Šta je novo?

Prigradske linije javnog saobraćaja – predlozi i rešenja

Ova slika gore je nemoguca.
Da li bi ikad neko iz Sremcice pristao da mu 511 ide do Banovog,umesto do Gl. Zel. Stan.,ili ljudi iz Dobanovaca i Jakova do Blokova?
Za neke delove je ovo ok,ali za neke druge je cista glupost...
 
Nikola '93":na3tgtwq je napisao(la):
Ova slika gore je nemoguca.
Da li bi ikad neko iz Sremcice pristao da mu 511 ide do Banovog,umesto do Gl. Zel. Stan.,ili ljudi iz Dobanovaca i Jakova do Blokova?
Za neke delove je ovo ok,ali za neke druge je cista glupost...

Mora se nekad i preseći i reći - ovo je novi sistem! Bolje im je d aimaju prevoiz do NBG gde uz jedno jednostavno presedanje lako stižu do Trga, nego da terminal bude Gl. ž. st.
 
Pre sam za to da se naseljima dozvole linije do 15 km,pa ako si dalje,ili ti treba vise,sedaj na drugu liniju.
P.S.
Ovo ne moze funkcionisati ako ne postoje vremenske karte.
I jos jedna stvar,USCE nije grad!
Evo npr ja bih do moje Trgovacke skole od Radiofara morao da menjam 3 linije,umesto dosadasnje 2,a imam 12 km do Zelenjaka.I onda sta dalje da pricamo...
 
Nikola '93":nvwwkdvs je napisao(la):
Ova slika gore je nemoguca.
Da li bi ikad neko iz Sremcice pristao da mu 511 ide do Banovog,umesto do Gl. Zel. Stan.,ili ljudi iz Dobanovaca i Jakova do Blokova?
Za neke delove je ovo ok,ali za neke druge je cista glupost...
Presedanje nije bauk.Problem je sto je kod nas tako uradjeno da je solidan broj linija dugacke trase cime dolazi do nepouzdanosti saobracaja.

Sa kracim trasama imate presedanje ali imate pouzdaniji i cesci prevoz sto se isplati dugorocno mada izgleda u pocetku kao maltretiranje.

Prosto periferija ne moze imati liniju do centra grada vec samo do perifernih terminusa,hubova to jest lokacija za presedanje na drugi prevoz.I to nema veze sa politikom vec urbanizmom i saobracajnim planiranjem.
 
Tako je, periferija ne bi trebalo da ima veziu sa centrom ni u mnogo manjim gradovima, tipa Kragujevac, Niš, Novi Sad, Banja Luka i Podgorica. To je moguće i uspešno samo u varošima ili gradićima do 80 000 stanovnika. Ako bi se u KG moralo presedati najmanje jednom, logično je da će u Beogradu biti potrebe i za 3 ili čak 4 presedanja, ali u dobro osmišljenom sistemu čekanje bi bilo minimalno.
 
Na jedan deo ste odgovorili i donekle se slazem,ali...
-I dalje sve ovo nije moguce bez vremenskih karata
-Znaci li ovo da Dunavac,Centa i Siroka greda ostaju bez linija,a da Pancevo dobija gradsku liniju?
-USCE nije grad,ovi sa desne strane Save imaju prevoz do centra,dok ljudi sa leve nemaju tu mogucnost
-Znate koji bi haos izbio da npr Dobanovci nemaju direktnu vezu sa svojom opstinom i umesto da sednu samo na 603,proso su prinudjeni da kruze preko 1h vremena da bi stigli do dole.
Neko sa 20 km daljine ima direktnu vezu do grada,a neko na 12 km mora 3 puta da preseda.
Zakljucak:
Nije losa ideja i ja sa ZA to da se uvedu zelene i plave linije momentalno (naravno one koje vec postoje da tu i ostanu),ali ovo izgleda kao da su neki delovi grada favorizovani,a neki ne.I iz toga sledi da se prvo mnogo dobro promisli sta i kako,pa tek onda da se pristupi ovoj ideji...
 
Usce mozda nije centar, ali je blizu centra i moze se stici do njega za 2 minuta. Zeleni Venac ne moze biti okretnica, jednostavno nema mesta. I one autobuse sto staju tamo treba proterati, a kamo li dodati jos.

Ovo je jedno, da se strucno izrazim, coarse grain resenje :) Sad treba videti koju liniju gde treba provuci. Za sada je najvaznija stvar ispostovana, a to je povezanost saobracaja.

I zar nisu Dobanovci na ovom planu povezani zelenom kruznom linijom? Inace postoji sesto 3 koji vezuje surcin (ledine?) i dobanovce, ali ide dosta retko (pola sata do 45 minuta), zelena bi isla cesce.

A ako bi npr 611 okretao kod opstine, oko kruznog? Da li bi onda bilo bolje?

Vremenske karte cemo dobiti.
 
Nikola '93":2wrv03vc je napisao(la):
Na jedan deo ste odgovorili i donekle se slazem,ali...
-I dalje sve ovo nije moguce bez vremenskih karata
-Znaci li ovo da Dunavac,Centa i Siroka greda ostaju bez linija,a da Pancevo dobija gradsku liniju?
-USCE nije grad,ovi sa desne strane Save imaju prevoz do centra,dok ljudi sa leve nemaju tu mogucnost
-Znate koji bi haos izbio da npr Dobanovci nemaju direktnu vezu sa svojom opstinom i umesto da sednu samo na 603,proso su prinudjeni da kruze preko 1h vremena da bi stigli do dole.
Neko sa 20 km daljine ima direktnu vezu do grada,a neko na 12 km mora 3 puta da preseda.
Zakljucak:
Nije losa ideja i ja sa ZA to da se uvedu zelene i plave linije momentalno (naravno one koje vec postoje da tu i ostanu),ali ovo izgleda kao da su neki delovi grada favorizovani,a neki ne.I iz toga sledi da se prvo mnogo dobro promisli sta i kako,pa tek onda da se pristupi ovoj ideji...

Vremenske karte kao sto rece c.s.i ce biti tokom leta uvedene,to jest pre sledece skolske godine.

Sve prigradske linije moraju biti jednako daleke od centra,i to je problem sto se mora 10tak ili koliko linija promeniti,a za to direkcija za saobracaj nema hrabrosti a mozda i strucnosti s obzirom na njihovo dosadasnje delovanje.

Bas to sto kazes zadnje,kada bi svi na 12km 3 puta presedali niko se ne bi bunio jer bi znao i da oni sa drugog kraja grada imaju istu sudbinu.Ali ako bi imali brzo presedanje i dobar takt ne bi im nista falilo.
 
Ali nikada ne moze biti tako.
Npr onaj iz Ralje ili Glumcevog brda (ako bude postojao ekspres za potez 400 sa Vozdovca) stizati sa 2 prevoza iako ima oko 30+ km do centra,ili neko sa Dunavca ko ima 35.
Ok,ali ponavljam,treba jos jednom sesti i razmisliti,pa tek onda postavljati ovakve stvari.Ipak se tu pita ceo grad...
 
najvažniji pravac javnog prevoza u beogradu je upravo branov most. nema pravca gradu preko koga prelazi više vozila javnog prevoza.

zato ja ne verujem da je ukidanje ili skraćivanje autobuse pre tog pravca nešto što je realno.


dalje. autobusi koji idu ka nbgd iz pravca zelenjaka retko upadaju u čepove pošto čepova ovde nema osim na mostu i brankovoj i pri nekim vanrednim događajima. čak i tada zahvaljujući kamerama žuta traka ima dobru prohodnost.


umesto skraćivanja linija ja se zalažem za spajanje linija koje koriste okretnicu zelenjak tako da bi se što više rasteretio zelenjak. mislim da bi idelana spajanja bila 15 i 53, 68 i 52, 56 i 75. naravno moguće su tu još neke kombinacije, ali samomi ovim preko zelenjaka više ne bi išlo čak 6 linija.

naravo sve ovo posle izgradnje petlje radnička, jer onda bi autobusi imali žutu traku kroz narodnog fronta, i od sajma sve do blagoja parovića. i naravno proučiti mesta u starom gradu gde nastaju čepovi i raditi na otklanjanju tih čepova.
 
Au Milisave, pa to što ti predlažeš je potpuno suprotno od ideje koja je predložena.
Izgleda da se ne voziš često 16, 17, 18 ili 95 pa da vidiš kako su dobre te "spojene" linije... ;)
 
to je zato što upadaju u uska grla. despota stefana, autokomanda....

pošto na nbgd nema uskih grla, ostaje problem stari grad. izgradnjom petlje radnička,

reorganizacijom saobraćaja u narodnog fronta (jedna žuta i jedna regularna uz strogu kontrolu)....

otklanjati uska grla jedno po jedno dok se ne dobije pouzdan prevoz.
 
Senke":k5j5lvx6 je napisao(la):
Mad Monkey":k5j5lvx6 je napisao(la):
Ne znam da li je već viđeno, ali Lasta je na sajtu objavila redova vožnje za sve prigradke linije.
Lokalne linije konačno nisu više apsolutna misterija. :)

http://www.lasta.rs/gradsko-prigradske-linije/
Ali opet nisu stavili broj linije.

Opet nisu stavili brojeve linija, što je potpuno nedopustivo. Gomila ljudi koji ne idu od početne do krajnje stanice, pamti te linije po brojevima i mnogo je preglednije i lakše se nalazi na redu vožnje kad pišu brojevi.
 
Za te čudne, retke i nikakve lokalne linije niko ne pamti brojeve... tu i nisu potrebni brojevi. Za prigradske su potrebni, ali ni tu ih niko ne pamti
 
U Nisu kada bi pitao gde npr staje troja,niko ne bi znao da ti odgovori.Tamo se govori:Calijski,Durlanski,Brzobrodski,Banjski itd.Predpostavljam da je i ovde isti slucaj...
 
Usled brojnih pritužbi na raniju izmenu trase linije broj "703", Direkcija za javni prevoz odlučila je da ova linija bude vraćena na staru trasu.

Od 14. maja trasa linije broj "703" biće delimično izmenjena. Vozila na ovoj liniji će u smeru ka naselju Ugrinovci saobraćati trasom Batajnica (Železnička stanica) - Matrozova - Carice Jelene - Šangajska - Put za Ugrinovce - Beogradska - Ugrinovci, a u smeru ka Batajnici trasom Ugrinovci - Beogradska - Put za Ugrinovce - Šangajska - Carice Jelene - Majora Zorana Radosavljevića - Braće Savić - Kralja Radoslava - Vojvode Nikole Stanjevića - Batajnica (Železnička stanica).

Terminusi linije su: Batajnica (Železnička stanica) i Ugrinovci. Linija će koristiti postojeća stajališta JGS-a na navedenoj trasi.

Trasa linije 700 biće delimično izmenjena od 14. maja. Vozila na ovoj liniji saobraćaće trasom Batajnica /železnička stanica/ - Matrozova - Carice Jelene - Pukovnika Milenka Pavlovića -Novosadska - Jovana Brankovića - Save Grkinića - Vojvođanskih brigada - Maksima Brankovića - Stevana Dubajića - Kralja Radoslava - Vojvode Nikole Stanjevića - Matrozova - Batajnica (Železnička stanica). Terminus koji će linija koristiti je „Batajnica (Železnička stanica)".

Stajalište „Banovačka" (2301) biće ukinuto, a uspostavljaju se stajališta „Braće Ribar" (1961), „Posavska" (1724), „Drage Mihajlovića" (1901), „Dalmatinskih brigada" (1903), „Batajnica" (1905), „Novosadska" i „Katice Opačić".

1505083_nova_trasa_700_v.jpg


izvor: www.busevi.com
 
solecar":1szwvp6k je napisao(la):
Što se tiče 79 ne bih se složio , a 77 mislim da je najbolje da se okreće kod Cvetkove pijace , i to na donjoj okretnici , koja bi mogla da se malo proširi.

309 se slažem da ostane ovako kako je sada , Eventualno da se od Cvetka produži do Vuka , kao što je jedno vreme išla 309P (tada je P značilo je u o pitanju linija koju održavaju privatnici , a ima delimično izmenjenu trasu u odnosu na GSP liniju).
Liniju 306 bih ostavio da ide sadašnjom trasom sve do okretnice u Leštanima , pa odatle predloženom trasom "prigradskog" do sadašnje okretnice 309 u Kaluđerici. Takođe bih 306 izmestio da se okreće kod Šumica , dok bih 308 produžio do okretnice Braće Jerković. Liniju 38 bih produžio do okretnice Konjarnik. Uveo bi i liniju 301 , koja bi išla od Cvetkove pijace trasom linije 309 , pa po ulasku u Kaluđericu , Save Kovačevića , Dušana Kostića , Živka Živkovića i Vladimira Rolovića do Leštana , pa Kroz Leštane ulicom Save Kovačevića do okretnice u Leštanima , i odatle sadašnjom trasom linije 306 do Bubanj potoka.
Linije 17 i 31 produžio do okretnice Ustanička. Linije 302 i 303 prebacio na okretnicu Konjarnik. Linije 304 , 305 i 307 na okretnice u Mirijevu. 307 na Mirijevi IV , 305 Mirijevo III , 304 Mirijevo II. 305 Bi mogla da ide trasom linije 20.
Da li je ovo za 301 kroz Kaluđericu izvodljivo "prigradski"? Pretpostavljam da jeste , čim veliki broj ljudi iz naselja traži da se tuda provuče neka linija.
nema sanse da se tu ista provuce, mnogo su uske ulice, sem Save Kovacevica u Lestanu koja je glavna ulica
nego ja ne znam da li ima neko mesto sem Lestana gde autobus ne prolazi glavnom ulicom, ako ce mo realno bolje je da prolazi kroz Save Kovacevica nego kruznim putem jer je u zoni ulice Save Kovacevica mnogo veca gustina naseljenosti, dok na kruznom putu mozda ima 100 stanovnika
 
Dobro, gde god vozi jedna ili neki mali broj linija, tu se brojevi ne pamte, ali ja ovo pričam iz čisto praktičnih razloga. Lasta je navikla ljude na javašluk, da se ništa ne zna. Krupno napisan broj se vidi iz daljine, zna se koji bus dolazi, posebno na stajalištima gde više linija ide, a druga stvar, ako uopšte planiraju da ikada obeleže prigradska stajališta, moraju da obrate pažnju i na numeraciju.

Čak i na busevima na onim tablama stoji broj sitno napisan u ćošku. A LASTRA ima velike brojeve, iz aviona se vide, a pogledajte kakav im je red vožnje:

http://www.lastra.co.rs/prigradski.htm
 
Somi303":2ktrtegp je napisao(la):
Јел би по овом доле 316 ишао код мене поред 303? :)

303 menja ime u 316, a Zaklopaca dobija i novu liniju 322 Konjarnik-Autoput-Vrcin-Zaklopaca-Grocka :cool:

Nikola '93":2ktrtegp je napisao(la):
Ova slika gore je nemoguca.
Da li bi ikad neko iz Sremcice pristao da mu 511 ide do Banovog,umesto do Gl. Zel. Stan.,ili ljudi iz Dobanovaca i Jakova do Blokova?

"Budimo realni, zahtevajmo nemoguce" (Ernesto Che Guevara)

Sremcica i Zeleznik dobijaju ekspresnu liniju do Usca i lokalnu vezu sa B brdom.
Vecina ljudi iz Zeleznika kojima smo ovo predlozili rekla je da im vise odgovara autobus do Usca preko mosta na Adi (pa dalje bilo kojom linijom do centra) nego 511 preko Sajma do Zeleznicke pa planinarenje do Terazija.

Treba uzeti u obzir da se ovaj plan osmisljen zajedno sa celokupnom reorganizacijom gradskog prevoza u kojem su gradske linije brze i pouzdane te je presedanje bezbolno. Mreza se mora osmisliti tako da se sa maksimum 2 presedanja moze stici do vecine tacacaka.

Svi glavni potezi imaju lokalnu vezu sa prigradskim cvorovima odakle krecu visokotaktne gradske linije i jednu ekspresnu vezu sa uscem.

Iz Jakova se ide lokalnim autobusom do blokova a dalje gradskim linijama (tramvja+ bus) ili lokalnim do Surcina a dalje ekspresnom linijom do Usca.

Dobanovci imaju vezu preko autoputa sa Tosinim bunarom odakle dalje idu gradski autobusi i BG:voz, 903 Batajnica-Surcin vezuje ih sa opstinom.

Poenta je racionalizacija mreze kako bi se postigao prvenstveno pouzdan takt i poboljsala usluga.

Do sada se mreza razvijala stihijski shodno volji ili hirovima lokalnih velmoza (sifra: Dadilja Ralja) i dosli smo do totalnog haosa (94 na mostu na Adi, suluda trasa 25 P-potkovica ...) , vreme je da se postave jasna pravila organizacije kako bi se sprecili ekscesi i postigao jednak i prvedan tretman svih gradjana.

Nikola '93":2ktrtegp je napisao(la):
Za neke delove je ovo ok,ali za neke druge je cista glupost...

Malo preterujes (mozda zato sto sam zaboravio liniju za Radiofar ;) ), nista u ovom planu nije slucajno i nasumicno odluceno.
Naravno ne znaci ni da je ovo optimalno resenje, nas plan samo nudi smernice za resavanje saobracaja, fleksibilan je i ostavlja prostor za adaptacije.

Nikola '93":2ktrtegp je napisao(la):
Ok,ali ponavljam,treba jos jednom sesti i razmisliti,pa tek onda postavljati ovakve stvari.Ipak se tu pita ceo grad...

Bas tako, to je i cela poenta neseg rada, da pokazemo da stvari mogu drugacije i bolje da se organizuju, da nateramo nadlezne da razmisle o tome i da pokazemo gradjanima da je i njihovo misljenje bitno (i mi smo samo gradjani a ne gradska vlast pa ipak izlazemo svoje ideje).

Nismo mi najpametniji, ali za pocetak umemo da pokazemo gde je problem, a polako razvijamo i metodu za njegovo resavanje.

Glavni zakljucak zajednickog rada na forumu je da dolazimo do daleko boljih resenja od zvanicnih "strucnjaka" bas zato sto se SVI pitaju a resenje nije "genijalna" ideja pojedinca vec sinteza dugorocnog kolektivnog rada.

Skromnost i trud se isplate.

MilisaV":2ktrtegp je napisao(la):
umesto skraćivanja linija ja se zalažem za spajanje linija koje koriste okretnicu zelenjak tako da bi se što više rasteretio zelenjak.

Glavno usko grlo je Tunel, treba smisliti najoptimalnijih 4/5 linija koje ce ici kroz njega i koje ce po mogucnosti ici iskljucivo zutim trakama i biti dovoljno kratke (oko 10km) da ne ispadaju iz takta. Te linije ce postati osovina gradskog prevoza.

ukratko: Borca-Blokovi: NE, Opstina NBGD-Vuk: DA



Vidim da niko nije komentarisao naslov...

74_5-bus-in-the-hood-3.png
 
Sto se tice mog sela,i ne treba jos uvek linija,jer ona ne postoji (jos uvek ;) ).Ali ja do centra grada menjam 3 linije,a ne 2 kao sto ti navodis.Samo mi nemoj reci da sam ja kolateralna steta...
Ja sam nekih 70% za ovo.Ako budes na Mixer-u,videcemo se tamo za vikend... ;)
I da,umalo da zaboravim.Znaci li ovo da sve linije od 2-96 ostaju na danasnjim trasama?
 
Nikola, ja ako idem vozom do Ušća menjam 3 linije, 700+voz+7/9/13/95
I opet mi je to brže i efikasnije nego da se uvede stajalište za 706 ispred Ušća
 
Vrh