Šta je novo?

Prigradske linije javnog saobraćaja – predlozi i rešenja

[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=429456#p429456:c352nqj8 je napisao(la):
stanislaw » 23 Јан 2017 02:25 pm[/url]":c352nqj8]
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=429451#p429451:c352nqj8 je napisao(la):
stf » 23 Jan 2017 02:01 pm[/url]":c352nqj8]Град јесте почео да улаже далеко више у периферију него раније и за резултат имамо чињеницу да се центар града распада - то је изјавио читав низ форумаша - да град није био скоро распалији. Е, па то је последица повећаног улагања на периферију јер за оба - нема пара.

Ne znam na čemu baziraš ocenu da je grad povećao ulaganja u periferiju nauštrb održavanja centra grada. Jedan pogled na fasade u Karađorđevoj, Kosančićev venac, Obilićev venac sa garažom, muzičku Fontanelu, govori daleko od toga da je grad lišio centar većih ulaganja.
A koliko se oseća povećano ulaganje u periferiju (izuzev, eto, gročanske čaršije koja je i sama strogi centar jedne periferne opštine), mislim da je to dobro pitanje za stanovnike periferije.

Ja bih se pre usudio da kažem da menadžment grada vodi jedna st*** bezrepa koja se zavitlava sa milionskom fontanom na Slaviji, dok Grocka niti ima PDR-ove niti autobus može ulicom da prođe. Ali možda se nećeš sa mnom u potpunosti složiti...
Постоји огромна разлика. Улаже се у центар по мени минимално али и то минимално много кошта. Асфалтирање једне улице у центру кошта исто колико и 5 на периферији ...

Приметно је да у центру више нема иживљавања са трошењем вишка новца као предходних година. Нема више масовног парцијалног обнављања фасада, нема више беспотребног рушења читавих тротоара и мењање бехатоном б класе, нема више асфлатирања једних те истих улица сваке друге године, нема више хромираних канти за псећа говна и тако даље ... фонтана на Славији јесте беспотребна, али барем су одустали од вишемилионских и беспотребних подземних пролаза. За фасаде у Карађорђевој не слажем са градом, лично мишљење је да требају да натерају станаре драконским казнама да среде фасаде а не да се јавне финансије улажу у приватну имовину станара. Ни ту, нити игде другде у граду. Гаражана Обилићевом је инвестиција која ће се вратити, паркинг је најпрофитабилнија делатност у јавним предузећима.

Све у свему, у наш део периферије се улаже више него раније, али и то није довољно јер овде нема добре путне мреже, нема канализационе мреже, нема водоводне мреже, нема расвете, нема домова здравља, нема довољно школа, нема спортских центара, нема објеката културе, нема доброг јавног превоза ... а то је само Гроцка. Где су остали ободи.
Да би се периферија довела у пристојно стање, треба обуставити улагања у централне општине 100% на период од 10 година. А то је немогуће.
 
Složićemo se da je dobro da prestanu iživljavanja tipa hromiranih kanti za pseću kaku, ili recimo saksije za cveće na vračarskim banderama.
Ali činjenica da su milioni ušteđeni odricanjem od podzemnih prolaza na Slaviji delom samo prebačeni na muzičku fontanu, pokazuje da gradske vlasti još uvek nisu naučile da budu servis građana.
Pare za kapitalnu infrastrukturu na periferiji ne mogu se uštedeti samo ukidanjem besplatnih vrećica za skupljanje pseće kake. Potrebno je ukinuti i projekte tipa muzičke fontane. Već to bi bio značajan doprinos sređivanju periferije, ne moraju baš da prestaju da krpe udarne rupe u centru.
 
Онда се постави питање како се после 2000 имало за:
- мост Чукарица-Нови Београд, са свим прилазима
- мост Земун - Борча са свим прилазним путевима (искрено, драго ми је да је Трећи Београд добио неку нову инфраструктуру, и то на време по принципу прво инфраструктура па градња).
- Војвођанска - Тошин Бунар са рушењем неколико стотина кућа (исправите ме за број)
- Милутина Миланковића
- Булевар Зорана Ђинђића
- Петље код Арене
- Марка Челебановића, веза са Кванташем
- Реконструкција улица којима се крећу трамваји
- Јужни булевар од Франша до Максима Горког
- Миријевски булевар

- Сада актуелни наставак Унутрашњег магиистралног прстена.
Дакле, пројекте мање вредности од 10 милиона евра нећу наводити. Укупне инвестиције у инфраструктуру, дакле, преко милијарду евра, од чега највише на мостове и Нови Београд.

Види се да је углавном Нови Београд. Па после се неко пита зашто све веће инвестиције у високоградњу иду у тај део града? На супротној страни се, у урбанистичком смислу, здрндало Насеље Степа Степановић, без макар спајања лакат кривине у Јерковићу са Булеваром ослобођења новим путем шире регулације. Да је направљена та веза, пар линија са Авалског правца би се пребациле на Јерковић да окрећу. Да је Спољна магистрална тангента спојена од Медаковића до Смедеревског пута, туда би исто могла нека линија са Смедеревског право на Трошарину. Овако су те из практичних разлога раштркане линије са приградских праваца привилегија сремског дела Београда, као и већина инвестиција у инфраструктуру. А није ли циљ градњом Калу Сити Булевард уз већи део истог предухитрити спонтану градњу, и захваљујући вези са аутопутем на два места, створити погодан амбијент за инвестиције и у Шумадијском делу Београда? Знам да је највећи проблем уситњене парцеле, али да ли то треба бити изговор? Индуковане инвестиције могу вратити све уложено.
 
Де, де, Карло, ајде сад - Трепча ради, Нови Београд се гради.
Ствари се могу посматрати и из другачије перспективе. Например:

- Уместо Булевара Зорана Ђинђића, између постојећих стамбених блокова је ТРИ ДЕЦЕНИЈЕ била обична пољана. Реци ми, Карло, који урбанистички принцип и која логика оправдавају тако нешто? Има ли таквог примера у осталим деловима града? Или у неком другом граду? Нема.

- Да ли је, можда, за некога из "остатка" Београда штетно што су празни плацеви на Новом Београду за велике паре продати пошто су изграђене недостајуће улице? Требало је вештачки успорити градњу на већ спремним и опремљеним парцелама, док се не реше проблеми и у другим деловима града?
Хајде да се манемо утопија из 18. века и визија света из угла Ненада Чанка.

-Делује ли ти нормално да моја мајка безмало десет година путује на посао од Општине НБ до ГП Рад на простору између бродоградилишта и топлане - дакле, унутар граница Новог Београда - тако што, УСЛЕД НЕПОСТОЈАЊА УЛИЦА, мења аутобус на Старом сајмишту, преседајући на линију 60, чији шофер, вероватно у дилу са таксистима, мало-мало па крене пре времена, па онда њих десетак сваки други дан мора да се тали за такси, код једних те истих возача-лешинара? А аутобус 60 иде веома често... А и 45 је ишао "често" пре 30 година.
Знаш ли на шта је личио јавни превоз за блокове до изградње трамваја?

- О каквим привилегијама причамо, ако говоримо о насељу којем су, буквално, узети, брисањем из оригиналних планова: градски центар са пешачком зоном и три трга, рејонски центри са објектима културе, неколико спортских хала и два стадиона, забавни парк итд. - и уместо свега тога углавном подигнути нови станови, а касније и пословне зграде? Ево, ја се баш радујем што ми паркинг место испред зграде током радне недеље заузима неко са Лабудовог брда, а није било предвиђено.


Могао бих овако до сутра, али нема потребе.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=429922#p429922:1qkvci16 je napisao(la):
Пантограф » 25 Jan 2017 01:43 pm[/url]":1qkvci16]Де, де, Карло, ајде сад - Трепча ради, Нови Београд се гради.
Ствари се могу посматрати и из другачије перспективе. Например:

- Уместо Булевара Зорана Ђинђића, између постојећих стамбених блокова је ТРИ ДЕЦЕНИЈЕ била обична пољана. Реци ми, Карло, који урбанистички принцип и која логика оправдавају тако нешто? Има ли таквог примера у осталим деловима града? Или у неком другом граду? Нема.
Тих пољана, на којима су планирани или инфраструктура, или неки јавни садржај (Дом здравља и слично), и да стоје деценијама има много у свим плански, или бар полуплански грађеним насељима: Јајинци, Браће Јерковић, Кумодраж 2, Бањица 2,Церак Виногради...

У чему је разлика у односу на Нови Београд у периоду 2000 на овамо? Тамо се не гради ништа од недостајућег.
- Да ли је, можда, за некога из "остатка" Београда штетно што су празни плацеви на Новом Београду за велике паре продати пошто су изграђене недостајуће улице? Требало је вештачки успорити градњу на већ спремним и опремљеним парцелама, док се не реше проблеми и у другим деловима града?
Хајде да се манемо утопија из 18. века и визија света из угла Ненада Чанка.
Ја нигде нисам указивао на то да су на Новом Београду требале бити обустављене све инвестиције, и економска логика урбаног развоја је улагати унапред у инфраструктуру и садржаје јавног значаја, да би се од индиректног профита од истог вратио капитал за улагања у садржаје јавног значаја. Овако, добит из преоптерећивања постојеће инфраструктуре и јавних садржаја на Десној обали Саве се удружује са добити са Новог Београда да би се улагало доминантно у Нови Београд.

А шта овим треба да се каже, да би веза Медаковића и Смедеревца+Калу Сити Булевард били чисто "хуманитарна помоћ", или тек санација штете? Па између Лештана и Калуђерице се налази површина од 11 Белвила (стара мера за површину), на којој наводно, не би могли организовати никакву паметну индуковану градњу?

Како сам говорио о актуелној политици од 2000, која се није значајно мењала до данас, нема потребе да одговарам на даље.
 
Отприлике су ондашњи властодршци прорачунали да ће им бити најјефтиније и најбрже да инфраструктурно опреме Нови Београд како би се ту изградиле пословне зграде и банке. И ако ми је драг НБГ, искрено бих више волео да су све пословне зграде у блоку 21. до булевара Зорана Ђинђића изграђене на Душановцу уз аутопут као и нови булевар од кружног тока на Аутокоманди до Мокролушке.
 
Zato sad ceo 21. blok izgleda kao kalenic pijaca vikendom. A to su sve bile javne zelene povrsine. Na kraju ce isto da se desi sa svakom vecom poljanom na nbg.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=430089#p430089:2i9f76jn je napisao(la):
Karlo del Ponte » 25 Jan 2017 09:07 pm[/url]":2i9f76jn]
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=429922#p429922:2i9f76jn je napisao(la):
Пантограф » 25 Jan 2017 01:43 pm[/url]":2i9f76jn]Де, де, Карло, ајде сад - Трепча ради, Нови Београд се гради.
Ствари се могу посматрати и из другачије перспективе. Например:

- Уместо Булевара Зорана Ђинђића, између постојећих стамбених блокова је ТРИ ДЕЦЕНИЈЕ била обична пољана. Реци ми, Карло, који урбанистички принцип и која логика оправдавају тако нешто? Има ли таквог примера у осталим деловима града? Или у неком другом граду? Нема.
Тих пољана, на којима су планирани или инфраструктура, или неки јавни садржај (Дом здравља и слично), и да стоје деценијама има много у свим плански, или бар полуплански грађеним насељима: Јајинци, Браће Јерковић, Кумодраж 2, Бањица 2,Церак Виногради...

У чему је разлика у односу на Нови Београд у периоду 2000 на овамо? Тамо се не гради ништа од недостајућег.


Ја сам ти навео само улице у централној зони Новог Београда, између изграђених блокова, без нерешених имовинско-правних спорова (осим у случају Миланковићевог булевара, где су проблем биле радничке бараке на делу трасе), које би само лудак до данас држао у неизграђеном стању. Само потпуни и непатворени лудак.
Мост на Ади не можеш да убрајаш у "новобеоградску" инфраструктуру пошто је изван сваке сумње објекат од градског значаја, а, кад размислиш, ниједан мост преко Саве не може да се направи а да му један крај није на НБ. Да дамо Звездари и Врачару "излаз на море", као Босни преко Неума?

А леба ти, који је то јавни објекат изграђен на Новом Београду после 2000. године? Храм Светог Симеона Мироточивог, једино тај. Осим ако не рачунаш по две школе и вртића на Бежанијској коси, која до 2000, иако многољуднија од немало српских градова, није имала ништа од тога! Добро, има још један вртић у блоковима и још један код Белвила. А моја школа је затворена, и није једина. Хоће ли бити и дом здравља на Бежанијској коси? Па, нешто се не помиње у последње време - ваљда је довољан онај проширени киоск за толико насеље - а по другим деловима града богме и граде и најављују такве објекте. Можда се помало и штеди на грађанима Новог Београда, а да тога баш и нисмо свесни?
 
Koja je to skola na nbg zatvorena da taman u nju usele sportsku gimnaziju
 
гласина у Јерковићу је да ће да затворе Ђуру Даничић (има само једна смена), а да у њу преселе Спортску. али, то је само рекла казала
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=429922#p429922:1cv6u6wx je napisao(la):
Пантограф » 25 Јан 2017 01:43 pm[/url]":1cv6u6wx]Де, де, Карло, ајде сад - Трепча ради, Нови Београд се гради.
Ствари се могу посматрати и из другачије перспективе. Например...
Мислим да мало претерујеш јер је и 2000. године НБГ био део града са најразвијенијом инфраструктуром. И тадашња постојећа инфраструктура била је окружена - ливадама, а могло је да се гради.
 
Уопште не претерујем, а ненаменско, полудивље, или ако хоћеш "социјалистичко инвеститорско" претварање баш тих пољана предвиђених за градске центре у - стамбене блокове (посебно у Блок 24), је уназадило Нови Београд много више него било који други део града. Колико је то био повлашћен део престонице до 2000, најбоље је показано у филму "Видимо се у читуљи", где се Нови Београд назива "сиромашном, многољудном општином" и представља као легло криминала. А сад неком сметају четири улице спроведене између зграда, и то што су инвеститори решили да баш ту подигну зграде. Ето, више им се допало код нас, а и некако смо на бољем месту, шта ћеш.
 
Ovaj zadnji deo u kome dal realno ili sarkasticno proverava arogancija ti nije bio potreban.

To kako je pretstavljen NBG u vidimo se u citulji nije bas najrealnije stanje stvari, jer je izreceno u kontekstu cele price koju taj film prica.

Kao i prica dal je "duzina bitna ili tehnika" i ovde mozemo da se beskrajno nadmecemo ko je vise 'oskudevao' i bio zapostavljen.
Cinjenica jeste da je Bezanijska kosa bilo veliko naselje bez nekih jako bitnih osnovnih sadrzaja.
Ali je isto tako cinjenica da je grad ipak izabrao da gradi na B. Kosi, a ne recimo u Marinkovoj bari, ili Maleskom brdu, zar ne?


Sent from my LG-D320 using Tapatalk
 
Е, па, мора мало да се буде арогантан кад те убеђују да 40 година живиш на Беверли хилсу, а оно обичан - Нови Београд (који, иначе, непосредно до Старог сајмишта, има насеље равно Маринковој бари, само веће). Изем ти привилегију.
 
Panto nerece mi koja je skola osnovna zatvorena na nbg jos koju fotka pride bilo bi odlicno
 
NOVA MREŽA PRIGRADSKIH LINIJA Ukida se čak 36 relacija, a evo zašto je to važno

Na spisku za ukidanje je 36 linija. Mahom se radi o onima koje se preklapaju ili imaju izuzetno malo putnika. Tako, na primer, na liniji 354 (Šumice - Grocka - Kamendo) brojači nisu zabeležili nijednog putnika, a čitava linija ima svega jedan polazak.

Grocka

- Ukida se linija 352A (Šumice - Vrčin - Dražanj), autobusi prelaze na 352 (Šumice - Dražanj)

- Ukida se linija 354 (Šumice - Kamendo), nema putnika

- Ukida se linija 361L (Dražanj - Grocka), izbrojano samo 4 putnika

- Ukida se linija 363A (Živkovac - Kamendo - Grocka - Šumice), autobusi prelaze na 363

- Ukida se linija 466A (Beograd - Vrčin), izbrojano samo 3 putnika

- Skraćuju se linije 466 i 468, pa će umesto iz Beograda za Vrčin i Grocku polaziti sa Banjice 2


блиц
Пренео сам само део текста који се односи на линију 354 коју иначе скоро свакодневно користим као и 15 редовних путника из Заклопаче и Врчина. Не могу да верујем шта сам прочитао, ево јутрос је 354 на моју станицу дошла са 18 путника (избројао сам јер сам видео резултате пре објављивања на блицу) и буквално сам у шоку. Јесте да линија има само један полазак, али тај полазак је јако битан јер је у 7 сати у Гроцкој и одговара свима који из ова два насеља раде тамо јер имају тачније имамо директну линију до Гроцке, а не морамо да чекамо 303+302 на ветрометини какве су Стрњике (део Заклопаче кроз који пролази 302 и где се преседа). Сад ћу свако јутро да сликам путнике и послаћу слике саобраћајном факсу јер су дебили, вероватно су бројали путнике када су и 354 и 303 биле скраћене и нису ишле ни у Заклопачу ни у Врчин. :evil: :evil: :evil: :evil: :evil: :evil: :evil: :evil: :evil: :evil:
 
Jel može negde da se nađe kompletan pregled reorganizacije linija nekadašnjeg ITS2?
 
Somi mislim da nisu brojali vec automacki brojac iznad vrata ili broj ocitanih karata ili kombinacija toga
 
Не, бројали су путнике ручно. То је радио Саобраћајни факултет, али део питања је небулозан. На пример: "Када вам почиње смена", и одговор на заокруживање, "између 5 и 8". Нарочито за линије са антибиотик редом вожње, шта вреде два поласка ујутру, ако некима смене почињу у 6 или 6:30, а не могу стићи? А могуће је и то, да ниси узете у обзир вандредне околности. Тако, пошто је бројање за Београд рађено док се радило Војводе Степе, изгледа као да тамо нема путника по резултатима студије.
 
Ма како год да су бројали резултат нема везе са реалним стањем на линији, ево како је данас била попуњена 354А која креће у 14:30 из Живковца. Ова линија је смешна у односу на 354, ја сам стварно у шоку.
20170217_151048_001 by Somi303, on Flickr
Кренули смо у 15:10 из Гроцке са 11 (12 са мном) путника, а на Заклопачи су ушла још два путника. Ја не тврдим да је ово неки велики број, нити тражим појачање јер за њим нема потребе, поласци су феноменално поређани и са једним поласком дневно линија је јако битна и ефикасна јер креће када има потребе са тиме. Само нека је оставе оваквом каква је и све ће бити у реду.
20170217_151622 by Somi303, on Flickr
 
Somi, mogao bi da pitas vozaca da li je uopste sretao nekoga sa Saobracajnog da je brojao putnike. Meni sve ovo nekako smrdi na odokativne brojeve i minimalno izlazenje na teren. Doduse i ono brojanje gradskih linija je bilo nakaradno uradjeno i nepotpuno, i tada je bilo nekih situacija da mnoge linije nisu imale realan broj putnika zbog nekakvih vanrednih uslova, pored VSS. Kao i ovo jedan polazak, nemoguce je da nema putnika uopste i da je takva situacija cesta, ja verujem da bi i vozaci to predocili svojim nadleznima i da bi ovo vec davno bilo ukinuto.
 
Сликаћу од понедељка свако јутро путнике и питаћу баш возача да ли су стварно бројали путнике и ако јесу када је то било.
 
Mozes da trazis podatke od sekreterijata za saobracaj na osnovu zakona o dostupnosti informacija od javnog znacaja
 
Vrh