Direkcija za građevinsko zemljište i izgradnju Beograda je objavila javni poziv za izradu Prethodne studije opravdanosti sa generalnim projektom za novo mehanizovano teretno pristanište u Beogradu.
Studija treba da predstavi sve aspekte opravdanosti izgradnje nove luke u Beogradu na levoj obali Dunava, nizvodno od Pančevačkog mosta.
Jedan od osnovnih urbanističkih i planskih ciljeva izraženih u GUP-u je orijentacija Beograda ka Dunavu, koji je jedan od dva najznačajnija saobraćajna koridora u našoj zemlji, Koridora VII i Koridora X. Prema rešenjima iz važećih planskih dokumenata predviđena je izgradnja novog međunarodnog pristaništa u Beogradu i Direkcija realizaciju ovog projekta započinje finansiranjem izrade Prethodne studije opravdanosti.
Sadašnja Luka „Beograd“ ima ograničene mogućnosti prostornog širenja, s obzirom na blizinu centru grada, a problematična je i njena povezanost sa magistralnim pravcima. Lokacija i kapacitet novog pristaništa treba da obezbede moderne vidove pretovara tereta i kontejnera, što podrazumeva izgradnju multimodalnog transportnog terminala. Pored toga neophodni su i prateći sadržaji u pogledu uskladištenja, otpreme i distribucije proizvoda na ovoj lokaciji.
Projekcija rasta rečnog saobraćaja i zahtevi u vezi s njegovim razvojem na dunavskom međunarodnom plovnom putu, direktno određuju karakteristike novog pristaništa i terminala u Beogradu. Budući objekti, oprema i infrastruktura treba da obezbede povezivanje plovnog puta sa magistralnim drumskim i železničkim koridorima, kao i sa avio-saobraćajem.
Generalni urbanistički plan Beograda je na površini od oko 600 hektara nizvodno od Pančevačkog mosta predvideo izgradnju rečne luke, industrijske zone i slobodne zone. Ova velika površina koja se prostire duž Pančevačkog puta sa leve i desne strane u koridoru od oko 1,5 kilometar i u dužini od oko pet kilometara, omogućava koncentraciju transportnih i proizvodnih kapaciteta na jednom mestu.