Šta je novo?

Prigradske linije javnog saobraćaja – predlozi i rešenja

Nije problem u broju linija nego u broju vozila. A lakse se vozila organizuju na jednoj liniji nego na dve.
Uz to Begaljica, Grocka i Zaklopaca su na istom pravcu tako da je logicno da ih jedna linija vezuje.

Isto bi vazilo za Bolec-Lestane-Bubanj Potok-Sumice.
 
Ово за Гроцку,Бегаљицу и Заклопачу је изводљиво, али ово Bolec-Lestane-Bubanj Potok-Sumice је немогуће и глупо. :notok:
 
Somi303":2u1hzh54 je napisao(la):
Ово за Гроцку,Бегаљицу и Заклопачу је изводљиво, али ово Bolec-Lestane-Bubanj Potok-Sumice је немогуће и глупо. :notok:

Svi predlozi koje sam do sada iznosio na forumu bili su zasnovani na analizi situacije i potkovani argumentima osim kada naglasim da se radi o zaje*******anciji. Slicno je i sa vecinom clanova ovog foruma.

Zato bih te zamolio da svoje stavove obrazlozis i argumentujes kako bi diskusija bila konstruktivna i plodna.
 
Somi303":1yieoy6x je napisao(la):
Када би се урадила "пречица" до Гроцке кроз Заклопачу то би скратило пут за око 10мин, али проблем су уске улице у Гроцкој. Кад би се то урадило из Заклопаче до Гроцке би комотно стале по две траке. :D
У Гроцкој нема никаквих проблема, јер је Шумадијска улица потпуно реконструисана, проширена и уређени су јој тротоари. Ако руски шлепери могу њоме да прођу, моћиће и бус. Улица Хајдук Станка има сужење у дужини од једва 100 метара, што није проблем проширити, али њен наставак за Заклопачу је припремљен за асфалтирање пре пар година, а онда је паре појела маца, или је град заврнуо чесму. Све у свему, целокупна подлога је уништена, и мора све наново да се насипа. Очигледно град има пара за бацање.

n19svd.jpg


и шира слика:

4ilve0.jpg


Somi303":1yieoy6x je napisao(la):
Ово за Гроцку,Бегаљицу и Заклопачу је изводљиво, али ово Bolec-Lestane-Bubanj Potok-Sumice је немогуће и глупо. default/notok
Зашто би било немогуће? Из Болеча трасом 305, па на Кружни пут до Лештана, а онда оним путем паралелним са Кружним до излаза из Лештана и даље на аутопут.

И зашто би било глупо? 305 је оптерећена линија, а Калуђеричани је додатно оптерећују и успоравају. Овако би се убрзала.
 
Vratiti 301 i pojacati 301 i 302 za minimum 2 vozila
 
stf":22i2ecwe je napisao(la):
Somi303":22i2ecwe je napisao(la):
Када би се урадила "пречица" до Гроцке кроз Заклопачу то би скратило пут за око 10мин, али проблем су уске улице у Гроцкој. Кад би се то урадило из Заклопаче до Гроцке би комотно стале по две траке. :D
У Гроцкој нема никаквих проблема, јер је Шумадијска улица потпуно реконструисана, проширена и уређени су јој тротоари. Ако руски шлепери могу њоме да прођу, моћиће и бус. Улица Хајдук Станка има сужење у дужини од једва 100 метара, што није проблем проширити, али њен наставак за Заклопачу је припремљен за асфалтирање пре пар година, а онда је паре појела маца, или је град заврнуо чесму. Све у свему, целокупна подлога је уништена, и мора све наново да се насипа. Очигледно град има пара за бацање.

n19svd.jpg


и шира слика:

4ilve0.jpg


Somi303":22i2ecwe je napisao(la):
Ово за Гроцку,Бегаљицу и Заклопачу је изводљиво, али ово Bolec-Lestane-Bubanj Potok-Sumice је немогуће и глупо. default/notok
Зашто би било немогуће? Из Болеча трасом 305, па на Кружни пут до Лештана, а онда оним путем паралелним са Кружним до излаза из Лештана и даље на аутопут.

И зашто би било глупо? 305 је оптерећена линија, а Калуђеричани је додатно оптерећују и успоравају. Овако би се убрзала.

Ако ти је на слици оно зелено асфалт ОПАСНО си погрешио! Асфалт је из Заклопаче урађен у две траке неких 20м, а једна трака неких 250м (можда ни толико). А ово болеч-лештане-шумице је ПО МЕНИ глупо, вама је то можда ок, али за коју годину од увођења тога јавиће се проблем као код 302,а могао би ГСП да уведе неку 309Е или тако нешто да се растерете 305,306,607 или забранити Калуђерчанима да улазе у аутобусе на потезу 300 осим у 309 :laugh:
 
Somi303":3bipwpyo je napisao(la):
Ако ти је на слици оно зелено асфалт ОПАСНО си погрешио!
... А ово болеч-лештане-шумице је ПО МЕНИ глупо, вама је то можда ок, али за коју годину од увођења тога јавиће се проблем као код 302,а могао би ГСП да уведе неку 309Е или тако нешто да се растерете 305,306,607 или забранити Калуђерчанима да улазе у аутобусе на потезу 300 осим у 309 :laugh:

Ispeci pa reci, lepo pise PLAVO: rekonstruisano, CRVENO: neasfaltirano, zeleno je naravno potencijalna trasa autobuske linije akda bi cesta bila asfaltirana a ne opis stanja kolovoza.

Molim da obrazlozis sta je tacno problem sa 302 za nas koji ne koristimo tu liniju i zasto ce se taj isti problem neminovno desiti i liniji Bolec-Sumice sto cini da STF i ja dajemo "glupe" predloge?
 
da prebacim ovde post koji napisah na temi o novim linijama, prikladnije je:

Reorganizacija poteza 300+ je neophodna, naselja su narasla a prevoz se raspada. Uz to nema BG:voza u blizini.

2 ekspresne linije


Bolec-Usce stanice: Bolec-Raskrsnica Smedrevski put/kruzni put-Kaludjerica-Ustanicka-Sumice-Autokomanda-Usce
Begaljica-Konjarnik/Sumice stanice:Begaljica-Grocka-Bolec-Lestane-Bubanj Potok -Sumice
i/ili Begaljica-Grocka-Zaklopaca-Vrcin-Sumice kada se asfaltira put Zaklopaca-Vrcin

nekoliko prigradskih linija sa vise stanica

Konjarnik/Sumice-Kaludjerica
Konjarnik/Sumice-Grocka
itd

lokalne minibus linije


pitanje je da li je bolje imati prigradske linije Konjarnik/Sumice-Lestane, Konjarnik/Sumice-Vinca, Konjarnik/Sumice-Lestane ili je bolje napraviti lokalne Lestane-Vinca i Ritopek-Bolec sa uskladjenim presedanjem na prigradske i ekspres linije

obilazna linija

Vinca-Rakovica, linija koja vezuje prigradska nazelja kruznim putem

Vinca-raskrsnica-Lestane-Bubanj Potok-Beli Potok-Resnik-Knezevac-Rakovica
 
zidar":1egtaksz je napisao(la):
Somi303":1egtaksz je napisao(la):
Ако ти је на слици оно зелено асфалт ОПАСНО си погрешио!
... А ово болеч-лештане-шумице је ПО МЕНИ глупо, вама је то можда ок, али за коју годину од увођења тога јавиће се проблем као код 302,а могао би ГСП да уведе неку 309Е или тако нешто да се растерете 305,306,607 или забранити Калуђерчанима да улазе у аутобусе на потезу 300 осим у 309 :laugh:

Ispeci pa reci, lepo pise PLAVO: rekonstruisano, CRVENO: neasfaltirano, zeleno je naravno potencijalna trasa autobuske linije akda bi cesta bila asfaltirana a ne opis stanja kolovoza.

Molim da obrazlozis sta je tacno problem sa 302 za nas koji ne koristimo tu liniju i zasto ce se taj isti problem neminovno desiti i liniji Bolec-Sumice sto cini da STF i ja dajemo "glupe" predloge?
Пост се односи на слику испод! -.-
Проблем који ће се јавити на линији за коју се ти залажеш је то што ће се ускоро одцепити и Рашка и Војводина јер се држава распада па ће онда и то мало Срба који живе тамо навалити у БГ у потрази за бољим животом. Чисто сумњам да ће се стање у ГСП-у променити у наредних 100 година на боље наравно што значи мали број аутобуса на тој линији на дупло већи број становника. Пример ти је 302. И савршено ме заболе за тебе и све остале који не користе 302 и 303, ја хоћу да ја имам бољи превоз. ;)
 
Boji prevoz ces eventualno dobiti koristeci razum, logiku i cinjenice a ako te boli idi kod lekara ja ne mogu da ti pomognem :kafa:
 
Somi303":2w9rwd41 je napisao(la):
Пост се односи на слику испод! -.-
Па и на доњој слици сам исправно обележио неасфалтирану деоницу. Нема грешке комшија, ја сам из Гроцке. ;)
Somi303":2w9rwd41 je napisao(la):
А ово болеч-лештане-шумице је ПО МЕНИ глупо, вама је то можда ок, али за коју годину од увођења тога јавиће се проблем као код 302
Нова линија не би заменила постојеће, већ би била додатна. Као таква, може само да растерети саобаћај. Слажем се да су 302 уништили укидањем 301, али размисли о овоме:
Која је разлика да уведу 301 на 10 минута и 302 на десет минута, ИЛИ:
да остане само 302 али на 5 минута?
Резултат је потпуно исти. Према томе, не морају да врате 301 уколико дуплирају број аутобуса на 302.
Зашто сам ово напричао. Да бих образложио Зидареву реченицу, у којој каже да није битан број линија, већ број возила. Ниједна линија није лоша, уколико има број аутобуса прилагођен потребама становника.
Somi303":2w9rwd41 je napisao(la):
,а могао би ГСП да уведе неку 309Е или тако нешто да се растерете 305,306,607
Па, постојао је 302Л, али су га мозгови укинули. Он је добро замишљен, али глупо изведен. Њему је основни циљ управо и био да купи становнике успут и тиме растерети 302,303, 304,305, али је имо тако дебилне поласке, да је није служио сврси.
Somi303":2w9rwd41 je napisao(la):
или забранити Калуђерчанима да улазе у аутобусе на потезу 300 осим у 309 default/laugh
То није нимало лоша идеја, коју сам ја у више наврата предлагао, као опција која се може увести одмах. Не треба им забранити, већ укинути стајалишта тим линијама, и то сва, од Винче до скретања за Калуђерицу. То би важило за 302, 303, 304.

Елем, размишљао сам о линији 305Е коју је Зидар предложио, и рекао бих да би она била више неко оправдана. ПОсле мало мућкања главом о траси, дошао сам до ове мапе:

117ffhf.jpg


Овде видимо колико се ГСП грана, а истовремено преклапа и тиме чини свој систем нерентабилним и неефикасним. Плава боја би представљала трасу 305Е. Али, ја сам је повукао скроз од Ритопека, преко Болеча и Лештана до Шумица. Овиме, она пролази кроз центре 3 насеља, физички сасбим логичном и могућом трасом, а становници ова три насеља би у град стизали дупло брже, јер, колико аутобус изгуби времена по насељима, надокнадиће на аутопуту.
Једини проблем се јавља на црвеној деоници, јер би пут требало проширити, а на једном месту га чак и нема. Пошто на тој деоници нема кућа, не би било скупо то изфинансирати, а када упоредимо са предностима.....
 
stf":2i7q88yl je napisao(la):
Somi303":2i7q88yl je napisao(la):
Пост се односи на слику испод! -.-
Па и на доњој слици сам исправно обележио неасфалтирану деоницу. Нема грешке комшија, ја сам из Гроцке. ;)
Somi303":2i7q88yl je napisao(la):
А ово болеч-лештане-шумице је ПО МЕНИ глупо, вама је то можда ок, али за коју годину од увођења тога јавиће се проблем као код 302
Нова линија не би заменила постојеће, већ би била додатна. Као таква, може само да растерети саобаћај. Слажем се да су 302 уништили укидањем 301, али размисли о овоме:
Која је разлика да уведу 301 на 10 минута и 302 на десет минута, ИЛИ:
да остане само 302 али на 5 минута?
Резултат је потпуно исти. Према томе, не морају да врате 301 уколико дуплирају број аутобуса на 302.
Зашто сам ово напричао. Да бих образложио Зидареву реченицу, у којој каже да није битан број линија, већ број возила. Ниједна линија није лоша, уколико има број аутобуса прилагођен потребама становника.
Somi303":2i7q88yl je napisao(la):
,а могао би ГСП да уведе неку 309Е или тако нешто да се растерете 305,306,607
Па, постојао је 302Л, али су га мозгови укинули. Он је добро замишљен, али глупо изведен. Њему је основни циљ управо и био да купи становнике успут и тиме растерети 302,303, 304,305, али је имо тако дебилне поласке, да је није служио сврси.
Somi303":2i7q88yl je napisao(la):
или забранити Калуђерчанима да улазе у аутобусе на потезу 300 осим у 309 default/laugh
То није нимало лоша идеја, коју сам ја у више наврата предлагао, као опција која се може увести одмах. Не треба им забранити, већ укинути стајалишта тим линијама, и то сва, од Винче до скретања за Калуђерицу. То би важило за 302, 303, 304.

Елем, размишљао сам о линији 305Е коју је Зидар предложио, и рекао бих да би она била више неко оправдана. ПОсле мало мућкања главом о траси, дошао сам до ове мапе:

117ffhf.jpg


Овде видимо колико се ГСП грана, а истовремено преклапа и тиме чини свој систем нерентабилним и неефикасним. Плава боја би представљала трасу 305Е. Али, ја сам је повукао скроз од Ритопека, преко Болеча и Лештана до Шумица. Овиме, она пролази кроз центре 3 насеља, физички сасбим логичном и могућом трасом, а становници ова три насеља би у град стизали дупло брже, јер, колико аутобус изгуби времена по насељима, надокнадиће на аутопуту.
Једини проблем се јавља на црвеној деоници, јер би пут требало проширити, а на једном месту га чак и нема. Пошто на тој деоници нема кућа, не би било скупо то изфинансирати, а када упоредимо са предностима.....
Ти си на оној слици преко граба зеленом бојом означио пут 302Е,а ја сам мислио да си тако обележио асфалт. :bash:
А за оно лештане-болеч-ритопек сам рекао да је глупо јер нисам знао да постоји неки пут између лештана и болеча као измеђи ЗК и ГР и било би глупо да бус иде кроз лештане па сврати у болеч па онда у ритопек, а ти си сад лепо показао како би ишло и сад схватам да је то изводљиво и од мене добијаш :kk: . У будуће занемарујте моје глупe коментаре и Зидар извини на мојој простоти. :D
 
@Somi303

Nema frke, forum je otvoren prostor i dobra atmosfera je norma, svako ima pravo na pocetnicke greske, dobrodosao :)
 
zidar":2iit2f0c je napisao(la):
da prebacim ovde post koji napisah na temi o novim linijama, prikladnije je:

Reorganizacija poteza 300+ je neophodna, naselja su narasla a prevoz se raspada. Uz to nema BG:voza u blizini.

2 ekspresne linije


Bolec-Usce stanice: Bolec-Raskrsnica Smedrevski put/kruzni put-Kaludjerica-Ustanicka-Sumice-Autokomanda-Usce
Begaljica-Konjarnik/Sumice stanice:Begaljica-Grocka-Bolec-Lestane-Bubanj Potok -Sumice
i/ili Begaljica-Grocka-Zaklopaca-Vrcin-Sumice kada se asfaltira put Zaklopaca-Vrcin

nekoliko prigradskih linija sa vise stanica

Konjarnik/Sumice-Kaludjerica
Konjarnik/Sumice-Grocka
itd

lokalne minibus linije


pitanje je da li je bolje imati prigradske linije Konjarnik/Sumice-Lestane, Konjarnik/Sumice-Vinca, Konjarnik/Sumice-Lestane ili je bolje napraviti lokalne Lestane-Vinca i Ritopek-Bolec sa uskladjenim presedanjem na prigradske i ekspres linije

obilazna linija

Vinca-Rakovica, linija koja vezuje prigradska nazelja kruznim putem

Vinca-raskrsnica-Lestane-Bubanj Potok-Beli Potok-Resnik-Knezevac-Rakovica
ovo sa minibusevima je neizvodljivo, niko nece hteti to da vozi
vinca mlin- rakovica je dobra, to sam i ja predlozio
i 302e podrzavam u potpunosti.
305e, ritopek-sumice? nije lose, mozda je bolje produziti do glavne zeleznicke stanice (iskljucenje na mostarskoj petlji kad se zavrse radovi na gazeli) kako bi stanovnici ovih naselja imali vezu sa centrom grada a i novim beogradom (brze presedanje)
 
Evo mog posta sa Gsp Beograd foruma. Ima nekih izmena, reci cu u sledecem postu.
---------
O ovome pisem vec sto godina, ali evo da ponovim jer je linija zaista potrebna.
Vinca Mlin - Knezevac
Duzina puta: oko 18 km
Okretnica 1: Vinca Mlin (oko doma zdravlja)
na satelitskim snimcima se okretnica ne vidi bas najbolje od drveca, ali ima uslova za okretanje
okretnica.jpg

Ove ikonice iznad su stajalista 302-307 tako da bi presedanje bilo lako.
Okretnica 2: Knezevac (okretnica tramvaja 3 i autobusa 37).
Ova linija bi znatno olaksala stanovnicima Grocanskih naselja da brze stignu do avalskih naselja, Resnika, Rakovice, Banovog Brda, i koliko-toliko bi smanjila guzve na liniji 50.
Druga prednost je ta sto bi jedan deo Lestana dobio gradski prevoz (ul. Save Kovacevica/Malo polje, deo Kruznog puta na kome ide 306 u smeru ka Bubanj potoku samo dva puta dnevno i do tamo trenutno nema stajalista).
Podelio sam trasu u vise slika radi objasnjenja. Plavom bojom oznacena je trasa, a crveni kruzici su stajalista.

prva slika:
trasa1.jpg

Ulice: Save Kovacevica/Malo polje, Ravan, Kruzni put
Stajalista (s desna na levo): Vinca Mlin (pocetna), Somboled, Trafostanica, Skola, Lestane Centar, Lestane izlaz
...
druga slika (nastavak)
trasa2.jpg

Ulice: Ravan, Kruzni put
Stajalista: Lestane centar, Lestane izlaz, Trifuna pesica, Gornjomalska, Bubanj potok
...
treca slika (nastavak)
trasa3.jpg

Ulice: Kruzni put
Stajalista: Bubanj potok, Auto pijaca, Put za Beli potok
...
cetvrta slika (nastavak)
trasa4.jpg

Ulice: Kruzni put
Stajalista: Put za Beli potok, Avalski put, Dugo polje, Resnik ulaz
...
peta slika (kraj)
trasa5.jpg

Ulice: Kruzni put, Patrijarha Dimitrija, Oslobodilaca Rakovice
Stajalista: Resnik ulaz, Zeleznicka stanica Jajinci, Tunel, Finansijski vodic, Manastir, Servis DMB, 21. maj, Knezevac.

i jos jednom spisak stajalista da ne bude zabune jer se ponavljaju: Vinca Mlin (pocetna), Somboled, Trafostanica, Skola, Lestane Centar, Lestane izlaz, Trifuna pesica, Gornjomalska, Bubanj potok, Auto pijaca, Put za Beli potok, Avalski put, Dugo polje, Resnik ulaz, Zeleznicka stanica Jajinci, Tunel, Finansijski vodic, Manastir, Servis DMB, 21. maj, Knezevac.
 
Izmene: bez stajalista Finansijski vodic, Manastir, Servis DMB, 21. maj, ide direktno tunelom Stara Strazevica, a stajaliste Tunel se za ovu liniju izmesta ili nece ni postojati. Dalje do Knezevca deli stajalista Kijevo i Deponija sa 504.
Moguci problemi: presedanje na stajalista koja vode ka avalskim naseljima/vozdovcu-nebezbedno, ljudi bi morali da se penju uzbrdo po visokom usponu (zemlja, nema stepenica) ili da pretrce kruzni put pa da izadju gore na nadvoznjak.
resenje: stepenice i pesacki most paralelni sa avalskim putem
to bi izgledalo ovako
kruzniavalski.png
 
Kruzni put zaista vapi za ovakvom linijom, zajedno sa 54. dobijamo vezu Zeleznik-Vinca/Kaludjerica
Argument olaksavanja 50. je na mestu.

Jos jednom cu dodati da bi bilo dobro da ide do Z. St Rakovica umesto do Knezevca, nije mnogo daleko a usput ima presedanja za Zarkovo, Miljakovac, Banjicu...

U sustini mozemo da poguramo logiku do kraja pa da dobijemo polukruznu trasu Batajnica-Ugrinovci-Dobanovci-Surcin-Ostruznica-Zeleznik-Petlovo Brdo-Knezevac-Beli Potok-Bubanj potok-Vinca

Ne mora da bude jedna linija, moze nekoliko kombinovanih:
Vinca-Rakovica, Rakovica-Surcin, Surcin-Batajnica

Ne znam koliki je promet na zaobilaznici ali tipujem da bi ove transverzalne linije imale smisla, makar sa taktom 1h.

Ili sa redom voznje kao medjugradske linije.
 
Подржавам.

Просечно време путовања из источног у јужни Београд би било смањено са 2 на 1 сат, мининум..

За разлику од мог предлога за 305Е ова захтева још мање улагања.
 
samo da neko ne pomesa: pocetna stanica nije okretnica 307 vec Vinca mlin (dom zdravlja), jer bi liniju malo gusilo jedan pa drugi semafor a ovako nikome nije problem za presedanje+ulica Save Kovacevica u Lestanu (koja je ocajno povezana sa kruznim putem) dobija liniju. Sirina je dovoljna da autobus prodje pa cak i da se dva busa mimoidju
 
zidar":3qpjapy0 je napisao(la):
Kruzni put zaista vapi za ovakvom linijom, zajedno sa 54. dobijamo vezu Zeleznik-Vinca/Kaludjerica
Argument olaksavanja 50. je na mestu.

Jos jednom cu dodati da bi bilo dobro da ide do Z. St Rakovica umesto do Knezevca, nije mnogo daleko a usput ima presedanja za Zarkovo, Miljakovac, Banjicu...

U sustini mozemo da poguramo logiku do kraja pa da dobijemo polukruznu trasu Batajnica-Ugrinovci-Dobanovci-Surcin-Ostruznica-Zeleznik-Petlovo Brdo-Knezevac-Beli Potok-Bubanj potok-Vinca

Ne mora da bude jedna linija, moze nekoliko kombinovanih:
Vinca-Rakovica, Rakovica-Surcin, Surcin-Batajnica

Ne znam koliki je promet na zaobilaznici ali tipujem da bi ove transverzalne linije imale smisla, makar sa taktom 1h.

Ili sa redom voznje kao medjugradske linije.
Јако ми је драго да неко размишља слично као ја. Важна ствар је да су мање-више сви приградски правци зоне малог и средњег предузетништва. Ту има доста радних места, и питање је колико људи је одустајало од неког запослења само зато што није имало одговарајући градски превоз. У Железнику и Раковици постоје и средње школе, а овим постаје још већа оправданост да се уведе још средњих школа у приградским насељима. Ово може имати доста значаја и за вашаре, пијаце, бувље пијаце и остало што окупља много људи. Овако је обилазница немењена само финасијској елити која, не само да има кола, него има пара да се вози њима редовно.

У том систему кружних линија једино бих направио измену:
Винча - Лештане - Бубањ поток - Бели поток - Кнежевац - Петлово брдо
Смедеревски пут, Авалски пут, Беовоз, Ибарска магистрала
Петлово брдо - Железник - Остружница - Сурчин (уколико се може искључити у насеље, ако не Добановци)
Ибарска магистрала - Савска магистрала - правац Доњи Срем
Сурчин - Добановци - Угриновци - Батајница
Правац Доњи Срем - Правац Шимановци - Новосадски пут

Наравно, ред вожње треба да буде такав да се на прелазним станицама чека до 10 минута највише на полазак следећег кружним путевима. Већ сада аутобуси 603 и 703 иду сваких пола сата, а из Болеча, Лештана, Винче, Ритопека, Гроцке имамо толико велику тражњу за путовању према Београду, да ће убрзо нова линија ићи сваких пола сата. Вероватно би и средња линија у року од пар година повукла потиснуту тражњу.

Велика приградска насеља су увек потраживала бар по једну нову јаку линију, јер је прва била претрпана. Батајница је уз 706 добила 73, Сурчин уз 601 добио 610, Сремчица уз 511 још неадекватну 511, али у овој политици су извисила насеља уз Смедеревски и Авалски пут.

За Авалски пут предлажем да се линија 403 преусмери у Раковицу, а Калуђерици је стварно прекопотребно да има бар две линије. Уз 309 да добије и то. што сте предлагали, линију до Аутокоманде. Бар још једна линија би требало ићи до Шумица, јер окретница Устаничка је преоптерећена.

Од приградских праваца, неком приградском железницом нису покривени следећи правци:
-1- Обреновачки правац
-2- Правац Доњи Срем
-3- Зрењанински пут
-4- Смедеревски пут
За те правце нема оправдања за градњу инфраструктуре тешке железнице, препоручљиво је да евентуална нова пруга пролази кроз насеља, обим потребног капацитета и финансијских средстава су ограничени, тако да оптимални систем за развој железнице у предграђима која је немају је регионална лака железница.
 
poz. Kaludjerici je neophodna jos jedna jaka linija, 309 ide na 4 min i u totalnom je haosu. Cekao sam je danas pola sata i onda su dosla 4 prepune jedna za drugom :bash: Zivim tamo i znam kako je. Bilo bi dobro uvesti 309E do vukovog spomenika, sa stajalistima : Vukov spomenik,cvetkova pijaca,ustanicka,put za vml,put za kaludjericu i da staje svuda u naselju :)
 
Чуо сам да су неки чланови овог форума одржали радионицу, на којој су предлагали смањивање броја аутобуских линија на појединим преоптерећеним коридорима, тврдећи да ће тако побољшати превоз. Међутим, природа (саобраћајне карактеристике) аутобуског подсистема су другачије од железничких. Ствар је у томе да када се долази до границе капацитета када је саобраћај ефикасан, препоручује се цепање постојећег великог тока на два или више мањих. То је код аутобуса лако, јер је довољно имати улице и окретнице где би поставили нову, подељену линију. Друга техника повећања превозне моћи у аутобуском саобраћају је скраћивање линије.

Конкретно, у случају Калуђерице, требало би линије поделити и у Калуђерици, и у градском делу. Застој од пола сата на линији са интервалом од 8 минута није исто што и застој на линији са интервалом 4 минута. И без неких мерења и анализа поузданости, кад сам се негде кретао кроз град сам увек тежио линијама са дужим интервалима и које пролазе кроз мање загушења, јер је онда већа вероватноћа да ћу уопште ући.

Од терминала Смедеревски пут до улаза у Калуђерицу је тај јадни пут 1+1, и ту нема среће, а у самој Калуђерици скоро да нема довољно широких улица за ГСП. Једино решење би били прилазни путеви у правцима Бубањ потока, и ВМЛ, којима би провукли неке нове линије.
 
^^^^

predlozili smo smanjenje broja linija u uzem gradskom jezgru, naravno bez smanjenja broja vozila :), kako bi se lakse uskladili redovi voznje i formirao manji broj visokotaktih pouzdanih linija koje bi cinile kicmu autobuskog prevoza uskladjenog sa sinskim (tramvaj, bg:voz). Uz njih onda dolaze lokalne linije koje ih hrane. Poenta je da moze da se stigne od jedne do druge tacke grada sa jednim presedanjem, u najgorem slucaju dva, uz to da presedanje bude olaksano i takoreci bez cekanja.

Za prigradska naselja dosli smo do resenja da se naprave 2 tipa linija:

- lokalne prigradske, slicne danasnjim, koje idu od naselja do cvora sa usputnim stajanjima pr. Bolec-Ustanicka/Sumice ili Pinosava-Trosarina. Na cvoru se preseda na gradske linije.

- ekspresne prigradske koje vezuju velika naselja direktno sa novim terminalom na Uscu uz minimum usputnih stanica
pr. Kaludjerica-Ustanicka-Autokomanda (bg:voz)-Mostar-Usce ili Batajnica-Gornji grda-Zemun glavna-Usce

Spajanje ekspresnih linija na jedinstvenom terminalu na Uscu omogucava transverzalne veze pr. Kaludjerica-Usce-Batajnica koje su danas pakao.

link sa sazetim zakluccima radionice
http://www.imamoplan.com/index.php?/beobuild-wkshp/radionica--optimizacija-jgp/
 
Vrh