Šta je novo?

Preuređenje dunavske obale

dragan":3oucss6r je napisao(la):
Citat sa bloga grad.arh. Đorđa Bobića : Premeštanje Luke Beograd

1. Premeštanje Luke Beograd na drugu obalu je stara ideja jer nije moguće da tu opstane, grad se širi i sadašnja pozicija je bliska centru. Inicijativu za izradu plana (vidi predhodne komentare)sam pokrenuo pre dve godine i plan za oko 500 hektara, prostor daleko veći od prostora luke BGD je počeo tada da se radi. Cilj je bio da se ovde kreira deo centra Beograda sa poslovanjem, stanovanjem, javnim zelenilom, pešačkim prostorima uz obalu, kanali, itd...

Posle je Delta na javnom tenderu kuplila luku (petina prostora plana) i ja to procenjujem da je to veoma dobro jer sve ide lakše ka realizaciji vizije kada postoji investitor za deo prostora koji ima potencijal da to i izgradi u skladu sa planom. Ostale četiri petine ovog prostora će biti ponuđene javno investitorima i nadam se da će urbanisti napraviti dovoljno dobar plan koji će investitore motivisati da ovde ulažu i grade. Predlažem da za to navijate i radujete se realizaqciji ovog velikog potencijala Beograda.
http://blog.b92.net/node/5430#comment
izneo sam na blogu g-dinu Bobicu ovu ideju o luci pancevo i odgovorio je sledece:

I o tome se razmišlja, luka u Pančevu je jedna od varijanti, sa inžinjerskog aspekta razumna i meni bliska.
Sada radimo studiju opravdanosti za novu poziciju luke na drugoj obali Dunava i uz to razmatramo i opravdansot varijante sa Pančevom. Ipak, da se donese tako važna strateška odluka nije samo pitanje struke i urbansita, to je i političko pitanje na nivou države.
 
....da se donese tako važna strateška odluka nije samo pitanje struke i urbansita, to
je i političko pitanje na nivou države
.

O tome sam polemisao sa 'Lucifer'-om na predhodnoj str.
Pančevo jeste blizu Beograda i skoro da je predgrađe, ali je u AP Vojvodini, tj. nije u na području Bgd.-a
 
Nova luka u Beogradu

Direkcija za građevinsko zemljište i izgradnju Beograda je objavila javni poziv za izradu Prethodne studije opravdanosti sa generalnim projektom za novo mehanizovano teretno pristanište u Beogradu.

Studija treba da predstavi sve aspekte opravdanosti izgradnje nove luke u Beogradu na levoj obali Dunava, nizvodno od Pančevačkog mosta.

Jedan od osnovnih urbanističkih i planskih ciljeva izraženih u GUP-u je orijentacija Beograda ka Dunavu, koji je jedan od dva najznačajnija saobraćajna koridora u našoj zemlji, Koridora VII i Koridora X. Prema rešenjima iz važećih planskih dokumenata predviđena je izgradnja novog međunarodnog pristaništa u Beogradu i Direkcija realizaciju ovog projekta započinje finansiranjem izrade Prethodne studije opravdanosti.

luka.jpg


Sadašnja Luka „Beograd“ ima ograničene mogućnosti prostornog širenja, s obzirom na blizinu centru grada, a problematična je i njena povezanost sa magistralnim pravcima. Lokacija i kapacitet novog pristaništa treba da obezbede moderne vidove pretovara tereta i kontejnera, što podrazumeva izgradnju multimodalnog transportnog terminala. Pored toga neophodni su i prateći sadržaji u pogledu uskladištenja, otpreme i distribucije proizvoda na ovoj lokaciji.

Projekcija rasta rečnog saobraćaja i zahtevi u vezi s njegovim razvojem na dunavskom međunarodnom plovnom putu, direktno određuju karakteristike novog pristaništa i terminala u Beogradu. Budući objekti, oprema i infrastruktura treba da obezbede povezivanje plovnog puta sa magistralnim drumskim i železničkim koridorima, kao i sa avio-saobraćajem.

Generalni urbanistički plan Beograda je na površini od oko 600 hektara nizvodno od Pančevačkog mosta predvideo izgradnju rečne luke, industrijske zone i slobodne zone. Ova velika površina koja se prostire duž Pančevačkog puta sa leve i desne strane u koridoru od oko 1,5 kilometar i u dužini od oko pet kilometara, omogućava koncentraciju transportnih i proizvodnih kapaciteta na jednom mestu.
Autor: AG magazin
 
Па баш због свега што је објављено ми је невероватно да се објављује јавни позив за израду ове студије.
Да ли је донета коначна одлука по питању Луке?
Ако Станојевићев предлог о селидби у Панчево има веће шансе да се прихвати, чему ова студија?
Цела ова конфузија ми је једноставно невероватна (најблаже речено)
 
^^^^...Studiju moraju da rade, jer je po GUP-u tamo predviđena Luka Bgd.
Konačna odluka nije doneta, čeka se Studija.
B.S. je dao predlog za Pančevo, Đ.Bobić rekao : " to je i političko pitanje na nivou države."

E, sad ' konfuzija' je zato što je Studija trebala da uzme u obzir i izmeštanje u Pančevo, pa
da se vidi koje je optimalno rešenje i za Grad i za Deltu.Predlog je došao posle Javnog poziva.

Ali, pošto je to 'političko pitanje', mora da i ono čeka Novu Vladu......Vlado. :D
 
dragan":3jiobscn je napisao(la):
Predlog je došao posle Javnog poziva.
Ето решења моје дилеме. :)
Заборавио сам хронологију, па ме је овај чланак запрепастио.
Моја грешка.
 
E, pa....ovu 'špansku seriju' moraš da pratiš redovno - kad je koja i pre čega data izjava.

Ovde se ne snalaze ni 'glumci' - akteri događaja, jedino 'Delta' zna šta radi. :)
 
Ja i dalje ne shvatam zašto se nova Luka Beograd npr. ne bi mogla izgraditi na Dunavu na lokaciji izmedju Zemun Polja i Batajnice. Tu u blizini su Autoput Bgd-Zgb, Bgd-Nsd, obilaznica oko Beograda, železničke pruge Bgd-Subotica i Bgd-Zgb i svi veći planirani distributivni centri. Time bi se za mnogo robe izbegao prevoz preko mostova, posebno preko pančevačkog što će biti veliki problem za novu luku planiranu na levoj obali Dunava preko puta Ade Huje, kao i prevoz prugom kroz grad što će takodje biti nemali problem. Uz pančevačku luku na levoj obali, ova luka na desnoj obali u blizini aerodroma bila bi potpuno dovoljna da zadovolji potrebe prevoza i distribucije robe na desnoj obali Dunava a da roba ne mora da se transportuje kroz grad i prelazi mostove.


lokacija na googlemap
 
^^^^...Samo geografski odgovara ta lokacija, ali zbog visoke obale oko 20met. nije moguće
graditi luku na desnoj obali kod Zemuna, pa i dalje......setite se denivelacije kod mosta u Beškoj.
Nema gde da se izgradi 'basen' luke, jer bi išao u brdo.

Biće velikih problema i u izgradnji mosta kod Zemuna, sad se radi neka Studija po tom pitanju.
Biće otprilike kao kod Beške, jer je zemunska strana mnogo viša od banatske.
 
@ dragan

Hvala na odgovoru. Moram da priznam da zaista ne znam kao izgleda obala Dunava na tom delu, ali ako je tako onda ok. Pozdrav

I dalje mislim da je gradnja luke na levoj obali Dunava nizvodno od pančevačkog mosta pogrešna iz nekoliko razloga. Time se umanjuje ekskluzivnost planiranog poslovno-stambenog kompleksa na desnoj obali Dunava, na Adi Huji (ko još želi da stanuje sa pogledom na industrijsku zonu luke?). A onda i problematičan prevoz robe sa leve na desnu stranu Dunava i obrnuto, kroz grad, bilo preko pančevačkog mosta ili planiranog "japanca", u svakom slučaju jako problematično. I konačno za 20-30 godina, ukoliko grad krene da se razvija, i to bude nekim normalnim tempom, biće opet potrebno izmestiti luku "izvan gradske sredine", ali koga briga šta će biti za 20 godina?! Svi odgovorni se pre drže krilatice "daj šta daš, pa ćemo da vidimo posle šta će da bude!".
 
@ Begex ...veruj mi na reč, a možeš i videti na nekoj fotiki koliko se visoko nalazi
Kula Sibinjanin Janka na bregu koji zovemo Gardoš.

Slažem se da Luka Bgd.ne treba da bude kod pančevačkog mosta, već samo da se
izmeste svi njeni kapaciteti u Luku Dunav u Pančevu, koja bi se renovirala i dogradila.....što je
mnogo jeftinije, jer već postoji basen za plovila.
Delta bi svakako pristala na ovo rešenje, a Grad dobio veliku lokaciju za buduću gradnju.
 
Da nastavimo dalje......u Zemunu se gradi kej 350met. od restorana 'Šaran' pa uzvodno.

kejslxb0.jpg


Taj deo je bio poplavljen i sklon je odronu.

kejskizidro5.jpg


kajskizid001mq9.jpg


Počinje kod 'Šarana' i 'marine Gardoš'.

kajskizid002fw9.jpg


kajskizid003ye5.jpg


kajskizid004st4.jpg


kajskizid005cx3.jpg


kajskizid006nr8.jpg


kajskizid007cu0.jpg


Pesak se nasipa 'pumpama' direktno iz barzi.

Ovo je prva izgradnja keja u Bgd.-Zemunu,posle par decenija ....valjda će sad nastaviti dalje.
 
Sad da 'imamo para',pa da ovakav kej izgradimo do keja kod hotela exYU.....biće jednog dana.

tabmh5.png
 
Auuu...bas me obradova ova vest o novom Zemunskom keju. Lepo ce to izgledati, samo da se odrzava.
Treba Kej prosiriti do Sirokih Staza pa cak i dalje:)
 
Treba Kej prosiriti do Sirokih Staza pa cak i dalje.....ta do Banovaca. :D

Ne može dalje uzvodno, jer je tu veliki odron brda...ne može se ni pešaka proći.
A i nema potreba jer je dalje odsek/brdo :
02g8no7ssbp7.jpg


Ali, može da se gradi nizvodno ( čini mi se da je tako i planirano) do keja kod marine '4.Jul'
...........................................................

@ Login.....ma, nisi mnogo omašio temu, samo jedno pola km.:)

Ovu temu treba prepraviti na 'Preuređenje dunavskog priobalja', jer
obala je tanka linija,pa onda ni Marina Dorćol ne pripada ovoj temi, kao ni Luka .:D

vp1zd2.jpg

Ovde ispod oblačića je Višnjičko polje....za sad, dok ga ne izgrade.
 
Потписан уговор за израду Претходне студије оправданости са генералним пројектом за нову луку у Београду

У Дирекцији за грађевинско земљиште и изградњу Београда данас је потписан уговор о изради Претходне студије оправданости са генералним пројектом за ново механизовано теретно пристаниште у Београду. Уговор су потписали директор Дирекције Борис Ранковић и директор „TINA Vienna Transport Strategies GmbH” Михаел Шварц.

Вредност потписаног уговора је 730.000 евра, а рок за завршетак израде студије је десет месеци.

Потписивању су присуствовали представници аустријске амбасаде у Београду, бечке луке и града Беча.

„TINA Vienna Transport Strategies GmbH” бави се израдом анализа, студија и пројеката из области саобраћаја и саобраћајне технике за потребе Европске комисије и Европске инвестиционе банке. У свом дугогодишњем раду „ТИНА” се бавила анализама потреба за транспортну инфраструктуру и стратешко планирање транспорта, планирањем оптималних локација за интермодалне чворове (морске луке и луке на приземним водним токовима), израдом пројеката интегрисања система унутар Европе – између ЕУ и земаља средње и источне Европе.

Генерални план Београда до 2021. године предвидео је изградњу новог међународног пристаништа у Београду. Дирекција је спровела тендер за израду Претходне студије оправданости и генерални пројекат како би се одредила локација и доказала техничка, економска, просторна, еколошка и друштвена оправданост изградње нове луке на левој обали Дунава, низводно од Панчевачког моста.

Локација и капацитет новог пристаништа на површини од око 600 хектара омогућила би концентрацију транспортних и производних капацитета на једном месту и обезбедила модерне видове претовара терета и контејнера, што подразумева изградњу мултимодалног транспортног терминала.

Будући објекти, опрема и инфраструктура требало би да обезбеде повезивање пловног пута са магистралним друмским и железничким коридорима, као и са авиосаобраћајем, чиме би нова лука у Београду била квалификована као теретно пристаниште за међународни интермодални и комбиновани транспорт, у складу са Европским договором о главним унутрашњим пловним путевима од међународног значаја.
Izvor: Beoinfo
Link: http://www.beograd.org.yu/cms/view.php?id=1279852
 
Rezultat 'Претходне студије оправданости ' mogu odmah da kažem....i ne treba mi 9mes. da razmišljm.
Devet mes. treba da bi se rodila beba, a rezultat će biti.....'opravdano je na tom mestu graditi luku'.

Ali, da li je tom „TINA Vienna Transport Strategies GmbH” neko rekao da Mi imamo
Luku Dunav u Pančevu.......i da onda urade uporednu analizu, dal' nam treba još jedna
luka samo par km. dalje?.........i na to pitanje već sada znam odgovor 'Tine'.

Luka ”Dunav” Pančevo raspolaže sledećim izgrađenim kapacitetima:

Bazen - akvatorija površine 21 hektar sa obaloutvrdom 870 m
Vertikalni kej - 760 m
Zatvoren skladišni prostor 40.000 m2
Otvoren skladišni prostor 100.000 m2
Terminal za rasute terete sa skladištem površine 100.000 m2
Separacija za šljunak kapaciteta 50 m3/h
PTT, železničke i drumske saobraćajnice, mreža trafo stanica, gasovoda i dr.
Parking za teretna vozila površine 20.000 m2
Dve vage za drumska vozila nosivosti 50 t
Pristan za brodove
Remontna radionica
Upravna zgrada

Luka 'Dunav' ima tačno dva puta veći 'basen' -akvatorija, 21ha naspram 10,5ha u Bgd.
U okolini ima mesta za gradnju skladišta i ostalog , a put i pruga su pored luke.

Pda0006.jpg


U neposrednoj blizini Luke "Dunav" AD Pančevo nalaze se:
Silos za žitarice skladišnog kapaciteta 55 000 tona, Fabrika betona – 50 m3/h, Fabrika za preradu drveta

Kada se izgrade i mostovi kod Huje i Vinče lokacija Luke 'Dunav' će biti još 'bliža' Bgd.


Proširenje luke je moguće - ima mesta.Mogli bi samo da se prebace kapaciteti AD Luke Beograd

Grad bi tako dobijo 600ha kod panč.mosta...što je blizu 'širem centru' grada.
 
Мене само занима ко је овде луд а ко збуњен?!
Дати 730.000 евра а да нисмо сигурни ни где ће лука бити :mad:
 
Vrh