Šta je novo?

Prigradske linije javnog saobraćaja – predlozi i rešenja

hazard":3ciyb6hf je napisao(la):
u autobusu nek kondukteri zapisuju koliko im je bilo putnika sa markicom, pa nek im ta gradska sluzba isplacuje toliko puta 70 ili 80 din.
To sa zapisivanjem ne znam kako bi islo. Verovatno bi prema toj evidenciji svi busevi bili puni u toku noci i to uglavnom ljudi sa markicama. :p

Mislim da sve treba da funkcionise vrlo prosto, kao tokom dana, ili da se uopste ne odvajaju tarife, nego sve da se objedini i obracunaju jednake cifre za sve, bez zona i tome slicnog. Normalno kategorizacija putnika da ostane.

direktor":3ciyb6hf je napisao(la):
Godisnaj markica koja bi bila jeftinije tipa ako je 1100din studentska onda godisnaja moze da bude 10 000din
JohnnyLee":3ciyb6hf je napisao(la):
па не мора баш 10, може да буде 8,5-9
14.990 bi bilo sasvim u redu. :p
 
No, posto je tema o prigradskim linijama u pitanju - rekao bih da je najveci problem kod istih stanje puteva po kojima se vozila krecu. Put od Dobanovaca preko Ugrinovaca do Bataje izgleda kao da je visestruko bombardovan, pa samo zakrpljen. Ko hoce da istrese kamen iz bubrega, dovoljne su mu dve kure u oba smera i eto resenja. :kk:

Nedavno sam isao do Boleca. Ni tamo im ne cvetaju ruze, ali je stanje nesto malo bolje.
 
stf":3om82hv6 je napisao(la):
Матеја Бељан":3om82hv6 je napisao(la):
Sadašnji koncept nije loš: sedišta velikih opština povezati sa centrom grada, a okolna naselja i manje opštine sa perifernim terminusima gradskih linija.
Није свуда тако. Гроцка као центар општине, није повезана са центром града.
A Lastina linija Beograd - Grocka?
Barajevo mislim da nije povezano samo
 
Матеја Бељан":33pf3mak je napisao(la):
stf":33pf3mak je napisao(la):
Матеја Бељан":33pf3mak je napisao(la):
Sadašnji koncept nije loš: sedišta velikih opština povezati sa centrom grada, a okolna naselja i manje opštine sa perifernim terminusima gradskih linija.
Није свуда тако. Гроцка као центар општине, није повезана са центром града.
A Lastina linija Beograd - Grocka?
Barajevo mislim da nije povezano samo
Јел то постоји? Мислим да сам за 15 година живота овде видео ту линију пар пута, и увек помислио да је неки ванредно убачени полазак, јер је неки бус из Камендола или Дражња испао из реда вожње.
 
orion":1ivl7cqo je napisao(la):
GS":1ivl7cqo je napisao(la):
autobusi svojim stajanjem na putu prilikom prijema putnika samo jos vise prave zastoje u saobracaju.
Није ту само проблем у застоју, већи је проблем безбедност у саобраћају. Обично је обилажење аутобуса који врши измену путника прекршај раван проласку кроз црвено светло. Они који поштују правило иритирају возаче који не поштују и тако се долази у ситуацију док аутобус стоји на станици неки обилазе колону, не треба говорити који су то безбедоносни ризици.
Van naseljenog mesta sme da ga obiđe. A kod nas se više ne zna šta je naseljeno mesto a šta nije
 
Матеја Бељан":16tgbtym je napisao(la):
To bi bila 302E i uvesti 301: Kaluđerica (pa da staje gdegod može) - Grocka
slazem se u potpunosti... takva linija postoji, ali samo skolska
 
Ja bih (eh, kad bi bilo moguce) u Grockoj izgradio autobusku stanicu sa koje bi polazili prigradski busevi (Laste) koji bi bili lokali: Vrcin, Drazanj, Kamendol, Zivkovac, onda autobus za Smederevo i 301 (Kaludjerica - Grocka). Mada to mozda Lasti ne bi bilo isplativo jer treba dotle doterati autobus iz garaze, a karte bi trebale da budu jeftinije. Grocka je specificna po tome sto do naselja ove opstine idu i Laste a i GSP, sto kod nijedne opstine nije slucaj.
 
Гроцка је специфична из више разлога, који јако компликују ефикасно планирање јавног превоза.
Пре свега, немамо БГ воз као велики хендикеп.

Па онда сама организација општине. Централно административно насеље је тек 3. по величини, а такође је једно од последњих насеља, тј. није близу географког цента општине. Потом, мања насеља су завучена.

Зидар, Ц.С.И и ја смо разматрали шта би било најбоље за потез 300, па смо дошли до следећег:
примарне линије:
Калуђерица-Ушће,
Болеч-Устаничка,
Бегаљиаца/Гроцка-Устаничка (експрес). Ова линија би користила сва стајалишта од Бегаљице до Болеча, па онда стајалишта: Винча, Пут за Калуђерицу, Пут за ММЛ, Устаничка.

Бочна насеља би имала кминибус превоз од центра насеља до Смедеревца, потом би преседали на 305 који би ишао на свака 3 минута.

Ово је само костур предлога, па ако има комшија, нек кажу шта мисле. ;)
 
da preciziram, Kaludjerica-Usce je ekspres linija u duhu sveopste reorganizacije prigradskih linija i centralnog terminala na Uscu koju smo razradili na radionici.

Kaludjerica-Ustanicka-Autokomanda (presedanje na bg:voz)-Mostar-(Gazela)-Usce

Dobro je sto imamo clanove iz raznih krajeva grada pa mozemo dobro da razradimo trase. Ispada da bolje poznajemo grad od direkcije :) Sto nas je vise to smo bolji.
 
Pa utvrđeno je da direkcija uopšte ne poznaje grad, tj. da se linije i njihova frekventnost određuju ofrlje.
 
Zamislite kako bi se smorili da ih viša instanca natera da se svakom izmenjenom linijom provozaju... da osete kako je to na terenu:D Ništa, ali ništa ne može da se doživi sa papira. Kad gledate mapu nekog grada/naselja i kad se nađete u njemu, to su dva različita osećaja
 
jovanovm":3r7y1xls je napisao(la):
Pa utvrđeno je da direkcija uopšte ne poznaje grad, tj. da se linije i njihova frekventnost određuju ofrlje.
Утврђено је да ни урбанисти овде не познају основне ствари, тако да то ништа није чудно.
 
Матеја Бељан":1wy9f654 je napisao(la):
Zamislite kako bi se smorili da ih viša instanca natera da se svakom izmenjenom linijom provozaju... da osete kako je to na terenu:D

mislis, "savest", "odgovornost"...
 
Wile E. Coyote":1ckolobc je napisao(la):
jovanovm":1ckolobc je napisao(la):
Pa utvrđeno je da direkcija uopšte ne poznaje grad, tj. da se linije i njihova frekventnost određuju ofrlje.
Утврђено је да ни урбанисти овде не познају основне ствари, тако да то ништа није чудно.
Дирекција и даље живи у 1980-им. А град се увећао минимум дупло, велике концентрације људи су промениле смерове кратања, центри су дислоцирани, али то њима ништа не значи.

Код мене је то још парадоксалније. Становништво самог насеља Гроцка је увећано за трећину, минимум, а имамо једну линију мање него 1980. !!!
 
Dodao bih da linije poteza 300 placu za zglobnim autobusima,pogotovu 302 i 309. 309 u spicu ide na 4 min,a ljudi propustaju po 3 autobusa da bi mogli da udju... horor :bash:
 
Mislim da bi Grad komotno, kako za prigradske, tako i za gradske linije mogao da angažuje još vozila privatnika, recimo nekih 100. Nek naprave konkurs za kritične linije i neke nove, pre svega lokalne BG:voz link linije i lepo budžetom za narednu godinu pokriju i to. Ipak postoji potreba da se brpoj vozila poveća.

Da li ste za da se uvede 513: Prokop - Banovo brdo - Sremčica (okretnica 511).
Deo putnika sa 511 svakako putuje na Bulevar, u Borču, Mirijevo, na NBG, u Zemun... Besmisleno je da svi oni presedaju kna Glavnoj stanici, pogotovo ako se uzmu u obzir gužve u tom delu grada. A veza Prokop - Čukarica je veoma važna za korisnike BG:voza, jer je sada kompikovana. Tako blizu a tako daleko čini se Prokop u odnosu na BB i Žarkovo. Mogao bi da se napravi i neki 53L, na primer, ili da se 51 i 52 preusmere na Prokop, ali Direkacija se plaši da bilo šta skraćuje i menja...
 
Treba jos vozila ali se u Direkciji stalno zale da nemaju novca ni za ovoliko koliko ih ima i da ce morati da skracuju/ukidaju linije.

Матеја Бељан":1yhh8tkq je napisao(la):
Da li ste za da se uvede 513: Prokop - Banovo brdo - Sremčica (okretnica 511).

513: Zar nismo rekli 511 Sremcica-Zeleznik-(savska mag.)-Cukarica(Ada)-(novi most)-Z. St. NBGD(presedanje na bg:voz) - Usce ? :)

doduse to ce biti moguce tek za nekoliko meseci kada se zavrsi novi most, tada ce biti lakse i brze stici sa Cukarice do NBGD nego do Prokopa.

Ono sto treba odmah uvesti je linija Banovo Brdo-Dedinje-Banjica preko raskrspetlje i Drajzerove sad kada vise nema rampe i cekanja voza na Carevoj Cupriji (ove je ipak za temu gradske linije)
 
stf":14nbsgas je napisao(la):
Гроцка је специфична из више разлога, који јако компликују ефикасно планирање јавног превоза.
Пре свега, немамо БГ воз као велики хендикеп.

Па онда сама организација општине. Централно административно насеље је тек 3. по величини, а такође је једно од последњих насеља, тј. није близу географког цента општине. Потом, мања насеља су завучена.

Зидар, Ц.С.И и ја смо разматрали шта би било најбоље за потез 300, па смо дошли до следећег:
примарне линије:
Калуђерица-Ушће,
Болеч-Устаничка,
Бегаљиаца/Гроцка-Устаничка (експрес). Ова линија би користила сва стајалишта од Бегаљице до Болеча, па онда стајалишта: Винча, Пут за Калуђерицу, Пут за ММЛ, Устаничка.

Бочна насеља би имала кминибус превоз од центра насеља до Смедеревца, потом би преседали на 305 који би ишао на свака 3 минута.

Ово је само костур предлога, па ако има комшија, нек кажу шта мисле. ;)

Ја имам предлог за Заклопачу и Гроцку односно Бегаљицу. Увести Ластине линије 303Е и 302Е (пример) са терминуса Шумице. 303Е на 30мин (пример) и 302Е на 15мин које ће ићи преко аутопута и искључити се на Врчин. Даље ка Заклопачи и кроз њу па преко Граба (пречица из Заклопаче ка Гроцкој) или кроз Заклопачу па се затим укључи на Смедеревски пут (мислим на 302Е, 303Е би се окретала на излазу из Заклопаче на Смедеревском путу) на излазу из Заклопаче па даље наставља нормално према Гроцкој и Бегаљици. Мислим да би Ласта радо прихватили ове две линије, али ако се то деси прво треба средити Граб који је асфалтиран неких 100 метара из правца Заклопаче и то само једна трака, а остатак је сада у рупама јер је остављен само насут. Наравно треба асфалтирати и пут од Врчина и кроз Заклопачу јер је тај пут у ОЧАЈНОМ СТАЊУ поготово кроз Заклопачу! И требало би изградити окретницу близу Смедеревског пута у Заклопачи. То не би представљало неки велики проблем пошто део близу Смедеревца није много насељен и постоји празан плац близу пута који би био одличан за окретницу 303Е. Можда би ГСП после овог потеза укинуо обичну 303 и 302, али тада би становници ових насеља имали редован, удобан,брз и чист превоз. Надам се :)
 
I ja se slazem ali treba za pocetak staviti 40 min 303E i 25 min 302E.
 
Logicno je vezati Zaklopacu/Grocku/Begaljicu sa Beogradom preko Autoputa kao sto je Vrcin vezan, direktnom linijom za Sumice. Uz to Vrcin istocno od autoputa bi time dobio autobusku vezu.

Begaljica-Grocka-Zaklopaca-Vrcin-Sumice

Lasta preko autoputa, GSP preko Smederevskog puta.

Glavni problem su sporedni putevi koji treba da podnesu taj novi redovni autobuski saobracaj.
 
Када би се урадила "пречица" до Гроцке кроз Заклопачу то би скратило пут за око 10мин, али проблем су уске улице у Гроцкој. Кад би се то урадило из Заклопаче до Гроцке би комотно стале по две траке. :D
 
zidar":1hwwz0k1 je napisao(la):
Begaljica-Grocka-Zaklopaca-Vrcin-Sumice

Управо покушавамо да решимо проблем 302 која вози у два насеља а ти накачи и Заклопачу. :bash: НЕ! Могу да остану 302Е и 303Е. Спајање не долази у обзир!
 
Vrh