динара, чим карта за 40 километара удаљен аеродром кошта 150 динара. Просечна плата у Минску око 500 долара, а генерално трошкови живота једно 30% нижи него у Београду.

Шта би ми могли применити на лицу места, у року од пар месеци? БГ:ВОЗ Батајница-Панчево главна. Панчево главна већ ограђена, увести затворени систем наплате осим у Панчеву и на још неким станицама. Омогућити да важи само појединачна карта БУС-ПЛУС, и то посебна као зона ПА (зона 1, 2, 3, 4 и ПА). Цена те карте 100 динара, а дати могућност и куповине и поништавања папирних карата. Строга и стална контрола на станици Панчево. Касније проширити на Панчево Варош, Нову и Стару Пазову (ограђивање станица и затворен систем наплате) итд.
 
Карло, ти у Минску имаш регенерисан развој железнице са свим могућим подсистемима, али у Београду немаш... Што се целе твоје проблематике тиче, мораш да имаш у виду да у склопу реконструкције пруге на деоници Панчевачки Мост - Блок 42 само 95 постоји, како то да избегнеш? Имај у виду Блок 42 као будућу главну аутобуску станицу догодине, а ти алтернативу 95 сем железнице на 60 минута ниси обезбедио, ко је луд да на Панчевцу чека следећи воз за Нови Београд, када може да уз 27Е и 35 буде за исто време?
 
Gaspar provoza li se ti nekad bg vozom
Koliko mu treba od pancevca do stanice nbg
A koliko treba tvojoj omiljenoj 95 za ukidanje
Kad se uskoro zavrsi remont pruge bg voz ce imati daleko bolji red voznje kao prije remonta ...
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=643134#p643134:130bapqj je napisao(la):
EUKALIPTUS » Ned Jul 28, 2019 3:01 pm[/url]":130bapqj]Tekst je stariji ali ovo je blagi užas, ja ne mogu da verujem da ovakav teror i dalje sprovode vozači, i šta to ima u svojoj bolesnoj tintari?
https://www.blic.rs/vesti/beograd/imas- ... -i/7lp7cb8
Nažalost, negde se to i dalje sprovodi. 90% vozača ne kontroliše karte u vozilima jer smatraju da je njihov posao da voze, a ne da pored kontrole i oni izigravaju kontrolu, plus oduzimaju i sebi i putnicima vreme. To u potpunosti podržavam. Tu je onih 10% koji vole da glume kontrolu, maltretiraju putnike i ne primaju ljude u prigradske linije tamo gde prolaze gradske. Na potezu 300 ima jedan koji slično ovo radi. Putnike prima na sva vrata do Grocke, a od Grocke isključivo na prva i svima traži kartu. Na Ustaničkoj gotovo nijedan vozač prigradskih linija ne staje na obeleženom stajalištu, već oko 50 metara pre stanice, samo da im u autobus ne bi ulazili ljudi koji idu do Konjarnika i Šumica. Veliki bezobrazluk.
 
Vrh