Šta je novo?

Prigradske linije javnog saobraćaja – predlozi i rešenja

Kao sto rece Somi, mora da je kaci jer prolazi Kruznim putem. A i tih par polazaka dnevno je potpuno beskorisno, retko kada ima nekoga na toj "okretnici", da su postavljena privremena stajalista duz Kruznog puta u naselju imalo bi nekog smisla da barem neko ulazi. To bi sada svakako trebalo da se uradi, ako se produzi do Ikee. Znaci pojacati 311, 306 eventualno ostaviti isto ili dodati jos jedno vozilo zbog duze trase, napraviti dva stajalista na Kruznom putu u naselju, kod fudbalskog terena i kamenoloma, malo izmestiti stajaliste kod kasarne i dalje isplanirati kako treba, stajaliste kod auto pijace i na kraju Ikea.
 
Дирекција је урадила пројекте за два стајалишта на Кружном путу према касарни како би трајно продужили 306 до касарне уместо до центра коју сада покрива 311, међутим, ЈП Србија пут је правио неке силне проблеме јер су гадни за сарадњу и Дирекција је баталила причу.

Уколико се линија продужи до Икее, та два стајалишта ће се свакако урадити. 306 би ишла до Бубањ потока и онда се укључила на аутопут и искључила за Икеу на петљи Траншпед.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=428835#p428835:2cpp0t51 je napisao(la):
stf » Čet Jan 19, 2017 2:21 pm[/url]":2cpp0t51]
306 би ишла до Бубањ потока и онда се укључила на аутопут и искључила за Икеу на петљи Траншпед.
Verovatno ce, zbog pristupa ikei, postojati saobracajnica između autopijace i transped petlje, paralelna sa autoputem, pa bi to islo tuda.
 
Нема потребе за тиме јер се наплатна рампа помера ускоро па ће аутобуси слободно моћи да возе по "аутопуту".
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=428853#p428853:35kj6md8 je napisao(la):
Bumbarevo brdo » 19 Јан 2017 04:30 pm[/url]":35kj6md8]
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=428835#p428835:35kj6md8 je napisao(la):
stf » Čet Jan 19, 2017 2:21 pm[/url]":35kj6md8]
306 би ишла до Бубањ потока и онда се укључила на аутопут и искључила за Икеу на петљи Траншпед.
Verovatno ce, zbog pristupa ikei, postojati saobracajnica između autopijace i transped petlje, paralelna sa autoputem, pa bi to islo tuda.
Да, паралелно са аутопутем је по ПДР-у планирана, и биће изграђена ткз. сервисна саобраћајница дуж целе привредне зоне, од Бубањ потока до садашњег искључења за Врчин и Гроцку, али једини приступ истој биће са петље Траншпед.

Привредна зона "леђима" не належе ни на шта, а са Кружним путем има додира само на петљу Бубањ поток. Иза Икее је обилазна железничка пруга. Биће изграђена саобраћајна веза са Зуцем, па можда продуже и 403 до Икее, али то већ нагађам јер је то питање Вождовца. :)
 
хм, можда то и ураде, јер би то била директна веза и тог дела града са Икеом. мада, ако Икеа притисне град, можда се уведе још пар линија
 
Nisam dobio odgovor na pitanje šta su opštinari Zvezdare i Grocke razmatrali za liniju Ravan - Klenak - MML. Minibus ili autobus?
Stvar je vrlo interesantna jer je reč o direktnoj trasi za grad, a 306 i 309 idu okolo-naokolo.
 
Zavisi od buduceg izgleda trase i prosirenja. Stf ima odgovor, ili bolje zna od mene, ali ja pretpostavljam da ce biti minibus. Zbog toga me i "brine" koji ce biti krajnji terminus, Klenak ili gradska okretnica, jer ako ide do gradske okretnice to odmah znaci da ce daleko veci broj ljudi koristiti liniju nego da ide do Klenka. Sto onda znaci da ce morati da bude frekventna linija, dakle veci broj vozila, a trenutno niku u voznom parku nema toliko broj minibuseva na raspolaganju.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=428935#p428935:2o8byr3o je napisao(la):
stf » Pet Jan 20, 2017 8:37 am[/url]":2o8byr3o]
Да, паралелно са аутопутем је по ПДР-у планирана, и биће изграђена ткз. сервисна саобраћајница дуж целе привредне зоне, од Бубањ потока до садашњег искључења за Врчин и Гроцку, али једини приступ истој биће са петље Траншпед.
Da li je moguce da po PDR-u nije predviđeno spajanje servisne saob sa kruznim putem?
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=428957#p428957:3d18f5kt je napisao(la):
stanislaw » 20 Јан 2017 11:36 am[/url]":3d18f5kt]Nisam dobio odgovor na pitanje šta su opštinari Zvezdare i Grocke razmatrali za liniju Ravan - Klenak - MML. Minibus ili autobus?
Stvar je vrlo interesantna jer je reč o direktnoj trasi za grad, a 306 i 309 idu okolo-naokolo.
Није разматрано будући да је у овој фази то небитна ставка јер траса у садашњем облику не испуњава ни услове за минибус. Што се тиче Гроцке, ми смо у фазону, дајте шта год оћете, само дајте.


[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=429132#p429132:3d18f5kt je napisao(la):
Bumbarevo brdo » 21 Јан 2017 07:06 pm[/url]":3d18f5kt]
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=428935#p428935:3d18f5kt je napisao(la):
stf » Pet Jan 20, 2017 8:37 am[/url]":3d18f5kt]
Да, паралелно са аутопутем је по ПДР-у планирана, и биће изграђена ткз. сервисна саобраћајница дуж целе привредне зоне, од Бубањ потока до садашњег искључења за Врчин и Гроцку, али једини приступ истој биће са петље Траншпед.
Da li je moguce da po PDR-u nije predviđeno spajanje servisne saob sa kruznim putem?
Зато што се привредна зона пружа у тотално другом правцу у односу на Кружни пут. Немају додирних тачака. Привредна зона се пружа у правцу југоистока, а Кружни пут у правцу запада.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=429260#p429260:3qzs7dgw je napisao(la):
stf » January 22nd, 2017, 2:15 pm[/url]":3qzs7dgw]
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=428957#p428957:3qzs7dgw je napisao(la):
stanislaw » 20 Јан 2017 11:36 am[/url]":3qzs7dgw]Nisam dobio odgovor na pitanje šta su opštinari Zvezdare i Grocke razmatrali za liniju Ravan - Klenak - MML. Minibus ili autobus?
Stvar je vrlo interesantna jer je reč o direktnoj trasi za grad, a 306 i 309 idu okolo-naokolo.
Није разматрано будући да је у овој фази то небитна ставка јер траса у садашњем облику не испуњава ни услове за минибус. Што се тиче Гроцке, ми смо у фазону, дајте шта год оћете, само дајте.
Što bi rekli Rokeri s Moravu :) :

"Daj šta daš, ako Boga znaš
dajte šta date, ako Boga znate
nemojte ljudi da vreme gubimo
evo ruke pa da se izljubimo"
 
Bez ljutnje, ali ja stvarno ne shvatam čemu to služi da dve bratske opštinske vlasti, Grocka i Zvezdara, prave nekakve sastanke debatnog kluba, razmatraju nekakve hipotetičke trase budućih linija prevoza, recimo Ravni - Klenak - MML, ali pošto je nejasno kakva se saobraćajnica može napraviti u tom bespuću, oni ne znaju da li da traže minibus ili autobus.
Pritom obe strane znaju da o izgradnji i rekonstrukciji saobraćajnice odluke mora donositi Direkcija za GGZ, Direkcija za javni prevoz, da o trošku novih linija mora odlučivati Direkcija za javni prevoz itd. itd. A kako i da odlučuju ako im opština kaže "Dajte nešto". A razlog zašto se tako paušalno kaže "Dajte nešto" je prosto taj, da ako vlasti opština Zvezdara i Grocka stanu na stanovište da su minimalne potrebe građana nešto više, a onda to ne dobiju, biće u neprijatnoj situaciji da za građane ne mogu od više instance da obezbede ono što je ocenjeno kao potrebno.

Cenim dobru nameru opštine Grocka da obezbedi "nešto" za svoje građane, ali ako nakon decenija zanemarivanja Grocka nema snage da traži program postepene izgradnje nečeg ambicioznijeg (tipa mreža saobraćajnica između autoputa i Bulevara Revolucije, ili pravac Grocka - Zaklopača - Vrčin, već umesto toga prosi "nešto", onda ne kapiram poentu svega. Može gradska vlast da bude "prijateljska" ili "neprijateljska", svejedno Grocka ostaje pepeljuga. Čemu se onda nadati?
 
Najbolje je ničemu se nenadati , i umesto toga uporno ponavljati samom sebi da nema potrebe nadati se bilo čemu , da je mnogo bolje sedeti u stanu i gledati raznorazna "narodna veselja" i "parove" , dok načisto ne zaglupiš , jer jedino tako će ti sve u životu biti ravno i neće ti uopšte smetati što radiš ko bedni crv za malu platu i imaš loš gradski prevoz i što nemaš nikakvih želja u životu.
 
@stanislaw

Тешко је објаснити како се периферија довија да нешто изгради и уради некоме ко није тај процес осетио преко својих руку. Рећи ћу само да је државна бирократија до те мере неефикасна да гуши саму себе - односно бирократски апарат онемогућава државне службе да обаве најпростије могуће послове а камоли нешто захтевније операције.

Жалите се да не БнВ полулегалан - ја сам покушао да објасним зашто је рађено тако како је рађено и да другачије не може. Исти принцип се линеарно дешава на свим пројектима све до пресвлачења асфлата у улици трећег приоритета у примера ради Белом потоку. И то није тако сада, него деценијама уназад. Ми имамо читав низ јавних државних објеката на општини грађени у време СФРЈ који су сви редом - нелегални. И ми не можемо чак ни да их окречимо а да се неки закон не прекрши.

Елем, од ДЈП је тражен аутобус за Кленак - нису дали. Онда је тражен минибус - ни то нису дали. Разлог - саобраћајна инфраструктура. "Дебатни клуб" како га зовеш је био из разлога што на лицу места две општине треба да се договоре и нађу заједничку корист а да би тек након дефинисања жеља обе општине захтев даље упућиван граду, који потом, уколико општине буду много много много досадне треба да искешира израду ПДР-а за ту локацију јер ободна насеља немају ПДР, нису на листи приоритета града а сами да финансирају вишемилионске ПДР-ове - немају новца.

У сваком случају, ако се гради саобраћајница, гради се у прописаном профилу за нормалан аутобус. Шта ће ДЈП на крају дати, ко зна. Можда опет ништа.
 
Dakle, slažemo se da od normalnih rešenja ni saobraćaja ni javnog prevoza za sav taj prostor iza MML-a nema ništa, dok se ne krene ozbiljno u izradu PDR-ova. Sve i da grad nema para, PDR-ovi su bitni radi borbe protiv dalje gradnje na prostoru koji sutra treba da bude saobraćajnica koja omogućava javni prevoz.
Koliko se sećam, za vreme prethodne vlasti su donošeni nekakvi PDR-ovi za prostor Padine, pa je usledila masovna izgradnja višespratnica, ali ne videh da iza svega toga niču nekakve nove saobraćajnice.
Isto važi i za Grocku. Ako smo deklarativno za to da jednom zauvek mora da prestane politika po kojoj je opština Grocka pastorče, onda grad mora da nađe načina da uradi PDR-ove za buduće saobraćajnice I prioriteta, za javni prevoz.
Jer ovo što ti opisuješ, da se traže načini za polulegalno asfaltiranje nekih džada da bi DJP blagoizvoleo da pusti neki minibus, to onda pokazuje da lokal nema snage da privoli grad da izmeni odnos prema periferiji, onako kako je obećano.

Spomenuo si žalbe na BNV - e pa vidiš, neko je dao 11 miliona evra gradskih para da se raščišćava BNV, a Grocka i dalje nema PDR-ove i narod nema javni prevoz zato što ne postoji džada kojom javni prevoz može da prođe! Znači iako je Bogdanović već deceniju dva metra pod zemljom, princip "pa nećemo valjda TAMO da gradimo bulevare" ne da je živ, nego je življi nego ikada. Sada kada smo kompletirali mrežu bulevara na Novom Beogradu, sada sistematski rušimo po Savskom amfiteatru da i tamo prođu neki potpuno novi bulevari, a Klenak bez javnog prevoza jer ne postoje saobraćajni uslovi. I ko je sada kriv?
 
Па пази, да би периферија Београда била третирана једнако као центар града, Београду траба мање више годишњи буџет Њујорка и Лос Анђелеса заједно. Толико је запостављена.

Град јесте почео да улаже далеко више у периферију него раније и за резултат имамо чињеницу да се центар града распада - то је изјавио читав низ форумаша - да град није био скоро распалији. Е, па то је последица повећаног улагања на периферију јер за оба - нема пара. А напредњаци су Београд добили на периферији. Зато и улажу у њу. Проблем код периферије је у томе што је толико била запостављена и колико год новца да улупаш - једва се види да си нешто урадио.

БнВ сам поменуо са правног аспекта, односно осврнуо сам се на разлоге правне заврзламе коју су спровели. Да тај пројекат односи милионе градског новца који је могао да се уложи у периферију - тачно је. Лично ми се чини да је направио више политичке штете но користи, но, видећемо наредне године.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=429451#p429451:14bajdyp je napisao(la):
stf » 23 Jan 2017 02:01 pm[/url]":14bajdyp]Град јесте почео да улаже далеко више у периферију него раније и за резултат имамо чињеницу да се центар града распада - то је изјавио читав низ форумаша - да град није био скоро распалији. Е, па то је последица повећаног улагања на периферију јер за оба - нема пара.

Ne znam na čemu baziraš ocenu da je grad povećao ulaganja u periferiju nauštrb održavanja centra grada. Jedan pogled na fasade u Karađorđevoj, Kosančićev venac, Obilićev venac sa garažom, muzičku Fontanelu, govori daleko od toga da je grad lišio centar većih ulaganja.
A koliko se oseća povećano ulaganje u periferiju (izuzev, eto, gročanske čaršije koja je i sama strogi centar jedne periferne opštine), mislim da je to dobro pitanje za stanovnike periferije.

Ja bih se pre usudio da kažem da menadžment grada vodi jedna st*** bezrepa koja se zavitlava sa milionskom fontanom na Slaviji, dok Grocka niti ima PDR-ove niti autobus može ulicom da prođe. Ali možda se nećeš sa mnom u potpunosti složiti...
 
Неће се сложити јер каква год ова власт била стварно је уложила озбиљне паре у источни дистрикт, али то се опет јако слабо види јер као што каже стф овај део је толико запостављен да се никакво побољшање неће видети скоро ма колико се пара потрошило. Заклопача је толико била заборављена да је у једном тренутку главна улица толико пропала да је аутобус скраћен а саобраћај скоро па заустављен. То је сада сређено, али остаје још минимум 10 озбиљних проблема који загорчавају људи живот, а где су "ситнице" и остала насеља само у овој општини. Могу да замислим који је хаос по другим приградским насељима која су пренасељена. Што се тиче центра града, запостављен или не не занима ме јер је дошао ред да он трпи због нас, а не обрнуто.

Послато са SM-G930F уз помоћ Тапатока
 
Ако ти је за утеху, центар је "трпео" (био запостављен у односу на околна насеља) све до средине осамдесетих и мандата градоначелника Бакочевића.

И, да утеха буде потпуна, живећеш сутра у граду који има мусави центар, неокречену периферију и блатњаво предграђе. Све краве свим комшијама поцркале. Да је песме и весеља под нашим шатором!
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=429456#p429456:74jyax8f je napisao(la):
stanislaw » 23 Jan 2017 02:25 pm[/url]":74jyax8f]
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=429451#p429451:74jyax8f je napisao(la):
stf » 23 Jan 2017 02:01 pm[/url]":74jyax8f]Град јесте почео да улаже далеко више у периферију него раније и за резултат имамо чињеницу да се центар града распада - то је изјавио читав низ форумаша - да град није био скоро распалији. Е, па то је последица повећаног улагања на периферију јер за оба - нема пара.
dok Grocka niti ima PDR-ove niti autobus može ulicom da prođe. Ali možda se nećeš sa mnom u potpunosti složiti...

@stanislav... Donose se PDR-ovi, poslednji PDR za Kaludjericu, Vincu, Lestane,Bolec, Ritopek je bio na uvidu do 31.12.2016. po njemu ce se pojedine ulice siriti, pogledaj moj prethodni post koji se tice tog dela oko Klenka, ali samo se donose, nista se ne realizuje, i dok dodje na red realizacija kuće( ograde) su već na trasi planiranih saobraćajnica pa npr tu gde je ucrtana ulica u Ribničkoj skoro je iznikla novoizgrađena kuća....
Po PDR iz 80ih celom trasom potoka je trebala da ide saobraćajnica sve do Leštana i tako bi naselja bila povezana a ne ovako, naslonjena jedna na drugo, a odsečena. Stepe Stepanovića će nadam se uspeti da opeglaju gde treba , a posle da nastave Željka Milivojevića no, kao i ostali, mislim da stvarno ima mnogo da se ispravlja sve... :violina: :violina:

https://i.imgsafe.org/622a6f0c76.jpg

evo linka za ulicu Z.Milivojevica iz direktnog sprovodjenja plana...
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=429489#p429489:1hueid42 je napisao(la):
prigradski » January 23rd, 2017, 5:25 pm[/url]":1hueid42]Z.Milivojevica iz direktnog sprovodjenja plana...

 
Још много раније сам, давне 2012. када је требало бранити Зидарев концепт са источним краком приградске железнице, био предложио Калу Сити Булевард. Тада сам посматрао само крупан план, и тако олако копање тунела испод Мокролушког гребена. Сада када размишљам мало зрелије, и гледам реалније у ситном плану, предлажем градњу у зони Калу Ривер, са каптажом, са везом на аутопут западно, а Кружни пут источно. Потребно је оставити простор за приградски ЛРТ са станицама на сваких 1000-1500 метара. Број трака 2+2, са тракама за лева и десна скретања по потреби. Профил пута стандардно 40 метара, минимум 25 метара.
2hwofmg.jpg

Многи ће помињати успон, вероватно и клизиште код Калу Ривер Спринг, али нек се направи пар серпентина, побију шипови, и направи заштитни шумски појас као онај око Петловог брда.

Са обзиром на брдовит терен, и ограничене инвестиционе ресурсе, једноставно није реално планирати железницу приградског карактера у форми тешке железнице у овом делу града. Сама експропријација би коштала око 9 милиона евра, и цео пројекат би вредео 20-25 милиона евра. Ако се узме у обзир да је директно оријентисан на 5% становника Београдског округа, а да представља 3-4% годишњег градског буџета, остаје питање зашто се овакви пројекти никада не реализују? Да су у Општину Гроцка једном у 10 година усмереавана средства на неки овакав пројекат, проблеми са инфраструктуром не би постојали.
 
Карло, сигурно си свестан комбинације лењости, тј. учмалости духа и искомплексираности по формули "Београд светска метропола" која прати процесе планирања инфраструктуре на нашим просторима. Тога што предлажеш неће бити - управо зато што је то реално и оствариво.

Моја идеја је нпр. продужетак трамваја у форми приградске железнице од Устаничке до Гроцке (два колосека) и даље до Смедерева један.
Такође и трамвајски мост преко Дунава код Калиша, где је река најужа, веза са Котежом и Борчом, и даље колосек до Зрењанина.
Даље, од Јурија Гагарина пруга ка Сурчину - краци до Аеродрома и до сремских села.

Нити један од ових праваца неће никада бити покривен класичном железницом, то нам је свима јасно.

Од свега горенаведеног, наравно, ништа у Србији неће бити, поготову на метарском колосеку, јер ми више волимо да не направимо ништа, "док се не стекну услови" да направимо нешто што је најбрже, најдуже, најдубље или најскупље (а свакако најглупље) на Балкану (тј. у Југоисточној Европи).
У исто време, Швајцарци ладно граде такве приградске железнице на метарском колосеку (нпр. до циришког аеродрома и даље). Рационални народи живе у садашњости.
 
Пантограф":24m0y2ju je napisao(la):
И, да утеха буде потпуна, живећеш сутра у граду који има мусави центар, неокречену периферију и блатњаво предграђе. Све краве свим комшијама поцркале. Да је песме и весеља под нашим шатором!
Не, живећу у граду у којем немам канализацију, пијаћу воду, тротоар, парк да прошетам или одведем дете да се љуља, чекаћу аутобус без грејања и климе који касни у мраку у блату поред пута, где се улице чисте тек недељу дана након што снег падне, а станице које су заправо залеђено блато ће сачекати прве зраке сунца. Али ћу све то да заборавим кад видим да је град уместо да ми обезбеди све то окречио фасаде мојим суграђанина у центру и изградио им музичку фонтану. Ох лепог ли града, Северна Кореја би га пожелела.
Нек је комшији крава жива и здрава подједнако као и моја ;)

Послато са SM-G930F уз помоћ Тапатока
 
Vrh