Konstruktivni predlozi za Smederevski put. Zao mi je sto nema vise ljudi iz drugih delova grada - Batajnica, Zeleznik, Ca-Ca-Ca naselja, Surcin, Jajinci, Visnjica... Ili ih stvarno nema, ili su, za razliku od nas "Smederevaca", zadovoljniji gradskim prevozom.
Kada je u pitanju pravac ka Grockoj, moj predlog je ozbiljniji pristup pravljenju reda voznje. Da se ne lazemo, na linijama 302-307 najvise je putnika duz Smederevskog puta, na krajnjim tackama (u samim naseljima ka kojima linije saobracaju) je znatno manje putnika. A desava se, npr. da tri-cetiri linije sa Ustanicke krecu u razmaku od 5 minuta, pa da onda 20 minuta nema nijednog autobusa. Time se nepotrebno prave guzve. Bilo bi bolje da takt sa Ustanicke bude po jedan bus na razlicitim linijama npr. na 5 minuta. Protok putnika bio bi mnogo bolji, i ne bi se stvarale nepotrebne guzve na polaznoj stanici.
Takodje, a mislim da je ovakvo resenje i postajalo, ne bi bilo lose da putnici na polaznim stanicama mogu odmah da udju u autobus, a ne da cekaju trenutak polaska po redu voznje. Ovo je narociti zgodno zimi kada udari minus, a treba da cekas bus 15-20 minuta.
Znam da se drugarima sa Mirijeva ovo nece dopasti, ali mislim da bi bilo jako korisno razmatrati da se na neki nacin linija 27 dovuce do Smederevskog puta (ne znam da li ima i 500m).... Aj' za centar grad manje-vise, ali bi to bilo jako korisno za ljude iz ovog dela grada koji idu za Mirijevo, Karaburmu, preko Pancevca itd.
I ono sto podvlacim kao jako bitno jeste da se razmotri pravljenje prosirenje sadasnje ili pravljenje nove okretnice u neposrednoj blizini, gde bi se okretali i autobusi 17, 31 i trola 19. Znam da su dve okretnice udaljene "samo" 10-ak minuta pesacenja, ali tih 10 minuta ume da bude jako kobno kada zuris na posao ili, jos gore, kada zuris na poslednji bus kuci. Plus, sadasnje resenje stvara nepotrebne i nenormalne guzve na linijama 50 i 308 koje ljudi koriste da bi se prevezli od jedne do druge okretnice.
Ostali problemi na ovom pravcu su infrastrukturne prirode. Dakle, uzan put koji je dobrim delom u uzasnom stanju, neobelezena, nesredjena i neosvetljena stajalista, nebezbedne raskrsnice.... Delimicnom resenju mozemo se nadati kroz izgradnju SMT-a i prebacivanju pojedinih linija na taj pravac ili formiranjem novih linija koje bi povezivale delove grada koje povezuje SMT.
Dugorocno gledano, za prigradska naselja su ipak resenja alternativni vidovi prevoza - pre svega BGvoz. Nazalost, njega je manje-vise lako uvesti u delovima gde postoji zeleznicka infrastruktura, ali za naselja gde pruge jos uvek nema nerealno je nadati se skorom dolasku voza.
I za kraj - za sva prigradska naselja vazi - trebalo bi razmisljati o liniijama "na prstenu" koje bi bile najrentabilnije (poput linije 50). Dakle, linije koje bi povezivale obodna naselja bez potrebe da se ljudi gomilaju u centru grada kako bi isli opet na periferiju.