Šta je novo?

Posedovanje i korišćenje automobila

Uvredio se nisam, ne mozes ti mene, ni bilo ko sa ovog foruma uvrediti, taman posla. Drugo, opet filozofija bez potrebe, klasicna odbrana u nemanju argumenta i odgovora. Trece, nije to neozbiljno, vec realno pitanje. Ne nadam se, jer ti odgovor nemas. I lepo sam naveo kakav auto trazim, sve precizno. Takav odgovor kakav si ti dao na pocetku polemike, moze da da samo neopevana snobina.

Jasno je meni da auto star 15 godina nije i ne moze da bude nov i da je macka u džaku. Ali prinuđen situacijom, posto imam para koliko imam i treba mi auto kakav mi treba, pokusavam da se uklopim da izvucem sto bolje iz situacije u kojoj sam.

Znam da je bolje biti lep, mlad i bogat, nego ruzan mator i siromasan. Kao sto znam da je bolje imati nov auto, nego star 15 godina. Ali ne mozesmo svi da vozimo novi auto, jer za njega nemamo para. A auto nam treba. Pa za pare koje imamo, trudimo se da kupimo sto je moguce bolji i da ispunjava nase potrebe. Ali cisto sumnjam da covek kao ti to moze da razume.
 
Covek kao ja?
Sta ti znas o meni 'mladicu'?
Sta seruckas BRE?
Uvredio si se za ko malo dete, zbog je*******enog krsa starog 15 godina!!!
Pa nismo ti rekli da ti je neko iz porodice los, ili da si i los, pa da se uvredis.
I sad sam ja 'onakav' i 'ovakav' .
Ja sam 'snobina' ????

Ajd se kontrolisi malo...


Sent from my LG-D320 using Tapatalk
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=428513#p428513:1qlm0hoe je napisao(la):
Blade » 17 Jan 2017 07:07 pm[/url]":1qlm0hoe]
Hajde Pantografe i Laki, meni onda recite ovako...Za 2000 evra moze da se kupi ovo sto ste rekli. Ali ja imam 2000 evra, nemam vise. I auto mi treba, ovakav kakav sam opisao. I sta da kupim, a da nije Alfa 156? Sta je to za taj novac bolje od Alfe? Vasi odgovori u zadnjim postovima u ovoj temi, krajnje su pocenjivacki.


Ево, да пробам, а иначе ми не би пало на памет да некога потцењујем због поседовања јефтиног аутомобила и, као и Лаки, питам се одакле изводиш такве закључке. Дакле:

- Ред величине неколико стотина до хиљаду евра: тојота корола 1,3, `89-`91. годиште. Квалитетнији аутомобил са унутрашњим сагоревањем никада није направљен, вероватно неће ни бити. Мој отац има један, и ја сам га возио као клинац, и за четврт века никад се ништа није покварило (оригинални акумулатор трајао 15 година - "панасоник"). Пиошто сам тренутно без сопственог аутомобила (купио стан и не бих да улажем у кршеве), и сад га возим.

- Ред величине 2.000 евра: фиат пунто 1,2 8 вентила - лепо сам га се навозао до 200.000 км на сату.

Свакако бих, у (нај)нижем ценовном рангу, у зависности од потреба узео у обзир узео корсу Б, пежо 106/ситроен саксо, или мерцедес 124. Од нешто скупљих кола - модели свих јапанских произвођача (уз извесне резерве према мицубишију и мазди) такође у зависности од потребе.
 
Pezo 206?
Lep autic, dovoljno savremen po liniji i opremi a opet pristupacan po ceni.
Sasvim dobar za grad.

Verujem da uz malo srece i truda za 2000 evra moze da se nadje jedan takav primerak proizveden posle 2000te.
 
Може вероватно и он, али немам поузданих сазнања о његовој употреби. Увек је био скупљи од пунта.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=428636#p428636:2flzb0hx je napisao(la):
laki72 » Sre Jan 18, 2017 10:55 am[/url]":2flzb0hx]Covek kao ja?
Sta ti znas o meni 'mladicu'?
Sta seruckas BRE?
Uvredio si se za ko malo dete, zbog je*******enog krsa starog 15 godina!!!
Pa nismo ti rekli da ti je neko iz porodice los, ili da si i los, pa da se uvredis.
I sad sam ja 'onakav' i 'ovakav' .
Ja sam 'snobina' ????

Ajd se kontrolisi malo...


Sent from my LG-D320 using Tapatalk

Evo uvredio sam se, jel sada lakse tvojoj dusi? Evo placem, suze ronim...jesi srecan sada? Koji ti znacaj sebi dajes, to je za pricu. A da sere, mozes da kazes nekome sa kim si cuvao ovce, a meni mozes da se obracas samo sa postovanjem (najosnovnijim). Posto ja tebe uvredio nisam i nema razloga za drugacije. Ako te je to SNOB uvredilo, primi izvinjenje, posto ja drugi izraz za takve nemam. Da je ovo Nemacka, gde je prosecan auto star manje od 10 godina, tvoja bi prica apsolutno bila na na mestu. U Srbiji, nije nikako. A kada bi iz statistike izuzeo ovih 5% koji zove ekstremno bogato i 10% koji zive normalno, posecna starost automobila na ulicama Srbije, bila bi preko 20 godina. Cak i 25(mozda).

Ako nisi snob, kako mozes tako nesto da izjavis u zemlji gde bar 60% ljudi vozi automobile koji ne vrede vise od te cifre. Moj vredi nesto malo preko i najbolji mi je, jer za bolji nemam. Neciji vredi 500 i njemu je najbolji. Ali ja tog coveka nikad ne bi pocenio kao ti. On za bolje nema i to mu je najbolje. Pocenjivacki je da taj auto nazoveš krsem, zato sto ima 15 godina. I kako onda ocekujes da te nazovu mnogi ljudi koji imaju kola kakva ti pocenjes? Svakako nije nov, ali nazvati ga opšte kršem, nije na mestu. Nego je pocenjivanje. I moj auto mnogi nazovu krsem. Ne vređam se zbog toga ni iz kog razloga. Svako ima pravo na svoje misljenje, ovo je (jos uvek) slobodna zemlja.

Po tebi i Pantografu, svaki auto star 15 godina je krš, jel tako? Samo da znam o cemu pricamo...

To sto ljudi ocekuju za 2000 evra da kupe nov auto, je posebna prica. Koliko god da si recimo ti taj auto cuvao i odrzavao, ja moram, ako ga pd tebe kupim, da budem svetan da je to POLOVAN AUTO , a ne nov. I to se zna sta znaci. Uvek moze da se desi neki iznenadni kvar. Samo sto, ako je taj auto cuvan i odrzavan, za to je manja mogucnost.



Пантограф":2flzb0hx je napisao(la):
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=428513#p428513:2flzb0hx je napisao(la):
Blade » 17 Jan 2017 07:07 pm[/url]":2flzb0hx]
Hajde Pantografe i Laki, meni onda recite ovako...Za 2000 evra moze da se kupi ovo sto ste rekli. Ali ja imam 2000 evra, nemam vise. I auto mi treba, ovakav kakav sam opisao. I sta da kupim, a da nije Alfa 156? Sta je to za taj novac bolje od Alfe? Vasi odgovori u zadnjim postovima u ovoj temi, krajnje su pocenjivacki.


Ево, да пробам, а иначе ми не би пало на памет да некога потцењујем због поседовања јефтиног аутомобила и, као и Лаки, питам се одакле изводиш такве закључке. Дакле:

- Ред величине неколико стотина до хиљаду евра: тојота корола 1,3, `89-`91. годиште. Квалитетнији аутомобил са унутрашњим сагоревањем никада није направљен, вероватно неће ни бити. Мој отац има један, и ја сам га возио као клинац, и за четврт века никад се ништа није покварило (оригинални акумулатор трајао 15 година - "панасоник"). Пиошто сам тренутно без сопственог аутомобила (купио стан и не бих да улажем у кршеве), и сад га возим.

- Ред величине 2.000 евра: фиат пунто 1,2 8 вентила - лепо сам га се навозао до 200.000 км на сату.

Свакако бих, у (нај)нижем ценовном рангу, у зависности од потреба узео у обзир узео корсу Б, пежо 106/ситроен саксо, или мерцедес 124. Од нешто скупљих кола - модели свих јапанских произвођача (уз извесне резерве према мицубишију и мазди) такође у зависности од потребе.

Mnogo si ti naivan. Izvodim takve zakljucke iz ovoga sto sam Lakiju napisao, da ne ponavljam i tebi. Za Tojotu, da je to dobar auto, se apsolutno slazem mada bi moja lista izgledala ovako...Vodicu racuna da to budu automobili, bar malo mlađi od prosecne starosti...U zadnjoj stavci i malo vise novca, nego sto za auto moze da odvoji prosecan Srbin.

Do 1000 evra...ne bi gledao nista vise od sto mlađeg i dobro odrzavanog i cuvanog Yuga ili Zastave 101, ako mi treba nesto veci auto. Sve drugo je promasaj. Godiste je i tek kako bitno za polovan auto.
Do 2000 evra...Ako mi treba gradski auto, onda Punto 2, Alfa 147 ili uz dosta srece Pezo 206. Ako mi treba veci auto, onda Alfa 156, koja je za te pare najbolji auto kada se uzmu svi parametri. Ne bi sigurno kupio preko 20 godina starog Audija, koji košta isto toliko, ma koliko da sam ljubitelj i ma koliko da je to Audi. Tu ljubav mora da ostane po strani.
Do 2500...Kao manji auto, za te pare vec moze odlican Pezo 206, Citroen C3 i jos dosta...Tu vec ima vise izbora...A ako ti treba veci auto, takođe je veci izbor...Opel AstraG, Fiat Stilo, Citroen C5, i tako dalje...

Nerealno je da ocekujemo da ce u nekoj blizoj buducnosti prosecan auto u Srbi biti star kao u Nemackoj. Ali bar da dodjemo na neku cifru...10-12. Sto je svakako bolje od 17.
 
To što živimo u siromašnoj zemlji nije razlog da krš proglasimo dobrim autom.

Krš je krš, svidelo se to nekome ili ne.

Ne znam zašto bi neko bio pogođen ako mu se kaže istina.
 
Ko je proglasio krs dobrim autom? Ja sam samo rekao da nije u redu da se auto star 15 godina nazove krsem, samo zato sto je toliko star koliko je, ako je za svoje godine u odlicnom stanju, odrzavan i cuvan. Ne moze se nazvati i novim autom, jer nije, naravno.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=428719#p428719:mxs11ioi je napisao(la):
Blade » 18 Jan 2017 06:01 pm[/url]":mxs11ioi]

Po tebi i Pantografu, svaki auto star 15 godina je krš, jel tako? Samo da znam o cemu pricamo...


Mnogo si ti naivan. Izvodim takve zakljucke iz ovoga sto sam Lakiju napisao, da ne ponavljam i tebi. Za Tojotu, da je to dobar auto, se apsolutno slazem mada bi moja lista izgledala ovako...Vodicu racuna da to budu automobili, bar malo mlađi od prosecne starosti...U zadnjoj stavci i malo vise novca, nego sto za auto moze da odvoji prosecan Srbin.

Do 1000 evra...ne bi gledao nista vise od sto mlađeg i dobro odrzavanog i cuvanog Yuga ili Zastave 101, ako mi treba nesto veci auto. Sve drugo je promasaj. Godiste je i tek kako bitno za polovan auto.
Do 2000 evra...Ako mi treba gradski auto, onda Punto 2, Alfa 147 ili uz dosta srece Pezo 206. Ako mi treba veci auto, onda Alfa 156, koja je za te pare najbolji auto kada se uzmu svi parametri. Ne bi sigurno kupio preko 20 godina starog Audija, koji košta isto toliko, ma koliko da sam ljubitelj i ma koliko da je to Audi. Tu ljubav mora da ostane po strani.
Do 2500...Kao manji auto, za te pare vec moze odlican Pezo 206, Citroen C3 i jos dosta...Tu vec ima vise izbora...A ako ti treba veci auto, takođe je veci izbor...Opel AstraG, Fiat Stilo, Citroen C5, i tako dalje...

Nerealno je da ocekujemo da ce u nekoj blizoj buducnosti prosecan auto u Srbi biti star kao u Nemackoj. Ali bar da dodjemo na neku cifru...10-12. Sto je svakako bolje od 17.


Де, човече, напишем ти да тренутно возим ауто стар 25,5 година, и то одличан, најбољи, а ти "по Пантографу, сваки ауто стар 15 година је крш, је л` тако"? Е, па, није тако! Само, да би технички сложен аутомобил попут алфе (или бембаре, или ланче - возих својевремено, кратко, тему 2.0 турбо па знам о чему говорим) стар 15+ година одржавао у стању "да није крш" треба ти поприлично пара. И, да, постоје људи за које има смисла да купе алфу за 2.000 евра. Рецимо, мој друг из средње школе, адвокат, узео стару 156-цу. Зарађује бар 2.000 евра месечно, а новац "на гомили" му био потребан за друге сврхе (женидба, деца, да се скући итд.). С обзиром на примања, може без проблема да одржава та кола. Али, да неко зарађује 450 евра месечно, а ризикује кварове од 1.000 евра, е, то је, да простиш, ирационално.
(Тебе не познајем, нити ми је познато твоје финансијско стање, а ово није лична већ начелна расправа.)

Од модела које си поменуо, у принципу се слажем, само бих се Ц3 клонио. Једном другару је на првој генерацији отишао мотор на 150.000 км, другог је готово нов примерак (друга генерација) оставио у иностранству и финансијски ојадио. Нека хвала.
 
Ja znam ljude koji imaju taj auto (Alfu 156), nisu naleteli na los primerak pri kupovini i dobro ih sluzi uz redovno odrzavanje. A plata im je manje od 450 evra mesecno. I ne kukaju na nju. Na njoj nemas kvar od 1000 evra, sem ako se ne prevrnes na krov. Motor da ti zakuca, pa da radis full generalnu sa boljim delovima, tesko te moze toliko izaći...
 
То су ирационални људи, односно, аутомобил им у животу значи више него што би требало.
 
Ma daj, nije to Cadilac,...pretera ga sad. To je ipak Alfa, zastupljena u nasoj zemlji. Ima mnogo polovnih delova, a i siroka lepeza proizvođača novih, kao i cena.

Svaki auto je skup za odrzavanje, ako ga odrzavas onim delovima za koje kazu da su original.

Ono sto je jos kod Alfe dobro je sto trpi nepedantnog vlasnika, sto recimo Citroen ne trpi. To je cini jos jeftinijom za odrzavanje, posto je mnogo ljudi iz razloga sto auto gleda kao upotrebnu stvar, jednostavno ga boli du.e za auto ili nekog treceg u fazonu: ,,Cuje mi se nesto, ali moze to jos,,.

I tako moze jos da tera ovo, moze jos ono...I onda se pokvari, pa je psujes na sva usta i kukas kako je skupa za odrzavanje. Pa jbg, sta ti hoces?
 
Evo tema koja je imala bas lepu perpektivu se pretvorila u nadmetanje stavova. :bash:
 
Za to forum između ostalog i sluzi, a ne da svi pisemo isto. Rekao sam vec, ovo je slobodna zemlja i svako ima pravo da kaze svoje misljenje. A ako hoce raspravu, ona mora biti argumentovana i sa nekom tezinom. U smislu, ako je ovo Srbija, ne mozemo da pisemo kao da zivimo u Nemačkoj. Svakoj bu**** je jasno sta je nov, a sta polovan auto. A mi moramo da pricamo iz ugla prosecnog stanovnika nase zemlje, jer u njoj zivimo i vecina nas je bas to.
 
Nije problem imati razlicite stavove i raspravljati o tome, sto kazes Blade, forum sluzi za to.
Problem je kad se dize tenzija i krece omalovazavanje ostalih clanova (pricam generalno, ne mislim ni na koga licno)

Uzivao sam citajuci Gagino iskustvo sa automobilima ali ovo sad oko toga sta moze da se kupi za 2000 evra je bas srozalo temu. (ne da pitanje nije na mestu vec kojim putem je krenula diskusija)
 
Imam stav i ostajem pri njemu dok mi neko ne da valjan argument za suprotno. Tada ga menjam. U zemlji gde je prosecan auto star 17-18 godina, snobovski i sramota je da kazeš da je auto star 14-15 godina krš. Posto 60% ljudi sebi taj ,,krš,, ne moze da priušti.

Sa druge strane i ja znam da je najbolje imati dobru platu, kupiti nov auto na kredit i ne razmisljati. Ili polovan star par godina. Ali pitam ja vas, koliki procenat stanovništva Srbije moze da kupi i polovan, star par godina? O novom da ne pricamo...
 
Ja sam na pocetku razumeo da ce se tema baviti opravdanoscu posedovanja i koriscenja automobila kod nas i mogucoj alternativi u vidu javnog gradskog prevoza i metroa u nekoj buducnosti.
 
Lični primer - automobili su mi struka i ljubav, ne posedujem (niti sam do sada imao lični), na posao idem autobusom uz malo pešačenja, ili biciklom :)
Po gradu se krećem JGP-om, nekad i biciklom, retko taksijem. Nije mi neophodan za sada, pošto ne verujem da bih prelazio više od 2-3 hiljade godišnje.
 
Igore, ja se zaista izvinjavam, ali moram da repliciram jos jednom, po cenu daljeg ofovanja.

Blade":35vyr4i9 je napisao(la):
Ko je proglasio krs dobrim autom? Ja sam samo rekao da nije u redu da se auto star 15 godina nazove krsem, samo zato sto je toliko star koliko je, ako je za svoje godine u odlicnom stanju, odrzavan i cuvan. Ne moze se nazvati i novim autom, jer nije, naravno.

Jel se ti malo pravis blesav, ili citas na preskoke, pa ti nije najjasnije?
E pa evo da ti pojasnim.
Automobil koji kosta 2000€ i star je 15 godina i nudi se u Srbiji je u 90% slucajeva ne krs nego KRS nad Krsevima!!!
To je automobil, koji vise ne moze da se registruje u maticnoj zemlji!
To su oni u nemackim oglasima gde pored cene stoji "nur fur export" !!!
Taj automobil je potrosen automobil, koji je i tamo vozio neko ko nije mogao ili nije hteo da ga odrzava. Ili je presao od pola miliona km pa na vise.
Jel nije u redu da takav automobil nazivam krsem?
E bas me briga, dal je u redu. Jer to je istina.

Vidis za tvoju informaciju, JA zivim u jednom prigradskom naselju, velike beogradske opstine.
Dakle, tu je moja nekretnina, tu mi deca idu u skolu. Ali, vidis to naselje je realno jedna najobicnija SELENDRA!!! Jer, nema kanalizaciju, nema gas, nema fiskulturnu salu, ima jadnu i tesnu zdravstvenu ambulantu, nema pijacu, nema pristojan vrtic, nema... mnogo toga nema, sto mnoga mala mesta po srbiji imaju.
I sta sad, treba da sam sebe lazem i pricam kako je to moje mesto odlicno!
Kako je ono "best buy" jer je*******iga, mnogi su i podstanari?
Pa nije prijatelju. To je selendra i sve veca je selendra i sve vise podseca na spavaonicu.
Dakle nazvati stvari pravim imenom!!!!
Krš je KRŠ!



Blade":35vyr4i9 je napisao(la):
Imam stav i ostajem pri njemu dok mi neko ne da valjan argument za suprotno. Tada ga menjam. U zemlji gde je prosecan auto star 17-18 godina, snobovski i sramota je da kazeš da je auto star 14-15 godina krš. Posto 60% ljudi sebi taj ,,krš,, ne moze da priušti.

Sa druge strane i ja znam da je najbolje imati dobru platu, kupiti nov auto na kredit i ne razmisljati. Ili polovan star par godina. Ali pitam ja vas, koliki procenat stanovništva Srbije moze da kupi i polovan, star par godina? O novom da ne pricamo...

Dakle, u (nekoj) zemlji gde je 60% ljudi gladno, snobovski isramota je reci da su gladni? Da se ne uvrede???
To su prijatelju kompleksi i to se leci.

I trujes previse.
Prvo niko tebe licno nije prozvao, te zaista ne razumem sta te pogodilo.
Nisam dosao na oglas za tvoj automobil i rekao da je krs. Mozda jeste, mozda nije, ne znam. Kad bih ga video i probao, mogao bih da kazem. Mozda je jedan od 10000, mozda je on bas najbolji primerak tog modela u Srbiji.

I uopste se BREEEEE ( ;) ) ne radi o godistu.
Znas li koji je automobil KADETT C?
E pa ja sam do pre nekoliko godina imao takvog, proizvedenog 1978. godine!
E vidis, on nije bio krs! Ne zato sto je bio moj, vec zato sto sam sa njime tada starim 31 godinu isao bez ikakvih priprema i do minhena i praga i crne gore...
I zato sto sam ga tako starog prodao za 5 dana.
I zato sto sam ga prodao za cenu koja je jako blizu cenovnom rangu o kojem pricamo.

Jos ti nije jasno?
Nema dobro i jeftino.
To je bulshit.
Neki su jeftini jel su istroseni, a neki jer je njhovo odrzavanje preskupo u odnosu na njihovu vrednost.

Treba jos da pojasnjenja mog stava?
Evo ti jos jedan moj promer.
Mitsubishi Galant, zadnja proizvodjena generacija.
Ful oprema. Kupio, vozio prezadovoljan.
Al vreme cini svoje.
A trapovi napred na svakom tocku po viljuska + 2 ramena + dupli stabilizatori...
Nazad 6 spona sto upornih, sto poprecnih + gornja viljuska

Sta mislis, koliko kosta da se taj trap 'preobuje' i da bude kako treba?
I ja oglasim taj auto i dodje klinac da ga kupi za sve pare koje ima.
Meni zao (iskren da budem), pitam ga jel znas da jeste dobar auto, ali da je skupo odrzavanje jer ima more delova u trapu?
Jesi siguran, da ipak gledas nesto jeftinije za odrzavanje? (Jer i ja ga prodajem realno samo zbog toga)...

I da ne pisem u nedogled s oja i tudja iskustva.
Poenta moje price i moj stav u zivotu je:
Nazvati stvari pravim imenom.
Krs nazvati krsem.
Selendru, selendrom.
Lopova, lopovom.
Lenjivca, lenjivcem.
Kurvu kurvom (a ne starletom ;) )
I na kraju, sirotinju sirotinjom.

I jasno je da i sirotinja ne bi da vozi KRSEVE, isto kao sto ne bi da zivi u SELENDRI.
Ali, avaj... :(



Izvinjavam se na opsirnom postu.



Sent from my LG-D320 using Tapatalk
 
Ti ces meni da kazes da trujem? Trujem zato sto ti kazem da nemas osnovu da pocenujes ljude? E pa nemas je, pa se puši...

Ne pravim se blesav, svaki tvoj post sam pazljivo procitao, pre nego sto sam na njega odgovorio. Nikad se nisam pravio blesav u smislu da tovarim nekoga na forumu, nije mi to nije zabava, kao nekima, sto je na forumima neretka pojava, posto su oni idealno mesto za lečenje frustracija. Na prvi moj post na ovu temu, reagovao si kranje pocenjivacki, sada se otpilike razumemo, veoma smo napredovali za kratko vreme :)

Ako je moj auto krs, to bi i ja znao, ne bi trebao da dodjes ti ili bilo ko da mi otvara oci. Od laganja sebe nema ništa. Takav kakav je, nije da nema boljih primeraka, ali uglavnom su gori. Sto kazes, uvek je, iako 15 godina star, bez problema spreman za duzi put. Ali znas sta je problem? Sto ja takvog kakav je, od 90% primeraka boljeg, ne mogu da ga prodam za mnogo vecu cenu od prosecne, ako mi je u interesu da ga prodam u neko dogledno vreme. Vecu cenu od prosecne moze da mi da mozda neko ko me licno zna, a hoce da kupi takav auto igrom slucaja i zna kakav je. I pazi, bez obzira sto imam auto koji nije krs, ne znaci da ga ne bi menjao za mlađi, da je prosecna plata prilagođena cenama, pa bi moglo i da se ustedi i kupi mlađi auto. I tada bi se verovatno i prosecan auto i Srbiji podmladio. Nekretninu prodaje lokacija. Auto prodaje godiste. To je jasno.

Slazem se da treba stvari nazivati pravim imenom. To je sramota sto naselje koje je na lokaciji kakvo si opisao u 21. veku, a deo je glavnog grada nema sve sto si naveo. Ali ne treba ih nazivati po difoltu tipa, auto ima 15 godina - to je krs. Apsurd je reci nov, jer nije posto ima 15 godina, to naravno. Ali pojasnio si, razumemo se, sve je u redu. Gledam sa stanovista da ako nadjes auto za 2000 evra, da bude pristojan prerak, a ne krs. A u igri su i jedni i drugi. Samo je umetnost da izabares.

Moze se i preko oglasa naci dobar auto, samo je potrebno strpljenje. Bolje je potrositi 100 evra na obilaske automobila po Srbiji, nego 2000 dok mu izmenjaš sve.To sto ljudi ocekuju nerealno, od auta starog 15 godina, koliko god da je ocuvan, to je mnogo. Koliko god da je cuvan, mazen i pazen,...on ima 15 godina.

Jos jedna zackoljica je sto ljudi brkaju ulaganje i odrzavanje.
 
Ja cu pokusati da vrlo grubo navedem sta su mi troskovi posedovanja, sta redovnog odrzavanja. Gorivo cu pominjati kasnije.
Auto je Kia Ceed, 2008. godiste, 100k presao.
Dakle ovako:

vlasnistvo
Registracija, porez i pratece radnje - 250 evra
Amortizacija (ovo je godisnji pad vrednosti, a ne racunam cenu za koju sam kupio auto jer ga mogu prodati) - 350 evra
odrzavanje
Redovno odrzavanje, sa tim da predjem oko 1000 km mesecno tj. 12k godisnje
Mali servis - 50 evra (1 godisnje)
Veliki servis - 30 evra (kosta oko 150 evra i radi se na svakih 5 godina)
Kocnice - 20 evra (na 2 godine menjam jednom, za 30-40 evra)
Gume - 90 evra (2 kompleta traju 5 godina i kostaju oko 320 evra. Plus 2 zamene godisnje.)
Redovno odrzavanje trapa - 20-30 evra (uvek bude neka guma, kugla, rame...)

Sve u svemu ovo dodje na nesto preko 800 evra i to je nesto minimalno, bez dodatnih kvarova i sl. uz povoljnog majstora.
Kada dodam i gorivo, to dodje na nesto preko 900 evra. Dakle moje transportne potrebe kostaju oko 1700 evra godisnje.

E sad drugi deo teme, ostala prevozna sredstva. Ja koristim bukvalno sve: auto, JGP, bicikl, noge :)
Na posao najcesce idem JGP ili biciklom, po gradu uglavnom ili JGP ili kolima, van grada uvek kolima.

Da li bih menjao auto za nesto drugo? Ne, jer nemam dovoljno dobre alternative. Sta bi meni bile dovoljno dobre alternative?
1. Jednostavan, povoljan i dostupan car-share ili rent-a-car
2. Bolji JGP (pre svega metro, mada radim na NBG gde i sad nije tako losa situacija).
3. Drasticno bolji medjugradski prevoz (recimo voz do Prijepolja koji stize za 4-4.5h umesto 6h do beskonacno)
4. Bolja bici-infrastruktura po centru grada (ajde da to mozda i moze da se desi).
 
Готово да бих могао на твој пост да ставим и свој потпис, осим што не користим бицикл за пут до посла. Међу недостајуће алтернативе бих, када је Београд у питању, ставио и ценовно доступнију такси-службу. За викенд у Новом Саду - 180 динара за вожњу која у БГ кошта бар 400.
Деру нас.
 
Voznja auta je skup sport i to je jasno. I vecina ljudi, prosecnih Srba, se odrice nekih drugih stvari, kako bi odrzavali i vozili automobil. Sto verovatno ne bi trebalo. Ali vide auto kao nesto sto im je prepotrebno za svakodnevni zivot, kako bi stigli svuda gde moraju da stignu. Ne moze sve i prinuđen si da biras. Naravno, da to ne budu neki ekstremi tipa da ti dete ide musavo i pocepano, da bi ti vozio auto. Za dete mora da bude, ali sto se sebe tice, ako radis za prosecnu srpsku platu, prinuđen si da biras.
 
Vrh