Šta je novo?

Posedovanje i korišćenje automobila

[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=427946#p427946:2ulcwa7n je napisao(la):
Žika » Sub Jan 14, 2017 7:47 am[/url]":2ulcwa7n]Ako majstor u servisu kaže Vebastor (i bio na obuci u Nemačkoj) i još veliki broj kolega ne vidim što bi drugačije izgovarao.
To tvoje neznanje i lupetanje prelazi iz gluposti u neku drugu kategoriju.
Otkad se novije generacije dizela brzo zagrevaju ?
I otkad se klipnjače gube po putevima ?
Laprdaš ono što načuješ sa parkinga i misliš da si popio svo znanje majstora.
Zemljace. Sjasi. Ne radi se o tebi ovde. Ni o meni kad smo vec kod toga. Trebalo bi mi 3 zivota kad bi se baktao i objasnjavao sa svakim "Zikom" na ovoj planeti. Nisi mi interesantan.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=427957#p427957:3f9pxr3b je napisao(la):
Blade » Sub Jan 14, 2017 12:21 pm[/url]":3f9pxr3b]Za nekoga je auto upotrebna stvar, a za nekog drugog, ko je ljubitelj, stvar u kojoj uziva vise od toga sto je samo prosto upotrebi i preterano cuva. Oba treba razumeti, svako je ljubitelj necega, a nesto gleda kao upotrebnu stvar.

Pa sta je za vas auto? Upotrebna stvar ili ste ljubitelj automobila?
Odlicno pitanje. Ljubitelj sam bio kao klinac, znao napamet sve modele, statistike itd. Posle dobijanja dozvole vise racuna vodio o njemu nego o sebi. Vremenom se to promenilo pa sam sad korisnik. Auto mi je upotrebna stvar i gledam na njega otprilike kao na mikser.

Trkalice su drugo. Mada to vec potpada u kategoriju igracaka a sasvim slucajno, ujedno je i automobil. Svakako ne sluzi primarno transportu ljudi i robe od A do B. Tu sam vec nepopravljiv.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=427967#p427967:21y10p5a je napisao(la):
AleksandarGrf » Sub Jan 14, 2017 1:25 pm[/url]":21y10p5a]
Zemljace. Sjasi. Ne radi se o tebi ovde. Ni o meni kad smo vec kod toga. Trebalo bi mi 3 zivota kad bi se baktao i objasnjavao sa svakim "Zikom" na ovoj planeti. Nisi mi interesantan.
[/quote]

Vrlo rado ću da sjašem. Počinješ da žuljaš kao one kamile u Tunisu. Zlo.
Ispod svakog nivoa si i bolje tri života potroši na učenje nego li objašnjavanje sa Žikama.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=427968#p427968:1ehbv5po je napisao(la):
AleksandarGrf » Sub Jan 14, 2017 1:33 pm[/url]":1ehbv5po]
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=427957#p427957:1ehbv5po je napisao(la):
Blade » Sub Jan 14, 2017 12:21 pm[/url]":1ehbv5po]Za nekoga je auto upotrebna stvar, a za nekog drugog, ko je ljubitelj, stvar u kojoj uziva vise od toga sto je samo prosto upotrebi i preterano cuva. Oba treba razumeti, svako je ljubitelj necega, a nesto gleda kao upotrebnu stvar.

Pa sta je za vas auto? Upotrebna stvar ili ste ljubitelj automobila?
Odlicno pitanje. Ljubitelj sam bio kao klinac, znao napamet sve modele, statistike itd. Posle dobijanja dozvole vise racuna vodio o njemu nego o sebi. Vremenom se to promenilo pa sam sad korisnik. Auto mi je upotrebna stvar i gledam na njega otprilike kao na mikser.

Trkalice su drugo. Mada to vec potpada u kategoriju igracaka a sasvim slucajno, ujedno je i automobil. Svakako ne sluzi primarno transportu ljudi i robe od A do B. Tu sam vec nepopravljiv.

I ja sam kao mali i posto sam polozio bio otprilike isti kao ti, samo sto sam i sada takav. Automobil ne gledam samo kao prevozno sredstvo i upotrebnu stvar. Ali nikome ne namecem da automobile mora da gleda onako kako ih ja gledam. Samo mi je drago kada vidim da to neko postuje, jer tada postuje i mene samog. Posto i ja postujem i razumem kada neko uziva u necemu, sto je za mene upotrebna stvar.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=427957#p427957:14a1ejnn je napisao(la):
Blade » 14 Јан 2017 11:21 am[/url]":14a1ejnn]Za nekoga je auto upotrebna stvar, a za nekog drugog, ko je ljubitelj, stvar u kojoj uziva vise od toga sto je samo prosto upotrebi i preterano cuva. Oba treba razumeti, svako je ljubitelj necega, a nesto gleda kao upotrebnu stvar.

Pa sta je za vas auto? Upotrebna stvar ili ste ljubitelj automobila?
Кад већ питаш @Бладе, ево да ти и ја одговорим као велики заљубљеник у аутомобиле.

Значи за мене је аутомобил и једно и друго што си навео, и употребна ствар и велика љубав. Увек сам тако гледао на њих и опходио се према аутомобилима које сам поседовао са поштовањем и пажњом. Што их више и боље пазите и одржавате они ће вам још више вратити док их користите.

На неки начин сам, то признајем, кад су аутомобили у питању, пицајзла. Наравно, нисам никакав роб аутомобила, него ето једноставно, понављам , велики заљубљеник у њих и практичар. Увек желим и хоћу да ми је аутомобил у сваком тренутку исправан.

Иако сад тренутно немам аутомобил, у плану је за ову годину, па користим синовљев по потреби, тако је и његов увек одржаван и исправан. Сву моју љубав према лименим сокоћалима на четири точка сам пренео и на сина, научио га како се редовно одржава аутомобил, научио га о техници аутомобила, научио га многим вештинама и „обичне“ и спортске вожње,....тако да је и он постао исто велики заљубљеник и „зависник“ од аутомобила, а богами сад и више зна од мене, а тако и треба да буде.

Као млађи имао сам велику колекцију разних модела аутомобила, али стицајем разноразних околности више је немам, сад син има своју, коју ја опет допуњујем :wink: , још увек имам старе часописе и каталоге из аутомобилизма, проспекте, велике свеске (каталоге) са сликама које сам секао и лепио у те свеске, са техничким подацима, које сам ја сам правио (седамдесетих година), ....

Ето, стара љубав никад заборава нема.
 
Sve je ok dok nisi kao Stevo Zigon u seriji :D
 
ха ха Игоре, леп пример, али тако наравно не, него реално онако како сам написао, тј. без неког робовања према лименом љубимцу.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=428092#p428092:12jywiw5 je napisao(la):
Igor » Ned Jan 15, 2017 3:22 am[/url]":12jywiw5]Sve je ok dok nisi kao Stevo Zigon u seriji :D

Mene nekad uporede i sa njim. I nije mi problem da takvu salu na svoj racun prihvatim. Inace radim sam oko kola, onoliko koliko imam uslova. Jos neke stvari bi znao da zamenim, ali nemam uslova i alata. Npr. džabe je sto znam da promenim set kvacila, kada nemam uslova, to dođe isto kao i da ne znam.
Ne smatram se bolesnikom, ali se , sto bi Gaga rekao, smatram nekim ko se prema autu odnosi sa postovanjem. Volim da mi je auto uvek ispravan, cuvam ga, volim da mi je unutra cisto uvek, spolja koliko moze od vremenskih uslova. Leti je naravno uvek i spolja cist. U autu nema duvanjenja, posto sam i ja nepusač. A kosa na glavi mi se dize kada me neko pita: ,,Jel sme ovde da se zapali?,,. Tada nista ne odgovaram, posto moj izraz lica sve kaze. Ali ima jedna gora stvar od toga, kada me neko pita: ,,Jel i dalje ne sme da se zapali kod tebe u kolima?,,.
Nemam ja nista protiv da mene neko zbog moje paznje prema kolima gleda kao budalu. Nemam ja od toga nista, to je njegova stvar, zabole me uvo. Ali mora to da postuje, kao sto ja postujem nesto sto recimo on voli, a meni je bezveze.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=428082#p428082:2gqtka9w je napisao(la):
Гага » Ned Jan 15, 2017 1:53 am[/url]":2gqtka9w]
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=427957#p427957:2gqtka9w je napisao(la):
Blade » 14 Јан 2017 11:21 am[/url]":2gqtka9w]Za nekoga je auto upotrebna stvar, a za nekog drugog, ko je ljubitelj, stvar u kojoj uziva vise od toga sto je samo prosto upotrebi i preterano cuva. Oba treba razumeti, svako je ljubitelj necega, a nesto gleda kao upotrebnu stvar.

Pa sta je za vas auto? Upotrebna stvar ili ste ljubitelj automobila?
Кад већ питаш @Бладе, ево да ти и ја одговорим као велики заљубљеник у аутомобиле.

Као млађи имао сам велику колекцију разних модела аутомобила, али стицајем разноразних околности више је немам, сад син има своју, коју ја опет допуњујем :wink: , још увек имам старе часописе и каталоге из аутомобилизма, проспекте, велике свеске (каталоге) са сликама које сам секао и лепио у те свеске, са техничким подацима, које сам ја сам правио (седамдесетих година), ....

Ето, стара љубав никад заборава нема.

file.php

Znači nisam najgori.
Imam pola tone kataloga , časopisa koji su uvek izvor rasprave sa ženom. Neki su stariji od mene i čuvam ih sa posebnom pažnjom.
Ponosan na prvi broj slovenačkog Avto Magazina.
Gago, sedamdeset godina je trebao veliki trud da se bilo šta nabavi iz sveta automobilizma, Jako malo podataka , jako malo časopisa sve se svodilo na Avto Magazin , Auto reviju AMSJ i još po neki časopis iz tog doba. Prospekti od uvoznika se teško dobijali i ako ih ima ograničeni su na oskudnu ponudu ondašnje SFRJ.
Što se tiče lickanja automobila to se gubi sa godinama. Sve više obaveza to manje vremena za limenog ljubimca. :notok:
 
Па ниси Жико "најгори", има нас још, али све је то у позитиви наравно.

Што се тиче набавке страних часописа из области аутомобилизма, није било проблема тих седамдесетих година, могли су да се купе у бољим снабдевеним трафикама и књижарама. У Југословенској књизи у згради "Албаније" су редовно долазили (читај имали) те часописе, на самим Теразијама су биле две трафике, свака са по једне стране. Такође на Теразијама, али у подземном пролазу, оном ближе хотелу Бристол, и чим се спустиш низ те степенице са десне стране је била је трафика са страним часописима. У Кнез Михајловој је исто могло да се купе страни часописи.
Углавном су били часописи из Немачке (Auto Motor und Sport, Sport Auto, Rally Sport, Auto Zeitung,...), италијански (Auto Sprint, Quattroruote), енглески (Car and Driver). Било их је још, али сад не могу да се сетим.

И мени жена по неки пут звоца, али то је цена која се плаћа за љубав према аутомобилима. Кад почне да ми звоца ја је онда само подсетим на њене женске часописе, Бурда, о разним кројевима, ...
У стану имам само новије часописе од мојих из редакције где сам сарадник, а остало је све у подрумима, овде код мене у згради и код мајке. Доста тога сам и поделио, посебно проспекте.
 
Eh, avtomagazin :)
Sam pomen mami osmeh na lice...

Posedujem, koristim i volim automobile.
Valjda je to nesto kao sto su nekada nekim ljudima konji bili samo sredstvo za rad i prevoz, a nekima i mnogo vise od toga.
Moja strast prema automobilima se nije ogledala samo u 'lickanji' vec i u nekim projektima (pa da neskromno kazem) restauracije, nekoliko primeraka koje sam uglavnom licno radio.
Kataloga sam imao i previse, ako pogledamo koliko su bili deficitarni kod nasih uvoznika, verovatno iz razloga sto sam gotovo sve salone obilazio bar jednom nedeljno. :)
Sad dok ovo pisem, shvatih da jedino mercedes nisam posecivao, pa cak i njihov stand na salonu (sajmu) automobila, mada su oni bili od onih koji su izlagali svake druge godine, ako se dobro secam.




Sent from my LG-D320 using Tapatalk
 
Uh , Laki a mene gospođa koja je radila u Autocommerce Ljubljana (salon bio u Ivana Milutinovića) zgotivila i svaki put me zatrpavala sa prospektima, posterima i sve živo što je dobijala iz Šutgarta.
Pokojni Peca Dobrohotov takođe prosleđivao raznu štampu.
Zoran Samardžić novinar zadužen za komercijalna vozila je bio jedan od snabdevača sa press materijalom devedesetih.
I nikad neću da zaboravim Marinu tada radila u Avto Magazinu i koja mi je od 1992. besplatno slala svaki primerak. Čak i kad se prebacila u drugu redakciju ja sam dobijao časopise.
Doba bez interneta bilo baš nezgodno, pogotovo vreme pod sankcijama.
 
Setite se vi, necu da kazem stariji, pošto takvi znaju sigurno, nego ovi da kazem srednji, koji imate dozvole bar 10 godina...Sta je pre 10 godina moglo da se kupi za 2000 evra? Mogli ste da kupite Audija starog nesto preko 20 godina i to uz srecu. Legendarni Golf 2 je koštao više. A sada za 2000 evra moze da se kupi vise od za nase uslove pristojnog auta. A između 14-15 i 22-23 godine je velika razlika, ako se gleda godište automobila. Ne moze se za 2000 evra ni sada kupiti neka ne znam kakva autina, ali moze, recimo Alfa Romeo 156, stara 14-15 godina, sto je opet mlađe od prosečne starosti auta u Srbiji (17 godina). Za svoje ljudi sa detetom kranje korektan auto za taj novac. I necete sto se tice udobnosti imati nikakav problem, sem ako niste cova mnogo nadprosecne visine i kilaze. Ako ste prosecni nikako necete imati problem sa tim, a necete ni ako ste malo iznad proseka. Mesta u gepeku, sem ako niste od onih koji vole da ponesu pola ormana na put, imacete vise nego dovoljno. Cene odrzavanja su među jeftinijim. I jos jedna vazna stvar, trpi nepedantnog vlasnika, sto je u nasoj zemlji iz ovog ili onog razloga, posebno za coveka koji auto gleda kao upotrebnu stvar, velika prednost. Za taj novac, najbolji auto, kada se saberu sveukupni faktori.
 
Za 2000 mozes da kupis nesto sto je odavno dusu ispustilo.
Zato se posle kroz turbine, dizne, egr, hladnjake, trapove i slicno otvoris jos toliko, i nikada ne znas kada ce nesto da te izda.
Druga je stvar sto se nema, sto je besparica, ali reci da se za 2000 moze kupiti pristojan automobil je laganje samog sebe.

Sent from my LG-D320 using Tapatalk
 
Од куповине алфе за 2.000 евра мање је рационалана једино куповина бмв-а за те паре.
 
Blade to što si napisao stoji. Mada ima još poneki vlasnik G2 koji traži za odavno punoletno mezimče nenormalne pare.
156 bi izbegao kao i 147 zbog komplikovanih trapova i zastarele - (pasivno) nebezbedne platforme: Druga stvar zbog kojih bi je izbegao su napaljeni cuore sportivo vlasnici koji to teraju do pred raspad i posle udaja.
Nažalost , kao što Laki reče često tih 2000 uloženih u neki krš pretvori se u bunar bez dna.
Može da se otvori diskusija u drugom pravcu- kupiti iz uvoza ili kupiti kod domaćeg kupca ?
 
dodao bih i punta, moj otac i prijateljica su letos kupili po punta za malo vecu cifru od te koju spominjete, "ma odlican, 2010 godiste, presao nista".. u principu od tada vreme provode po majstorima a ono sto su "ustedeli" na ceni auta odavno se preliko na racun automehanicara.

kad sam se vec ukljucio na ovu temu da kazem da je manje bitno koliko kosta auto koji vozite, bitno je imati novac za njegovo koriscenje i odrzavanje. bez 100 evra mesecno u proseku isto je da li imate daciju ili majbaha.. ako nemate tih 100 evra vi nemate auto nego imate gomiliu metala na parkingu koji iz dana u dan propada i gubi cenu a vama donosi svakodnevnu frustraciju. cifra koju sam spomenuo je minimalna a raste sa brojem prosecno predjenih kilometara.. vozim mali auto sa jakim dizel motorom, mesecno predjem oko 1000 km (uglavnom posao kuca) i definitivno me to zadovoljstvo kosta tih 1200-1300 evra godisnje, ukljucujuci registraciju, servis i benzin
 
Да, али за пунта зупчасти каиш кошта 2.000 динара, његово пуцање не узрокује хаварију мотора (1.2 8 вентила) итд. То је ауто за људе са мање пара (за просечног Србина средње класе). А алфа - није.

@Жика
Од домаћег купца, најбоље од познатог.
 
ne znam za cene odrzavanja motora ali znam da kad smo letos isli tim kolima na kopaonik (hteo da ih proba) da taj auto ne moze da ide uzbrdo brze od 70-80 sa dva odrasla coveka i kucetom unutra uz iskljucenu klimu.. sto se mene tice to se ne podrazumeva pod upotrebljivo vozilo, to je nuzno zlo

za caleta znam sigurno a mislim da je i kod drugarice isti problem, najveci problem je akumulator ondnosno "nesto vuce struju".. prvo je kupio polovan "al odlican", kad to nije resilo problem uzeo je nov akumulator a kad ni to nije resilo problem uzeo je telefon i pitao me "jel znas nekoga ko bi ovo kupio, evo koliko da, necu uopste da se cenkam samo da ga ne gledam vise..."
 
Najvise propada auto koji se ne vozi. A najvise traje onaj koji se vozi aktivno i redovno odrzava u svakom smislu. Sve sto pisem, pisem iz ugla prosecnog stanovnika nase zemlje.

Hajde Pantografe i Laki, meni onda recite ovako...Za 2000 evra moze da se kupi ovo sto ste rekli. Ali ja imam 2000 evra, nemam vise. I auto mi treba, ovakav kakav sam opisao. I sta da kupim, a da nije Alfa 156? Sta je to za taj novac bolje od Alfe? Vasi odgovori u zadnjim postovima u ovoj temi, krajnje su pocenjivacki.

Sve je to u redu, ali vecina nema novca da vozi auto sa jednocifrenim brojem godina. Znam i ja da je najbolje da kupis nov auto na kredit i vozis. Ali malo je ljudi koji ikako mogu da kupe nov auto ili star par godina.

Prosečan auto u Srbiji je star 17 ( SEDAMNAEST) godina, ako to ne znate.

Mene, kada neko pita, sta je najbolji izbor za 500, 1000, 2000, 2500, 3000, 3500,...5000 evra...Ja znam da mu odgovorim. Jedno je sta je najbolje, a drugo sta je najbolje za novac kojim se raspolaze.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=428444#p428444:1p5m7xbw je napisao(la):
Пантограф » 17 Jan 2017 01:09 pm[/url]":1p5m7xbw]Од куповине алфе за 2.000 евра мање је рационалана једино куповина бмв-а за те паре.

Sa alfom si srecan 2 puta, kad je kupujes i kad je prodajes.
A to kazem kao neko ko je imao alfu i koji voli tu marku.
 
Blade":2u53jtao je napisao(la):
Hajde Pantografe i Laki, meni onda recite ovako...Za 2000 evra moze da se kupi ovo sto ste rekli. Ali ja imam 2000 evra, nemam vise. I auto mi treba, ovakav kakav sam opisao. I sta da kupim, a da nije Alfa 156? Sta je to za taj novac bolje od Alfe? Vasi odgovori u zadnjim postovima u ovoj temi, krajnje su pocenjivacki.

OK, izvini
Najbolji automobil je Alfa 156 za 2000€

Jel sad bolje?
Elem, ne znam sta je potcenjivacko u tome sto sam u prethodnom postu napisao. To da ljudi plate duplo svoja kola?
Jesam, napisao sam to i stojim iza toga.
U Srbiji svako hvala svoja kola do trenutka prodaje, a onda nastaje prica "cuti kad sam ga se resio, nikad vise"

Samo u srbiji se na nekog ko kupi nov auto gleda sa podsmehom uz komentar kako ce za 5 godina izgubiti toliko hiljada evra...

Mi smo kult golf 2 prevazisli, a realno ni taj auto nije bio nista posebno vec san socijalistickog radnika, pa kad je 90-tih kao polovnjak star 10-15 godina postao dostupan i sirotinji (realno stanje prosecnog drzavljanina srbije) mnogima san postade stvarnost.

Tako su danas neke izvozene krntije, sa iskljucenim airbeg centralama i maskama umesto airbegova, automobili sa istrosenim kocnicama, sa dotrajalim menjacima i razvaljenom elektronikom i kilometrazama koje su u rangu turistickog autobusa koji je redovno saobracao.
Vecina uvezenih automobila koji se prodaju u srbiji su ili presli minimum 300-400k km, ili pretrpeli ozbiljne havarije, pa skarabudjeni za prodaju na srpskom, bugarskom, albanskom (...) trzistu

Al dobro, ajmo se lagati, bar mi ovde na balkanu to znamo dobro da radimo...
Dakle, automobili od 2000 evra su odlicna prilika...
(Sarkazam)...

P.S
Imao sam i potpuno nove automobile, ali i one stare preko 30 godina.
Ne pisam po sirotinji, nego naglasavam da upravo sirotinja najskuplje placa za najmanje...



Sent from my LG-D320 using Tapatalk
 
Nema potrebe za takvim nastupom. Razgovaramo samo. Sa nekim stvarima bi i mogao da se slozim, ali mi i dalje nisi i odgovorio na pitanje. Stoji dosta toga sto ti kazes. Ocuvan i dobar primerak bilo kog polovnjaka je u moru takvih automobila kakve si opisao, tesko naci. Ali imaš oči, gledaj. Ja sam mnogo kola obisao, dok svoja aktuelna nisam kupio.

Jel bi trebao da ponovim pitanje na koje mi nisi odgovorio? Ili nemaš odgovor.
 
Više ljudi iz okruženja je u proteklih godinu-dve kupilo Punta 1.2 8v za +/-2000€, i niko se nije loše proveo. Nisu limuzine, ali rade posao. Neko vreme sam vozio novog Classic-a, i ništa mi nije falilo.

Svima nama je dovoljan neki Punto, ali bismo vrlo rado nešto brže, bolje, lepše... :)

P.S. Laki, slažem se za nov auto. Nisu svi ljudi profesionalni preprodavci, neko planira i ceo radni vek da vozi taj auto.
 
@Blade
Na neozbiljna pitanja, ne dajem odgovore, jer bi svakako bili glupi.
Ako od mene ocekujes odgovor na pitanje koji automobil kupiti za 2000€ , uzalud se nadas.
Jer to bi isti bilo kada bih ja tebe pitao kakvu garderobu kupiti za neki iznos. Znas li godisnje doba? Znas li dal je u pitanju svakodnevna, radna ili "paradna" garderoba?

Slazem se da nema potrebe za takvim nastupom, samo ti si se uvredio, zato sto sam ja izneo svoje misljenje o polivnjacima u tom cenovnom rangu.
Sorry, but je*******iga...

Sent from my LG-D320 using Tapatalk
 
Vrh